ترند جدید دکوراسیون فضای باز چیست؟

دکوراسیون فضای باز یکی از جذاب ترین نوع طراحی دکوراسیون به شمار می آید که برای فضاهای مختلف اعم از حیاط خانه ها، ویلاها، فضای بیرونی هتل ها، کافی شاپ ها و رستوان ها و همچنین تراس، بالکن و روف گاردن قابل اجراست. با دکوراسیون فضای باز می توان استفاده حداکثری از فضاهای باز خانه یا محیط های کاری را داشت و فضاهایی که به دلیل عدم رسیدگی به محیطی غیرقابل استفاده تبدیل شده اند را به فضایی شیک و بسیار جذاب تبدیل نمود. اما ترند جدید دکوراسیون فضای باز چیست؟

فنس چمنی ترند جدید دکوراسیون داخلی

این روزها فنس چمنی، جزو جدیدترین ترندهای دکوراسیون فضای باز محسوب می شود که از آن برای ایجاد فضایی دلباز و زیبا در فضای بیرونی ساختمان ها بیشترین استفاده خواهد شد. در ادامه بیشتر با این ترند دکوراسیون فضای باز آشنا خواهیم شد:

اهمیت استفاده از ترند جدید دکوراسیون فضای باز

امروزه برخلاف گذشته دکوراسیون بخش بیرونی ساختمان ها و نیز بخش هایی چون بالکن، تراس و پاسیو که جزو فضای باز ساختمان ها محسوب می شوند نیز مانند فضای داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع دو دلیل عمده داشته که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

ایجاد زیبایی بصری

استفاده از متریالی مانند چمن مصنوعی نواری، فضای بیرونی را از حالت معمولی خارج و زیبایی چشمگیری به آن می بخشد. دکوراسیون فضای باز کمک می کند تا بخش بیرونی ساختمان ها نیز ظاهر بسیار مناسبی داشته و ضمن افزایش ارزش ساختمان، جلوه بصری فوق العاده ای برای ساختمان موردنظر به وجود می آورد.

راحتی و آسایش

این روزها اولویت دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف، رسیدن به محیطی آرام و راحت است تا افراد بتوانند با وجود مشغله ها و دغدغه هایی که دارند از فضا آرامش گرفته و دقایق آرامی را در آن تجربه کنند. دکوراسیون فضای باز کمک می کند تا افراد بتوانند در این فضا استراحت نموده و استرس و مشغله های فکری خود را برای دقایقی فراموش کنند.

فنس چمنی؛ جدیدترین ترند دکوراسیون فضای باز

این روزها افراد تمام سعی خود را می کنند تا با وجود زندگی شهری و دوری از طبیعت، بتوانند به کمک المان های یادآور طبیعت و بهار، سرسبزی را به محل زندگی یا کار خود بیاورند. فنس چمنی یکی از جدیدترین متریالی است که این روزها در دکوراسیون فضاهای باز بسیار دیده می شود و جذابیت فوق العاده آن باعث شده افراد زیادی به سراغ آن بروند.

فنس چمنی در واقع نوعی گرین وال مصنوعی و ترکیبی از مفتول های فنس یا توری حصاری است که در ترکیب با بافت فوق العاده جذاب چمن مصنوعی، زیبایی چشمگیری را به فضا می بخشد. این متریال با توجه به دوام بالایی که در برابر زنگ خوردگی و رطوبت از خود نشان می دهد انتخابی عالی برای استفاده در فضای باز است.

مزایای استفاده از فنس چمنی در دکوراسیون فضای باز

مزایای استفاده از فنس چمنی در دکوراسیون فضای باز

این روزها، به کارگیری فنس چمنی در طراحی فضاهای باز یکی از ایده های بسیار نو و خلاقانه است که مزایای متعددی به همراه دارد. برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

ایجاد منظره زیبای طبیعی

فنس چمنی با ظاهر طبیعی و شباهت زیادی که به پوشش های گیاهی سرسبز دارد یک انتخاب عالی برای افرادی است که دوست دارند در فضاهایی مانند باغ، ویلا، بالکن یا حیاط منزل خود، فضایی بسیار آرامش بخش داشته باشند و حضور در این فضا، برای آن ها تداعی کننده حضور در طبیعت باشد.

ایجاد حریم خصوصی

به کمک فنس چمنی می توان پوشش بسیار مناسبی را برای فضا به وجود آورد و حریم خصوصی داشت و به این شکل از دید مزاحمین در امان بود. این نوع فنس به دلیل تراکم بالایی که داشته مانع از دید افراد از بیرون خواهد شد و فضای امن و آرامی را خلق می کند.

کاهش آلودگی صوتی

فنس های چمنی، امواج صوتی را جذب نموده و آلودگی صوتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و این موضوع باعث می شود افراد با خیال راحت بتوانند در این فضا مهمانی ها و دورهمی های خود را داشته و بابت آرامش همسایه ها نگران نباشند و از طرفی برای زمان استراحت خود نیز محیط آرامی داشته باشند.

تصفیه هوا

در فنس چمنی از گیاهان مصنوعی استفاده شده و این موضوع باعث می شود این متریال خاصیت تصفیه کنندگی هوا را داشته و آلاینده ها را به خود جذب کنند. این امر نقش موثری در بهبود کیفیت هوا و دستیابی به فضایی سالم خواهد داشت.

 کاهش گرمای فضا

ایجاد سایه توسط فنس چمنی باعث می شود هوا خنک تر شده و دمای محیط در فصل گرم سال کمتر شود. این ویژگی باعث شده فنس چمنی به ویژه در مناطق گرمسیری کشور با استقبال زیادی مواجه شود.

دوام و ماندگاری بسیار بالا

به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه در تهیه فنس چمنی و نیز مقاومت این پوشش در مقابل عوامل محیطی همچون نور خورشید، باد و بارندگی، فنس های چمنی از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند.

نصب و نگهداری آسان

فنس های چمنی از نصب بسیار آسانی برخوردار هستند و نصب آن ها نیازمند مهارت خاصی نیست. همچنین این متریال به راحتی قابل نگهداری است و تنها کافی است در فواصل زمانی مشخص، در مورد آن ها آبیاری و رسیدگی های اولیه رعایت شود.

 حرف آخر

این روزها دکوراسیون فضای باز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و با توجه به ذات طبیعت دوست انسان ها، همواره المان های شبیه به طبیعت بسیار محبوب هستند. در حال حاضر فنس های چمنی از ترندهای جدید دکوراسیون فضای باز محسوب می شوند که می توان به کمک آن ها فضایی بسیار شیک، مدرن و جذاب خلق نمود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید