دکوراسیون فضای اداری با ایده‌هایی خاص و منحصر به فرد

دکوراسیون فضای اداری

همه ما میدانیم که داشتن یک فضای راحت و شیک، روحیه کارمندان را بالا می‌برد و نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار دارد. دکوراسیون فضای اداری شیک و لاکچری می‌تواند تاثیر زیادی در تجارت داشته باشد. موفق‌ترین ادارات آن‌هایی هستند که در عین فراهم کردن محیطی راحت، حرفه‌ای کار می‌کنند. یک دکوراسیون اداری مدرن، محیطی شاد و سالم را برای رشد و شکوفایی کارمندان فراهم می‌کند. اگر تا به حال نسبت به تغییر دکوراسیون شرکت یا اتاق اداری خود اقدام نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که دست به کار شوید و با کمک ایده‌های زیر، محیطی بسازید که باعث شود با نگاه کردن به اطراف انگیزه بگیرید.

1-اهمیت استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون فضای اداری

با وارد شدن به هر کدام از اتاق‌های اداره، مسلما اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند رنگ‌هایی است که در آن محل بکار رفته‌اند. رنگ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در ذهن مخاطب بر جای بگذارد. استفاده از رنگ‌های روشن در فضاهای اداری علاوه بر اینکه احساس اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود جلسات مذاکره و تصمیم گیری‌ها با آرامش بیشتری پیش برود؛ اما اینکه رنگ‌های مختلف برای چه فضاهای اداری مناسب‌تر هستند، سوال مهمی است که در ادامه به پاسخ آن می‌پردازیم.

  • آبی: رنگ آبی ذهن را تحریک می‌کند و بازده کار را افزایش می‌دهد. در فضاهای اداری که کارهای مشخصی تکرار می‌شوند، استفاده از این رنگ می‌تواند تمرکز افراد را بیشتر کند. شرکت‌های حسابداری اغلب از رنگ آبی برای حفظ تمرکز کارمندانشان استفاده می‌کنند.
  • سبز: برای محیط کاری که مربوط به امور مالی است، سبز بهترین انتخاب خواهد بود.
  • قرمز: رنگ قرمز با قدرت انرژی بخشی خود، گزینه‌ای مناسب برای فضاهایی است که با فعالیت فیزیکی همراه هستند.
  • زرد: زرد رنگ الهام بخش و تحریک کننده احساسات است و در فضاهایی کاربرد دارد که در آن خلاق بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • سفید: رنگ سفید شاید برای بسیاری از ما یادآور فضاهای درمانی باشد، اما می‌توان از آن برای دیگر فضاهای اداری نیز استفاده کرد. چرا که رنگ سفید بر اساس نوع ته رنگی که دارد، حس و حال متفاوتی به فضا می‌بخشد.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین کاربردهای چوب بامبو در دکوراسیون خانه

رنگ اتاق کار اداری

2-استفاده از مبلمان اداری مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در دکوراسیون فضای اداری مبلمان هستند. مبلمان اداری بخش اعظمی از فضای بصری قسمت‌های مختلف اداره و محل کار را تشکیل می‌دهند. اتاق جلسات، اتاق مدیریت و … از جمله مکان‌هایی هستند که کاربرد مبلمان در آن‌ها بسیار چشم‌گیر است.

به همین دلیل و به طور واضح به علت گستردگی استفاده از مبلمان، انتخاب یک مبلمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع یکی از پارامترهای مهم در تامین آسایش و راحتی ارباب رجوع، تهیه و چیدمان مبل اداری با کیفیت و استاندارد است.

از طرفی تجهیزات و المان‌های موجود در دکوراسیون اداری دیگر تنها جنبه‌ی مصرفی و کاربردی ندارند. به این معنا که تقریبا همه‌ این اجزا در کنار مورد استفاده قرار گرفتن، دارای بُعد تزئینی و دکوری نیز هستند. به همین دلیل انتخاب یک مبلمان مناسب با ظاهر زیبا و طراحی چشم‌گیر، تاثیر بسزایی در بالا رفتن کیفیت ظاهری دکوراسیون اداری خواهد شد.

از مهم‌ترین انواع مبلمان مناسب برای دکوراسیون اداری می‌توان به انواع کلاسیک و مدرن اشاره کرد:

مبلمان کلاسیک دکوراسیون اداری

ماده‌ی اولیه اصلی تولید مبلمان کلاسیک، چوب است. با نگاهی دقیق به این مبلمان خواهید دید که در ساخت آن‌ها خلاقیت خاصی جلوه می‌کند. این مبلمان بسته به طراحی خاصی که دارند، تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته، اما در مجموع می‌توان در ساخت آن‌ها آثار هنرمندانه‌ی کار با چوب را مشاهده کرد.

یکی از هنرهایی که در طراحی و بخشیدن زیبایی بیشتر به این مبلمان به کار می‌رود، هنر منبت‌کاری است. این نوع مبلمان معمولاً برای اداراتی که دکوراسیون اداری کلاسیک دارند مناسب است. رنگ غالب این محصولات رنگ چوب است، اما تنوع رنگی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود.

این مبلمان طبق اصول استانداردهای مورد نیاز طراحی شده و از نظر کیفیت نیز در سطح مطلوبی قرار دارند.

مبلمان کلاسیک اداری لوکس

مبلمان مدرن دکوراسیون اداری

مبلمان اداری مدرن نیز از انواع بسیار با کیفیت و پرطرفدار مبلمان است. معمولا مبلمان اداری مدرن در شرکت‌های استارتاپی و کمپانی‌هایی که با کسب‌وکارهای نوین و به‌روز سروکار دارند استفاده می‌شوند.

یکی از مزایای مبلمان مدرن، تنوع بسیار بالا در طراحی آن است. به همین دلیل محال است که شما نتوانید از بین گزینه‌های موجود در دسته‌ مبلمان مدرن، مدلی را مناسب دکوراسیون اداری مدرن خود پیدا کنید. از طرفی این نوع مبلمان با سبکی منحصر به فرد طراحی شده و ظاهری بسیار گیرا و جذاب دارند که در کنار دیگر عناصر موجود در دکوراسیون، یک دکور عالی به وجود می‌آورند.

شاید بتوان گفت که به دلیل تنوع بالا در سطح کیفی و نوع طراحی این محصولات، راحت‌تر بتوانید محصولاتی با قیمت‌های پایین‌تر اما کیفیت مطلوب پیدا کنید.

مبلمان اداری مدرن و لوکس

3-قفسه‌ها و فایل‌ها در دکوراسیون فضای اداری

هر چند دفاتر در دنیای امروز به سمت ذخیره اسناد به صورت الکترونیکی می‌روند، اکثر شرکت‌ها هنوز کاملا دیجیتالی نیستند. به جای اجازه دادن به کارهای کاغذی و یادداشت‌های مختلف در بالای میزتان، آن‌ها را بلافاصله در داخل پوشه یا پرونده‌ قرار دهید. همچنین از کمدها یا کتابخانه‌های فایلینگ برای قرار دادن پرونده‌ها در چیدمان فضای اداری خود استفاده کنید.

طراحی دفتر کار لاکچری

4-نورپردازی دکوراسیون داخلی فضای اداری

برای محیط‌های مختلف باید رنگ نور مناسب تعیین شود. انتخاب رنگ در دکوراسیون اداری مناسب در افزایش کارایی افراد نقش بسزایی دارد. رنگ نورهای متمایل به گرم باعث ایجاد آرامش می‌شود. رنگ نورهای سرد باعث جلوگیری از خواب آلودگی و ایجاد تمرکز بیشتر می‌شود که برای محیط‌های کاری توصیه می‌شود.

با این حال نباید گرایشات و تمایلات افراد را نادیده گرفت. به دلیل اینکه مردم مناطق سردسیر عموما علاقمند به روشنایی با نورهای گرم هستند؛ و مردم مناطق گرمسیر به روشنایی با نورهای سرد به عنوان مثال سفید متمایل به آبی، گرایش بیشتری دارند.

این مطلب را از دست ندهید: ۱۵ راهکار جدید برای دکوراسیون داخلی ارزان

نورپردازی اداری

5-لوازم دکوری در طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری

ممکن است تصور کنید که اتاق مدیریت چون جزو فضاهای اداری است، باید به صورت کاملا رسمی و خشک باشد و تنها وسایلی که در آن قرار می‌گیرند میز و صندلی و کمد خواهند بود. ولی خوب است بدانید که در فضاهای اداری هم می‌توانید از وسایل و لوازم دکوری و تابلوهای هنری استفاده کنید.

دکوراسیون اداری لاکچری

سخن پایانی

در نهایت بد نیست بدانید طراحی دکوراسیون فضای اداری کار پیش پا افتاده‌ای نیست و لازم است کسی که این طراحی را انجام می‌دهد در مورد تمام مواردی که گفته شد اطلاع و آگاهی داشته باشد تا بتواند این چیدمان را به بهترین نحو انجام دهد و باعث شود محیط کار شما یک محیط تاثیر گذار و مفید باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید