بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری کجاست؟

اساساً وقتی صحبت از صفت «بهترین» می‌شود، باید معیارهای متعددی را در نظر گرفت. بهترین بودن، لزوماً به معنای گران‌ترین بودن نیست! وقتی بودجه شما با بودجه لازم برای خرید آپارتمان در بهترین منطقه تهران اختلاف زیادی داشته باشد، طبیعتا آپارتمان‌هایی که در این منطقه واقع شده‌اند، از فهرست گزینه‌هایتان حذف می‌شوند. هر خریدار، در انتخاب بهترین منطقه برای خرید ملک، متر و معیار خاص خودش را دارد و به همین دلیل، باید موضوع را از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار داد. با این مقاله زومیلا همراه شوید.

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از نگاه آمار

با استناد به گزارش‌های معامله ملک در تهران طی سال‌های اخیر، درمی‌یابیم که بیشترین تعداد معاملات در مناطق 2، 3، 5 و 6 انجام شده و اگر بخواهیم حجم معاملات را به‌عنوان معیار انتخاب در نظر بگیریم، می‌توانیم هر یک از این مناطق را به‌عنوان بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان مدنظر قرار دهیم.

در این رابطه بخوانید : خرید زمین برای سرمایه‌گذاری امن و سودآور

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان کدام است؟

بااین‌حال، آمارهای سال 99 حاکی از افزایش حجم معاملات مسکن در مناطق 1، 4، 11، 19، 21 و 22 هستند. در این میان، مناطق 21 و 1 به ترتیب با افزایش 29.8% و 22.9%، رشد کم‌سابقه‌ای را در بازار خریدوفروش ملک تجربه کرده‌اند و مناطق دیگر، شاهد اُفت حجم معاملات نسبت به سال‌های قبل بوده‌اند که در این میان، منطقه 9 با 30% کاهش، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از نظر کیفیت زندگی

عوامل مختلفی در افزایش و کاهش حجم معاملات مسکن در مناطق مختلف تهران دخیل هستند. عواملی که سال‌به‌سال می‌توانند تغییر کنند و به‌واسطه این تغییر، جدول حجم معاملات در مناطق 22 گانه‌ی تهران را نیز تغییر دهند. بااین‌حال، کیفیت زندگی، یکی از معیارهای ثابت برای خرید آپارتمان در تهران است.

اگر کیفیت زندگی و مؤلفه‌هایی مثل آب‌وهوا، فضای سبز، امنیت و دسترسی به مراکز رفاهی را مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین منطقه در تهران برای خرید آپارتمان بدانید، آنگاه باید مناطق 1، 3 و 6 را در اولویت قرار دهید. بااین‌حال، واضح است برای خرید آپارتمان در چنین مناطقی به دلیل شاخص رفاه بالاتر، باید بودجه بیشتری هم در نظر بگیرید.

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از نظر قیمت

قیمت از نگاه اغلب خریداران، مهم‌ترین معیار برای خرید آپارتمان در مناطق تهران است. معیاری که علاوه بر اهمیت، خاصیتِ «تعیین‌کنندگی» دارد و از این جنبه، یک عامل متمایز محسوب می‌شود.

در این رابطه بخوانید : خوش آب و هواترین محله های تهران کدامند؟

خرید آپارتمان در تهران

منطقه 1 با اختلاف، گران‌ترین منطقه برای خرید آپارتمان در تهران است و مناطق 2، 3 و 6 در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. بنابراین اگر دغدغه‌ای از حیث بودجه ندارید، می‌توانید به خرید بهترین آپارتمان‌ها در یکی از مناطق مذکور فکر کنید. اما اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید، طبعا باید به ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان هم نیم‌نگاهی داشته باشید که منطقه 18 از این نظر، در صدر فهرست قرار می‌گیرد. بااین‌حال مناطق 20، 17، 16، 19 و 15 هم جزء مناطق ارزان‌قیمت تهران محسوب می‌شوند.

فراموش نکنید که رتبه‌بندی‌های مرتبط با بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از حیث قیمت، بر مبنای میانگین قیمت ملک در مناطق مختلف انجام می‌شوند و هر منطقه، محله‌های متعددی دارد که می‌توان آن‌ها را در سه گروه گران، متوسط و ارزان دسته‌بندی کرد. به‌عنوان مثال، محله‌های گاندی و یوسف‌آباد در منطقه 6 جزء گران‌ترین محله‌ها هستند و در مقابل، در محله‌های آرژانتین و جمال‌زاده، می‌توانید آپارتمان‌هایی با قیمت متوسط و ارزان‌تر پیدا کنید.

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از نظر سرمایه‌گذاری

اگر هدف اصلی شما از خرید آپارتمان در تهران، سرمایه‌گذاری باشد، آنگاه رشد قیمت در مناطق مختلف تهران را باید به‌عنوان اساسی‌ترین معیارِ انتخاب، ملاک قرار دهید. با استناد به گزارش‌های تغییر قیمت، می‌بینیم که قیمت مسکن در مناطق 7، 10، 13، 18 و 21 سیر صعودی داشته که این تغییر در مناطق 7 و 18 با افزایش حدود 10% چشمگیرتر از مناطق دیگر است. بنابراین حتی اگر روی خرید آپارتمان‌های کوچک در این مناطق سرمایه‌گذاری کنید، با توجه به احتمال بالای حفظ روند افزایش قیمت ملک در این مناطق طی سال‌های آتی، سود خوبی عایدتان می‌شود.

در این رابطه بخوانید : پرمعامله ترین مناطق تهران کدامند؟

خرید آپارتمان در بهترین منطقه تهران

از سوی دیگر، مناطق 20 و 17 به ترتیب با 16 و 9 درصد اُفت، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و جالب اینکه بدانید منطقه 3 نیز شاهد اُفت قیمت معناداری بوده است. بنابراین اگر با هدف سرمایه‌گذاری در جستجوی بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان هستید، بهتر است قبل از اقدام در این مناطق، تحقیق و تأمل بیشتری کنید.

زومیلا؛ راهنمای مطمئن شما برای خرید آپارتمان در تهران

همان‌طور که گفتیم انتخاب بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان باید با توجه به ملاحظات و معیارهای مختلفی مثل آمار، بودجه و هدف خرید صورت گیرد و به همین دلیل، اطلاقِ چشم‌بسته‌ی صفت «بهترین» به یک منطقه خاص، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در این مطلب تلاش کردیم تا ضمن ارائه اطلاعات مختصر و مفید، برای شما مخاطبان گرامی بینش بهتری را در این خصوص ایجاد کنیم. اگر برای خرید آپارتمان در تهران، به اطلاعات جزئی‌تری نیاز دارید، کارشناسان زومیلا در کنار شما هستند تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی‌تر در این زمینه به شما کمک کنند. ما در زومیلا با در نظر گرفتن معیارها و شرایط اختصاصی شما، بهترین‌ها را در معرض انتخابتان قرار می‌دهیم.

نویسنده : رضا لاکانی

جهت مشاهده قیمت و خرید آپارتمان و ملک در سراسر تهران و مشاوره رایگان با معتبرترین و مطمئن ترین آژانس های املاک در تمام مناطق تهران روی این لینک کلیک کنید

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید