خرید خانه با کمترین پول چطور ممکن است؟

خرید خانه با کمترین پول

مستاجرها اغلب کابوس مشترکی دارند و آن هم به پایان رسیدن قرداد اجاره‌شان است. نقل مکان‌های سالانه، جست‌وجو برای یافتن خانه جدید و رفتن از این بنگاه املاک به بنگاهی دیگر، پیدا کردن خانه مناسب، استرس بابت افزایش مبلغ رهن و اجاره، چانه‌زنی با صاحب‌خانه، فکر پرداخت ماهانه اجاره‌بها آن هم با سطح درآمدی قشر ضعیف و متوسط و… این موارد فقط گوشه‌ای از مشکلات مستاجران است. با افزایش نجومی قیمت خانه و تورم بازار مسکن هم که روز به روز به تعداد مستاجرها اضافه می‌شود. مشکلات اجاره‌نشینی بسیاری را به این فکر می‌اندازد که حتی با وجود گران بودن قیمت خانه و پس‌انداز کم هر طور شده برای خرید خانه اقدام کنند. اقشار کم‌درآمد جامعه و جوانانی که تازه زندگی مشترک را شروع کرده‌اند این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا واقعا خرید خانه با کمترین پول ممکن است؟ در این مطلب زومیلا به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

در این رابطه بخوانید: چگونه صاحب خانه شویم!

خرید خانه ارزان در تهران

منتظر پول بیش‌تر نمانید

خیلی وقت‌ها افراد منتظر می‌مانند تا پول‌شان برای خرید خانه بیش‌تر شود و بتوانند خانه‌ای بهتر بخرند. تجربه ثابت کرده در این مواقع همان سرمایه‌ای هم که داشته‌اند از دستشان رفته است. با توجه به تورم و افزایش مداوم قیمت‌ها این کار ریسک خیلی زیادی دارد. یک‌دفعه می‌بینید خانه‌ای که الان قدرت خریدش را دارید، شش ماه دیگر از پس خریدش برنمی‌آیید. در این مدت ارزش پول‌تان هم کم می‌شود. بنابراین اگر فرصت خرید خانه با کمترین پول برایتان فراهم شده و حداقل پول برای خرید خانه را جور کرده‌اید، هر چه زودتر اقدام به خرید خانه کنید. اشکالی ندارد اگر خانه‌ای با متراژ کم در حومه تهران بخرید. با این کار در بازار مطمئن مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، همچنین صاحب‌خانه شده‌اید و سود می‌کنید. بعدا اگر شرایط فراهم شد می‌توانید خانه را بفروشید و خانه بهتری بخرید.

خرید خانه با کمترین پول به کمک وام مسکن

امروزه خرید خانه بدون وام برای اکثر افراد جامعه تقریبا غیرممکن شده است. زمانی که حداقل پول برای خرید خانه را جمع کرده‌اید، با کمک وام می‌توانید صاحب‌خانه شوید. بانک‌ها برنامه‌های مختلفی برای تخصیص وام به متقاضیان دارند. شرایط دریافت هر کدام از انواع وام‌ها را که دارید وام بگیرید و زودتر برای خرید خانه اقدام کنید. میزان قسطی که بانک‌ها تعیین می‌کنند هم معمولا منطقی است و افراد از پس آن برمی‌آیند. در برخی مناطق جنوبی تهران و همچنین حومه تهران با حداقل ۱۰۰ میلیون پول نقد و دریافت وام امکان خرید خانه وجود دارد.

در این رابطه بخوانید: شرایط وام مسکن در سال ۱۴۰۰

 

خرید خانه با کمترین پول در تهران

خرید خانه در حومه تهران

طی سال‌های اخیر قیمت خانه افزایش ناگهانی و زیادی داشته است. بنابراین قدرت افراد برای خرید خانه در تهران کم شده است. در این راستا یکی از راه‌حل‌هایی که برای خرید خانه به ذهن افراد می‌رسد خرید خانه با کمترین پول در شهرهای تازه‌تاسیس حومه تهران است. پردیس و پرند به دلیل نزدیکی به تهران دو تا از پرطرفدارترین مناطق برای خرید خانه هستند. در این مناطق با مبلغ ۲۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید. همچنین می‌توانید به عنوان کمک هزینه برای دریافت وام اقدام کنید تا بخش قابل‌توجهی از بودجه تامین شود. در برخی از فازهای شهرهای جدید پردیس و پرند واحدهای مسکن مهر واقع شده‌اند که قیمت نسبتا ارزان و مناسبی دارند. البته در پرند و پردیس خانه‌های ویلایی با امکانات بیش‌تر و طبیعتا قیمت بالاتر هم وجود دارد.

برای مشاهده لیست ارزان‌ترین خانه‌های پرند کلیک کنید.

برای مشاهده لیست ارزان‌ترین خانه‌های پردیس کلیک کنید.

در این رابطه بخوانید: خرید آپارتمان وام دار در پردیس یک فرصت بی‌نظیر

خرید آپارتمان در پردیس

شهرک قائمیه و خرید خانه با کمترین پول

شهرک قائمیه اسلامشهر یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید خانه ارزان است. این شهرک خانه‌های زیادی با متراژ کم دارد و با بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون می‌توانید آن‌جا خانه بخرید. بخشی از پول خرید خانه را نیز می‌توان از طریق دریافت وام تامین کرد. در ضمن اسلامشهر به تهران نزدیک است و به لحاظ خدمات شهری و امکانات رفاهی در سطح مطلوبی قرار دارد. اگر دانشجو یا شاغل هستید خیالتان راحت باشد که ایستگاه مترو شاهد در این شهرک رفت‌وآمد را برای افراد آسان کرده است.

برای مشاهده لیست ارزان‌ترین خانه‌های شهرک قائمیه کلیک کنید.

ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه با کمترین پول

اگر به دنبال خرید خانه با کمترین پول داخل تهران هستید باید سراغ محله‌های جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران بروید. این محله‌ها جزو محله‌های ارزان تهران برای خرید خانه هستند. کهریزک، عبدل‌آباد، یافت‌آباد، زمزم، جوانمرد قصاب و شکوفه را می‌توان به عنوان ارزان‌ترین محله‌های تهران مثال زد. با بودجه‌ای بین ۴۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون می‌توانید خانه‌هایی با متراژ ۵۰ الی ۶۰ متر در این محله‌ها بخرید. به کمک وام مسکن هم شرایط آسان‌تر می‌شود و سریع‌تر می‌توانید خانه مورد نظرتان را بخرید.

در این رابطه بخوانید: مناطق ارزان تهران برای اجاره کجاست؟

مناطق ارزان تهران

پیش خرید خانه

یکی دیگر از روش‌های خرید خانه با کمترین پول پیش خرید خانه است. خانه‌های پیش‌خرید هنوز ساخت‌شان تکمیل نشده و در آینده به شما تحویل داده خواهند شد. خرید این خانه‌ها یکی از راه‌های ارزان خانه‌دار شدن است. پیش‌خرید خانه به‌خصوص برای مجردهایی که نگرانی و عجله‌ای برای زود تحویل گرفتن خانه ندارند مناسب خواهد بود. البته از آن‌جایی که در پیش خرید خانه کلاهبرداری هم زیاد صورت می‌گیرد، حتما مطمئن شوید شخص یا بنگاهی که خانه را پیش‌فروش می‌کند به صورت قانونی فعالیت دارد.

خرید خانه قولنامه‌ای، خرید خانه در طبقه زیر همکف و خرید خانه‌های اقساطی از دیگر روش‌های خرید خانه با کمترین پول هستند. در خرید خانه قولنامه‌ای نکات حقوقی را رعایت کنید که سرتان کلاه نرود.

سخن پایانی

این روزها افراد بسیاری در جست‌وجوی راهی برای خرید خانه با کمترین پول هستند. از آن‌جایی که قیمت مسکن همیشه رو به افزایش است؛ منطقی به نظر می‌رسد که مردم بخواهند با حداقل بودجه‌ای که دارند سریع‌تر خانه‌ای بخرند. در این مطلب سعی کردیم شما را برای خرید خانه ارزان راهنمایی کنیم. در سایت زومیلا هم می‌توانید بهترین فایل‌های خانه‌های ارزان در تهران و حومه را مشاهده کنید. امیدواریم که هر چه زودتر صاحب خانه و سرپناه شوید. اگر سوالی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید