۴ مورد از بهترین کتاب های آموزشی مشاور املاک

کتاب های آموزشی مشاور املاک

در سال‌های اخیر کتاب‌های زیادی در حوزه موفقیت در کسب‌وکار منتشر شده است. تعدادی از این کتاب‌ها، کتاب های آموزشی مشاور املاک هستند و مستقیم یا غیرمستقیم به حوزه افراد شاغل در املاک و مستغلات می‌پردازند. به طور کلی مطالعه کتاب در هر حوزه‌ای موجب افزایش دانش و آگاهی می‌شود. کتاب‌هایی نظیر آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما،۱۰۰۱ راز بنگاه‌های املاک، هر آگهی املاک یک قرارداد و چگونه بیشترین سود را از سرمایه گذاری در املاک به دست آورید، دانش را در حوزه املاک بالا می‌برد.

۱. کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

از بهترین کتاب های آموزش املاک می‌توان به “آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما” نوشته محمدرضا شایگان اشاره کرد. این کتاب کمک می‌کند به پردرآمدترین مشاور املاک در منطقه تبدیل شوید. در این کتاب سریع‌ترین ترفندهای موثر و کاربردی اجرا شده در معاملات املاک بر اساس تجربیات واقعی یکصد و هشت نفر از بهترین مدیران و مشاوران املاک تهران، شمیران و چند شهر بزرگ ایران را می‌آموزید. این کتاب خودآموز، مناسب مشاورین املاک مبتدی تا حرفه‌ای و کارآفرینی است که به دنبال شغل دوم با درآمد بیشتر از شغل اصلی خود هستند. همچنین به مدیران املاک کمک می‌کند تا مشاوران خود را قوی‌تر و باهوش‌تر رهبری کنند.

کار املاک اگرچه از نظر جسمانی کاری سنگین و خسته کننده نیست، اما از نظر فکری دقیقا مانند شطرنج حرفه‌ای، انرژی زیادی را از مغز انسان می‌گیرد. گاهی برای جفت و جور کردن یک قرارداد ساعت‌ها باید فکر کنید تا برای حل مسائل به وجود آمده بین مالک و مشتری راه حل مناسبی پیدا کنید.
تماس‌های تلفنی، مشورت با مدیر و همکاران برای انتخاب استراتژی‌های مناسب و از همه دشوارتر، گفتگو با طرفین معامله و استفاده از ترفندهای مختلف برای جلب نظر آن‌ها نیز انرژی فراوانی می‌طلبد.
با استمرار در این کار رشته‌های مغز مانند عضلات یک ورزشکار که هر روز ورزش می‌کند، قوی‌تر شده و راه‌حل‌های مناسب و دقیق‌تری را با سرعت بیشتری در اختیار شما می‌گذارد؛ اما نکته جالب اینجا است که با افزایش قدرت ذهنی، شما با لذت بردن از حل این مسائل، سود قابل توجهی نیز به دست می‌آورید.

شزوما معکوس کلمه آموزش است و از آنجا که نویسنده از بازاریابی معاملات سنگین املاک یعنی مهندسی معکوس به راهکارها دست یافته، این نام را برگزیده است.

دانلود رایگان کتاب آموزش مشاور املاک به شیوه شزوما

کتاب های آموزشی مشاور املاک

۲. کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه های املاک

کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه های املاک اثری از امیر همایون کاشانی کیا، توسط انتشارات آفتاب گیتی منتشر شده است و یکی از بهترین کتاب های آموزشی مشاور املاک است.

هدف نویسنده از نگارش این کتاب، آشنایی عموم جامعه و به ویژه دست‌اندرکاران کار املاک و مستغلات است تا شاید با استفاده از اصول و تجربیاتی که در زمینه مشاوره مسکن ذکر می‌شود، هر شخص به صورت مستقل بتواند مشاور املاک خود در راستای خرید، اجاره و یا سرمایه‌گذاری در امر مسکن باشد. برخلاف دیدگاه عوام و عموم جامعه امر مشاوره املاک یک کار علمی کاربردی دقیق همراه با مسائل و فرمول‌های دقیق و خاص خود است که توجه به کارکردهای صحیح، به خصوص برای افراد دست‌اندرکار بسیار می‌تواند کارساز باشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:”در هر آژانس املاکی که ادعای مدرن بودن دارد اگر برای آموزش مراجعه کنید، اولین چیزی که بیان می‌نمایند تأکید کارشناس و سرویس است. همان‌طور که گفته شد شکی بر مؤثر بودن این روش نمی‌باشد، ولی نباید فراموش کنیم که این‌ها فقط ابزاری در اختیار مدیران معاملات است که بتوانند از نیروی کار مجانی حداکثر استفاده را بنمایند و هیچ‌گاه به راز مگوی خود که آگهی می‌باشد، اشاره نمی‌کنند.”

دانلود کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه های املاک

کتاب های آموزشی مشاور املاک

 

۳. کتاب هر آگهی املاک یک قرارداد

این محصول الکترونیکی یکی از بهترین کتاب های آموزشی مشاور املاک است و مراحل آگهی دادن به روزنامه تا قرارداد بستن را به زبان کاربردی بیان می‌کند. در این کتاب آموزشی ۹۰ صفحه‌ای راهکارهایی به مشاورین املاک توصیه شده است که می‌توانند آگهی‌های خود را به قرارداد تبدیل کنند. روش‌ها و تکنیک‌های گفته شده در این محصول آموزشی، نقشه گنج برای به دست آوردن کمیسیون‌های بیشتر در بازار ملک و املاک ایران است. با اجرای این روش‌ها و تکنیک‌ها مشاورین املاک می‌توانند کمیسیون‌های خود را افزایش دهند، زیرا مطالب این کتاب الکترونیکی از نکات بهترین اساتید بازاریابی و فروش املاک و مستغلات در ایران و خارج از کشور تهیه شده است و تمام تکنیک‌های آن بر روی کسب‌وکار املاک تست شده و کاملا اجرایی است.

دانلود کتاب هر آگهی املاک یک قرارداد

۴. کتاب چگونه بیشترین سود را از سرمایه گذاری در املاک به دست آورید

«چگونه بیشترین سود را از سرمایه‌گذاری در املاک به دست آورید» اثر رابرت تی کیوساکی نویسنده آمریکایی است. اکنون این فرصت فراهم است تا با استفاده از تجربیات یک مولتی میلیاردر موفق در جهان به ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری املاک پی ببریم. کیوساکی اقتصاددان و نویسنده کتاب معروف «پدر بی پول پدر پول دار» با اشراف کامل بر دنیای تجارت به زبانی ساده و صریح این بار شما را در سرمایه‌گذاری‌های ملکی همراهی می‌کند. راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما ملک یکی از قدیمی‌ترین راه‌های کسب ثروت در دنیا است. با این وجود همه افرادی که در ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند لزوما موفق به کسب سود فراوان نمی‌شوند. آیا شما نیز به فکر خرید و فروش مسکن هستید؟ معامله خوب را از بد تشخیص می‌دهید؟ به جز آگاهی از قیمت چه آیتم‌های تاثیرگذاری در سود بردن از معاملات ملکی را می‌شناسید؟… این کتاب با پاسخ به این سوالات در تجارت، به ارائه نکاتی کلیدی و کاربردی با زندگی واقعی در جامعه می‌پردازد که از ویژگی‌های بارز آن است. یافتن ملک مناسب، معامله خوب، فرایند انجام یک معامله، تامین بودجه و بستن قرارداد از موضوعاتی است که به طور مشخص به آن پرداخته می‌شود. این کتاب توسط نشر آوین در سال ۱۳۹۴ با ترجمه‌ای از منصور بیگدلی منتشر شده است.

کتاب های آموزشی مشاور املاک

نتیجه گیری

مطالعه کتاب های آموزشی مشاور املاک از کلیدهای موفقیت در کسب و کار است. چهار کتاب معرفی شده در بالا، جزو بهترین کتاب‌های موجود هستند.

2 نظرات

  1. با عرض سلام و ادب و احترام
    از مطلب ارزشمند و مفیدتون سپاسگذارم …
    در لیست کتاب های معرفی شده توسط شده شما به دنبال کتاب صفر تا صد مشاور املاک هم بودم اما با تعجب متوجه شدم اصلا معرفی نشده است …

    الهی روزی تون هزار برابر …

    • سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز خیلی خیلی سپاس گزاریم که تایم با ارزشتون رو برای مطالعه این مقاله صرف کردید و نظرات خودتون رو با در میان گذاشتید عارضم که کتاب های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارن و ما تعداد محدودی از اون ها رو معرفی کردیم،

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید