ارزان ترین خانه های تهران در کدام محله ها هستند؟

ارزان ترین خانه های تهران

ارزان ترین خانه های تهران در کدام محله ها واقع شده‌اند؟ این روزها بسیاری از مستاجران و خریداران مسکن همزمان با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها به دنبال خانه های با قیمت‌های متناسب با قدرت خرید خود هستند، اما این در حالی است که به گفته مشاوران املاک رشد چشم‌گیر قیمت مسکن باعث شده که واحد مسکونی زیر چهارصد میلیون تومان در تهران پیدا نشود و این امر سبب کوچ بسیاری از خریداران و اجاره‌نشین‌ها به حاشیه شهرها شده است.

افزایش ناگهانی قیمت خانه طی ماه‌های اخیر در تهران شوک بزرگی بود که تغییرات قابل توجهی را در بازار مسکن به وجود آورد. این موضوع باعث شده، مخاطبان بسیاری از خانه های لوکس و بزرگ محله های گران قیمت پایتخت ریزش کند و افراد زیادی توان مالی خرید و سکونت در چنین خانه‌هایی را از دست بدهند. این جهش قیمت موجب افزایش تعداد مشتریان خانه های کوچک‌تر و ارزان قیمت شد. به همین دلیل در حال حاضر افراد زیادی در محله های مختلف تهران جستجو می‌نمایند و به دنبال ارزان ترین خانه های تهران برای خرید خانه یا اجاره آپارتمان هستند.

ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه

مناطق مختلف تهران تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. فرقی ندارد شخص به سراغ خرید خانه برود یا اجاره و رهن خانه، در هر صورت خانه های جنوب تهران نسبت به تمام مناطق دیگر قیمت کمتری دارند. جنوب تهران به علت قدیمی بودن و محدودیت امکانات، ارزان ترین بخش تهران به شمار می‌رود و قیمت‌ها با پیش روی به سمت حومه تهران کمتر هم می‌شوند.

به ‌طور کلی مناطق جنوبی، جنوب شرقی و جنوب غربی دارای ارزان‌ترین خانه های تهران هستند. طبق مناطق چندگانه شهرداری می‌توان مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ را جزو مناطق ارزان تهران برای خرید خانه دانست.

ارزان ترین خانه های تهران

 

در کدام محله ها ارزان ترین خانه های تهران واقع شده‌اند؟

همانطور که می‌دانید مناطق شمالی تهران مانند محله فرمانیه، محله زعفرانیه، محله قیطریه، محله الهیه، محله تجریش و … از گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شوند. علت گرانی خانه‌های این مناطق را علاوه بر موقعیت جغرافیایی می‌توان در معماری، متراژ و امکانات موجود در خانه‌ها دانست. علاوه بر این بخشی از محله‌های شمال شرق و شمال غربی هم در گروه خانه‌های لوکس و گران قرار دارند. از معروف‌ترین این محله‌ها هم می‌توان به شهرک غرب، سعادت‌آباد، پاسداران، دروس، جردن و… اشاره کرد. هر چه از شمال تهران به سمت جنوب آن حرکت کنید قیمت خانه‌ها کمتر خواهد شد. در ادامه برخی از محله‌هایی که ارزان ترین خانه های تهران آنجا واقع شده‌اند را بررسی خواهیم کرد.

محله شوش

محله شوش یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که از سال ۱۳۰۶ رشد کرد. در حال حاضر این منطقه رونق سابق خود را از دست داده و یکی از مناطق منزوی پایتخت به حساب می‌آید. قیمت یک آپارتمان‌ نوساز ۶۴ متری در این محله با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود دویست و هشتاد میلیون تومان است. همچنین یک آپارتمان ۸۰ متری ۱۰ ساله در محله‌ی شوش مجهز به دو اتاق خواب، پارکینگ موتور، انباری و آسانسور برابر با چهارصد میلیون تومان برآورد شده است.

در این رابطه بخوانید : خرید خانه با کمترین پول چطور ممکن است؟

ارزان ترین خانه های تهران

محله یافت آباد

یافت‌آباد یکی از محله های منطقه ۱۸ شهرداری تهران است. خانه‌های محله یافت آباد اغلب وقفی هستند و قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر مناطق هم‌تراز خود دارند و به همین دلیل ساکنین این منطقه از فرهنگ‌های گوناگون هستند. البته این خانه‌ها اغلب فرسوده و قدیمی‌اند، اما برای خرید خانه ارزان در تهران بسیار مناسب هستند. آپارتمانی ۷۹ متری ۱۰ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور و انباری در چهارراه قهوه‌خانه‌ی یافت‌آباد حدود سیصد و پنج میلیون تومان قرار دارد. همچنین برای خرید یک آپارتمان ۹۳ متری در محدوده‌ی چهار دانگه ۲ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور باید حدود چهارصد و شصت و پنج میلیون تومان هزینه کنید.

محله عبدل آباد

محله‌ عبدل آباد تهران سطحی متوسط و پایین دارد و در گروه یکی از ارزان ترین محله های تهران برای اجاره قرار گرفته است. این منطقه نسبت به اغلب مناطق شهر از نظر امکانات شهری محدودیت‌های قابل توجهی دارد. یک آپارتمان ۵۰ متری ۸ ساله در این منطقه با پارکینگ، انباری، آسانسور و سیستم سرمایشی گرمایشی مناسب حدود دویست و هشتاد میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در همین منطقه آپارتمانی ۸۷ متری، دو خواب، سال ساخت ۹۰ با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت پانصد و چهار میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است.

محله شکوفه

اگر دنبال یکی از مناطق خوب و ارزان تهران با شرایط مناسب برای سکونت خانواده‌ خود در جنوب تهران هستید، محله‌ شکوفه انتخاب معقولی برای شما خواهد بود. چرا که این منطقه نسبت به محله‌های مجاور خود از نظر اماکن و فعالیت‌های فرهنگی شرایط بهتری دارد و می‌توانید از سلامت محیط آن آرامش خیال داشته باشید. همچنین بد نیست بدانید خانه‌های کوچک این منطقه نسبت به متراژ بزرگ‌ترها قیمت منصفانه‌تری دارند. یک آپارتمان ۲۰ ساله‌ی ۵۷ متری در شکوفه دارای ۱۰ متر پاسیو، بدون پارکینگ، آسانسور یا انباری قیمتی در حدود سیصد میلیون تومان دارد. همچنین آپارتمانی ۸۳ متری، ۱۵ سال ساخت با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود ششصد و هفتاد میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

محله کهریزک

از جنوبی‌ترین محله های تهران می‌توان به کهریزک اشاره نمود. این منطقه گرچه از نظر شهرداری بخشی از تهران محسوب می‌شود، اما در عمل باید گفت در حومه تهران واقع شده است و خانه های ارزان قیمتی دارد. به طوری که آپارتمانی ۸۰ متری و نوساز در این محله با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور حدود سیصد و ده میلیون تومان قیمت گذاری شده است. آپارتمان نوساز دیگری هم با متراژ ۱۰۰ متر در این محله دارای دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری، آسانسور و حیاط اختصاصی ۲۰ متری مبلغی برابر با چهارصد و ده میلیون تومان دارد.

ارزان ترین خانه های تهران

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مورد محله‌های مختلف شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، اگر شما هم به دنبال امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و شرایط فرهنگی خاصی نباشید، می‌توانید به سادگی خانه مورد نظر خود را در مناطق جنوبی تهران پیدا کنید. تنها تفاوت بین مناطق مختلف تهران امکانات و قدمت خانه‌های آنجا است؛ خانه‌هایی که در غرب و بسیاری از مناطق شمال تهران قرار دارند عمر کوتاهی داشته و به شیوه مدرن ساخته‌شده‌اند؛ به همین علت است که خرید خانه در مناطق غرب یا شمال با هزینه‌های بسیار بالایی همراه است.

4 نظرات

  1. سلام ممنون از توضیحات تون بسیار عالی بود. لطفا در مورد اصفهان هم بنویسید.
    خانمی هستم 38 ساله علاقمند به املاک مسکن هستم با توجه به تجربیات جنابعالی آیا یک خانم برای این کار مناسب هست یا خیر؟ ممنون از پاسخ تان

    • سلام بر بانوی عزیز و علاقه مند ممنونیم که تایم با ارزشتون رو برای مطالعه این مقاله گذاشتید و انرژی خوبتون رو نثار ما کردید، عارضم که موفقیت شما در این کار حتم به یقین امکان پذیره و باعث افتخاره اما در نظر داشته باشید که طبق قوانین بانوان می تونن مجوز تاسیس داشته باشن اما می بایست آقایون مباشر املاک باشن، امیدوارم همیشه موفق باشید.

  2. سلام، اطلاعات برای چه زمانی بود؟؟ ۷۹ متر در چهارراه قهوه خانه ۳۵۰ میلیون؟؟؟!!!! الان خانه های نوساز در این منطقه متری ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان معامله میشوند! کجای کارین شما!!!؟؟؟؟

    • سلام همراه عزیز زومیلا ممنونیم که این مقاله رو مطالعه کردید، صحبت شما درسته اما در نظر داشته باشید که نوسانات بازار مسکن در مدت زمان بسیار کوتاهی در حال رخ دادنه و نمی تونیم قیمت ها رو ثابت در نظر بگیریم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید