خرید ویلا در ماسال/ سفر به بهشتی در گیلان

ماسال کجاست

برای همه ما بارها پیش آمده که از تکرار و روزمرگی خسته شویم و این که روزهایمان به یکنواختی می‌گذرد کلافه و ناامیدمان کند. درست در همین حال و هوایی که احساس می‌کنید ایام به کامتان نیست و همه چیز تکراری شده، باید به ماسال سفر کنید تا با چشم‌های خودتان ببینید که دنیا هنوز قشنگیاشو داره! طبیعت گیلان پر از شگفتی است و در این میان ماسال و ییلاقات آن یکی از شگفت‌انگیزترین جاهایی است که در عمرتان می‌توانید ببینید. بله ماسال همین‌قدر زیباست؛ حتی بیش‌تر از این که بتوانیم با کلمات توصیفش کنیم. برای درک زیبایی‌های شهری که مثل یک تابلوی نقاشی منحصربه‌فرد می‌ماند فقط باید آن را از نزدیک ببینید. در جواب این که ماسال کجاست باید بگوییم ماسال همان‌جایی است که جنگل، رودخانه، چشمه و آبشار و… هر چیزی از طبیعت بخواهید دارد. در این مطلب ماسال و جاذبه‌های آن را بررسی می‌کنیم.

اولسبلنگاه ماسال کجاست

ماسال شهری رویایی در غرب گیلان

ماسال در ۶۰ کیلومتری تالش و ۵۵ کیلومتری رشت قرار دارد و بعد از رودبار در جایگاه دوم مرتفع‌ترین شهرهای گیلان قرار می‌گیرد. این شهر زیبا و سرسبز که رودخانه خالکایی هم از کنار آن عبور می‌کند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نزد طبیعت‌گردان است. ماسال به بهشت گمشده معروف است و یکی از بهترین مناطق ییلاقی ایران محسوب می‌شود.

فاصله تهران تا ماسال

تهران تا ماسال حدود ۳۷۵ کیلومتر فاصله دارد و تقریبا ۵ ساعت طول می‌کشد که به ماسال برسید.

ییلاقات ماسال کجاست | رویا یا واقعیت ؟

اگر می‌خواهید در ابر و مه غرق شوید و آن رویای دوران کودکی که به خاطر تماشای کارتون هایدی داشتید به واقعیت تبدیل شود، باید به ییلاقات ماسال بروید. تصور کنید صبح زود که بیدار می‌شوید و از کلبه چوبی بیرون می‌آیید، همه جا غرق در ابر و مه است، ابرها که کنار می‌روند جلوه دیگری از زیبایی ماسال را می‌بینید. در طرفی دیگر در این ییلاق‌های سرسبز اسب‌ها می‌دوند و گوسفندها به چرا مشغولند. آبشاری از کوهستان جاری است و همه چیز مثل خیال به نظر می‌رسد؛ اما واقعیت دارد. در ادامه با معروف‌ترین ییلاقات ماسال آشنا می‌شوید.

در این رابطه بخوانید: انتخاب بهترین شهر برای خرید ویلا در شمال رو به دریا

ییلاقات ماسال کجاست

اولسبلنگاه ماسال

ییلاق اولسبلنگاه معروف‌ترین ییلاق ماسال است و طبیعت بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. گذراندن چند روز در طبیعت زیبای این ییلاق و تنفس هوای پاک کافیست تا خستگی یک سال کاری از تن‌تان بیرون برود. ییلاق اولسبلنگاه در ۲۷ کیلومتری غرب ماسال قرار دارد و سالانه میزبان هزاران گردشگر از شهرهای مختلف است.

سوچاله ماسال کجاست ؟

بعد از اولسبلنگاه، سوچاله هم یکی دیگر از معروف‌ترین ییلاقات ماسال است که در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. مناظر بکر و سرسبز سوچاله، ابرهای شناور و فضای مه‌آلود آن‌جا، بهشت را در برابر چشمان شما می‌آورد. راستی خانه‌های یک تا دو طبقه سوچاله با سقف رنگی نیز جان می‌دهد برای عکاسی.

تعدادی دیگر از ییلاقات ماسال نیز عبارت‌اند از:

  • ییلاق تلارگاه
  • ییلاق ملومه
  • خندیله پشت
  • ییلاق اسپی دشت
  • خشکه دریا

در این رابطه بخوانید: کجای شمال ویلای ارزان قیمت بخریم؟

جاهای دیدنی گیلان

جاهای دیدنی ماسال

این درست است که ییلاق‌های ماسال دلیل اصلی محبوبیت و شهرت ماسال محسوب می‌شوند؛ اما نمی‌توان از سایر جاذبه‌های این شهر نیز چشم‌پوشی کرد. در وصف این که ماسال کجاست باید بگوییم ماسال با آبشارهای بلند و رودخانه‌های پرآبش، غارهای اسرارآمیز و همچنین جنگل‌های سرسبزش از گردشگران و طبیعت‌گردان دلبری می‌کند.

بام سبز ماسال کجاست ؟

بام سبز ماسال در یک کیلومتری ماسال قرار دارد و بر فراز آن می‌توانید از صومعه‌سرا تا بندر انزلی را ببینید. این بام بلندترین منطقه در میان ارتفاعات ماسال است و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از تمام ماسال و بخشی از شهرهای اطراف دارد. برای اقامتی رویایی در ماسال می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های بام سبز را رزرو کنید.

آبشارهای ماسال

ماسال تعداد بسیار زیادی آبشار دارد؛ به طوری که به ماسال شهر آبشارهای بلند می‌گویند. آبشار پرآب و زیبای رامینه به ارتفاع ۱۰ متر در دل جنگل، آبشار ویوز در نزدیکی ییلاق النزه، تولی نسا و آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین آبشارهای ماسال هستند که تجربه بی‌نظیری از طبیعت‌گردی را برای شما رقم می‌زنند.

در این رابطه بخوانید: آیا از جاهای دیدنی گیلان اطلاعی دارید؟

آبشارهای گیلان

غار آویشو ماسال کجاست ؟

غارهای ماسال از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های این منطقه هستند و برای رفتن به این غارها بهتر است از قبل تجربه غارنوردی داشته باشید. در ضمن باید حتما وسایل لازم را با خودتان ببرید و مجهز باشید. حدودا ۲۰ غار که دنیایی از شگفتی را درون خود جای داده‌اند در ییلاقات ماسال وجود دارد. غار آویشو در دل کوه‌های شاندرمن معروف‌ترین غار ماسال است که رودخانه‌ای خروشان داخل آن قرار دارد و قندیل‌هایی زیبا از سقف و دیوارهایش آویزان هستند. این غار در ۲۲ کیلومتری ماسال واقع شده است.

پارک جنگلی ریزه مندان

این پارک جنگلی بخشی از جنگل‌های هیرکانی است و طبیعت بسیار زیبایی دارد. در این پارک جنگلی امکانات رفاهی برای مسافران در نظر گرفته شده است و می‌توانید چند روز آن‌جا چادر بزنید و پیک‌نیک برقرار کنید. قدم زدن در میان درختان سر به فلک کشیده در پارک جنگلی ریزه مندان لحظاتی سرشار از لذت و آرامش را برایتان رقم می‌زند.

شاندرمن ماسال کجاست ؟

شاندرمن با چشم‌اندازهایی مسحورکننده، آبشارهای زیبا و غار آویشو نزد طبیعت‌دوستان محبوبیت بسیار زیادی دارد. منطقه زیبای شاندرمن در ۱۰ کیلومتری شمال ماسال قرار دارد و از آب‌وهوایی بسیار خنک و مطبوع بهره می‌برد. اقامت در کلبه‌های چوبی شاندرمن تجربه جالبی برایتان خواهد شد. در ضمن دهکده توریستی ملل شاندرمن یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در ماسال است. ویلاهای این مجتمع توریستی کلیه امکانات رفاهی و اقامتی لازم را دارند.

در این رابطه بخوانید: بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا کجاست؟

اجاره ویلا ماسال

شنبه بازار ماسال

بازارهای محلی و هفتگی شهرهای شمالی که در روزهای مختلف هفته برقرار می‌شوند غرق در رنگ و بو و عطر خوش میوه‌ها و سبزی‌های تازه هستند و برای گردشگران بسیار جذابند. بازار هفتگی ماسال نیز از جمله بازارهای پررونق و پرطرفدار گیلان است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ماسال حتما به آن سر بزنید. انواع ترشی‌های محلی، فرآورده‌های دامی، سبزیجات و میوه، ماهی تازه و حتی گل و گیاه در این بازار عرضه می‌شود. سوغاتی‌های خوشمزه‌ای می‌توانید از این بازار بخرید و عزیزان‌تان را خوشحال کنید.

آپدیت شده در30 فروردین 1403

آب وهوای ماسال در فصول مختلف چگونه است؟

هر فصلی را که برای سفر به ماسال انتخاب کنید، هوا خنک و تمیز است. گرچه این شهر نیمه دوم سال بیشتر مواقع بارانی است. این شهر در هر فصلی طبیعت زیبایی دارد اما بهترین زمان برای سفر به ماسال از اواسط اردیبهشت تا اواخر تابستان است.اوایل فروردین و تعطیلات نوروز با اینکه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است اما شلوغی زیاد و ازدحام مسافران نوروزی کمی جلوی لذت بردن از طبیعت زیبای ماسال را خواهد گرفت. همان طور که گفته شد، اردیبهشت و خرداد ماه زمان مناسبی برای سفر به بام سبز ایران، ماسال است.

در ماههای تیر و مرداد گرما و رطوبت زیاد ممکن است کمی آزاردهنده باشد.در زمستان هم بام همیشه سبز از برف پوشیده شده و زیبایی خاص خود را دارد، و برای برخی مسافران بسیار خوشایند است.

در این رابطه بخوانید: راهنمای خرید ویلا در گیلان

مناطق ییلاقی گیلان

اقامت در ماسال

برای اقامت در ماسال گزینه‌های متنوعی از جمله اقامت در کلبه‌های چوبی، ویلاها و سوئیت‌ها، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… پیش روی شماست. شما بسته به سلیقه و سبک سفر خود و همچنین هزینه‌ای که برای اقامت در نظر گرفته‌اید می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. کمپینگ در طبیعت نیز گزینه جذاب دیگری برای اقامت در این شهر و ییلاقات آن است؛ البته در سفرهای خانوادگی که افراد مسن و کودکان هم در جمع هستند شب‌مانی در چادر با امکانات کم دشوار می‌شود و بهتر است سراغ اقامتگاه‌هایی بروید که امن هستند و امکانات رفاهی و اقامتی دارند. هتل رستوران فرودین معصومی، هتل آریانا و هتل رویال تعدادی از بهترین هتل‌ها و اقامتگاه های ماسال هستند.

در این رابطه بخوانید: خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟ برنده رقابت کیست؟

اقامت در ماسال

خرید ویلا در ماسال

با وجود طبیعت بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی که ماسال دارد افراد زیادی دوست دارند که اقدام به خرید ویلا در ماسال کنند. با خرید ویلای شخصی هر زمانی که دلتان بخواهد به راحتی می‌توانید به این منطقه بکر و زیبا سفر کنید و خیالتان راحت باشد که در یکی از زیباترین شهرهای شمالی جایی دنج برای خودتان دارید. در ضمن سرمایه‌گذاری پرسودی هم انجام داده‌اید و از طریق اجاره دادن ویلا به مسافران در زمان‌هایی که خودتان آن‌جا نیستید می‌توانید کسب درآمد کنید. برای خرید ویلا یا اجاره ویلا در ماسال و همچنین خرید زمین می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کرده و بهترین فایل‌های منطقه را با قیمت و جزئیات مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به این پرداختیم که ماسال کجاست و جاهای دیدنی ماسال را بررسی کردیم. ماسال با وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان و بی‌نظیر مقصد سفر بسیار لذت‌بخشی برای دوستداران طبیعت است. اگر قصد سرمایه گذاری در شمال را دارید خرید ویلا در ماسال می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد؛ به این ترتیب هم معامله پرسودی انجام داده‌اید و هم در بهترین جای شمال ویلا دارید تا هر وقت دلتان خواست به ماسال زیبا سفر کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید