بهترین محله‌های جنوب تهران برای خرید خانه

بهترین-محله‌های-جنوب-تهران

زندگی در یک محله خوب، موضوعی است که هر کسی به هنگام خرید یا اجاره‌‌ خانه همواره به آن توجه دارد. ممکن است افراد مختلف تعاریف متفاوتی از یک محله خوب داشته باشند. اما این تنها یک طرف ماجراست، طرف دیگر ماجرا، مسئله بودجه است. مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران، محدودیت بودجه سبب می‌شود که مشتریان با این چالش روبه‌رو شوند که آیا می‌توان محله‌ای پیدا کرد که هم ارزان باشد و هم خوب؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. برخی از محلات جنوب تهران این ویژگی را دارند و می‌توانند یک گزینه عالی برای زندگی یا سرمایه‌گذاری باشند. در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین محله‌های جنوب تهران خواهیم پرداخت.

جنوب تهران کجاست

از مناطق بیست و دوگانه شهر تهران، مناطق ۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۵ و ۲۰ را مناطق جنوبی تهران می‌گویند. این قسمت از شهر در سال‌های دور به علت فقدان امکانات، به عنوان پایین‌شهر خطاب می‌شد. متاسفانه هنوز هم عده‌ای چنین دیدی به جنوب تهران دارند. اما این دیدگاه به هیچ وجه درست نیست.

خوشبختانه در سال‌های اخیر با نگاه ویژه شهرداری و دولت به این مناطق، بودجه‌های خوبی به آن اختصاص داده شد. با این کار، علاوه بر یک بازسازی گسترده در بافت این مناطق، امکانات بسیاری نیز در دسترس مردم ساکن در آن قرار گرفت که به راحتی، با امکانات سایر مناطق شهر برابری می‌کند. هر کدام از این مناطق شامل چند محله است که از قدیمی‌ترین محلات شهر تهران محسوب می‌شوند.

ساکنان این محلات از قدیم‌الایام به داشتن مرام و معرفت شهرت داشته و همین موضوع سبب شده بسیاری از پهلوانان و قهرمانان نامدار از این محلات به جهان معرفی شوند.

بهترین محله‌های جنوب تهران کدامند

· افسریه از بهترین محله‌های جنوب تهران

محله افسریه تهران در منطقه ۱۵ واقع شده است و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

حدود ۱۳۰ هزار نفر ساکن این محله هستند که اقشار مختلف مردم را شامل می‌شوند.

از لحاظ امکانات فرهنگی و آموزشی، افسریه وضعیت مطلوبی دارد. تعداد مدارس و مهدهای کودک برای جمعیت ساکن در آن کافی است. در این محله، ۶ کتابخانه و چند مرکز و موسسه فرهنگی برای استفاده ساکنین تعبیه شده است.

افسریه را می توان یکی از امن‌ترین محلات منطقه ۱۵ دانست. این محله از قدیم الایام دارای چندین پادگان نظامی مختلف بوده و به همین علت افسریه نامیده شده است، علاوه بر این کلانتری ۱۵۶ تهران بزرگ نیز برای تامین امنیت مردم در این محله قرار گرفته است.

افسریه از نظر امکانات ورزشی و تفریحی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سبب شده است که آن را یکی از بهترین محله‌های جنوب تهران بدانیم. از جمله این امکانات می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پارک آبی آزادگان
  • پیست دوچرخه سواری و اسکیت
  • ورزشگاه ۳۰ هزار نفری تختی
  • باشگاه سوارکاری
  • شهربازی بسیج و پارک‌های مختلف

در این رابطه بخوانید : مناطق ارزان تهران برای اجاره کجاست؟

افسریه از بهترین محله‌های جنوب تهران

· نازی آباد از بهترین محله‌های جنوب تهران

نازی آباد یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین محلات تهران است که در منطقه ۱۶ واقع شده است.

این محله از نظر خدمات حمل و نقل عمومی وضعیت مطلوبی دارد و دسترسی به آن هم از طریق خط یک مترو و هم از طریق خطوط متعدد اتوبوس‌ و تاکسی امکان‌پذیر است.

وجود بیمارستان امیرالمومنین(ع) و چند درمانگاه شبانه‌روزی، نازی آباد را از نظر امکانات درمانی در وضعیت خوبی قرار داده است. دانشگاه آزاد پزشکی واحد شهرری نیز در نزدیکی بیمارستان امیرالمومنین قرار دارد.

از امکانات ورزشی و تفریحی این محله می‌توان به دو ورزشگاه مرغوبکار و اداره کل تربیت بدنی، چندین سالن ورزشی، استخر بهمن و پارک‌ها و بوستان‌های زیبای این محله اشاره کرد.

وجود هفتاد میدان زیبا و ساختار شهری شبکه‌ای و منظم، نازی آباد را از نظر ساختار شهری و بافت مسکونی، در وضعیت متمایزی نسبت به دیگر محله‌های جنوب تهران قرار داده است.

البته مثل هر محله دیگری، در اینجا نیز بافت فرسوده و ساخت‌وسازهای غیراصولی مشاهده می‌شود اما در مجموع، می‌توان نازی آباد را یکی از بهترین محله‌های جنوب تهران از نظر بافت شهری دانست.

در این رابطه بخوانید : محله نازی آباد ؛ نوسازترین منطقه جنوب تهران!

نازی-آباد

· منیریه از بهترین محله‌های جنوب تهران

این محله از جنوب تهران، گذشته پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است، در گذشته‌های دور بسیار سرسبز بوده و در دوران قاجار از مناطق اعیانی تهران محسوب می‌شده است.

بافت مسکونی منیریه یکدست نبوده و در آن می‌توان رگه‌هایی از معماری گذشته را مشاهده کرد که با معماری‌های امروزی ادغام شده است.

این محله از نظر بازار و تجارت از بهترین محله‌های جنوب تهران محسوب می‌شود. مرکز لوازم ورزشی تهران را می‌توان محله منیریه دانست و شما به راحتی می‌توانید هر نوع وسیله ورزشی را در این محله بیابید.

محله منیریه به مرکز تهران نزدیک‌تر بوده و یک دانشکده افسری و سفارت چند کشور اروپایی در این محله قرار گرفته است.

از امکانات مربوط به حمل و نقل عمومی در این محله می‌توان به چندین خط اتوبوس و تاکسی و یک ایستگاه مترو اشاره کرد. متاسفانه منیریه از نظر فضای سبز وضع مطلوبی ندارد و این موضوع را می‌توان یکی از نقاط ضعف این محله دانست.

در این رابطه بخوانید : ارزان‌ترین خانه‌های تهران در کدام محله‌ها هستند؟

محله‌های جنوب تهران منیریه

· عبدل آباد از بهترین محله‌های جنوب تهران

وجود بازارهای پر رونق بسیار، محله عبدل آباد را به یکی از بهترین محله‌های جنوب تهران برای تجار و افراد بازاری تبدیل کرده است. این محله که در منطقه ۱۹ تهران واقع شده، به نوعی مرکز اصناف پوشاک و پرده تهران محسوب می‌شود.

عبدل آباد چندین ایستگاه تاکسی و اتوبوس و یک ایستگاه مترو دارد که از طریق آن‌ها، به راحتی می‌توانید به سایر نقاط تهران بروید. این محله تراکم جمعیتی بالای ندارد و بیشتر مساحت آن را بوستان‌ها و بازارهای مختلف تشکیل داده است.

در این رابطه بخوانید :  محله عبدل آباد تهران ؛ تجربه خریدی آسان و ارزان

عبدل-آباد

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، هر کسی می‌تواند تعریف متفاوتی از یک محله خوب داشته باشد. برای یک عده، محله خوب یعنی جایی که آب و هوای خوبی دارد. عده‌ای دیگر محله‌ای را خوب می‌دانند که امکانات بیشتری داشته و توسعه یافته‌تر باشد. برخی از مردم، فرهنگ ساکنین را مدنظر قرار داده و ترجیح می‌دهند در جایی زندگی کنند که به قول خودشان، ساکنین با فرهنگ‌تری داشته باشد. برای برخی نیز سرسبزی، زیبایی یا لاکچری بودن، ملاک انتخاب است.

با توجه به این موضوع، سعی کردیم که در نگارش این مقاله از زومیلا، سلیقه‌های مختلف را درنظر گرفته و به طور اجمالی، چند محله از بهترین محله‌های جنوب تهران را به شما معرفی کنیم. اگر شما محلات دیگری را شایسته حضور در لیست بهترین محله‌های جنوب تهران می‌دانید، می‌توانید نظر خود را از طریق بخش نظرات با ما و سایر مخاطبان این مطلب در میان بگذارید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید