تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک

تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک

دانستن تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک حکم طلا را دارد، زیرا مهم‌ترین ملاک برای اینکه یک مشاور املاک بتواند در کار خود موفق شود این است که فایل‌های مناسبی داشته باشد، اما مسئله این است که چنین فایل‌هایی را از کجا می‌تواند پیدا کند. امروزه شغل مشاور املاک مانند سایر مشاغل با تغییرات زیادی همراه بوده است و دیگر مانند گذشته نیست که فایل‌ها تنها در اختیار مشاوران املاکی قرار گرفته شود که پروژه‌ها و مشتریان بیشتری دارند؛ زیرا اولا تعداد مشاورین املاک بسیار زیاد شده است. به طوری که در گذشته در یک محل یک مشاور املاک وجود داشت و مشتریان به ناچار برای معاملات خود به وی مراجعه می‌کردند، اما اکنون مشتریان قدرت انتخاب‌های زیادی دارند چراکه امروزه در یک خیابان چندین بنگاه املاک است و مشتریان مجبور به مراجعه به یک املاکی نیستند.

دوما با وارد شدن شغل املاک در فضای مجازی، تمایل مشتریان جهت مراجعه حضوری کمتر شده و زندگی ماشینی امروزه در شغل‌ها تاثیرات زیادی گذاشته است؛ بنابراین یک مشاور حرفه‌ای برای یافتن فایل باید روش‌های مختلفی را بکار بگیرد تا فایلینگ قوی داشته باشد و خودش را از دیگران متمایز کند.

روش‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک

از مهم‌ترین روش‌هایی که باعث می‌شود مشاوران املاک فایلینگ‌های قوی داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-تجربه کاری

اگر مشاور املاکی تازه کاری هستید توصیه می‌شود در انتخاب املاک محل فعالیتتان دقت کنید؛ اما اگر چندین سال سابقه کار دارید، به هیچ عنوان محل دفتر خود را عوض نکنید، زیرا بهترین مکان برای فعالیتتان محلی است که سال‌ها آنجا تجربه کسب کرده‌اید. هرچه تجربه و اعتبار شما بیشتر باشد، راحت‌تر فایل‌ها و مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنید پس تا می‌توانید از خود در ذهن مشتریان خاطرات مثبت درج کنید.

دریافت فایل ملکی

2-استفاده از تبلیغات

یکی دیگر از تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک شناخته شدن و داشتن مشتریان بیشتر است. با روش‌های مختلف تبلیغاتی به اهالی منطقه بگویید که شما یک مشاور فعال هستید. بهترین و کم‌هزینه‌ترین تبلیغات برای این منظور استفاده از تراکت‌های ارزان و پخش آن‌ها و استفاده از تبلیغات مجازی است. سایت‌ها و نرم افزارهای زیادی هستند که تبلیغات شما را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حتی می‌توانید شماره مشتریان را ذخیره کنید و در مناسبت‌های مختلف به آن‌ها پیامک بفرستید.

این مطلب  را از دست ندهید: ۴ مورد از بهترین کتاب های آموزشی مشاور املاک

3-استفاده از تماس‌ها

بسیاری از تماس‌هایی که با شما گرفته می‌شود از جانب اشخاصی است که خود فروشنده و یا موجر هستند و قصد معین کردن قیمت ملک خود را دارند. شما می‌توانید با سوالی ساده به این موضوع پی ببرید. به عنوان مثال از شخصی که برای خرید یا اجاره با شما تماس می‌گیرد سوال کنید که آیا برای خرید ملک جدید باید ملکی را بفروشد یا پولش نقد است یا در مورد اجاره، افرادی هستند که خودشان صاحب خانه یک خوابه هستند و قصد دارند ملک خود را اجاره داده و ملک بزرگ‌تری اجاره کنند.

این موضوع را صادقانه سوال کنید و اگر پاسخشان مثبت بود بلافاصله پیشنهاد دهید که حاضر هستید ملکشان را به رایگان کارشناسی کنید. بعد از کارشناسی توضیح دهید که اگر ملکشان را به مشاور دیگری نسپارند، شما می‌توانید سریع‌تر اقدام به فروش یا اجاره ملکشان کنید و از طرف دیگر اگر ملکشان در چندین املاک فایل شده و به یک مشتری معرفی گردد، در ذهن مشتری تاثیر بدی خواهد داشت. خواهید دید که اکثرا مالکین از این موضوع استقبال می‌کنند و این روش نیز می‌تواند یکی از تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک باشد. این هوش شماست که آینده شما را رقم خواهد زد.

تکنیک‌های مشاور املاک

4-تعامل با سازندگان مسکن

سعی کنید همیشه با سازندگان مسکن در تماس باشید و به نحوی خودتان را به آن‌ها یادآوری کنید. این دسته از افراد می‌توانند مشتریان ثابت شما شوند و در موفقیت شما نقش بسزایی داشته باشند، پس تا می‌توانید روابطتان را با آن‌ها تقویت کنید. حتی می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی برای آن‌ها متنی را ارسال کنید که چنانچه فایلی برای فروش دارند آن را برای شما بفرستند.

این مطلب  را از دست ندهید: بهترین مشاور املاک دنیا چه مهارت‌هایی دارد؟

5-احیای فایل

فایل های گذشته همواره منابعی مهم هستند و در هر رنج کاری بسیار کارآمد!
تصور کنید فردی ۶ ماه قبل قصد فروش ملک خود را داشته است و بعد از چند روز از فروش آن منصرف شده و یا امکان بازدید ملک در آن زمان وجود نداشته و یا به هر دلیلی ملکش فروش نرفته است. تماس شما با آن فرد بعد از ۶ ماه می تواند جرقه ای برای تصمیم او جهت فروش مجدد باشد.

شما می توانید با اصول و منطق این فایل را برای خود تبدیل به فایل شخصی کنید.
یا در رنج اجاره مشاوران میبایست دائما در حال احیای فایل های سالهای گذشته باشند مثلا تصور کنید ٣ سال پیش آپارتمانی اجاره رفته و مستاجر بمدت ٣ سال قرارداد خود را تمدید کرده است و بعد از ٣ سال قصد تخلیه ملک مورد نظر را دارد.
اگر شما قبل از موعد تخلیه با مالک تماس بگیرید می توانید این فایل را تبدیل به فایل شخصی کنید.
احیای فایل را میبایست در طول هفته جزو برنامه کاری خود قرار دهید و منبعی از فایل های شخصی را قبل از تماس سایر همکاران رقیب خود از آن خود کنید.

سایت فایل یابی املاک

سخن پایانی

به طور یقین تکنیک‌های فایل یابی حرفه‌ای برای مشاور املاک زیاد هستند و با استفاده صحیح از هر یک از آن‌ها اگر بتوانید در هفته یک فایل شخصی به دست آورید می‌توان گفت مشاوری حرفه‌ای هستید؛ چرا که برای حرفه‌ای بودن داشتن فایل شخصی بسیار مهم است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید