خرید آپارتمان در اقدسیه تهران | محله ای بااصالت و لوکس

اقدسیه تهران کجاست

انتخاب محل سکونت مناسب و خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در طول زندگی‌اش می‌گیرد. هنگام تصمیم‌گیری برای خرید خانه علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات آن واحد مسکونی، به محله‌ای که خانه در آن واقع شده نیز توجه زیادی می‌شود. افراد با توجه به اولویت‌ها، علایق و مهم‌تر از آن بودجه خود تصمیم می‌گیرند که در کدام محله ساکن شوند. شناخت محله‌های تهران به شما کمک می‌کند تا اگر قصد خرید یا اجاره خانه دارید بهتر و آگاهانه‌تر انتخاب کنید. در ضمن به خودی خود محله‌شناسی و به‌خصوص آشنایی با تاریخچه محله‌ها موضوع جذابی برای افراد است. در این مطلب مجله زومیلا به بررسی محله اقدسیه یکی از محلات لوکس اما اصیل و قدیمی منطقه ۱ می‌پردازیم. محله اقدسیه تهران کجاست و چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد و پیشینه آن چیست، به این سوالات در ادامه جواب می‌دهیم.

اقدسیه تهران کجاست و در کدام منطقه قرار دارد؟

اقدسیه یکی از محلات منطقه ۱ شهرداری تهران است. این محله مثل دیگر محلات منطقه ۱ از جمله تجریش، نیاورن، فرمانیه، زعفرانیه، محمودیه، قیطریه و… محله‌ای اعیان‌نشین و لوکس است. از طرفی دیگر اما قدمتی طولانی دارد و یکی از محله‌های قدیمی تهران است. محله اقدسیه در شمال شرق تهران واقع شده و بالاشهر تهران محسوب می‌شود. این محله از شمال به آجودانیه و بزرگراه ارتش، از شرق به بزرگراه امام علی و ازگل، از جنوب به نوبنیاد و از غرب به فرمانیه منتهی می‌شود.

در این رابطه بخوانید : بهترین محله های تهران برای زندگی کدامند؟

نقشه اقدسیه تهران

تاریخچه محله اقدسیه

بعد از این که بررسی کردیم اقدسیه تهران کجاست نوبت می‌رسد به بخش جالب ماجرا یعنی پیشینه و تاریخچه اقدسیه. اراضی اقدسیه در گذشته متعلق به صندوق‌دار ناصرالدین شاه بود و حصار ملا نام داشت. بعد از این که این اراضی به همسر ناصرالدین شاه یعنی امینه اقدس ملقب به اقدس‌الدوله بخشیده شد، نام این منطقه از حصار ملا به اقدسیه تغییر یافت. تا قبل از دوره پهلوی دوم بیش‌تر زمین‌های اقدسیه یا برای کشاورزی استفاده می‌شد یا بایر بود. اما در زمان حکومت پهلوی دوم ساخت‌وساز در این منطقه شروع شد و مورد توجه اشراف قرار گرفت. روند توسعه محله با سکونت اشراف سرعت گرفت و کم کم زمین‌ها و باغ‌ها واگذار و ساختمان‌های جدید ساخته شدند. با نزدیک شدن به انقلاب ۵۷ دیگر اثری از زمین‌های کشاورزی باقی نماند و همه به بناهای مسکونی تبدیل شد.

بافت اقدسیه

همان‌طور که در توضیح اقدسیه تهران کجاست گفتیم اقدسیه محله‌ای اصیل و قدیمی است. با این حساب همزمان هر دو بافت سنتی و بسیار لوکس و مدرن را در این محله می‌توانید ببینید. برخی نقاط این محله همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و هنوز هم تعدادی خانه‌باغ و عمارت قدیمی در این محله باقی مانده‌اند. با این وجود بافت غالب بافت نوساز است و برج‌های لاکچری و آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکس در این محله بی‌شمارند.

در این رابطه بخوانید : خانه‌های لوکس تهران و امکانات باورنکردنی این برج‌های لاکچری

بهترین محله اقدسیه

ویژگی‌ها و امکانات اقدسیه تهران

برای آشنایی بیش‌تر با محله اقدسیه باید بدانید این محله چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد که آن را به محله‌ای محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. دانستن این که دسترسی به این محله چگونه است، چه خدمات شهری و امکانات درمانی، تفریحی و آموزشی‌ای دارد و موارد دیگر در تصمیم‌گیری برای اجاره یا خرید آپارتمان در اقدسیه به شما کمک خواهد کرد.

  • برخورداری از آب‌وهوای مطلوب به خاطر همجواری با دارآباد
  • دسترسی مناسب به وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند بی‌آرتی و اتوبوس و همچنین ایستگاه مترو نوبنیاد و اقدسیه
  • دسترسی آسان به سایر نقاط شهر به خاطر وجود اتوبان‌های متعدد
  • ترافیک کم‌تر و سبک‌تر نسبت به سایر محله‌ها و قرار نگرفتن در طرح ترافیک
  • امنیت بسیار بالا
  • برخورداری از خدمات شهری و امکانات رفاهی زیاد
  • وجود مراکز ورزشی مهم مانند مجموعه ورزشی نوبنیاد، مجموعه ورزشی رویال، باشگاه سوارکاری اقدسیه و…
  • برخورداری از مراکز خرید لوکس مانند مجتمع تجاری اقدسیه، مرکز خرید آوا سنتر، مجتمع تجاری الماس ایران و…
  • وجود دو بیمارستان مهم نیکان و چمران در اقدسیه
  • برخورداری از فضای سبز گسترده
  • وجود کافه و رستوران‌های شیک و متعدد

حال که دانستید اقدسیه تهران کجاست و چه امکاناتی دارد به بررسی خیابان‌های مهم اقدسیه و قیمت خانه در اقدسیه می‌پردازیم.

در این رابطه بخوانید : بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری کجاست؟

زندگی در اقدسیه

خیابان های مهم اقدسیه

تعدادی از خیابان‌های مهم و معروف اقدسیه عبارت‌اند از:

  • خیابان اقدسیه (موحد دانش)
  • خیابان سپند
  • فیروزبخش
  • خیابان امیر بهادر
  • گلستان شمالی
  • خیابان گلزار
  • خیابان تیموری

خرید خانه در اقدسیه تهران

در جواب سوال اقدسیه تهران کجاست باید بگوییم اقدسیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین و بالاشهر تهران است؛ بنابراین قیمت خانه در این محله بالا خواهد بود. برای خرید ملک در اقدسیه باید بودجه بسیار زیادی در اختیار داشته باشید. حال عده‌ای حتی اگر بودجه‌شان به خرید خانه در چنین محله‌هایی نرسد، ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه در مناطق پایین‌تر، در شمال شهر و محله‌های لوکس خانه اجاره کنند. این موضوع به بودجه و اولویت‌های هر فرد بستگی خواهد داشت. در مجموع قیمت آپارتمان در اقدسیه بالاست؛ اما شرایط همه مناطق این محله یکسان نیست. برخی خیابان‌ها بافت قدیمی‌تری دارند و کم‌تر برج‌های لوکس در آن‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین با مبالغ معقول‌تری می‌توان آن‌جا خانه خرید. خانه‌های کلنگی و قدیمی هم در محدوده اقدسیه وجود دارد.

از طرفی خیابان‌های گلزار و گلستان جزو گران‌ترین خیابان‌های نه فقط اقدسیه بلکه کل تهران هستند. ساختمان‌ها و ویلاهای بسیار لوکس با متراژ بالا، برج‌های سر به فلک کشیده و پنت هاوس در این مناطق به وفور یافت می‌شود. خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در اقدسیه مختص اقشار مرفه با سطح درآمد بالاست.

قیمت آپارتمان در اقدسیه تهران

سخن پایانی

اقدسیه مانند سایر محله های منطقه یک تهران میزبان برج‌ها و خانه‌های لوکس و مدرن است و یکی از بهترین و شیک‌ترین محله‌های تهران به حساب می‌آید؛ بنابراین سطح قیمت خانه در محله اقدسیه بالاست. در ضمن در این مطلب متوجه شدید که اقدسیه تهران کجاست و چه امکاناتی دارد و خیابان‌های مهم آن کدامند. حال اگر قصد خرید خانه در اقدسیه یا اجاره خانه در این محله را دارید، می‌توانید بهترین فایل‌های اقدسیه را همراه با مشخصات و قیمت آن‌ها در سایت زومیلا مشاهده کنید و با توجه به بودجه و سلیقه‌تان ملک مناسبی برای خود برگزینید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید