آشنایی با 8 مورد از محله های معروف شمال تهران

محله های معروف شمال تهران

انتخاب یک محله مناسب برای زندگی دغدغه همیشگی ما بوده است. خصوصا در سال‌های اخیر با تبدیل شدن زمین و مسکن به یک کالای سرمایه‌ای، این دغدغه مهم‌تر هم شده است و بسیاری از افراد سعی دارند پول خود را برای خرید خانه در جایی صرف کنند که بیشترین سود را برایشان  داشته باشد. البته همیشه هم سودِ بیشتر، عامل انتخاب منطقه برای خرید یا اجاره خانه نیست و عواملی مانند میزان توسعه‌یافتگی، قیمت منطقه، آب‌وهوا و شرایط زیست‌محیطی نیز در انتخاب افراد تاثیر دارند؛ بنابراین برای خرید یا اجاره خانه در تهران بهتر است اولویت‌های خود را دقیقا مشخص کنید تا بدانید در کجا و چه محله‌ای باید دنبال خانه بگردید. در این مقاله سعی کردیم بر اساس شاخص‌های رایجی که افراد برای انتخاب منطقه مورد نظر خود دارند، محله های معروف شمال تهران را معرفی کنیم تا شما هم راحت‌تر و سریع‌تر خانه دلخواهتان را در یک محله مناسب پیدا کنید.

1-محله تجریش

تجریش یکی از خاطره انگیزترین محله‌ها برای افرادی است که تجربه تهران گردی دارند. تجریش با قدمت زیادش، یکی از تاریخی‌ترین محله های تهران محسوب می‌شود و بسیار مورد توجه مشتریان خرید خانه در تهران قرار گرفته است.

محله تجریش در منطقه 1 شهرداری تهران قرار گرفته است و مرکز شهرستان شمیرانات است. نام قدیمی این محله طجرشت بوده است.

مجتمع تجاری ارگ، بازار تجریش و غیره، سبب شلوغی بیشتر این محله شده‌اند؛ بنابراین تجریش بیشتر از قبل مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. از آنجا که تجریش در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار گرفته است، آب‌وهوایی معتدل و متمایل به سرد دارد. این محله زیبا از شرق به قیطریه، از شمال به جعفرآباد، از غرب به الهیه و از جنوب به امانیه منتهی می‌شود.

 

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب محله تجریش تهران ، از قدیمی‌ترین محله‌های شمال پایتخت بیندازید.

محله تجریش

2-محله نیاوران

نیاوران نام یکی دیگر از محله های معروف شمال تهران است که در منطقه 1 شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله اعیان نشین، یکی از محله های بالا شهر تهران نیز محسوب می‌شود.

در گذشته نیاوران پر از نیزارهایی بود که مردم برای جمع آوری آن‌ها به این محله می‌رفتند؛ بنابراین نام نی آوران را به خود گرفت و پس از مدتی به نیاوران تغییر نام داد.

نیاوران محله‌ای بسیار خوش آب‌وهوا و بسیار خنک است و به دلیل اینکه نسبت به سایر نقاط شهر ارتفاع بیشتری دارد، سهم کمتری از آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص داده است. به دلیل لوکس و باکلاس بودن این محله، افراد زیادی متقاضی خرید آپارتمان در نیاوران تهران هستند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب محله‌های خوب نیاوران برای سکونت و زندگی کدامند؟ بیندازید.

محله نیاوران

3-محله ولنجک

ولنجک نام یکی از محله های منطقه یک تهران است که در میان کوهپایه‌های قله توچال قرار گرفته است. از آنجا که ولنجک در محاصره بهترین مناطق و تفریحگاه‌ها قرار گرفته است، یکی از بهترین محله هاای تهران برای زندگی است.

این محله به دلیل اینکه بخشی از شمیرانات است، یکی از بکرترین محله های پایتخت محسوب می‌شود و در لیست بهترین محله های تهران قرار دارد.

قرار گرفتن محله درکه در غرب ولنجک، بر امتیازات این محله افزوده و سبب شده است افراد بسیاری به سمت خرید آپارتمان در ولنجک تهران روی بیاورند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب دلایل محبوبیت زندگی در ولنجک تهران بیندازید.

محله ولنجک

4-محله اوین

اوین نام یکی دیگر از محله های معروف شمال تهران است که در منطقه یک قرار گرفته است و بخشی از شمیرانات محسوب می‌شود. این محله در گذشته پر از باغ و فضای سبز بوده است، اما امروزه به دلیل ساخت و سازهای بیش از حد از بین رفته‌اند.

دانشگاه شهید بهشتی و زندان اوین در این محله واقع شده‌اند. اوین از شمال به درکه، از جنوب به بزرگراه چمران و از شرق به ولنجک منتهی می‌شود.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب محله اوین ؛ تافته‌ای جدا بافته از سایر نقاط تهران بیندازید.

محله اوین

5-محله سعادت آباد

سعادت آباد نام یکی از محله های بالا شهر و پرطرفدار تهران است که در منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته است. به دلیل نوساز بودن بافت این محله، جمعیت ساکن در آن روز به روز در حال افزایش است.

در این محله همه چیز رنگ و بوی لاکچری بودن می‌دهد؛ از خانه‌های مرتفع و زیبا گرفته تا کوچه‌های عریض و ماشین‌های مدل بالا در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا بسیاری از افراد به سمت خرید خانه و آپارتمان در سعادت آباد روی بیاورند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب خرید آپارتمان در سعادت‌آباد ، لاکچری ترین محله غرب تهران! بیندازید.

محله سعادت آباد

6-محله الهیه

شاید بهترین کلمه‌ای که بتوان برای توصیف این محله به کار برد، لوکس باشد!

الهیه در گذشته، خورآذین نام داشت. داستان تکراری پیشکش دادن یک تکه از ایران به یکی از بانوان نامی و نام گذاری این محله، تحت تاثیر کسی که احداثش کرد. کارخانه کبریت‌سازی، در زمان قاجار، نماد الهیه بود و بعدها راه زندگی سفیران کشورهای مختلف به این محله خوش آب‌و‌هوا باز شد.

این محله باغ سفارت آلمان، باغ سفارت روسیه، باغ سفارت ترکیه و بسیاری از سفارتخانه‌های دیگر را در خود جای داده است. بافت الهیه ترکیبی از آپارتمان‌ها و برج‌های مدرن و ویلاهای قدیمی افسانه‌ای است.

مهم‌ترین خیابان الهیه، خیابان فرشته نام دارد. خیابانی پر از تجمل و ورود به زندگی فوق لاکچری! قیمت خرید آپارتمان در فرشته، بسیار بالا و نجومی است. این خیابان پر از برج‌های عجیب، پنت هاوس‌های شگفت‌انگیز و مراکز زیبایی مختلف است.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب الهیه تهران ، قلب پنت هاوس های پایتخت بیندازید.

محله الهیه

7-محله چیذر

چیذر نام یکی از محله هاای قدیمی و با اصالت تهران است که در منطقه 1 شهرداری تهران قرار گرفته است.

این محله در قدیم شیزر نام داشت و در دامنه تپه‌ای با همین نام واقع شده بود. این محله تلفیقی از بافت قدیمی و جدید است و در آن معابر کم عرض و بافت قدیمی در کنار معابر پهن شده و بافت جدید و ساختمان‌های لوکس به چشم می‌خورد.

از باغ‌های معروف این محله می‌توان به باغ شعاع السلطنه اشاره کرد. چیذر از شمال به دزاشیب، از جنوب به قیطریه، از شرق به رستم آباد و از غرب به حکمت منتهی می‌شود.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب محله چیذر تهران ؛ از محله‌های اصیل پایتخت بیندازید.

محله چیذر

8-محله دزاشیب

دزاشیب نام یکی دیگر از محله های معروف شمال تهران است که در منطقه 1 واقع شده است. این محله اصالت و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و از نظر قشربندی اجتماعی متوسط رو به بالا است.

دزاشیب (کبیری) محل زندگی افراد حکومتی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله کاشانی، حسین اعلا، اسدالله اعلم و غیره است.

امروزه مراکز خرید متعددی از جمله مرکز خرید روشا، مجتمع تجاری روما سنتر و غیره در دزاشیب جای گرفته‌اند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با این محله را دارید، نگاهی به مطلب محله دزاشیب ؛ محله ای اصیل در شمال تهران بیندازید.

محله دزاشیب

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، محله های معروف شمال تهران شامل تجریش، نیاوران، ولنجک، اوین، سعادت آباد، الهیه، چیذر و دزاشیب می‌شوند. برای انتخاب محله مناسب برای زندگی، باید شرایط خود را در نظر بگیریم و بر اساس بودجه‌ای که داریم اهداف خرید یا اجاره خانه را اولویت‌بندی کنیم و دست به انتخاب بزنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید