خرید آپارتمان در محله هاشمی تهران

محله هاشمی تهران

خرید خانه امر بسیار مهم و حساسی است. ما وقتی خانه‌ای را می‌خریم فقط آن ملک نیست که اهمیت دارد. یعنی این که صرفا از یک خانه‌ای خوشمان بیاید دلیل کافی برای خریدش نیست. با خرید یک خانه و سکونت در آن در واقع عضوی از یک محیط جدید می‌شویم. هر اجتماع و محیط جدیدی هم که واردش می‌شویم آداب، فرهنگ و امکانات مخصوص به خودش را دارد. با این حساب بسیار مهم است که هنگام انتخاب و خرید خانه شرایط محیطی خانه‌هایی که می‌پسندیم را هم در نظر بگیریم. نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا انتخاب یک محله مناسب برای خریداران ملک اهمیت بسیاری دارد. پیش از خرید ملک باید به شناخت خوبی از محله‌ای که قصد خرید خانه در آن‌جا را دارید برسید. به این منظور در زومیلا محله‌های تهران را بررسی می‌کنیم. در این مطلب سراغ محله هاشمی تهران می‌رویم.

خیابان هاشمی تهران

محله هاشمی کجاست ؟

محله هاشمی در محدوده مرکزی شهر و در منطقه ۱۰ شهرداری تهران قرار گرفته است. خیابان هاشمی که یکی از طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران محسوب می‌شود، جزئی از محله هاشمی است. در واقع دقیق‌تر بخواهیم بگوییم محله هاشمی بخشی از خیابان هاشمی را در خود جای داده است، نه همه‌ی آن را.

نقشه محله هاشمی تهران

محله هاشمی از شمال به خیابان هاشمی، از جنوب به خیابان کمیل، از شرق به خیابان جیحون و از غرب به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود. محله هاشمی از پرتراکم‌ترین مناطق تهران است. در ضمن این محله با محله‌های دکتر هوشیار، شبیری، محله کارون، زنجان، محله جی، امامزاده عبدالله و شهید دستغیب مجاورت دارد.

دسترسی

دو بزرگراه یادگار امام و نواب دسترسی به خیابان و محله هاشمی را بسیار آسان کرده‌اند. از این دو بزرگراه می‌توان دسترسی آسان و سریعی به بسیاری از محله‌ها و مناطق تهران داشت. برای مثال از طریق بزرگراه یادگار امام می‌توانید به محله‌های ستارخان، مرزداران، شهرک غرب و سعادت آباد دسترسی داشته باشید. همچنین از بزرگراه نواب رفت‌وآمد به محله‌های جنوبی مثل جوادیه و خزانه و از تونل توحید و بزرگراه چمران دسترسی به محله‌های گیشا و شهرآرا امکان‌پذیر می‌شود.

در این رابطه بخوانید : بهترین محله های تهران برای زندگی کدامند؟

قیمت مسکن هاشمی

نزدیک ترین مترو به خیابان هاشمی

داخل خود محله هاشمی تهران ایستگاه مترو نیست اما نزدیک ترین مترو به خیابان هاشمی مترو رودکی است. ایستگاه رودکی که پیاده شوید می‌توانید از خیابان امام خمینی بسیار سریع و راحت به محله هاشمی بروید. ایستگاه مترو کمیل نیز به بخش جنوبی محله هاشمی نزدیک است و از طریق خیابان کمیل وارد محله می‌شوید. این محله به لحاظ دسترسی به اتوبوس و تاکسی هم وضعیت مناسبی دارد. در ضمن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد هم قرار ندارد.

تاریخچه محله هاشمی تهران

اکثر محله‌های مرکز تهران و جنوب تهران نسبت به بسیاری دیگر از محله‌ها و مناطق پایتخت زودتر رشد و توسعه یافتند و به محله تبدیل شدند. در گذشته زمین‌های محله هاشمی را به دلیل مجاورت با نهر فیروزآبادی بیش‌تر به کارهای کشاورزی و زراعت اختصاص می‌دادند تا این که رشد و توسعه این منطقه از دهه ۳۰ آغاز شد. در دهه ۵۰ نیز تقسیم زمین‌ها صورت گرفت و در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ با گسترش مهاجرت‌ها به سمت تهران جمعیت این محله زیاد شد و به مرور به شکل امروزی خود درآمد.

امکانات محله هاشمی

این محله به لحاظ امکانات رفاهی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد و نیازهای ساکنین را رفع می‌کند.

مراکز خرید

خیابان هاشمی مراکز تجاری مهمی دارد که جزو پرترددترین مراکز خرید منطقه ۱۰ هستند. محله هاشمی به لحاظ مراکز خرید چیزی کم ندارد و فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی در این محله یافت می‌شود. از سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و مغازه‌های محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرفته تا لباس فروشی‌ها و فروش سایر محصولات در محله وجود دارد و اهالی به هر چیزی که بخواهند به راحتی دسترسی خواهند داشت.

در این رابطه بخوانید : مناطق رو به رشد تهران | مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران

اجاره اپارتمان در هاشمی تهران

امکانات درمانی محله هاشمی تهران

همچنین چندین داروخانه و مرکز درمانی و بیمارستان‌های نزدیک محله پاسخگوی نیازهای درمانی و مراقبتی ساکنان محله هستند.

سایر امکانات محله

محله هاشمی فست‌فود، سفره‌خانه و رستوران‌های زیادی هم دارد. به لحاظ امکانات آموزشی نیز در این محله به تعداد موردنیاز مدرسه در پایه‌های مختلف تحصیلی وجود دارد. اما یکی از مواردی که این محله در آن ضعف دارد امکانات فرهنگی و هنری است. البته از آن‌جایی که محله هاشمی دسترسی آسانی به محله‌هایی مثل انقلاب و ولیعصر دارد می‌توان این کمبود را با آمدن به این محله‌ها جبران کرد.

قیمت خانه در محله هاشمی

خیابان هاشمی خیابان پرتراکمی است؛ چون خانه‌های با متراژ کم حتی تا ۳۵ الی ۴۰ متر هم در این محله یافت می‌شود. به همین خاطر که متراژ خانه‌ها در این محله تنوع دارد و هم خانه‌های کم‌متراژ و هم با متراژ بالا ساخته شده است، با تنوع قیمت ملک در محله هاشمی تهران مواجه هستیم. اگر بودجه‌تان محدود است، به خاطر وجود خانه‌هایی با متراژ کم می‌توانید در محله هاشمی اقدام به خرید خانه کنید. همچنین قیمت آپارتمان‌ها در این محله بسته به نوساز یا قدیمی بودن، موقعیت جغرافیایی ملک و امکانات آپارتمان نیز تعیین می‌شود.برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت ها به سایت زومیلا مراجعه کنید.

در این رابطه بخوانید : ارزان ترین خانه های تهران در کدام محله ها هستند؟

خرید خانه با یک میلیارد در تهران

سخن پایانی

بسیاری از مردم به خاطر این که بودجه محدودی دارند برای خرید خانه به دنبال محله‌هایی هستند که متوسط قیمت مسکن در آن‌ها نسبتا پایین است. به‌خصوص در این چند سال اخیر که با افزایش نجومی قیمت مسکن خرید خانه از هر وقت دیگری دشوارتر شده است. محله هاشمی تهران که در این مطلب با آن آشنا شدید یکی از محله‌هایی است که خانه‌هایی با متراژ ۳۵ الی ۴۰ متری با قیمت مناسب هم دارد. اگر قصد خرید خانه در هاشمی یا اجاره خانه در هاشمی را دارید می‌توانید در سایت زومیلا فایل‌های ملکی متنوع در این محله و قیمت خانه در محله هاشمی و اطلاعات مربوط به هر خانه را مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید