معرفی بهترين انواع درب برای منازل

معرفی-بهترين-انواع-درب-برای-منازل

هر خانه ای برای خود هویت منحصر به فردی دارد. شما با نگاه کردن به خانه، می توانید شخصیت و سلیقه ی ساکنین آن جا را متوجه شوید. به همین دلیل است که همه ی ما تلاش می کنیم بهترین چیزی که در سلیقه مان می گنجند را برای خانه هایمان تهیه کنیم.

یکی از بهترین عناصر و المان هایی که می تواند خانه و منزل ما را به بهترین شکل ممکن زیبا کند، درب های خانه هستند. درب ها انواع و اقسام خیلی زیادی دارند که می توانند حسابی در تغییر دکوراسیون خانه مؤثر باشند. می توانید از درب های چوبی استفاده کنید و فضایی شیک و طبیعی به خانه تان بدهید یا این که به سراغ درب های فلزی بروید و سبکی مینیمال و مدرن را دنبال کنید.

انواع درب

خلاصه این که هر یک از درب هایی که در بازار موجود هستند، می توانند در محیط های مختلف کارکرد خود را داشته باشند. در این مطلب می خواهیم به معرفی بهترین انواع درب برای منازل بپردازیم و بگوییم که چه درب های با کیفیتی در بازار موجود است که می توانید آن ها را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

درب ضد سرقت

یکی از بهترین درب هایی که در بازار یافت می شود، درب های ضد سرقت هستند. امروزه پا به هر ساختمان شیک و مدرنی بگذارید، حتماً با درب های ضد سرقت مواجه خواهید شد. راستش را بخواهید، مهارت سارقین در باز کردن درب های مختلف به قدری بالا رفته است که چاره ای جز استفاده از بالاترین تکنولوژی های ایمنی باقی نمانده است.

از بهترین سیستم های ایمنی که می توانید برای منزل یا ساختمان خود پیاده سازی کنید همین درب های ضد سرقت هستند که اجازه ی نفوذ و ورود غیر مجاز را به افراد نخواهند داد. ساختار این نوع درب ها بسیار مستحکم و مقاوم است. در درون آن، نوعی لایه ی فلزی وجود دارد که در برابر ضربه های دیلم به شدت مقاوم است و دچار آسیب نخواهد شد.

علاوه بر این، ابزار و یراقی که در درب های ضد سرقت استفاده می شود، بالاترین میزان ایمنی را دارند. قفل و لولاهای این نوع درب ها نیز منحصر به فرد است.

البته باید بگوییم که در حال حاضر درب های ضد سرقت سه نوع مدل دارند: درب های ساخت کشور ترکیه، چین و ایران!

در میان این سه مدل درب ضد سرقت، درب های ساخت ترکیه، جلوه و کیفیت دیگری دارند و مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می دهند. به همین خاطر است که قیمت درب ضد سرقت ساخت کشور ترکیه نسبت به تولیدات چین و ایران گران تر است.

البته باید اشاره کنیم که تولیدات ایرانی نیز کیفیت قابل قبولی دارند و در انواع طرح ها و رنگ ها عرضه می شوند. شما می توانید جهت خرید هر گونه درب ضد سرقت یا معمولی یا حتی در کشویی که می خواهید، به سایت سازه افزار سری بزنید. این وب سایت مرجع آگهی های ساختمانی است و هزاران فروشنده، به طور روزانه محصولات و کالاهای خود را در معرض فروش قرار می دهند. شما می توانید با مراجعه به این وب سایت، هر محصولی که مربوط به ساختمان سازی است را تهیه کنید.

درب-های-ضد-آب

درب های ضد آب

یکی دیگر از بهترین نوع درب منازل، درب های ضد آب است که تقریباً نیازی اساسی و ضروری برای هر ساختمان به حساب می آید. برای این که اجازه ی نفوذ آب و رطوبت را به داخل ساختار درب ندهید، باید حتماً به سراغ درب های ضد آب بروید. این درب ها معمولاً از نوع abs هستند که با نوعی لایه ی abs پوشانده می شوند. این ماده کاملاً ضد آب است و اجازه ی نفوذ رطوبت را نخواهد داد.

به این ترتیب می توانید با خیالی آسوده از این نوع درب های ضد آب، برای محیط های مرطوبی مثل حمام و دستشویی استفاده کنید.

درب های ترکیبی

گاهی مواقع پیش می آید که بخواهید از ترکیب چند ماده برای درب منزل استفاده کنید. یکی از رایج ترین ترکیباتی که به کار می رود، ترکیب چوب و شیشه است. حتماً شما هم تا به حال وارد ساختمانی شده اید که درب لابی آن از جنس چوب بوده است اما در وسط آن، برای زیبایی بیشتر از شیشه نیز استفاده می شود. این نوع طراحی برای درب لابی، به خاطر این است که نگهبان ساختمان یا لابی من بتواند دید خوبی به بیرون از محیط نیز داشته باشید.

این نوع درب ها را می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد. گاهی مواقع از ترکیب mdf و روکش چوب برای ساخت درب هایی استفاده می شود که بسیار زیبا به نظر می آیند و فرق چندانی با درب های تمام چوب ندارند. با این تفاوت که قیمت به صرفه تر و ارزان تری دارند و همه می توانند آن ها را تهیه کنند.

درب ام دی اف

یکی دیگر از درب های اقتصادی و به صرفه که امروزه بسیار استفاده می شود، درب های ام دی اف هستند. ام دی اف، همان طور که می دانید ترکیب خورده چوب، افزودنی های خاص و چسب های مخصوص است. به این ترتیب ورقه هایی به دست می آید که MDF نام دارند و می توان آن ها را در جاهای مختلف به کار برد.

یکی از رایج ترین موارد کاربرد ام دی اف، ساخت درب است. این درب ها استحکام خیلی خوبی دارند. در صورتی که این لایه های ام دی اف را با روکش مناسب بپوشانید، می توان آن ها را ضد آب و ضد حرارت نیز نمود و به این ترتیب طول عمر آن ها را نیز بیشتر کرد. از رایج ترین روکش هایی که برای درب های ام دی اف به کار می رود، روکش ملامینه است. این روکش سطحی صاف و براق دارد. به همین خاطر است که در خانه هایی که طراحی مدرن و مینیمال دارند می تواند حسابی به کار بیاید.

روکش های طبیعی چوبی نیز وجود دارند که طبق چیزی که گفتیم، از چوب های مختلف ساخته می شوند. بیشتر مواقع از چوب هایی مثل چوب راش، روسی یا گردو برای ساخت روکش طبیعی ام دی اف استفاده می شود. به هرحال فرقی نمی کند که از چه روکشی استفاده می کنید، چرا که هر یک از آن ها زیبایی و کارکرد مخصوص به خود را دارند.

درب های ضد صدا و آکوستیک

یکی دیگر از انواع درب هایی که برای منازل و محیط های مختلف می تواند به کار بیاید، درب های آکوستیک یا عایق صدا است. تهران شهر شلوغ و پر سر و صدایی است. به همین خاطر است که همه ی ما در جستجوی آرامش و سکوت در محیط منازل خود هستیم.

یکی از بهترین چیزهایی که می تواند این محیط را ایجاد کند، درب های آکوستیکی است که به عنوان عایق صدا عمل می کنند و اجازه ی ورود یا خروج صدا را نخواهد داد. معمولاً در ساختار این درب ها از پشم سنگ استفاده می شود. به این ترتیب امواج صوتی در منافذ پشم سنگ به دام می افتد و اجازه ی خروج را نخواهد داشت.

این گونه درب ها در ساختمان هایی که سکوت بسیار مهم و مطرح است، به کار می آیند. مثلاً بخش های ICU یا مراقبت های ویژه ی بیمارستان که نیاز به سکوت و آرامش فراوان است. یا استودیوهای ضبط صدا که نباید هیچ گونه صدای اضافه ای به محیط استودیو وارد شود. یا حتی دفاتر مدیران یک شرکت که در طول جلسات کاری نیازمند سکوت و آرامش هستند. به هر حال درب های آکوستیک، یکی از ملزومات هر خانه ای به حساب می آید.

درب-شیشه-ای

درب شیشه ای

یکی از بهترین درب ها برای خانه، درب شیشه ای است که در جاهای مختلفی کاربرد دارد. مثلاً درب شیشه ای بالکن که امروزه از شیشه سکوریت ساخته می شود و بسیار مقاوم است، محبوبیت خیلی زیادی دارد. درب شیشه ای برای بالکن به شما اجازه می دهد که دید خوبی به محیط بیرون از منزل خود داشته باشید و آفتاب گیر بودن منزل خود را نیز تضمین کنید هم چنین از درب های شیشه ای می توان برای حمام یا رختکن منزل نیز استفاده کرد.

به طور کلی شیشه های مختلفی در محیط ساختمان به کار می روند، اما شاید بهترین مورد کاربرد شیشه، صرف نظر از پنجره ها، برای درب باشد. به خصوص در محیط های پر رفت و آمد مثل فروشگاه های مختلف، استفاده از درب های شیشه ای بسیار مرسوم است. این درب ها کمک می کنند که محیط داخل فروشگاه به خوبی به چشم بیاید و همه بتوانند داخلش را ببینند.

برای محیط منزل نیز، طبق آن چه که ذکر کردیم، استفاده از درب های شیشه ای برای بالکن، راهرو و راه پله و … می تواند مفید و مؤثر باشد. در نهایت این که، برای انتخاب بهترین نوع درب برای منزل خود، باید به کاربردی که از آن انتظار دارید، دکوراسیون کلی منزل و البته بودجه ی خود دقت داشته باشید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید