شهرک اندیشه تهران | امکانات و شرایط زندگی

شهرک اندیشه تهران

برای صاحبخانه شدن برخی اصرار دارند حتما در تهران خانه بخرند که با شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار مسکن، بسیار سخت و حتی در مواردی غیرممکن می‌شود. اما در این میان عده‌ای هم هستند که معتقدند در این اوضاع هر جایی شده حتی با وام و در شهرهای حومه تهران باید خانه بخریم تا سرمایه‌مان از دست نرود. فکر غلطی هم نیست. به هر حال این روزها موقعیت مناسبی برای این نیست که افراد پولشان را به امید زیاد شدن و خرید خانه در منطقه‌ای بهتر و با شرایط ایده‌آل‌شان نگه دارند؛ زیرا ارزش پول روزبه‌روز کم‌تر می‌شود و قیمت خانه روزبه‌روز بیش‌تر. شهرک اندیشه در حومه تهران با دسترسی بسیار آسان به تهران و کرج و قیمت ارزان‌تر ملک نسبت به پایتخت، گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و خانه‌دار شدن است. در این مطلب با شهرک اندیشه تهران آشنا خواهید شد.

تصاویر شهرک اندیشه تهران

شهرک جدید اندیشه کجاست؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به خرید خانه و آپارتمان در اندیشه ترغیب می‌کند نزدیکی و دسترسی راحت شهرک اندیشه به تهران و همچنین کرج است. اندیشه در فاصله ۲۰ کیلومتری تهران، ۳ کیلومتری شمال‌شرقی شهریار و ۷ کیلومتری کرج قرار دارد. در ضمن با خرید ملک در اندیشه دسترسی به شهرهای دیگر نیز آسان خواهد شد. از طریق بزرگراه تهران-کرج، بلوار ملارد-آزادگان و جاده شهریار می‌توانید بین شهرها رفت‌وآمد راحتی داشته باشید.

چگونه به شهرک اندیشه برویم؟

شاید بپرسید شهرک اندیشه مترو دارد که در این صورت باید بگوییم خیر. شهرک اندیشه در حال حاضر به طور مستقل مترو ندارد. نزدیک‌ترین مترو به اندیشه ایستگاه فردیس است. باید ایستگاه فردویس پیاده شوید و از آن‌جا با تاکسی به شهرک اندیشه بروید.

در این رابطه بخوانید : کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کجا خانه بخریم؟

شهرک اندیشه کجاست

آب و هوای شهرک اندیشه تهران

شهرک اندیشه به دلیل مجاورت با کوهپایه‌های جنوبی البرز و قرارگیری در مسیر بادهای شهریار در بیش‌تر روزهای سال آب‌وهوای پاک و تمیزی دارد. در اندیشه از آلودگی تهران خبری نیست. همچنین اندیشه در نزدیکی باغ‌های شهریار قرار دارد و این موضوع بر وضعیت هوای آن تاثیرگذار است. اگر به خاطر بیماری یا افزایش سن آلودگی هوای تهران برایتان اذیت‌کننده است می‌توانید در اندیشه با پول کم‌تری نسبت به تهران خانه بخرید و زندگی بهتری داشته باشید.

زندگی در اندیشه دور از شلوغی و هیاهو

از شلوغی تهران به شهرک اندیشه پناه ببرید. شهرک اندیشه برای کسانی که می‌خواهند از سروصدا دور باشند گزینه بسیار مناسبی است. اندیشه به نسبت شهرهایی مثل تهران و کرج محیط بسیار آرام‌تر و خلوت‌تری دارد و این یکی از مزایای آن است. همچنین یکی از ویژگی‌های خوب و قابل‌توجه اندیشه نحوه خیابان‌کشی‌های آن است که به رانندگان اجازه بالا بردن سرعت را نمی‌دهد. معابر و خیابان‌کشی به طریقی است که افراد برای رفت‌وآمدهای روزانه (مثلا خرید مایحتاج روزانه) داخل شهرک کم‌تر از ماشین استفاده کنند و مسیرها را پیاده بروند. در ضمن در راستای اجرای کامل اصول شهرسازی در شهرک اندیشه تهران خیابان‌ها نیز دارای پیاده‌روهای استاندارد هستند.

بررسی فازهای شهرک اندیشه

شهرک اندیشه به طور کل ۶ فاز دارد و فاز یک جزو قدیمی‌ترین فازهای شهرک است. در اندیشه هم خانه ویلایی و هم آپارتمان موجود است و شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید ملک مناسبی خریداری کنید.

فاز یک اندیشه

بافت فاز یک اندیشه سنتی است و قدمت آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد. این فاز شلوغ‌ترین فاز شهرک است و اگر دوست دارید محل زندگی‌تان در جایی آرام و بی‌سروصدا باشد، گزینه مناسبی برایتان نیست. اما از طرف دیگر فاز یک مراکز خرید زیادی دارد و اگر می‌خواهید کسب‌وکاری راه بیندازید فاز یک برای این کار مناسب است. قیمت خانه در فاز یک نیز نسبتا ارزان‌تر است و پیدا کردن خانه‌ای با متراژ کم و قیمت مناسب در این فاز کار سختی نیست. خانه‌های این فاز قبلا بیش‌تر حالت ویلایی داشت؛ اما با افزایش جمعیت آپارتمان‌سازی در آن‌جا رونق گرفت.

در این رابطه بخوانید : مناطق ارزان تهران برای اجاره کجاست؟

نزدیکترین شهر به تهران برای زندگی

فاز ۲ شهرک اندیشه تهران

فاز دو اندیشه فاصله نسبتا زیادی با سایز فازها دارد و به همین خاطر می‌توان آن را آرام‌ترین فاز شهرک به حساب آورد. اگر به آرامش محل زندگی‌تان اهمیت می‌دهید این فاز گزینه مناسبی برای خرید یا اجاره خانه است. در ضمن به افرادی که می‌خواهند به کرج و فردیس نزدیک باشند، سکونت در فاز ۲ توصیه می‌شود.

اندیشه فاز ۳

در جواب این سوال که کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است بسیاری از افراد فاز ۳ را انتخاب می‌کنند. فاز ۳ شهرک اندیشه تهران زیرساخت‌های شهری بهتر و جدیدتری دارد و از مراکز خرید متعددی هم برخوردار است. اگر دوست دارید خانه ویلایی و بزرگ بخرید در فاز ۳ اندیشه با قیمتی مناسب‌تر از تهران می‌توانید برای خرید اقدام کنید. این فاز به لحاظ امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی و همچنین وجود فضای سبز و پارک‌ها وضعیت بسیار مطلوبی دارد. همچنین شهرک صدف با آپارتمان‌های لوکس در فاز سه قرار دارد و برای خرید خانه در این فاز نسبت به سایر فازها به پول بیش‌تری نیاز خواهید داشت.

در این رابطه بخوانید : مناطق در حال رشد اطراف تهران را بشناسید!

مزایا و معایب شهر اندیشه

خرید خانه در فاز ۴ شهرک اندیشه تهران

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید اندیشه بازار بزرگ ایرانی اسلامی است که با الهام از معماری نقش جهان اصفهان آن را ساخته‌اند. این بازار قلب اقتصادی فاز چهار محسوب می‌شود. این فاز در راستای گسترش فاز سوم شکل گرفته است و دسترسی بسیار خوبی به جاده کرج-شهریار دارد. فاز ۴ هم مانند فاز ۳ اندیشه از امکانات رفاهی و تفریحی مطلوبی برخوردار است. در فاز چهار اندیشه خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌های سازمانی و همچنین خانه‌های مجتمعی و آپارتمانی نوساز یافت می‌شود.

فاز ۵ شهرک اندیشه

فاز۵اندیشه نیز در امتداد فاز ۴ ساخته شده است و در این فاز هم خانه‌های ویلایی و هم آپارتمان مشاهده می‌شود. این فاز یکی از بهترین فازهای شهرک اندیشه است و از نظر قیمت و متراژ خانه‌های متنوعی دارد؛ به همین دلیل به راحتی متناسب با بودجه خود می‌توانید خانه دلخواهتان را در این فاز پیدا کنید. فاز ۵ اخیرا بسیار موردتوجه قرار گرفته و رو به رشد است.

شهرک اندیشه تهران فاز ۶

فاز ۶ به دست بخش خصوصی احداث شده است و یکی از گران‌ترین مناطق اندیشه محسوب می‌شود. اندیشه فاز شش برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب بوده و در حال حاضر خلوت‌ترین فاز اندیشه است. برای خرید زمین در این فاز باید مطمئن شوید شهرداری به آن مجوز ساخت می‌دهد یا خیر.

در این رابطه بخوانید : اطراف تهران کجا خونه بخرم ؟

زندگی در حومه تهران

آپدیت شده در تاریخ 30 فروردین 1403

بهترین فاز اندیشه

اگر قصد سکونت در شهر جدید اندیشه را دارید، باید بدانید فاز سه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این فاز بهترین موقعیت جغرافیایی و کمترین فاصله از تهران را دارد و به دلیل قرار گیری در مرکز شهر اندیشه، دسترسی مناسبی به دیگر فازها و امکانات آنها دارد. ساختمان های تجاری و گردشگری بسیاری در آن ساخته شده اند و واحدهای مسکونی مجلل در آن دیده می شود. تراکم جمعیت متناسب با امکانات شهری است و به دلیل طی شدن مراحل رشد اقتصادی، قیمت مسکن در فاز سه به ثبات نسبی رسیده است، در نتیجه برخلاف سکونت، این فاز احتمالا برای سرمایه گذاری چندان مناسب نخواهد بود.

شرایط زندگی در شهرک اندیشه

افرادی که می‌خواهند در شهرک اندیشه خانه بخرند درباره شرایط زندگی در آن‌جا می‌پرسند. در تمام مناطق اندیشه آب، برق، گاز و تلفن وجود دارد. همچنین وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت هم مناسب است و به این لحاظ مشکلی ندارد. به لحاظ رفت‌وآمد هم مشکلی نخواهید داشت. متروی نزدیک اندیشه، متروی فردیس است. در ضمن با تاکسی‌های داخل شهرک می‌توانید به تهران و شهرهای اطراف بروید.

امکانات اندیشه

به لحاظ امکانات نیز اندیشه وضعیت قابل‌قبولی دارد. وجود چند درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه نیازهای درمانی ساکنین را رفع می‌کند. پارک‌ها و فضای سبز، استخر و باشگاه ورزشی بخشی از امکانات ورزشی و تفریحی شهرک اندیشه تهران است. همچنین خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند لازم است بدانند که در اندیشه به تعداد موردنیاز مدرسه در پایه‌های مختلف تحصیلی وجود دارد؛ پس جایی برای نگرانی نیست. مراکز خرید از پاساژها گرفته تا فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها نیز در شهرک اندیشه به میزان کافی یافت می‌شود تا ساکنان شهرک به لحاظ تامین مایحتاج خود مشکلی نداشته باشند.

در این رابطه بخوانید : شهرک وحدت کرج کجاست

مناطق در حال پیشرفت تهران

مشکلات شهرک اندیشه تهران

برای این که بتوانید درست‌ترین تصمیم را در رابطه با خرید خانه در اندیشه بگیرید لازم است مشکلات و معایب این شهرک را هم بدانید. یکی از مشکلات عمده زندگی در شهرک اندیشه مشکل رفت‌وآمد و فاصله است؛ به‌خصوص برای کسانی که دائم رفت‌وآمد می‌کنند. با این که اندیشه فاصله زیادی با تهران ندارد و وسایل حمل‌ونقل عمومی هم در دسترس است؛ اما به هر حال رفت‌وآمد مداوم ممکن است خسته‌کننده باشد. مساله دیگر این که مسلما در اندیشه به اندازه تهران فرصت شغلی وجود ندارد. نه فقط اندیشه بلکه بسیاری از شهرهای دیگر. به هر حال اندیشه و سایر شهرهای حومه تهران نسبت به تهران امکانات کم‌تری دارند اما مزایایی هم دارند؛ شما باید با توجه به شرایط و ترجیحات خود بسنجید که کجا برای سکونت‌تان و خرید خانه مناسب‌تر است.

سخن پایانی

در این مطلب شرایط زندگی در شهرک اندیشه و امکانات آن را توضیح دادیم. همچنین فازهای شهرک اندیشه تهران را نیز بررسی کردیم. شهرهای جدیدی مانند اندیشه امکانات رفاهی مناسبی را برای ساکنان خود فراهم کرده‌اند و همواره رو به رشد و در حال توسعه هستند. با خرید خانه در شهرک اندیشه سرمایه‌گذاری امن و مطمئنی انجام دهید و آینده خود را تضمین کنید. برای اطلاع از قیمت آپارتمان در اندیشه و مشاهده بهترین فایل‌های ملکی شهرک اندیشه می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کنید.

3 نظرات

  1. سلام وقتتون بخیر..ببخشید سوالم اینه که اگه بخوایم اندیشه اپارتمانی بخریم که راحت به فروشگاهها و مراکز خرید و پارک و درمانگاه و ….نزدیک باشیم کدوم فاز پیشنهاد میشه؟لطفا راهنماییم کنید ..من اندیشه رو خوب نمیشناسم

  2. سلام وقت بخیر ، اندیشه فاز یک از هر لحاظ برای سکونت مناسب هست؛ اگه تمایل داشتید با بودجه ای که دارید بهترین گزینه خرید واحد پیشنهاد بدم،

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید