جا کفشی دیواری گزینه مناسب برای آپارتمان‌های کوچک

کمبود فضای آپارتمان‌های امروزی، بسیاری از افراد را ترغیب به استفاده از وسایل دیواری می‌کند. یکی از وسایلی که می‌توان آن را روی دیوار تعبیه نمود، جاکفشی است. جاکفشی، نخستین عنصری است که توجه هر کسی را در بدو ورود به منزل، به خود جلب می‌کند. این وسیله علاوه بر اینکه مکانی مناسب جهت نگهداری کفش‌ها محسوب می‌شود، در ایجاد نظم در ورودی آپارتمان نیز تأثیر بسیاری می‌گذارد.

جاکفشی‌های دیواری چندی است که در آپارتمان‌های کوچک به چشم‌خورده و بسیاری از افراد برای جبران کمبود فضای منزل خود آن را روی دیوار نصب می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد آشنایی شما با جا کفشی دیواری را داریم.

دلایل استفاده از جا کفشی دیواری برای آپارتمان‌های کوچک

همان‌گونه که گفته‌شد؛ امروزه به دلیل کمبود فضا در آپارتمان‌ها، باید وسایلی متناسب با آن فضا خریداری شود. جاکفشی یکی از این موارد است که در انتخاب آن دقت زیادی را می‌بایست به خرج داد. انواع جاکفشی در طرح و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده ‌است که در ادامه مطلب آنها را معرفی خواهیم کرد.

جاکفشی‌هایی که برای منازل کوچک به صورت دیواری استفاده می‌شود، جلوه بهتری داشته و حتی در نظافت منزل نیز نقش مهمی دارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مشتریان را به خرید جا کفشی دیواری ترغیب می‌کند، کمبود فضا و تمیز ماندن منزل است.

از دلایل دیگر استفاده از جا کفشی دیواری می‌توان به تأثیر آن در نمای منزل اشاره کرد. این‌ جاکفشی‌ها به دلیل اینکه فضای مخفی را به خود اختصاص می‌دهند در نظر بسیاری از افراد بسیار شیک به نظر می‌رسد. همین موضوع افراد بسیاری را به خرید این محصول تشویق می‌کند.

اولویت‌های خرید جا کفشی دیواری برای آپارتمان کوچک

همانطور که گفته شد به دلیل کمبود فضای منزل در آپارتمان‌ها، بهتر است از جاکفشی‌های معلق در هوا استفاده شود. این جاکفشی‌ها فضای منزل را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و تأثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارند. اولین اولویت در خرید جاکفشی سنجش فضای موردنظر جهت نصب جاکفشی است.

دومین اولویت توجه به زیبایی و استحکام بالای جاکفشی است. استحکام بالای جاکفشی تا حد زیادی به مواد به‌کار رفته در این محصول بستگی دارد. از طرف دیگر استحکام‌ بالا در زیبایی آن نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد. جاکفشی‌های ‌دیواری که از قیمت پایینی برخوردار هستند معمولاً از مکعب‌های پلاستیکی ساخته‌شده و ممکن‌است با دکوراسیون منزل شما ناهماهنگ باشد. در ادامه به بررسی جنس‌های جاکفشی‌های‌دیواری خواهیم پرداخت.

انواع مدل جاکفشی‌های‌دیواری

با گذشت زمان جاکفشی‌های‌دیواری بسیاری در انواع مختلف به بازار عرضه گردید. مدل‌های این جاکفشی به گونه‌ای است که چشم هر خریداری را به سمت خود می‌کشاند. به طور کلی جاکفشی‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند به دو مورد کمد دیواری و ریلی تقسیم می‌شوند.

همچنین این دو مورد به اشکال مختلفی مانند قفسه‌ای و درب‌دار درآمده یا به صورت یک یا چند قطعه‌ای هستند که روی دیوار نصب می‌شود. جاکفشی‌های‌ دیواری توکار نام دیگری است که در میان مدل‌های این محصول به گوش می‌رسد.

این مدل‌ها بر حسب سلیقه مشتری طراحی‌شده و در راهروی منزل یا سایر مکان‌ها نصب می‌شود. بهتر است، پیش از سفارش جا کفشی دیواری موردنظر، ابتدا اطلاعاتی درباره آن کسب کرده و سپس اقدام به سفارش آن کنید.

جنس جا کفشی دیواری

جنس جاکفشی که روی دیوار تعبیه می‌گردد؛ بنا به سلیقه مشتری تعیین می‌شود. جا کفشی دیواری نیز همانند بسیاری از وسایل دیگر از جنس‌های متفاوتی برخوردار است. بسیاری از مدل‌های این جاکفشی از جنس‌های متفاوتی مانند چوب، ام‌دی‌اف، فلز و پلاستیک ساخته می‌شوند.

هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. جاکفشی‌های چوبی از میان جنس‌های معرفی‌شده مقاومت بسیار بالایی دارد؛ اما از طرف دیگر به دلیل وزن سنگین نصب آن روی دیوار کمی سخت خواهد بود.

ام‌دی‌اف پرکاربرد‌ترین جنس جهت ساخت جاکفشی‌های‌دیواری محسوب می‌شود. وزن ام‌دی‌اف نسبت به چوب بسیار کمتر بوده و نصب آن روی دیوار راحت است. از لحاظ مقاومت نیز ام‌دی‌اف‌ها با توجه به وزن سبک از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

جا کفشی دیواری از جنس فلز نسبت به چوب و ام‌دی‌اف از وزن بسیار پایین و مقاومت خوبی برخوردار است. اما جاکفشی‌هایی که از جنس پلاستیک هستند؛ هر چند وزنی سبک‌تر از سه مورد معرفی‌شده دارند اما از مقاومت و کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

جا کفشی دیواری کم‌جا برای آپارتمان کوچک

جاکفشی‌های ‌دیواری کم‌جا نمونه‌ای دیگر برای افرادی است که ترجیح می‌دهند که جاکفشی فضای بسیار کمی را در منزل اشکال کند. این جاکفشی‌ها هر چند ابعاد کوچکی دارند اما کفش‌های زیادی را به صورت فشرده در خود جا می‌دهند.

جاکفشی‌های دیواری کم‌جا به طور کامل به دیوار چسبیده و پیچ می‌شوند. برخی از طرح‌های این محصول قدیمی بوده و مناسب برای افرادی است که طراحی کلاسیک را در منزل خود ترجیح می‌دهند. بنابراین اگر سلیقه شما این مدل است، می‌توانید آن را سفارش داده و در منزل نصب کنید.

طراحی جا کفشی دیواری توسط متخصصان

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در انتخاب جاکفشی آپارتمان کوچک خود دچار تردید شده‌اید می‌توانید آن را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. آنها با مراجعه به آپارتمان و طراحی جاکفشی مناسب فضای منزل، به شما در این زمینه مشاوره می‌دهند.

همچنین متخصصان با بررسی ابعاد فضای موردنظر جهت تعبیه جاکفشی، مدل‌های متنوعی به خریداران معرفی می‌کنند. یکی از شرکت‌های متخصص در این زمینه طراحان چیدمان ارک است. این برند با ارائه مدل‌های متنوع و دادن مشاوره، شما را در زمینه طراحی جاکفشی راهنمایی خواهد کرد.

قیمت جا کفشی دیواری

قیمت جاکفشی‌های ‌دیواری بر حسب مدلی که دارند با یکدیگر تفاوت دارد. جاکفشی‌های موجود در بازار معمولاً به صورت آماده بوده و قیمت آنها متفاوت است. اما به طور کلی هزینه این محصول به صورت آماده مناسب‌تر بوده و کار شما را راه می‌اندازد.

از طرف دیگر اگر می‌خواهید کاری شیک و لوکس داشته باشید، می‌توانید آن را به نجار و کابینت‌ساز بسپارید. اگر دوست دارید جاکفشی شما یک محصول شخصی‌سازی شده باشد، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کرده و به تناسب قیمت آن بالاتر خواهد بود.

جا کفشی دیواری را از کجا می توان تهیه نمود؟

جهت خرید این جاکفشی می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید. روش اینترنتی و روش حضوری. روش اینترنتی به افرادی که وقت کافی برای جستجو در بازار را ندارند توصیه می‌شود. با مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌توانید به سرعت جاکفشی موردنظر خودرا سفارش دهید.

در روش حضوری نیز می‌توانید با اندکی جستجو در بازار جاکفشی دلخواه خود را پیدا کنید. با مراجعه به فروشگاه مخصوص فروش این کالا می‌توانید به راحتی این محصول را خریداری نمود.

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت جا کفشی دیواری

عوامل متعددی وجود دارد که بر قیمت جاکفشی تأثیر می‌گذارد. کیفیت و جنس جاکفشی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن است. همچنین خرید از برندهای خاص نیز تأثیر مهمی بر قیمت این جاکفشی خواهد گذاشت.

در این مقاله تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا شما را با این گزینه مناسب برای آپارتمان‌های کوچک آشنا کنیم. جا کفشی دیواری شاید به نظر گزینه پیش‌پاافتاده‌ای برای بسیاری از افراد محسوب شود اما اولین چیزی که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند، همین گزینه است. امیدواریم با مطالعه این مطلب کمکی به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما کرده باشیم.

منبع: طراحان آرک

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید