کاوش در جاذبه‌های طبیعی، سفر به شهرهای دیدنی با اجاره انلاین ویلا

شببا سفر به شهرهایی که طبیعت بسیار زیبایی دارند و اجاره ویلا می‌توانید یک تجربه جذاب از تفریح و اقامت در دل طبیعت داشته باشید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای چنین سفرهایی شمال ایران است. شهرهایی که برخی از آن‌ها در نوار ساحلی و بعضی دیگر در دل جنگل‌های سرسبز هیرکانی هستند و با اقامت در ویلا شمال می‌توانید چشم‌اندازی از دریا یا جنگل داشته باشید.

اما قبل از انتخاب مقصد حتما فصل سفرتان را در نظر بگیرید. در بهار و اوایل پاییز سفر به نقاط مختلف شمال با آب‌وهوای معتدل و خنک، بسیار جذاب و لذت بخش است. اما اگر می‌خواهید در تابستان به شهرهای شمالی سفر کنید، مناطق مرتفع‌تر را برای سفر انتخاب کنید که خوش آب‌وهوا هستند و خبری از رطوبت شهرهای ساحلی در آن‌ها نیست. گرچه که در بهار و پاییز نیز ارتفاعات شمال ایران چهره دیدنی از طبیعت را به نمایش می‌گذارند و اگر خوش شانس باشید می‌توانید دریای ابر را نیز در آنجا تماشا کنید.

شمال ایران در کنار طبیعت جذاب و دیدنی‌اش با وجود امکانات رفاهی و اقامتی متنوع و کاملی که دارد برای سفر بسیار جذاب است. یعنی برای اقامت می‌توانید از بین تنوع بالای ویلا و سوئیت هر یک از آن‌ها را رزرو کرده و دغدغه‌ای از بابت اقامت با بودجه‌ کم یا زیاد نداشته باشید. به‌علاوه وجود انواع مراکز تفریحی و رفاهی امکان یک سفر جذاب و مفرح را به شما می‌دهد که در کنار گشت‌وگذار در دل طبیعت شمال می‌توانید برای تفریح نیز برنامه‌ریزی کنید.

یکی از این مراکز تفریحی معروف در مجموعه تفریحی بام سبز رامسر است که امکاناتی مانند تله‌کابین، زیپ لاین، رستوران و کافه، پل معلق و غیره دارد و به تنهایی بهانه خوبی برای سفر به شمال ایران و شهر زیبای رامسر است.

طبیعت بکر کردان و رودخانه های پر آب و خروشانش

شاید همیشه فرصت کافی برای سفرهای چند روزه نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید برای سفر کوتاه برنامه‌ریزی کرده و به یکی از مناطق نزدیک اطراف شهر بروید. یکی از دیدنی‌ترین و خوش آب‌وهواترین مناطق اطراف تهران و کرج با طبیعت بکر، منطقه کردان است که در نزدیکی این دو شهر قرار دارد. به‌طوری که حتی برای تعطیلات آخر هفته نیز یک گزینه جذاب و دیدنی به‌شمار می‌رود.

کردان مقصدی است که با وجود تنوع بالای جاذبه‌های طبیعی و تفریحی برای سفر یک تا چند روزه می‌توانید روی آن حساب کنید. طبیعتا هر چقدر زمان بیشتری داشته باشید از جاذبه‌های متنوع‌تری در آنجا لذت خواهید برد. از سوی دیگر با داشتن تعداد زیادی ویلا کردان، برای اقامت نیز امکانات کافی را فراهم می‌کند تا هیچ گونه دغدغه‌ای از بابت برنامه‌ریزی سفر نداشته باشید. بسیاری از این ویلاها چشم‌انداز زیبایی به طبیعت منطقه دارند که با اجاره ویلا در کردان می‌توانید یک سفر متفاوت را تجربه کرده و حتی برای یک روز از شلوغی و دغدغه‌های زندگی شهری دور باشید.

این منطقه ییلاقی و خنک برای سفر در بهار و تابستان بسیار جذاب و دیدنی است و دارای جاذبه‌های مختلفی مثل مجتمع تفریحی ایثار، سایت پرواز تفریحی، جاهای تاریخی پل بانو صحرا و برج مقبره، کوه‌های مرتفع برای کوهنوردی، باغ‌های میوه و کوچه باغ‌های دیدنی با چشم‌انداز زیبا، رودهای خروشان و سایر جاهای دیدنی است.

مهم ترین پل های اصفهان

زیبایی‌های ناتمام اصفهان را نمی‌توان در یک لیست خلاصه کرد. قدم به قدم این شهر پر از جاذبه‌هایی است که چشم‌تان از دیدن آن‌ها سیر نخواهید شد و غرق شکوه معماری‌اش می‌شوید. شهری که هسته اولیه آن در کنار زاینده رود شکل گرفت و همین رود دلیل اصلی حیات شهر شد. در طول تاریخ نیز اهمیت آن به اندازه بود که حالا می‌توانید بعد از چند قرن روی پل‌هایی ببینید که همچنان بر فراز زاینده رود قرار دارند.

قبل از اینکه گشتی در اصفهان بزنیم و جاذبه‌های دیدنی آن را ببینیم ابتدا باید سراغ برنامه‌ریزی سفر و اجاره سوئیت در اصفهان برویم. البته که با تنوع بالای اقامتگاه‌ها در این شهر دغدغه‌ای از بابت اجاره روزانه خانه در اصفهان با هر بودجه‌ای نخواهید داشت.

پس از اجاره سوئیت یا خانه حالا باید خود را برای گشت‌وگذار در شهر آماده کنید. برای دیدن بخشی از مهم‌ترین جاذبه‌ها ابتدا باید خود را به زاینده رود برسانید. جایی که دو تا از مهم‌ترین و عجیب‌ترین سازه‌های معماری با قدمت بیش از چهارصد سال در آنجا به زیبایی نشسته است؛ پل خواجو و سی و سه پل.

پل‌هایی که با جزئیات شگفت‌انگیزشان به تنهایی دلیل مناسبی برای سفر به اصفهان و دیدن این جاذبه‌ها هستند. سی و سه پل و پل خواجو هر دو علاوه‌بر اینکه به‌عنوان یک پل و گذر کاربرد داشته‌اند نقش سیل بند را در رود خروشان زاینده رود ایفا می‌کردند که البته هنوز هم بعد از چند قرن همچنان قدرتمند پابرجا هستند.

از جمله این جزئیات می‌توان به نمای هوایی پل خواجو از بالا اشاره کرد که مانند یک عقاب بر فراز زاینده رود ایستاده و چنگال‌هایش را باز کرده که از میان آن‌ها جریان آب دیده می‌شود.

علاوه‌بر این دو پل شگفت‌انگیز اصفهان پل‌های معروف دیگری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پل مارنان اصفهان، پل چوبی اصفهان، پل فلزی، پل غدیر، پل وحید، پل فردوسی، پل آذر و پل بزرگمهر اشاره کرد که هر یک از آن‌ها به نوبه خود بسیار دیدنی هستند.

در اطراف هر یک از این پل‌ها نیز جاذبه‌های تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید در بازدید از هر یک از پل‌ها برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید تا اصفهان‌گردی تمام عیاری داشته باشید و جاذبه‌های زیادی را در آنجا ببینید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید