کهریزک برای خرید خانه و یا رهن واجاره مناسب است یا خیر؟

تهران بزرگترین و شلوغ‌ترین شهر ایران است. هر ساله جمعیت زیادی از شهرستان برای پیدا کردن کار بهتر، پیشرفت و رسیدن به رویاهایشان به این شهر مهاجرت می‌کنند. اما برخلاف اکثر شهر‌ها، هزینه زندگی در تهران سرسام آور است و پیدا کردن خانه با محله‌ای آرام، قیمت مناسب و دسترسی راحت مهمترین معظل مهاجران است. درنتیجه با هزینه های فعلی مردم ترجیح می‌دهند به حومه تهران نقل مکان کنند. دور از ذهن نیست که جوانان مرکز شهر را با تمام هیاهو و جریان داشتن روح زندگی در آن برای زیستن انتخاب کنند. در این بین افراد میانسال ترجیحشان بر این است که به سمت حومه شهر رفته و از شلوغی دوری کنند. یکی از سوال هایی که خیلی از افراد می پرسند این است که آیا کهریزک برای زندگی مناسب است یا نه؟

جالب است بدانیم تجربه زندگی در حومه تهران شما را با محیطی آرام، آب و هوایی بهتر، هزینه کمتر برای مسکن و فضایی سرسبز‌تر آشنا می‌کند. گاهی برخی افراد نه به علت کم بودن قیمت خانه بلکه به دلیل دور بودن از هیاهوی شهر به این مناطق نقل مکان می‌کنند. یکی از مناطق حومه شهر تهران کهریزک است که با فضای سبز و هوایی پاک، خانواده‌های بی‌شماری را مجذوب خود کرده است. برخلاف باور عموم کهریزک مکانیست برای زندگی نه فقط زنده ماندن!

کهریزک برای زندگی مناسب است

 کهریزک کجاست

منطقه کهریزک در جنوب تهران و در نزدیکی اتوبان تهران به قم واقع شده‌است، کهریزک و بهشت زهرا جزء منطقه 20 تهران است. از شمال به مرقد امام خمینی و بهشت زهرا می‌رسد و همچنین دسترسی سریعی به فرودگاه بین المللی امام خمینی و راه آهن دارد.

در حال حاضر جمعیت این شهر چهل هزار نفر است و برخلاف دیگر مناطق حومه تهران دارای 800 واحد صنعتی و 4000 هزار کارگاه و انبار است. از جمله کارخانه کفش پیام، کارخانه موتورسیکلت سازی جهان رو، کارخانه پلی پارس و کارخانه کاغذ سازی کهریزک. وجود این تعداد واحد صنعتی نشان دهنده رشد و افزایش موقعیت‌های شغلی این منطقه در قیاس با دیگر مناطق حومه تهران است. علاوه بر این‌ها، وجود بیمارستان‌های خوب و مراکز بهزیستی و مراقبتی کهریزک را برای زندگی در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد.

از نظر سطح آموزشی این منطقه دارای 27 مرکز است که از کودکسان تا دبیرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد و همچنین دارای کتابخانه عمومی و مراکز فرهنگی ورزشی متنوعی است که نیازهای افراد را در تمام سنین برآورده می‌کند. بیشتر محبوبیت کهریزک به دلیل احداث مراکز اجتماعی ازجمله، بزرگترین مرکز نگهداری معلولین، آسایشگاه سالمندان، سرای احسان و فرزندان من است. افزون بر این‌ها کهریزک برای زندگی تمام تاسیسات و تجهیزات گاز رسانی برای مناطق خانگی، دولتی و تجاری را تحت پوشش قرار داده‌است.

کهریزک کجاست

مزایای زندگی در کهریزک تهران

در جواب این سوال که آیا کهریزک برای زندگی مناسب است یا خیر می توان به مزایا زیر اشاره کرد. دوری از شلوغی شهر، دسترسی سریع و مهمتر از همه ارزان بودن خانه این محله را برای افرادی با سطح توقع کم، تبدیل به منطقه‌ی سکونتی ایده آلی کرده است. میزان تورم در ایران هرساله  به صورت نمایی در حال افزایش است و این افزایش میزان تورم، تاثیر چشمگیری بر روی قیمت‌ خانه‌ها در تمام مناطق می‌گذارد. اما با این وجود همچنان مناطق حومه شهر مثل کهریزک نرخ متعدل‌تری دارند و می‌توانند جزو گزینه‌های اصلی برای شروع زندگی قرار گیرند.

علاوه بر این بانک‌ها در راستای حمایت از ساخت و ساز، وام با سود کم به سازندگان ساختمان در کهریزک می‌دهند از این رو غالب آپارتمان‌ها با وام هستند و بالا بودن قیمت مسکن در تهران به این بازار ساخت و ساز رونقی بیش از پیش بخشیده است. با اینکه قیمت آپارتمان در هر محله حومه شهر متفاوت است اما گرانترین خانه در بهترین منطقه کهریزک و با متراژی بالا، معادل قیمت آپارتمان هایی با متراژ کم و یا حتی گاهی به اندازه رهن خانه‌ای در مرکز شهر تهران است.

دسترسی به مرکز شهر

شریان اصلی حمل و نقل پایتخت را مترو اداره می‌کند و جالب است بدانید ایستگاه کهریزک در خط یک واقع شده است که دسترسی به مرکز شهر را بدون نیاز به تغییر ایستگاه فراهم می‌کند. با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و سکونت در آپارتمان‌ها، جمعیت شهر تهران رشد نمایی داشته است. تمایل ساکنین آپارتمان‌ها به فضای سبز و داشتن پارک در مجاورت محل سکونت خودشان به یکی از اصول انتخاب محل زندگی تبدیل شده است، وجود فضای سبز در حومه شهر از دیگر مزیت‌های کهریزک برای زندگیست. علاوه بر اینها اگر از شلوغی، آلودگی و ترافیک پایتخت خسته شده‌اید، میتوانید برای آرامش بیشتر کهریزک را جز گزینه‌های خود برای ادامه زندگی قرار دهید و علاوه بر این به دلیل آب و هوای بهتر مکان مناسبی برای زندگی سالمندان نیز هست.

ایستگاه مترو کهریزک

معایب کهریزک برای زندگی

درست است که قیمت خانه در کهرزک ارزان است، اما جدا از قیمت مناسب خانه، کهریزک برای زندگی معایبی نیز دارد. مناطق حومه شهر اکثرا از سطح رفاهی پایین تری برخوردار هستند و برخی از زیر ساخت‌‌های شهری همچنان در این مناطق در حال شکل گیری و توسعه بوده و کمبود امکانات رفاهی در این مناطق به چشم می‌خورد. کهریزک با این‌که دسترسی سریع و راحتی به شهر دارد اما برخی از امکانات رفاهی مانند سینما، مراکز خرید و ورزشگاه را پوشش نمی‌دهد. همچنین با توجه به وجود ایستگاه مترو و اتوبوس همچنان باید زمان زیادی را برای رفت و آمد هدر دهید و اگر با ماشین شخصی در تردد هستید ترافیک‌ در ساعات آغازین و پایانی روز گریبان گیرتان خواهد بود.

با وجود اینکه کهریزک نسبت به دیگر مناطق واحد‌های صنعتی و کارگاهی بیشتری دارد اما فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان خودش فراهم نکرده است و همچنان قشر جوان و تحصیل کرده ساکن در این مناطق باید برای جستجوی کار در رفت و آمد به تهران باشند که این مشکل تبدیل به یکی از اصولی‌ترین معضلات جامعه‌ی جوان کهریزک شده است. برای همین است که می‌گویند کهریزک برای زندگی جوان پسند نیست. بد نیست توجه شهرداری به این نقطه از مناطق جلب شود چرا که وجود برخی پتانسیل‌های پنهان در این منطقه می‌تواند به ویژگی‌های کلیدی در آن تبدیل شود.

در نهایت

اگر از زندگی در هیاهو، دود و ترافیک شهر خسته شده‌اید اگر برایتان مهم است که در نزدیکی ایستگاه مترو خانه داشته باشید و درگیر گرفتن ماشین‌های شخصی با هزینه‌های گزاف نشوید و اگر برایتان فضای سبز و هوای تازه جز اولویت هاست قطعا کهریزک برای زندگی شما مکان مناسبی ‌است. کم بودن قیمت مسکن، فضای سبز، هوایی پاک اکثر افراد را ترغیب به سکونت در این محل ‌می‌کند. طی سال‌های اخیر امکانات رفاهی کهریزک به خوبی توسعه یافته است و با وجود ارزان بودن زمین و کمتر بودن هزینه‌های ساخت و ساز خیلی از خانواده‌ها را به سمت خود کشانده است. برای اطلاع از قیمت ها و یا برای  خرید خانه و  اجاره آپارتمان به وبسایت زومیلا مراجعه کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید