از مزایا و معایب خرید ویلا در شمال چه می دانید؟

مزایا و معایب خرید ویلا

آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یافتن راهی مطمئن برای سرمایه گذاری می‌گردید؟ آیا از زندگی پر دود و دم شهری خسته شده اید و به دنبال یافتن راهی برای فرار از این گرفتاری‌ها هستید؟ آیا فکر خرید ویلا در شمال به سرتان زده است؟ قبل از هر اقدامی ابتدا باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و بعد نسبت به خرید، اقدام کنید. با شناخت مزایا و معایب خرید ویلا در شمال کشور می‌توانید با دید باز اقدام کنید.

مزایا و معایب خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال برای بسیاری از افراد امری جذاب بوده و هست. در کنار این جذابیت، دغدغه‌هایی نیز وجود دارد. تا زمانی که مدتی در یک ویلا سکونت نداشته باشید، نمی‌توانید از نزدیک مزایا و معایب آن را لمس کنید.

قبل از خرید ویلا ممکن است عکس‌های زیبا و رنگارنگ از مناظر فوق العاده آن، نگاه شما را به خود جلب کنند. اما آیا همیشه همه چیز به زیبایی همین عکس‌هاست؟ در ادامه مطلب قصد داریم در مورد مزایا و معایب خرید ویلا در شمال صحبت کنیم.

خرید ویلا در شمال چه مزایایی دارد؟

عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند پول و سرمایه خود را صرف خرید ویلا در شهرهای شمالی کشور کنند. انجام چنین کاری با مزایایی همراه است که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تجربه سفری بی دغدغه

زمانی که تصمیم می گیرید به سفر بروید، مهم‌ترین سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که کجا برویم؟! ممکن است بعد از کلی فکر کردن و تبادل نظر به این نتیجه برسید که شمال بهترین گزینه است.

خب کجای شمال؟ جنگل؟ ساحل دریا؟ هر دو مورد؟ استان مازندران یا استان گیلان؟

بعد از این که جواب سوال‌های بالا را یافتید مسئله بعدی این است که با اوضاع اقتصادی فعلی، قیمت‌ها چگونه‌اند و برای یک مسافرت کوتاه دو روزه باید چقدر هزینه کنید؟

اگر جای مناسبی در شمال داشته باشید، تقریبا تمامی موارد بالا حل شده هستند.

اگر یک ویلا با موقعیت خوب در یکی از شهرهای شمالی داشته باشید که پنجره های آن رو به دریا باشد، تنها کافیست دلتان هوای مسافرت کند، چمدانتان را ببندید و تمام!

2- زندگی کردن به سبکی متفاوت

سبک زندگی افراد ساکن در تهران با افرادی که در شهرهای شمالی زندگی می‌کنند، زمین تا آسمان متفاوت است. جالب است بدانید زندگی در شهرهای شمالی از مدل‌هایی است که در دنیای امروز برای اغلب آپارتمان ‌نشین‌ها، تنها یک داستان قشنگ است. با خرید ویلا در شمال، می توانید در تعطیلات از شلوغی شهرهای صنعتی فرار کنید و برای تفریح و استراحت به ویلای خود بروید.

مزایا و معایب خرید ویلا

3- سرمایه گذاری

قیمت ویلا در شمال در برخی مناطق بالاتر است و این مناطق برای سرمایه گذاری موارد مناسبی هستند. خرید ویلا نیز مانند خرید هر چیز دیگری، علاوه بر لذت و خوشی، باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

سرمایه گذاری در زمینه ملک در ایران، یکی از بهترین هاست. خب چه ملکی بهتر از ویلای شمال که هم رشد قیمتی خوبی در گذشته داشته است و هم می‌توان از آن کلی استفاده کرد و لذت برد.

4- کسب منافع مادی و معنوی

خرید ویلا در شهرهای شمالی کشور برای شما منافع زیادی خواهد داشت. این منافع هم شامل منافع مادی می‌شود و هم منافع غیر مادی.

با یک مثال ساده این موضوع را روشن می‌کنیم: فرض کنید شما صاحب یک ویلا در شمال هستید. اگر 100 روز در سال را هم در ویلای خودتان بگذرانید باز هم 265 روز دیگر ویلای شما خالی خواهد بود. به نظر شما بهترین راه استفاده مفید از ویلا چیست؟!

راه حل اول: به افرادی در منطقه بسپرید هنگامی که شما از ویلا استفاده نمی‌کنید، آن را اجاره دهند. در این صورت شما با دریافت اجاره بها، سود خوبی به دست خواهید آورد.

راه حل دوم: همه ما در اطرافمان افراد و خانواده هایی را داریم که توان مالی برای خرید ویلا یا حتی اقامت برای چند شب در هتل را ندارند. با قرض دادن ویلای خودتان به مدت چند روز در سال به دوستان یا فامیل، از پاداش معنوی برخوردار خواهید شد.

مزایا و معایب خرید ویلا

خرید ویلا در شمال چه معایبی دارد؟

از ابتدای این مطلب تنها در مورد مزایای خرید ویلا در شمال صحبت کردیم، اما همان طور که از قدیم گفته‌اند: گل بی خار خداست.

خرید ویلا در شمال در کنار مزایای بسیار زیاد و جذابش نقاط ضعفی هم دارد.

1- تکراری شدن سفرهای شما

معمولا افرادی که در شمال ویلا ندارند شاید نهایتا سالی یک یا دوبار برای مسافرت به شمال بروند. اما وقتی ویلا داشته باشند اوضاع فرق می کند و در هر تعطیلی، ترجیح افراد سفر به شمال خواهد بود. حتی ممکن است صاحبان ویلا علاوه بر اوقات فراغت، در زمان های دیگر نیز برای سر زدن به ملکشان چندین بار در سال به شمال سفر کنند. پس با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت داشتن ویلا در شمال احتمالا می تواند سبب شود شما از مسافرت به سایر شهرهای ایران جا بمانید.

این یک مسئله طبیعی است که شمال در کل وسوسه کننده است و با داشتن ویلا، این وسوسه چندین برابر خواهد شد. ممکن است در اثر رفت و آمد زیاد به شمال خسته شوید و این سفرها دیگر برای شما جذابیتی نداشته باشند؛ در حالی که ایران نقاط دیدنی بسیاری دارد.

2- افزایش هزینه های سر بار خانواده

اول یک ضرب المثل برای شما بگوییم که می‌گویند هرکه بامش بیش، برفش بیشتر! این ضرب المثل مصداق همین مورد از معایب خرید ویلا در شمال کشور است.

هر چیزی که می‌خرید، به دارایی های شما اضافه می‌شود، به دنبال آن هزینه‌های دیگر هم قطعا افزایش پیدا خواهند کرد. ویلا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همانطو که می‌دانید با خرید ویلا هزینه‌های جانبی مانند پرداخت آب، برق، گاز، تلفن و هزینه‌های تعمیر و نگهداری ویلا نیز برعهده شما خواهد بود. علاوه بر این وقتی ویلا داشته باشید خود به خود رفت و آمد شما و خانواده‌تان به شمال زیاد می‌شود و همین سفرها، هزینه های زیادی روی دوش شما خواهد گذاشت.

3- به وجود آمدن مشکلات حقوقی احتمالی

می‌توان گفت ترسناک‌ترین مشکل ویلاهای شمال مسائل قانونی و حقوقی آن‌هاست. هنگام خرید ویلا در شهرهای شمالی، باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید که مبادا ویلایی که قصد خرید آن را دارید، غیرقانونی ساخته شده باشد.

علاوه بر مورد گفته شده، به این نکته هم دقت کنید که ویلاهایی وجود دارند که بسته به نوع سند مالکیت از رنج های قیمتی متفاوتی برخوردارند و در هنگام خرید حتما باید به آن ها توجه کرد.

جمع بندی مزایا و معایب خرید ویلا

با خرید ویلا در شمال کشور، علاوه بر سرمایه گذاری، می‌توانید بدون دغدغه پیدا کردن جا و مکان به راحتی به شمال سفر کنید و به ویلای خودتان بروید، در این صورت برای چند روز به سبکی متفاوت و جالب زندگی خواهید کرد. از معایب خرید ویلا در شمال باید بگوییم که ممکن است سفرهایتان تکراری شوند، چون شما در هر فرصتی که برای سفر پیش می‌آید، می خواهید به ویلای خود بروید و این ممکن است در طولانی مدت جالب نباشد. علاوه بر این چون افراد ساکن در سایر شهرها از موقعیت زمین های شمال کشور اطلاعی ندارند، ممکن است پس از خرید ویلا دچار مسائل و مشکلات حقوقی شوند. اگر قصد خرید ویلا در نوشهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب خرید ویلا در نوشهر ، بهترین شهر برای داشتن ویلا بیندازید. قطعا مزایا و معایب خرید ویلا در شمال خیلی بیشتر از مواردی است که ما در این مطلب به آن ها اشاره کردیم. حالا نوبت شماست که از تجربیاتتان برای ما بگویید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید