چرا ایرانیان در صدر لیست خریداران ملک در ترکیه هستند؟

چرا ایرانیان در صدر لیست خریداران ملک در ترکیه هستند

اگر آمار خرید ملک در ترکیه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، به این مسئله بسیار مهم خواهد رسید که ایرانیان سهم بسیار زیادی در آمارهای خرید خانه در ترکیه دارند و هر روزه شاهد افزایش آمار خرید خانه در کشور ترکیه از سوی ایرانیان هستیم.

همین مسئله باعث شده که حتی قیمت آپارتمان در ازمیر نیز تغییرات بسیار زیادی کند و به دلیل حجم بسیار زیاد خرید خانه در ازمیر از سوی ایرانیان، قیمت خانه های ترکیه افزایش قابل توجهی پیدا کند. در این بین در این مطلب قصد داریم تا شما را با علت این که چرا ایرانیان علاقه بسیار زیادی به خرید ملک در ترکیه پیدا کردند آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم بپردازیم.

 

خدمات تشویقی به سرمایه گذاران

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا ایرانیان عطش بسیار زیادی برای خرید خانه در ترکیه داشته باشند، خدمات تشویقی بسیار زیادی است که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از ایرانیان به منظور سرمایه گذاری در خارج از کشور به سراغ ترکیه رفته و بر روی بازار ملک در این کشور سرمایه گذاری کنند.

از مهم ترین خدمات تشویقی که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته می توان به کاهش قابل توجه مالیات، ارائه خدمات رفاهی گوناگون و موارد این چنینی اشاره کرد. همچنین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل مشکلاتی که کشور ایران در تجارت بین المللی دارد، بسیاری از افراد که قصد انجام فرآیندهای مالی با سایر کشورهای دنیا را دارند، مجبور هستند تا اقدام به باز کردن حساب در کشورهای دیگر کنند.

یکی از کشورهایی که اجازه می دهد تا ایرانیان بتوانند به راحتی در آن اقدام به ایجاد حساب بانکی کرده و اقدام به انجام تراکنش های مالی مختلف کنند، کشور ترکیه است.

شما می توانید پس از خرید خانه در ترکیه اقدام به ایجاد حساب بانکی در این کشور کرده و از خدمات دریافت ویزا کارت و یا نقل و انتقالات بین المللی استفاده کنید. همین موضوع باعث شده تا امروزه بسیاری از تجار به منظور ایجاد حساب بین المللی اقدام به خرید خانه در ترکیه کرده و از این طریق بانک های این کشور فعالیت های اقتصادی خود را پیگیری کنند.

تمامی این موارد باعث شده تا امروزه شاهد افزایش آمار خرید خانه در ترکیه از سوی ایرانیان باشیم و سرمایه داران بسیار زیادی به سراغ بازار ملک در ترکیه رفته و در این بازار فعالیت می کنند.

ایجاد فضا برای تفریح در خارج از کشور

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد به سراغ کشور ترکیه رفته و در این کشور اقدام به خرید خانه کنند این است که کشور ترکیه شرایط قابل قبولی برای تفریح افراد در نظر گرفته است و از آن جایی که بسیاری از ایرانیان به منظور تفریح به سراغ کشور ترکیه می روند، عمده این افراد ترجیح می دهند تا با خرید خانه در این کشور فضای مناسبی برای اقامت خود ایجاد کرده و همچنین در کنار سرمایه گذاری بر روی خانه در کشور ترکیه یک فضای مناسب برای زندگی در این کشور نیز داشته باشند. این مسئله نیز باعث شده تا امروزه شاهد افزایش تقاضا برای خرید خانه در ترکیه از سوی ایرانیان باشیم.

به منظور اثبات این مسئله باید گفت امروزه شهرهای تفریحی کشور ترکیه نظیر استانبول، آنتالیا، ازمیر و… که به عنوان مهم ترین شهرهای تفریحی کشور ترکیه شناخته می شوند، اصلی ترین مقاصد ایرانیان برای خرید خانه به حساب می آیند.

عموما ایرانیان به منظور خرید ملک به سراغ این شهرها رفته و تلاش می کنند تا در این شهرها اقدام به خرید خانه کنند. همین مسئله باعث شده تا شاهد تغییرات قیمت آپارتمان در ازمیر باشیم و به دلیل حجم بالای تقاضا از سوی ایرانیان قیمت خانه در این شهر دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است.

خرید-خانه-در-ترکیه

اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه

با وجود این که دلایل مختلفی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد و هر یک از ایرانیان به دلایل مختلفی به سراغ این کشور رفته و اقدام به سرمایه گذاری بر روی بازار املاک در کشور ترکیه می کنند، اما یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا امروزه حجم بسیار زیادی از ایرانیان اقدام به خرید خانه در این کشور کنند، اخذ پاسپورت ترکیه است.

در حقیقت دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی تلاش کرده تا قوانین مختلفی را وضع کند. یکی از این قوانین این است که اگر یک فرد خارجی اقدام به خرید خانه در کشور ترکیه کند، پس از مدتی قادر خواهد بود تا اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه کرده و شهروندی این کشور را به دست بیاورد.

متاسفانه در سال های اخیر و به دلیل کاهش ارزش پاسپورت ایران بسیاری از افراد به منظور سفر به کشورهای خارجی با مشکل ویزا مواجه شده اند و مجبور هستند تا برای سفر به هر یک از کشورهای دنیا اقدام به اخذ ویزا کنند.

این درحالی است که اعتبار و ارزش پاسپورت ترکیه بالاتر از ایران بوده و همین مسئله به شما اجازه می دهد تا پس از اخذ اقامت این کشور و دریافت پاسپورت ترکیه بتوانید به راحتی به سایر نقاط جهان رفته و بدون ویزا به کشورهای مختلفی سفر کنید.

در حقیقت می توان گفت بالا رفتن ارزش پاسپورت کشور ترکیه باعث شده تا امروزه افراد بسیار زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود برای سرمایه گذاری و خرید ملک انتخاب کنند.

خدمات-تشویقی-به-سرمایه-گذاران

نکات مهم برای خرید خانه در ترکیه

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که به صورت کلی قیمت خانه در ترکیه در سال های اخیر روند خنثی را در پیش گرفته است و همین مسئله باعث شده تا برای سرمایه گذاری خرید خانه در ترکیه گزینه مناسبی محسوب نشود.

همچنین از سوی دیگر باید به این مسئله بسیار مهم اشاره کنیم که دولت ترکیه برای مدیریت بازار مسکن در این کشور قوانین مختلفی را در نظر گرفته است و در صورتی که شما خانه خالی در این کشور داشته باشید مشمول مالیات های سنگین می شود.

نکته مهم این است که حتی اگر شما در خانه تان زندگی کنید باز هم مالیات های مختلفی را باید پرداخت کنید. پس به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا یک خانه در ترکیه خریداری کنید، حتماً با موسسات فعال در این حوزه مشورت کرده و با آگاهی کامل نسبت به قوانین کشور ترکیه اقدام به خرید خانه در این کشور کرده و مراحل مربوط به آن را به صورت کامل و به درستی انجام دهید. توجه به این نکات بسیار مهم به شما کمک می کند تا متناسب با اهداف خود به راحتی یک خانه بسیار خوب در ترکیه را خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید