خرید آپارتمان در محله جردن تهران /محله‌ای لوکس و شلوغ

محله جردن تهران

همه ما جردن را به عنوان محله‌ای لاکچری و مرفه‌نشین می‌شناسیم. جردن به خاطر قرارگیری در شمال تهران، همسایگی با محله‌هایی مثل الهیه،داوودیه و امانیه، برج‌های سر به فلک کشیده و آپارتمان‌های لوکس و وجود شعبه برندهای معروف خارجی و داخلی به محله‌ای لوکس و پرطرفدار تبدیل شده است. قیمت خانه در جردن همیشه صعودی بوده و روند افزایشی داشته است و مردم و سرمایه‌گذاران مشتاقند تا با خرید ملک در این محله سرمایه‌شان را چند برابر کنند. جردن همواره یکی از بهترین مناطق و محله‌های تهران برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بوده است. دراین قسمت محله های تهران و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با آگاهی برای انتخاب محل زندگی خود درست‌ترین تصمیم را بگیرید. در این مطلب به بررسی محله جردن تهران و شرایط زندگی در این محله و امکانات آن می‌پردازیم.

جردن تهران کجاست؟

جردن، آفریقا یا همان نلسون ماندلا یکی از خیابان‌های معروف و محبوب شمال تهران است و جزو محله های لاکچری تهران محسوب می‌شود. این محله از شمال به الهیه، از جنوب به میدان آرژانتین، از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب به خیابان ولیعصر می‌رسد.

مسیرهای دسترسی به جردن

خیابان آفریقا منطقه چند تهران است؟

در پاسخ به این سوال که خیابان آفریقا یا همان جردن منطقه چند تهران است باید بگوییم این خیابان به یک منطقه محدود نمی‌شود. محله جردن تهران در سه منطقه ۱، ۳ و ۶ شهرداری تهران قرار دارد. البته بخش بزرگ جردن در منطقه ۳ واقع شده است و بلوار میرداماد و خیابان ظفر را قطع می‌کند.

مسیرهای دسترسی به جردن

جردن محله‌ای با دسترسی بسیار عالی است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب محبوبیت جردن شده همین دسترسی آسان آن به سایر نقاط شهر است. دسترسی به محله جردن از طریق بزرگراه‌های مدرس، چمران، همت، حقانی و میرداماد امکان‌پذیر است. البته قرارگیری جردن در مسیر خیابان‌های اصلی شهر و مجاورت با بزرگراه‌ها باعث ایجاد ترافیک در محله جردن تهران و معضل پیدا نشدن جای پارک می‌شود.

در این رابطه بخوانید : بهترین محله های تهران برای زندگی کدامند؟

جردن تهران کجاست

نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان نلسون ماندلا

اگر بخواهید برای رفتن به جردن از مترو استفاده کنید می‌توانید ایستگاه مترو حقانی یا مترو میرداماد پیاده شوید و از آن‌جا به محله جردن بروید. همچنین اتوبوس‌های BRT دسترسی به خیابان جردن را آسان کرده است. ایستگاه‌های بی‌آرتی میدان ونک، میرداماد یا پارک وی به این محله نزدیک هستند و بقیه مسیر را می‌توان با تاکسی رفت. محله جردن به لحاظ تاکسی‌های خطی و پایانه‌های تاکسی هم وضعیت خوبی دارد و برای تاکسی گرفتن معطل نمی‌شوید.

تاریخچه محله جردن تهران

دانستن تاریخچه و پیشینه محله‌ها برای خیلی از افراد جذاب است؛ زیرا هنگام خواندن درباره گذشته‌ها انگار انسان در زمان سفر می‌کند.

اسامی جردن

اول از اسامی این محله بگوییم. اسم این محله چندین بار تغییر کرده است. ابتدا در دوره پهلوی نام این محله به افتخار ساموئل مارتین جردن، جردن نام گرفت. حالا این آقای جردن که بود و چه کرد؟ بنیان‌گذار دبیرستان البرز و مدرسه آمریکایی دخترانه تهران. بعد از انقلاب محله جردن تهران به بلوار آفریقا تغییر نام داد و در نهایت سال ۱۳۹۳ بعد از فوت نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی اسمش شد بلوار نلسون ماندلا. اما هنوز بین اکثر افراد به نام همان خیابان جردن شناخته می‌شود.

نحوه شکل‌گیری محله جردن

جردن یک زمانی منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و تپه‌ای بود که عشایری که به تهران می‌آمدند آن‌جا زندگی می‌کردند. اما در دهه ۴۰ ساخت‌وساز در این محله آغاز شد و به علت ارزان بودن زمین‌های خالی اطراف، سازندگان زمین‌ها را خریدند و شروع به ساخت آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس در محله جردن کردند. بدین ترتیب به مرور جردن به یکی از محله‌های مدرن و اعیان‌نشین تهران تبدیل شد. بافت غالب این محله نوساز است؛ اما هنوز هم خانه‌های ویلایی و قدیمی در آن‌جا به چشم می‌خورد.

در این رابطه بخوانید : خیابان فرشته تهران کجاست؟

تصاویر جردن تهران

امکانات محله جردن تهران

وقتی می‌خواهید در محله‌ای سرمایه‌گذاری کنید و خانه بخرید یکی از مهم‌ترین مواردی که باید درباره آن بدانید امکانات رفاهی آن محله است. اگر در محله‌ای دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات شهری آسان باشد مسلما متقاضیان خرید خانه در آن محله نیز افزایش می‌یابند. محله جردن تهران نیز به لحاظ امکانات از جمله امکانات درمانی، آموزشی، تفریحی و… کاملا غنی است. در ضمن جردن اماکن اداری، تجاری و سفارتخانه‌های زیادی دارد.

مراکز خرید در خیابان جردن

محله جردن علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه و شهروند، تعداد زیادی سوپرمارکت و مغازه‌های کوچک و بزرگ، دارای چندین پاساژ است که انواع برندهای معروف ایرانی و خارجی در آن‌ها نمایندگی دارند. در جردن هر چندصد متر به یک فروشگاه و مرکز خرید برمی‌خورید. معروف‌ترین مراکز خرید جردن و اطراف آن عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید الهیه
  • نگین آفریقا
  • بازار بزرگ میرداماد
  • سرخه بازار
  • مرکز خرید گاندی
  • کوئین سنتر

وجود برندها و پاساژهای متعدد باعث شده تا علاوه بر ساکنان محله افراد زیادی از دیگر مناطق و محله های تهران برای خرید و پاساژگردی به جردن بیایند.

در این رابطه بخوانید : خانه‌های لوکس تهران و امکانات باورنکردنی این برج‌های لاکچری

پاساژهای لوکس تهران

مراکز درمانی جردن

جردن به لحاظ امکانات درمانی هم غنی است. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی تندیس در بلوار نلسون ماندلا قرار دارد. همچنین بیمارستان هاشمی نژاد، قلب و عروق شهید رجایی، بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولیعصر، بیمارستان دی  و مطهری تعدادی از مراکز درمانی محله جردن تهران و اطراف آن هستند.

داروخانه جردن، داروخانه نور و داروخانه شهید کاظمی، مراکز و کلینیک‌های زیبایی، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان حیوانات خانگی آوینا نیز نیازهای درمانی و مراقبتی محله را رفع می‌کنند.

اماکن تفریحی جردن

محله جردن به تعدادی از پارک‌های معروف تهران از جمله پارک ملت، بوستان آب و آتش و پارک طالقانی نزدیک است و دسترسی بسیار راحتی دارد. پارک خشایار، بوستان دامن افشار و بوستان صبا از پارک‌های محلی جردن هستند. همچنین مجموعه ورزشی انقلاب به آسانی از این محله قابل دسترسی است.

در این رابطه بخوانید :  آشنایی با ۸ مورد از محله های معروف شمال تهران

زندگی در جردن

رستوران های محله جردن تهران

علاوه بر این‌ها جردن بهشت کسانی است که عاشق کافه‌گردی و رستوران‌گردی هستند. در این محله رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوب و باکیفیتی پیدا می‌شود که پاتوق بسیاری از ساکنان تهران است. معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های جردن عبارت‌اند از:

  • کافه رستوران طهرونچی
  • کافه رستوران ماندلا
  • رستوران شاندیز جردن
  • رستوران گیلانه
  • کافه کوبابا

آپدیت شده در تاریخ 30 فروردین 1403

هتل های جردن

  • هتل هما
  • هتل پاریز
  • هتل طوبی (هتل آپارتمان)
  • هتل گلشهر (هتل آپارتمان)
  • هتل ونک (هتل آپارتمان)

آیا جردن موزه دارد؟

بله این محله دارای موزه های هنری و دینی می باشد که یکی از آن ها موزه دینی و هنری امام علی است.
کاخ پاسال و تماشاگاه تاریخ از مراکز فرهنگی این منطقه هستند.

بهترین خیابان جردن

وقتی تصمیم می‌گیرید در محله جردن خانه بخرید احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که بهترین خیابان‌های جردن کدامند. خیابان‌های اسفندیار، ناهید، صبا و آرش از جمله مهم‌ترین خیابان‌های جردن هستند. اصولا قیمت خانه در این خیابان‌ها با سایر خیابان‌های جردن متفاوت است؛ در واقع قیمت‌ها بالاتر خواهد بود.

قیمت خانه در جردن

از آن‌جایی که محله جردن در سه منطقه مختلف قرار دارد حدود قیمت آپارتمان‌ها و خانه‌های آن متفاوت است. جردن دارای بافتی تجاری، اداری و مسکونی است و یکی از محله‌های گران‌قیمت تهران محسوب می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی مهم و معروف در این محله قرار دارند و این مساله نیز بر ارزش ملک‌های جردن افزوده است. برج‌ها و آپارتمان‌های لوکس جردن انتخاب بسیاری از ثروتمندان تهرانی برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری است.

خیابان نلسون ماندلا

سخن پایانی

محله جردن تهران به برج‌های لوکسش معروف است و به خاطر برج‌سازی زیادی که در این خیابان انجام گرفته به عنوان یکی از محله‌های مرفه‌نشین شناخته می‌شود. این محله به خاطر همجواری با بزرگراه‌های مهم و خیابان‌های اصلی شهر دسترسی بسیار خوبی دارد و از موقعیت مکانی ویژه‌ای برخوردار است. همچنین تعداد زیادی سفارتخانه در جردن وجود دارد و به لحاظ سیاسی خیابانی مهم است. مراکز خرید معروف جردن را هم که همه‌مان می‌شناسیم. جردن به لحاظ امکانات درمانی، آموزشی و مراکز تفریحی و ورزشی هم چیزی کم ندارد. همه این موارد باعث شده تا محله‌ای پرطرفدار برای خرید خانه و البته محله‌ای گران‌قیمت باشد. اگر قصد خرید خانه در جردن یا اجاره خانه در جردن دارید می‌توانید در سایت زومیلا خانه‌های این محله و اطلاعات آن‌ها را مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید