راهنمای خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در گیلان

خرید و فروش ویلا در شمال کشور بحث داغی است که در برهه‌های مختلفی از سال مانند تابستان پررنگ‌تر نیز می‌شود؛ اما برای خرید ویلا در شمال کشور همیشه یکی از سوال‌هایی که مطرح است این بوده که بهترین استان و بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ویلا سازی کدام شهر است؟ استان گیلان که از استان‌های شمالی کشور است با توجه به آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی که دارد، در مقایسه با سایر استان‌ها بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته‌ است و این روزها خرید ویلا در گیلان بازار نسبتا پرطرفداری دارد. در این مطلب در ابتدا به بررسی انگیزه خرید ویلا در شمال کشور و سپس به معرفی ویژگی‌های استان گیلان می‌پردازیم.

انگیزه خرید ویلا در شمال کشور

در حالت کلی برای خرید ویلا در شمال کشور که به خصوص در استان‌ گیلان نیز بازار داغ‌تری دارد، دو علت وجود دارد:

  • گذران اوقات فراغت و استراحت به دور از هیاهو و آلودگی‌های شهر که در این حالت اقامت برای مدت محدود یا به صورت طولانی مدت انجام می‌شود.
  • سرمایه گذاری در زمینه خرید ویلا در شمال یا خرید زمین و به دنبال آن به دست آوردن سرمایه و بالا بردن سود.

خرید ویلا وام دار در گیلان

خرید ویلا در استان گیلان

استان گیلان یکی از استان‌های شمالی ایران است که مرکز آن شهر رشت است. این استان از شمال به دریای خزر، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. گیلان دارای ۱۶ شهرستان آستارا، آستانه‌ اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، سیاهکل، شفت، رشت، رودبار، رودسر، رضوانشهر، صومعه ‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال است.

یکی از بهترین راه‌های زمینی که در ایران وجود دارد، مسیر زمینی تهران به رشت است که تمامی مسیر آن از تهران، کرج، قزوین و رشت آزاد راه است. فاصله تهران تا رشت ۳۲۰ کیلومتر بوده و در مسیر کرج – قزوین و بعد از خروجی طالقان، مجتمع‌های پذیرایی متعددی برای استراحت در میان راه وجود دارند

راه‌های بین شهری در خود استان گیلان نیز کیفیت متوسطی را داشته و مسیر ییلاقات آن اغلب خاکی و دارای جاده‌هایی با کیفیت نامناسب است. به همین دلیل نیز اگر کسی قصد بازدید از این مناطق را داشته باشد باید قبل از آن از راهنمای گردشگران و یا ساکنان آن منطقه کمک بگیرد.

در ایام نوروز و تعطیلات رسمی، شهرهای گیلان با توجه به تراکم زیاد و بافت سنتی که دارند، با ترافیک زیادی روبرو می‌شوند و در این ایام برای تردد از بزرگراه‌های بیرون از شهر نیز برای فرار از ترافیک داخل شهری استفاده می‌شود.

اگر قصد خرید ویلا در گیلان را دارید باید بدانید که همواره برای بیرون آمدن از خانه حتی در یک روز گرم آفتابی باید مجهز باشید چرا که باران‌های این منطقه به یک باره شروع به باریدن می‌کنند. در حالت کلی دیدنی‌های گیلان به سه دسته تقسیم می‌شود:

جلگه مرکزی، غربی و شرقی، سواحل گیلان، بازارهای گیلان که بسیار معروف هستند و از معروف‌ترین بازارهای محلی به بازار قدیم رشت و بازار هفتگی می‌توان اشاره کرد.

یکی از معایب گیلان اقامتگاه‌های آن است که در ایام تعطیلات و به خصوص ایام نوروز پاسخگوی نیاز مسافران نیست. تعداد هتل‌های خوب گیلان حدود ۲۰ هتل بوده و تا حدود ۳۰۰۰ نفر را می‌تواند در خود جای بدهد.

خرید ویلا ارزان در گیلان

دلایل محبوبیت گیلان برای خرید ویلا

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد گیلان را برای خرید ویلا انتخاب کنند شهروند منطقه آزاد انزلی شدن است که در آینده امتیازات جالبی برای افراد به همراه دارد. نکته‌ دیگری که باید به آن اشاره کرد، کم ترددتر بودن استان گیلان نسبت به استان مازندران است. همچنین محیطی که ویلاها در آن قرار دارند از امنیت و آرامش بالاتری برخوردار است.

خرید ویلا جنگلی در گیلان

سخن پایانی

داشتن یک ویلا در هرکدام از استان‌های شمالی می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد و با توجه به علایق و روحیات خودتان و البته در نظر گرفتن بعد مسافت، می‌توانید هرکدام از این استان‌ها را برای داشتن ویلا یا حتی یک آپارتمان انتخاب کنید. یادمان باشد که خیلی‌ها حتی بودجه لازم برای داشتن یک خانه برای خودشان را هم ندارند. به امید روزی که هر ایرانی در کنار داشتن خانه خودش، بتواند یک ویلای ییلاقی یا تفریحی هم داشته باشد.

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید