کدام روستاهای اطراف تهران برای خرید ویلا مناسبند؟

روستاهای اطراف تهران برای زندگی

دو عامل مهم باعث میشود ساکنین شهر تهران به زندگی در خارج شهر روی بیاورند. یکی گرانی قیمت مسکن برای خرید، رهن و اجاره و دیگری آلودگی بالای هوای تهران. زندگی در تهران نه تنها هزینه گزافی به دنبال دارد، بلکه سلامتی را نیز تهدید میکند. همین دو عامل کافی است تا به دنبال روستاهای اطراف تهران برای زندگی بگردید. زندگی در دامان طبیعت، با آب‌وهوایی خوش و چمنزارهای سرسبز که امکانات یک زندگی معمولی را داشته باشید، به مراتب بهتر از بودن در شلوغی تهران است. حتی در این روستاها می‌توانید اقدام به خرید ویلا کنید تا بیشتر روزهای سال از غوغای تهران به دور باشید. با زومیلا تعدادی از روستاهای مناسب اطراف تهران را مرور می‌کنیم تا با آشنایی بیشتر به دنبال خرید خانه یا آپارتمان باشید.

 

روستای بومهن و نزدیکی به دامنه‌های البرز

یکی از روستاهای خوش آب‌وهوای اطراف تهران روستای بومهن نام دارد. اگر مسیر جاده دماوند را ادامه دهید، پس از پردیس و قبل از رودهن، به بومهن می‌رسید. این روستا به دلیل جاذبه‌های تاریخی، سرسبزی‌اش و فاصله 50 کیلومتری از تهران در سال‌های اولیه مورد توجه ویلاسازان قرار گرفت. همین موضوع توجه تهرانی‌ها را بیشتر به سمت آن جلب کرد و کم کم شهرک‌سازی نیز در آن شروع شد. آپارتمان‌های این منطقه قیمت‌های پایینی به نسبت تهران داشتند. به طوری که برای خرید آپارتمان در بومهن تا همین دو سال پیش می‌توانستید 200 میلیون هزینه کنید و متراژهای 100 متری بخرید. با همین مبلغ در همان زمان تنها می‌توانستید در تهران خانه‌ای رهن کامل کنید. این روستای پیشرفته هم‌اکنون با داشتن پارک‌های باغ چنار، بهار و طلاییه، مراکز آموزشی و دانشگاهی یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای زندگی است.

این مطلب را از دست ندهید: چگونه وام مسکن روستایی بگیریم؟

بهترین مکان برای زندگی در اطراف تهران

لواسان از روستاهای دامنه جنوبی البرز

لواسان نزدیک‌ترین ییلاق اطراف تهران بوده که طعم زندگی در آن بسیاری را به سمتش کشانده است. بافت لواسان هنوز همان بافت روستایی است. غیر از جاده اصلی که از وسط لواسان می‌گذرد باقی کوچه‌های آن قدیمی و روستایی است. لواسان در دره‌ی دامنه جنوبی البرز قرار گرفته است. رودخانه پرآب جاجرود به لواسان رسیده و در سد لتیان ریخته می‌شود که باعث ایجاد مناظر زیبا و موقعیت خاص در لواسان شده است. در این ییلاق می‌توانید شکار و ماهیگیری کنید. اتوبان شهید بابایی جاده اصلی برای گذر به سمت لواسان است. از ابتدای اتوبان شهید بابایی تا لواسان سراسر مناطق باارزش، املاک گران‌قیمت ویلایی و مسکونی است که دارای جدیدترین امکانات زندگی هستند. می‌توان گفت که از روستاهای اطراف تهران برای زندگی لواسان بهترین محل برای شاغلین در تهران است.

روستای اسدآباد زعفرانیه

اسدآباد از روستاهای اطراف تهران برای زندگی با برج‌های تهران محصور شده ولی هنوز هست. اسدآباد سکونتگاه قدیمی منطقه شمیران بوده و اغلب خیابان‌های آن هنوز ساختار روستایی را حفظ کرده است. از زیباترین و سنتی‌ترین روستاهای شهرداری منطقه یک شهرداری تهران است. اسدآباد متعلق به دوران قاجار است. برخی از پیران اسدآباد هنوز با گویش تاتی از نوع تهرانی که پیشتر در شمیران رایج بوده تکلم می‌کنند و بخشی از ساکنان آن از مهاجران بختیاری هستند. ساختمان فرهنگستان هنر و بسیاری از مراکز مهم نظامی و اردویی کشور در این روستا واقع است. قیمت ملک در این منطقه متناسب با آب‌وهوا و سرسبزی آن بسیار گران است. اراضی کهمیز دره محصور میان دربند و دلخونک و اسدآباد شمال خیابان زعفرانیه تهران است. این منطقه دارای بهترین رستوران‌های تهران، سالن تئاتر، کنسرت موسیقی، مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی است.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی بهترین شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

مناطق در حال رشد اطراف تهران

مسیر دسترسی به اسدآباد زعفرانیه

در فاصله 30 دقیقه خروج از تهران به ترقیان از بخش جاجرود می‌رسید. مسیر اصلی ورود به این بخش اتوبان شهید بابایی و سپس جاده پارچین است. پس از طی مسافتی در حدود 10 کیلومتر در جاده پارچین قبل از پل مسیل، در سمت چپ تابلوی ورودی ترقیان مشخص است. این منطقه دارای مساحت تقریبی 10 هکتار و بین دو سد ماملو و لتیان در مجاورت رودخانه جاجرود قرار گرفته و از مناطق رو به رشد و بکر ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار باارزش و زیبا است. ترقیان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که در بالا و پایین‌رود جاجرود قرار گرفته‌اند.

شهرک اندیشه شهریار

شهرک اندیشه در بخش مرکزی شهرستان شهریار با 6 فاز مجتمع جمعیتی بیش از 140 هزار نفر را در خود جای داده و هنوز مرکز بهترین ویلاهای اطراف تهران است. این شهرک با نزدیکی به میدان آزادی تهران و اتوبان کرج برای ساکنین این شهرها مناسب و جذاب است.

این مطلب را از دست ندهید: کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کجا خانه بخریم؟

روستاهای عجیب اطراف تهران

دهکده ییلاقی خانه کرج

از روستاهای اطراف تهران برای زندگی شهرک ییلاقی خانه کرج بوده که در ابتدای دهه 50 شمسی احداث گردیده است. هدف از ایجاد دهکده ییلاقی خانه کرج آن بوده که در نزدیکی تهران محیطی آرام و دلپذیر برای دسته‌ای از ساکنین پایتخت که از ازدحام و ترافیک خسته شده‌اند فراهم شود. اکنون ویلاهای این دهکده از بهترین املاک استان تهران به حساب می‌آیند. شهرک بسیار زیبا با ویلاهایی مفروش به چمن و دارای حیاط جلویی، پارکینگ و استخر است.

این دهکده در دشت سرسبز جنوب کرج و به فاصله 35 دقیقه اتومبیلرانی تفریحی از میدان آزادی قرار گرفته است. احداث دیوار به طور کلی در این دهکده ممنوع است و کلیه قطعات با حصارهای توری، درختان شمشاد و سرو از یکدیگر جدا شده‌اند. شهرسازی در این دهکده عالی انجام شده است و کلیه خیابان‌ها آسفالت و مجهز به روشنایی هستند. درخواست آب شهری از فردیس و حفظ چاه‌های آب کشاورزی از اقدامات بسیار نادر و گرانبها در ساخت این دهکده ییلاقی است. مجتمع در حال حاضر دارای 678 ویلا در ابعاد 750، 1200، 1300 متری و 114 واحد آپارتمان در 19 بلوک و 61 آپارتمان به صورت ویلا آپارتمانی در قطعات پراکنده است. فضای سبز محدوده حدود 70 هکتار است که دارای 16000 درخت چنار 40 ساله و 60000 اصله درختان میوه مختلف از سراسر جهان است.برای  خرید خانه و یا  اجاره آپارتمان به وبسایت زومیلا مراجعه کنید.

آپدیت شده در تاریخ 1 اردیبهشت 1403

  1. بهترین روستاهای تهران برای زندگی:کردان، بومهن و لواسان
  2. بهترین روستاهای گردشگری تهران: آهار، برغان، افجه، فشم
  3. بهترین روستاهای تهران در تابستان: طالقان، ایگل
  4. بهترین روستاهای تاریخی تهران: کن و سولقان، جناقچی علیا

 

با سایت املاک زومیلا مشاوره رایگان برای خرید، رهن و اجاره خانه یا ملک دریافت کنید.

2 نظرات

  1. می خواستم روستای زرنان در غرب تهران و دارای
    ورودی از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج را خدمت شما معرفی کنم
    روستای زرنان دارای اب و هوای خوب
    و باغ ها و زمین کشاورزی می باشد در ضمن
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    1- انشعاب گاز
    2- خانه بهداشت
    3- چمن ورزش مصنوعی
    4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    5- تالار و رستوران
    6- چند محل پرورش گل و گلخانه
    7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    10- مزیت نزدیک بودن به تهران
    11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
    12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    زرنان از مناطق رو به رشد و بکر ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار باارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود. ‌

  2. معرفی روستای زرنان
    تهران شهری پرجنب‌ وجوش، شلوغ و زیبا است و درعین حال گاه بسیاری از تهرانی ها به علت های مختلف تمایل دارند برای یک روز هم که شده، از زندگی شهری و دغدغه‌های بی پایان و الودگی هوا و الودگی صوتی ان دور شوند و از طبیعت زیبا و آرامش آن بهره مند شوند و اگر بتوانند اخر هفته و یا تعطیلات خود را در انجا بگذرانند. بهترین گزینه برای تحقق این هدف، سفر کوتاه به این روستاها و یا زندگی کردن در روستاهای اطراف تهران است که فاصله کمی با تهران دارند. شاید بهترین انتخاب روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 دارد.
    زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    1- انشعاب گاز
    2- خانه بهداشت
    3- چمن ورزش مصنوعی
    4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    5- تالار و رستوران
    6- چند محل پرورش گل و گلخانه
    7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    10- مزیت نزدیک بودن به تهران
    11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
    12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    13- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان
    طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند.
    شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ
    برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند.
    بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید