مناطق در حال رشد اطراف تهران را بشناسید

سرمایه گذاری در کرج

در سال‌های اخیر، جهش ناگهانی قیمت املاک مسکونی و هزینه‌های زندگی در تهران، بر سایر مشکلات این شهر مانند آلودگی هوا، شلوغی و ترافیک افزوده شده است. با این حال نمی‌توان از مزایای زندگی و کسب و کار در پایتخت چشم‌پوشی کرد. به این دلیل، در این سال‌ها شاهد افزایش استقبال مردم به خرید ملک و زمین در شهرهای نوساز و قدیمی حومه تهران بوده‌ایم. از مزایای خرید ملک در مناطق در حال رشد اطراف تهران علاوه بر امکان برخورداری از آب و هوای بهتر و دسترسی مناسب به تهران، چشم‌انداز روشن توسعه و رشد معاملات مسکن در این مناطق است.

خریداران این زمین‌ها و املاک مسکونی، خانه‌ اولی‌ها و سرمایه‌گذاران اقشار دهک‌های متوسط به بالای جامعه هستند که دورنمای مناسبی برای رشد قیمت مسکن در شهر‌های حومه تهران می‌بینند. در سال ۹۷، افزایش ناگهانی اجاره‌بها در تهران و مهاجرت مستاجران به شهرهای اطراف، زمینه‌ساز افزایش نرخ املاک در این مناطق شد و این روند در سال ۹۸ و ۹۹ نیز ادامه یافت.

در این مقاله در زومیلا به معرفی شهرهای تازه تاسیس و قدیمی اطراف تهران مانند پردیس، پرند، اندیشه، شهریار و… پرداخته‌ایم. اگر شما نیز از زندگی در مرکز تهران عاصی شده‌اید و به دنبال خرید خانه یا سرمایه‌گذاری در مناطق در حال رشد اطراف تهران هستید، این متن به شما کمک خواهد کرد ملک موردنظر خود را بهتر انتخاب کنید.

پردیس و بومهن

شهر پردیس یکی از پرطرف‌دارترین شهرهای نوین ایران است که تنها ۱۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد. نزدیکی به تهران مزیت بزرگ پردیس برای کسانی است که رفت و آمد روزانه به پایتخت دارند. شهرهای شهرستان پردیس به دلیل جدا شدن توسط کوه‌ها از تهران، از آب و هوای مطلوبی برخوردارند. در شهر پردیس مراکز درمانی، مجتمع‌های تجاری، مساجد و پارک‌های بسیاری ساخته شده‌اند.

فازهای 1 تا 3 بخشی از فاز 4، 8 و 11 قابل سکونت هستند. فاز یک مجموعه‌ای از خانه‌های ویلایی و آپارتمانی را دارد و قیمت خانه در این فاز گرانتر است. از نظر موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی فاز ۱ و ۲ نسبت به بقیه فازها مناسبتر است. در فاز ۲ پردیس می‌توانید از خانه‌های ارزان تا ویلا و پنت‌هاوسهای شیک و گران پیدا کنید. مسکن مهر در فاز ۳ که دارای دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مراکز تجاریست، قرار دارد. فاز ۴ نیز از نظر امکانات رفاهی قابل سکونت‌ است. در فاز ۸ پردیس، خانه‌هایی با متراژ پایین و ارزان‌قیمت می‌توانید پیدا کنید، البته از نظر امکانات سکونت هنوز شرایط مناسبی ندارد ولی با توجه به ساخت‌و‌ساز بالا در این منطقه، در آینده از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار خواهد شد.

برخی ساختمان‌های فاز ۱۱ توسط یک شرکت ترکیه‌ای با کیفیت بالایی ساخته شده است. با وجود کمبود فعلی امکانات رفاهی در این فاز، این ساختمان‌های خوش‌ساخت، سرمایه‌گذاران و خریداران را به خود جلب کرده‌اند. نمی‌توان میانگین مطلوبی از نرخ املاک در این منطقه ارائه کرد چرا که قیمت‌های فعلی خرید آپارتمان در پردیس دامنه وسیعی از متری ۵ تا ۲۰  میلیون تومان یا بیشتر را در برمی‌گیرد. این تفاوت قیمت، به دلیل تنوع موقعیت و شرایط آپارتمان‌هاست.

بومهن یکی دیگر از شهرهای شهرستان پردیس است، ۴۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و در سالهای اخیر از نظر امکانات رفاهی نسبت به گذشته پیشرفت داشته است.

شهر جدید اندیشه و شهریار

شهریار، از شهرهای قدیمی شهرستان شهریار و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اطراف تهران است. شهریار مانند شهر اندیشه به دلیل برخورداری از پوشش سبز بیشتر و باغ‌های میوه فراوان، گرد و خاک کمتری نسبت به سایر نقاط حومه تهران دارد، به طوری که به نگین سرسبز غرب تهران معروف است. با وجود قدیمی‌‌تر بودن بافت شهر در قیاس با شهرهای نوتاسیس، معاملات ملک در شهریار نیز رو به افزایش است. اگر به دنبال خرید آپارتمان در شهریار خانه‌ای ویلایی شیک بدون هزینه زیاد و مناطق در حال رشد اطراف تهران هستید، این شهر مناسب شماست.

اندیشه در سه کیلومتری شمال غربی شهریار قرار دارد و متشکل از شش فاز است. فاز دو، سه، چهار و پنج آن مطابق قوانین شهرسازی جدید ساخته شده است، فاز یک آن دارای اصول شهرسازی سنتی‌ست و فاز شش در مالکیت بخش خصوصی‌ست و ساخت و ساز در آن انجام نشده است. فاز یک و دو نسبت به فازهای دیگر گران‌تر و دارای امکانات رفاهی بیشتری هستند. به دلیل نوبنیاد بودن شهر، جمعیت آن عموما مهاجر و از لحاظ درآمد متعلق به دهک‌های میانی و بالاتر هستند. طراحی مدرن و رعایت ملاحظات شهرسازی و استانداردها باعث شده است تا این شهر فاقد مشکلاتی مانند تداخل کاربری ساختمان‌ها، معابر خودرویی متقاطع، خیابان‌ها و معابر باریک، کمبود پارکینگ‌های عمومی، نامتقارن بودن بافت اماکن مسکونی و… باشد. تمامی معابر جدول‌کشی و آسفالت شده‌اند و در تمامی نقاط آب، برق، گاز و تلفن وجود دارد. اگر به دنبال خرید آپارتمان در اندیشه هستید می توانید نگاهی به فایل های زومیلا بیاندازید.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی بهترین شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

مناطق در حال رشد تهران

رودهن و دماوند

رودهن، در ۳۰ کیلومتری شرق تهران و یکی از شهرهای شهرستان دماوند است که در دره‌ای سرسبز قرار دارد. به دلیل وجود واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه و رونق داشتن بازار خانه‌های استیجاری و دانشجویی، سرمایه‌گذاری و خرید ملک در رودهن می‌تواند تصمیم خوبی برای شما باشد. از آن جا که از شهرهای قدیمی اطراف تهران به شمار می‌رود، امکانات رفاهی و شهری مناسبی دارد و به تبع آن بهای زمین و هزینه ساخت‌و‌ساز در آن بالاتر است. ساکنان این شهر اغلب ترک‌زبانان ارومیه هستند که به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

مناطق در حال رشد رودهن

پرند

شهر پرند، یکی دیگر از مناطق در حال رشد اطراف تهران است که در شهرسان رباط کریم، در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد. با مترو، اتوبوس و تاکسی می‌توانید به تهران دسترسی داشته باشید. فاصله کمی با فرودگاه امام خمینی دارد و مجموعه‌های تجاری، ورزش و تفریحی بسیاری در این منطقه تاسیس شده است. خرید آپارتمان در پرند دارای ۷ فاز است که در فازهای چهار تا شش آن املاک مسکن مهر ساخته شده‌اند. سه فاز اول که شامل املاک سنددار شرکتی یا شخصی‌ساز هستند، از امکانات بهتری برخوردارند و هرچه به سمت مسکن‌های مهر پیش‌ می‌رویم شرایط رفاهی برای سکونت نامناسب‌تر می‌شود. پروژه‌های صنعتی و گردشگری بسیاری مانند طرح احداث بیمارستان‌های تخصصی، سینماها، نمایشگاه اکسپو پرند، هتل ۵ ستاره بین‌المللی و… جهت سرمایه‌گذاری در پرند در حال اجرا هستند. طبق گفته استاندار تهران، خط مترو پرند در سه فاز تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

هشتگرد

از شهرهای جدید استان البرز است و در 68 کیلومتری تهران قرار دارد. دارای آب و هوای معتدل کوهستانی، تابستان‌های خنک‌تر و آلودگی بسیار کمتری نسبت به تهران است. خط مترو با اتصال به شبکه مترو تهران و کرج دارد که به توسعه بیشتر این شهر کمک خواهد کرد. در حال حاضر خانه‌های ساخته شده آماده فروش یا پیش‌فروش زیادی در شهر وجود دارد و طرح‌های عمرانی بسیاری با هدف ارتقا امکانات و زیرساخت‌ها، و افزایش جذب مردم به این شهر، در حال اجراست.

این مطلب را از دست ندهید: اطراف تهران کجا خونه بخرم؟

مناطق در حال رشد هشتگرد

سرمایه گذاری در املاک تجاری

برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، حیطه سرمایه‌گذاری بسیار گسترده است. برخی روی بازار بورس یا ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. عده‌ای دیگر به سمت بازار سکه و طلا می‌روند. در این میان اما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها، بخش املاک و مستغلات است. این بخش دارای سود تضمینی است و ریسک بسیار کمتری دارد. سرمایه‌گذاری روی املاک تجاری اداری یکی از بهترین و سودآورترین انواع سرمایه‌گذاری‌هاست؛ اما چرا؟

یکی از دلایلی که افراد می‌توانند با اطمینان بسیار بالایی وارد بازار املاک تجاری اداری شوند این است که با گذشت زمان و شناخته شدن آن مجتمع نزد مردم، بر ارزش مجتمع افزوده خواهد شد. املاک تجاری بر خلاف املاک مسکونی با گذشت زمان و افزایش استهلاک، دچار افت ارزش نمی‌شوند. این را هم در نظر داشته باشید که املاک مسکونی فصل نقل و انتقال دارند. املاک تجاری اما در هر زمانی از سال می‌توانند خرید و فروش شوند و برای آن‌ها همیشه مشتری وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید سرمایه‌گذاری روی ملک تجاری اداری را گزینه‌ای امن و مطمئن برای افزایش سرمایه خود در نظر بگیرید.

اگر قصد سرمایه گذاری در کرج را داشته باشید مجتمع تجاری اداری درخشان فرصتی عالی برای شماست. پس با اطمینان سرمایه‌گذاری کنید.

نحوه سرمایه‌گذاری روی مجتمع درخشان بهترین فرصت سرمایه گذاری در کرج

قیمت املاک در مناطق در حال رشد اطراف تهران

طبق بررسی خبرگزاری دنیای اقتصاد در سال ۹۹، برخی از نرخ‌های ثبت شده از خرید و فروش املاک در این مناطق به شرح زیر هستند. البته بازه قیمتی بسیار وسیعی در این مناطق، با توجه به اختلاف امکانات در فازهای مختلف و تفاوت نوع املاک مسکونی از جمله ویلا،‌ آپارتمان یا مسکن مهر وجود دارد. همچنین، قیمت واقعی املاک در معاملات امروز نسبت به این جدول افزایش یافته است؛ مثلا در شهر اندیشه می‌توان میانگین قیمتی متری 10 میلیون تومان در نظر گرفت. در نهایت برای اطلاع از نرخ‌های دقیق روز باید به بنگاه‌های املاک مراجعه کنید.

خرید خانه در اطراف تهران

زومیلا همراه همیشگی شما

اگر در تهران شاغل هستید، باید شرایط دسترسی راحت به محل کار خود را در نظر داشته باشید. همچنین گرچه این شهرها، خصوصا شهرهای جدیدتر، با سرعت بالایی در حال توسعه هستند اما هنوز از امکانات رفاهی کمتری نسبت به پایتخت برخوردارند. پیش از اقدام به سرمایه گذاری در مناطق درحال رشد اطراف تهران، از امکانات برق، آب و گاز و امنیت منطقه اطمینان حاصل کنید. آگاهی یافتن از بافت منطقه و ساکنین، به‌خصوص ساکنین بومی در شهرهای قدیمی‌تر نیز دارای اهمیت است. کارشناسان مجرب ما در زومیلا می‌توانند تمام اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید