نصب ترموود با زیرسازی سیمانی

نصب ترموود با زیرسازی سیمانی باعث بهبود عملکرد سازه می‌شود

ترموود را می‌توان یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل، محل کار و… معرفی کرد. استفاده از این متریال حتی در نمای ساختمان‌ها و فضای شهر نیز انجام می‌شود. با به‌کارگیری این متریال پرطرف‌دار حتی می‌توان انواع سازه‌های تزئینی مانند آلاچیق، روف‌گاردن، پرگولا، پنجره، دیوارپوش، نیمکت، کف‌پوش و… را به بهترین شکل طراحی کرد. اما پیش‌ازاین که نصب ترموود انجام شود، باید زیرسازی سطح به اتمام برسد. نصب ترموود با زیرسازی سیمانی یکی از روش‌هایی است که کیفیت کار را به‌شدت بالا می‌برد. زیرسازی با سیمان برای نصب ترموود دارای مراحلی، مزایا و نکاتی است که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

زیرسازی سیمانی برای ترموود با چه هدفی انجام می‌شود؟

روش‌های زیادی برای زیرسازی پیش از نصب ترموود وجود دارد که زیرسازی سیمانی رایج‌ترین آن‌ها است. این مدل از زیرسازی به طور معمول برای مناطقی مناسب است که در آن‌ها برآمدگی یا انحنایی وجود ندارد و سطح صاف است. به طور مثال اگر قصد نصب ترموود بر سطوحی مثل دیوار یا زمین را دارید، زیرسازی با سیمان گزینه‌ای ایده‌آلی برای شما است.

نصب ترموود با زیرسازی سیمانی باید با استفاده از آجر یا مصالحی شبیه به ملات ماسه و سیمان، یک سطح صیقلی به وجود بیاید. تراز بودن این سطح حتما باید با به‌کارگیری ابزار مربوطه بررسی شود. قطر زیرسازی سیمانی جهت اجرای ترموود، باید بر اساس وزن سازه و همچنین شرایط محیط تنظیم گردد.

اما پرکاربردترین روش برای این نوع زیرسازی با سیمان، 4 الی 6 سانتی‌متر قطر می‌باشد. البته نصب ترموود با زیرسازی سیمانی می‌تواند قطری بالاتر از 6 سانتی‌متر هم داشته باشد. اما انجام این فرآیند با قطری کم‌تر از 4 سانتی‌متر ممکن است مشکلاتی را برای ترموود ایجاد کند. به طور کلی عدم زیرسازی سیمانی برای نصب ترموود در اغلب شرایط، مشکلاتی را برای صاحب پروژه ساختمانی به وجود می‌‌آورد.

این مشکلات عبارت‌اند از:

  • ضرر مالی شدید
  • ازدست‌رفتن زمان
  • صدمه به ترموود
  • ایجاد جلوه ناپسند و ناخوشایند برای محیط
  • پرداخت هزینه‌های مجدد برای نصب ترموود با زیرسازی سیمانی

اهمیت ویژه نصب ترموود با زیرسازی سیمانی

به‌طورکلی هدف اصلی از زیرسازی با سیمان برای اجرای ترموود، فراهم‌کردن سطحی هم‌تراز و یک‌دست است که از استحکام لازم برای تحمل وزن سازه برخوردار باشد. این کار باید به شکلی انجام شود که هیچ برآمدگی بر روی سطح مربوطه باقی نماند. چرا که عدم وجود تقارن در سطوح زیرسازی شده برای نصب ترموود، نتیجه مطلوبی را برای شما ندارد و عمر این سازه را هم کاهش خواهد داد.

 زیبایی ترموودی که سطح آن پیش از اجرا زیرسازی شده نسبت به ترموودی که باعجله و بدون زیرسازی نصب شده است، مطمئناً تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. از طرفی زیرسازی با سیمان باید کاملاً مقاوم و مستحکم باشد. در ضمن خود زیرسازی نیز باید به سقف، دیوار یا زمین محکم شده و به شکلی باشد که جداسازی آن از سطوح زیرین، به راحتی صورت نگیرد.

در کل از مزایای نصب ترموود با زیرسازی سیمانی می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمیم و آسان بودن نگهداری از ترموود
  • منقبض نشدن
  • برخورداری از خواص چسبندگی یک‌دست
  • بادوام در مقابل حرارت و رطوبت
  • استحکام قابل‌توجه مقابل سرما و یخ‌بندان
  • افزایش مقاومت سازه
  • پیشگیری از نفوذ رطوبت به ترموود
  • حفظ بافت کف(دکینگ)، دیوار یا سقف ساختمان
  • بادوام در برابر نفوذ حشرات به سازه ترموودی
  • کمک به نصب و جداسازی ساده ترموود

مراحل زیرسازی با سیمان برای نصب ترموود

زیرسازی استاندارد و صحیح چوب ترموود با استفاده از سیمان در طی چند مرحله به انجام می‌رسد. در مرحله نخست باید به کمک یک لیسه یا کاردک کف سطح مربوطه را با دقت صاف کرد و کلیه برآمدگی‌ها را از بین برد. در قدم بعدی باید محل نصب ترموود را از هرگونه آلودگی، گرد و خاک و …پاک کرده و چنانچه سطح نم دارد یا مرطوب است، آن را به طور کامل خشک کرد. در این مرحله باید با به‌کارگیری ترکیب سیمان، چسب بتن و همچنین پودر سنگ، کف سطح را پوشش داد.

 سپس هر نوع پستی را پر کرد و آماده‌سازی سطح مربوطه برای نصب ترموود را انجام داد. به‌طورکلی نصب ترموود با زیرسازی سیمانی بهترین روش برای این فرآیند است و چه بهتر که این شیوه را برای زیرسازی سطوح نصب ترموود انتخاب کنید. در ضمن برای اینکه بتوانید یک مجموعه مناسب برای انجام این عملیات انتخاب کنید باید به یک سری نکات دقت داشته باشید.

این نکات به شرح زیر هستند:

  • تحقیق در خصوص چند مجموعه معتبر
  • بررسی پروژه‌های اجرا شده توسط آن‌ها
  • کسب اطلاعات در رابطه با تخصص نیروهای مجموعه مربوطه
  • استفاده مجری ترموود از تجهیزات باکیفیت و متریال مناسب
  • عدم توجه به ارزان‌بودن قیمت برخی از مجموعه‌های متفرقه و فاقد کیفیت
  • انتخاب مجموعه‌های دارای گارانتی

فروش و نصب ترموود با زیرسازی سیمانی توسط متخصصین پارس آرای کوهستان

نصب ترموود با انجام فرآیند زیرسازی با سیمان نیازمند تخصص است و بدون داشتن مهارت انجام این کار دشوار و شاید هم غیرممکن می‌باشد. مجموعه‌های مختلفی در سراسر کشور هستند که در زمینه نصب ترموود با زیرسازی سیمانی فعالیت دارند. دراین‌بین شما باید به دنبال مجموعه‌ای معتبر باشید که از نیروهای مجرب در این حوزه برخوردار است.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مجموعه‌های برتر و معتبر در کشور است که تاکنون صدها پروژه ترموود با نهایت کیفیت را در سراسر ایران به انجام رسانده است. مجموعه ما به فکر جلب رضایت و ایجاد اعتمادی دوطرفه با مشتریان است. باتوجه‌به این موضوع مجموعه پارس آرای کوهستان خدمات نصب ترموود با زیرسازی سیمانی را با قیمت رقابتی و منصفانه، اجرای سریع، استفاده از جدیدترین تجهیزات، گارانتی، نصب اصولی و همچنین استفاده از نیروهای حرفه‌ای ارائه می‌کند.

سؤالات متداول

نصب ترموود به‌طورکلی شامل چه مواردی است؟

نصب ترموود به ترتیب از مراحلی مانند زیرسازی سطح، مشخص‌کردن نوع سازه و محل نصب هر یک از قطعات ترموود، انتخاب روش متصل‌کردن چوب به زیرسازی سطح و در نهایت اجرای نهایی ترموود برخوردار است.

چه سطوحی به زیرسازی نیاز ندارند؟

در برخی از شرایط نیازی نصب ترموود نیازی به زیرسازی ندارد. برای مثال زمانی که قصد اجرای ترموود بر روی سطح فلزی روف‌‌گاردن را داشته باشید، به زیرسازی احتیاج نیست. اما مثلاً جهت اجرای ترموود بر روی دیوارهای سنگی یا گچی، باید با استفاده از سیمان، زیرسازی اصولی انجام دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید