کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کجا خانه بخریم؟

کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است

افزایش نجومی قیمت مسکن، ناتوانی افراد در خرید واحد مسکونی و از طرفی آرزوی رها شدن از اجاره‌نشینی سبب شده تا جمعیت زیادی برای خرید خانه به شهرهای حومه تهران بروند. خرید خانه در کلان‌شهرها به‌خصوص تهران طی سال‌های اخیر برای خیلی از افراد غیرممکن شده است. به همین خاطر افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن یا به منظور سکونت به حاشیه شهرها می‌روند. خرید خانه تصمیم بسیار مهمی است و باید همه جوانب در نظر گرفته شود. هر فردی باید با توجه به شرایط خودش شهر محل سکونتش را انتخاب کند و بهترین تصمیم را بگیرد. شهرک اندیشه به دلیل نزدیکی به تهران و برخورداری از امکانات شهری مناسب، انتخاب اول بسیاری از افراد برای خانه‌دار شدن است. اما حتما می‌پرسید کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کجا خانه بخریم؟ در این مطلب مجله به بررسی فازهای شهرک اندیشه و امکانات و ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

معرفی شهرک اندیشه

شهر اندیشه در ۳ کیلومتری شمال‌شرقی شهریار و در ۲۰ کیلومتری تهران واقع شده است. نزدیک بودن به پایتخت، آب‌وهوای خوب و داشتن بافت شهری مناسب، شهرک اندیشه را به محل مناسبی برای زندگی تبدیل کرده است. از شلوغی شهرهای بزرگ خسته شده‌اید و می‌خواهید در آرامش زندگی کنید؟ خرید خانه و آپارتمان در اندیشه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شهرک اندیشه ۶ فاز دارد. در ادامه بررسی می‌کنیم که به لحاظ سکوت و آرامش، امکانات شهری و… کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و دلیل این برتری چیست.

در این رابطه بخوانید: خرید خانه با کمترین پول چطور ممکن است؟

بازار نقش جهان شهرک اندیشه

امکانات و ویژگی‌های شهر جدید اندیشه

  • برخورداری از آب‌وهوای تمیز و خنک
  • موقعیت جغرافیایی مناسب (نزدیکی به تهران)
  • وجود خانه هم به صورت ویلایی و هم آپارتمانی
  • برخورداری از خدمات شهری و امکانات مناسب
  • وجود فضای سبز و پارک‌ها و بوستان‌های متعدد به‌خصوص در فاز ۳
  • رعایت اصول شهرسازی و استاندارد بودن کوچه‌ها و خیابان‌ها
  • پررونق بودن بازار خرید زمین و خانه در شهرک اندیشه و افزایش ارزش ملک

معرفی فاز یک اندیشه

فاز یک شهرک اندیشه جزو قدیمی‌ترین و معروف‌ترین فازهای این شهرک است و قدمت آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد. خانه‌های فاز ۱ اندیشه که جنوبی‌ترین قسمت شهرک است، بافت سنتی دارند. این فاز شلوغ‌ترین فاز شهرک است و مراکز خرید زیادی دارد. برخی از افراد به خاطر همین شلوغی فاز یک را برای خرید خانه انتخاب نمی‌کنند. اما اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار یا خرید خانه با متراژ کم هستید این فاز مناسب شماست. قیمت خانه در اندیشه فاز یک به دلیل سنتی بودن بافت خانه‌ها و کمبود امکانات رفاهی، نسبتا ارزان‌تر از سایر فازهاست. البته بخش‌های غربی این فاز گران‌تر از خیابان‌های شرقی آن است. جواب این که کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است به ترجیحات و شرایط شما بستگی دارد.

در این رابطه بخوانید: مناطق در حال رشد اطراف تهران را بشناسید.

خرید آپارتمان در فاز یک اندیشه

فاز دو آرام ترین فاز اندیشه

فاز ۲ اندیشه را به عنوان آرام‌ترین فاز این شهرک می‌شناسند. علت این است که در فاز ۲ مراکز تجاری و تفریحی کمی وجود دارد و در نتیجه تردد و رفت‌وآمد کم‌تر است. در ضمن فاز دو اندیشه مقداری دورتر از فازهای دیگر قرار گرفته است. این فاز برای کسانی که به دنبال آرامش و محیط‌های ساکت هستند مناسب خواهد بود. اکثر خانه‌های فاز دو ویلایی هستند و متراژ بالایی دارند. در ضمن شهرک راه آهن در اندیشه فاز دو خانه‌های مدرن و شیکی دارد و خرید خانه در فاز ۲ نیازمند سرمایه نسبتا زیادی است.

کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است | معرفی فاز سه

اگر بپرسید کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است جواب خیلی از افراد به این سوال فاز ۳ اندیشه خواهد بود. این فاز بهترین زیرساخت‌های شهری و گران‌ترین خانه‌های ویلایی را دارد و می‌توان آن را مدرن‌ترین فاز شهر اندیشه به حساب آورد. فاز سه بیش‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی در اندیشه را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین فازها برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری است. اکثر خانه‌های این فاز متراژ بالایی دارند. با این توصیفات برای خرید خانه در فاز 3 اندیشه به مبلغ بالایی نیاز خواهید داشت. از دیگر امکانات و ویژگی‌های فاز سه اندیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک‌ها و بوستان‌های متعدد
  • سالن‌های ورزشی
  • مراکز خرید شیک و متعدد
  • وجود دانشگاه پیام نور واحد شهریار در فاز ۳
  • بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور
  • وجود اکثر امکانات اداری در فاز سه اندیشه
  • قرارگیری شهرک صدف با آپارتمان‌های لوکس در فاز سه

در این رابطه بخوانید: شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

شهرک صدف اندیشه فاز 3

آشنایی با فاز ۴ اندیشه |‌ کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است

اگر برایتان مهم است که بیش‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی را در محل زندگی‌تان داشته باشید، باید سراغ فاز چهار اندیشه بروید. این فاز هم مانند فاز سه از امکانات مطلوبی برخوردار است و مجتمع‌های تجاری و اداری زیادی دارد. یکی از نکات جالب فاز ۴ وجود بازاری شبیه به بازار نقش جهان اصفهان به نام بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه است. این بازار قلب اقتصادی فاز چهار محسوب می‌شود. فاز ۴ اندیشه را می‌توان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد. قسمت شرقی خانه‌های ویلایی مشابه فاز ۳ و همچنین آپارتمان‌های سازمانی دارد. اما در قسمت غربی فاز ۴ خانه‌های مجتمعی و آپارتمانی با تراکم بالا و سال ساخت پایین مشاهده می‌شود.

اندیشه فاز پنج فاز رو به رشد

در پاسخ به این سوال که کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است باید بگوییم فاز ۵ یکی از بهترین فازهای این شهرک محسوب می‌شود. فاز پنج اندیشه در امتداد فاز چهار قرار دارد و ترکیبی از خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌های با متراژ بالا و بافت جدید و نوساز در این فاز مشاهده می‌شود. از نظر متراژی و قیمتی خانه‌های متنوعی در فاز ۵ وجود دارد و همین مساله انتخاب را برای خریداران راحت‌تر می‌کند. در ضمن این فاز از امکانات قابل‌قبولی برخوردار بوده و اخیرا بسیار مورد توجه مردم و سازنده‌ها قرار گرفته است.

در این رابطه بخوانید: کدام روستاهای اطراف تهران برای زندگی مناسبند؟

بهترین فاز شهرک اندیشه

فاز شش اندیشه

خیلی از افراد اصلا فاز ۶ اندیشه را نمی‌شناسند و تصور می‌کنند اندیشه فقط پنج فاز دارد. دلیلش این است که اکثر زمین‌های این فاز خصوصی است و شهرداری به این زمین‌ها مجوز ساخت نمی‌دهد. بیش از هزار قطعه زمین با مالکیت شخصی در فاز شش اندیشه وجود دارد که صاحبین آن‌ها هنوز از آینده ملک‌شان خبر ندارند. فعلا اخبار مربوط به پروژه‌های فاز ۶ در هاله‌ای از ابهام است!

بالاخره کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کجا خانه بخریم؟

همان‌طور که تا این‌جا متوجه شدید هر کدام از فازهای شهرک اندیشه مزایا و معایب خودشان را دارند. این که بهتر است در کدام فاز خانه بخرید و سرمایه‌گذاری کنید به بودجه، سلیقه و اولویت‌های شما بستگی خواهد داشت. بسیاری از افراد سکوت و دنج بودن محله برایشان خیلی اهمیت دارد. عده‌ای می‌خواهند دسترسی خوبی به مراکز خرید داشته باشند، حتی اگر به قیمت این باشد که در منطقه شلوغی زندگی کنند. بسیاری از افراد خانه‌های ویلایی و متراژ بالا را دوست دارند. بودجه خیلی از مردم به واحدهای نقلی می‌رسد. در نهایت این را هم بگوییم که فاز ۳ اندیشه به خاطر موقعیت جغرافیایی و دسترسی عالی، شیک بودن ساختمان‌ها، امنیت بالا، محله‌های آرام و برخورداری از بیش‌ترین امکانات رفاهی طرفداران زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب از زومیلا تمام فازهای شهرک اندیشه و امکانات و ویژگی‌های هر کدام را به طور جداگانه بررسی کردیم. حال اگر شما بخواهید در اندیشه خانه بخرید به نظرتان کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کدام فاز را برای سرمایه‌گذاری و سکونت انتخاب می‌کنید؟ در وب‌سایت زومیلا می‌توانید بهترین خانه های شهرک اندیشه همراه با مشخصات‌شان را مشاهده کنید و برای خرید خانه متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین تصمیم را بگیرید.

جهت مشاهده قیمت و خرید خانه و آپارتمان در شهرک اندیشه و مشاوره رایگان با معتبرترین آژانس های املاک این منطقه روی این لینک کلیک نمایید.

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید