مناطق رو به رشد تهران | مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران

مناطق رو به رشد تهران

در چند سال اخیر و با توجه به میزان نرخ تورم، هر کسی سعی می‌کند تا با خرید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مناسب، از سرمایه خود مخافظت کند و از افت ارزش آن جلوگیری کند. با توجه به وضعیت بازار مسکن در تهران و با شناخت مناطق رو به رشد در تهران می‌توانید یک سرمایه‌گذاری مناسب را تجربه کنید. زومیلا در این گزارش به توضیح مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران پرداخته است.

چرا تهران گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است؟

جدا از مشکلاتی مانند شلوغی و آلودگی هوا، مرکزیت تهران در کشور باعث می‌شود که افراد زیادی خواستار زندگی در این کلان‌شهر باشند. همین امر موجب رشد قیمت ملک در تهران می‌شود. بررسی‌هایی نشان می‌دهند که در چند سال اخیر بازار مسکن تهران، بیش از سایر شهرهای ایران رشد داشته است. در این بین برخی از مناطق رو به رشد تهران حتی رشد بهتری را هم تجربه کرده‌اند. با شناخت مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران می‌توانید یک سرمایه‌گذاری بلند مدت اما مطمئن را تجربه کنید.

در این رابطه بخوانید : خرید زمین برای سرمایه‌گذاری امن و سودآور

مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران

مناطق رو به رشد تهران کدامند؟

باید توجه داشت با گسترش ساخت‌وساز مسکن‌های لوکس در مناطق مختلف تهران، تمرکز قیمتی مانند قبل تنها مختص به مناطق خاصی نمی‌شوند. اما در بین مناطق خوب و سطح بالای تهران، مانند مناطق 1 و 2 و 3 و 6، که همیشه قیمت بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند و نرخ معامله هم در آنها بالاتر است، این مناطق همیشه رشد خوبی دارند. دسترسی آنها مناسب است، از نظر محله، افراد ساکن و حتی آب‌وهوا هم گزینه مناسبی هستند.

اگر بودجه کمتری دارید، بهتر است بدانید که منطقه 22 و برخی از مناطق شمال‌شرقی تهران (شامل منطقه 4) از مناطق رو به رشد تهران هستند. حوالی دریاچه چیتگر، یا همان منطقه 22 به دلیل ساخت‌وساز اماکن تفریحی مختلف، از نقاطی است که آینده خوبی در تهران دارد. البته به دلیل دوری از مرکز شهر و دسترسی نه چندان مناسب به وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، هنوز بهترین گزینه برای زندگی نیست. در شمال‌شرق تهران هم بخش‌هایی از تهرانپارس و حکیمیه و همچنین انتهای اتوبان بابایی، محله‌هایی هستند که ساخت‌وساز و شهرک‌سازی در آنها صورت گرفته و رشد قیمت برای آن پیش‌بینی می‌شود.

منطقه 5 یکی از پرمعامله‌ترین مناطق تهران است که به دلیل بافت جدید و نزدیکی به مناطق خوب غربی و آب‌وهوای خوب، رشد خوبی در پیش خواهد داشت. البته رشد این منطقه نسبت به گزینه‌های بالا احتمالا کمتر خواهد بود.

منطقه 15 از دیگر مناطق تهران است که قیمت کمتری دارد و اگر بودجه شما برای سرمایه‌گذاری در مناطقی که بالا معرفی شدند مناسب نیست، بهتر است گزینه بعدی خود را منطقه 15 در نظر بگیرید. این منطقه با توجه به ساخت‌وسازهایی که در آن صورت می‌گیرد، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

در این رابطه بخوانید : بهترین محله های تهران برای زندگی کدامند؟

مناطق رو به رشد تهران

بر اساس هدف، مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران را بررسی کنید

هدف شما از خرید خانه در تهران بر روی انتخاب منطقه مناسب سرمایه‌گذاری در تهران تاثیر می‌گذارد. در زیر برخی از اهداف و مناطق مناسب برای سرمایه‌گذاری را معرفی می‌کنیم.

خرید و زندگی در خانه

اگر هدف خرید و زندگی در خانه‌ای را دارید، منطقه آن و شرایط رفاهی اهمیت دارد. در این صورت بهتر است با توجه به بودجه یکی از مناطقی که شرایط دسترسی و زندگی برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید. مناطق 1و 2و 3و 6 در این دسته قرار دارند اما به دلیل قیمت بالای منطقه می‌توانید به مناطق 5 و 4 هم فکر کنید.

خرید و ساخت خانه

مناطقی که زمین آنها ارزش بیشتری دارند، برای ساخت‌وساز مناسب‌تر هستند. زیرا قیمت مصالحی که شما به کار می‌برید، از میلگرد گرفته تا بتن و سیمان و… در همه جای تهران یکسان است، اما قیمت فروش در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود، در نتیجه مناطق لوکس گزینه‌های بهتری هستند. اما اگر بودجه کافی ندارید، مناطق شرقی تهران با توجه به قدمت زیاد منطقه، وجود خانه‌های کلنگی قدیمی زیاد و همچنین نزدیک بودن قیمت منطقه به میانگین قیمت ملک در تهران، گزینه مناسبی برای شماست.

خرید به عنوان پس‌انداز

مناطق جدیدتری که هنوز ساخت‌وساز در آنها ادامه دارد اما شرایط دسترسی محلی و… هنوز به حد کافی رشد نکرده است، از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدتی هستند که نسبت به سایر مناطق سود بیشتری خواهند داشت. مناطق 22، 15 و شمال‌شرق تهران در این دسته هستند.

پیش‌خرید

اگر قصد پیش‌خرید یک آپارتمان را قبل از اتمام ساخت‌وساز آن دارید، مناطق تازه‌ای که هنوز ساخت پروژه‌های بزرگ در آن ادامه دارند، مانند مناطق 22 و 4 و 5 گزینه‌های مناسبی هستند.

در این رابطه بخوانید : بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن و ملک کجاست؟

بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری

نکات زومیلا، قبل از خرید ملک در تهران

قبل از خرید ملک در تهران نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. زومیلا چند مورد از مهم‌ترین این نکات را در اینجا برای شما آورده است:

  • در بازار مسکن تهران در چند سال اخیر نشان می‌دهد که ارزش یک ملک بیشتر از هر چیزی، بستگی به موقعیت زمین دارد لذا از این نظر خرید خانه کلنگی یا زمین گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری است، البته تصمیم‌گیری در این موضوع بستگی به هدف شما از خرید خانه در تهران نیز دارد.
  • قبل از خرید آپارتمان یا خانه در تهران، توجه داشته باشید که بهترین زمان برای خرید، زمان رکود در بازار است، پس با بررسی و بدون تصمیم‌گیری ناگهانی و احساسی عمل کنید تا متضرر نشوید. به‌علاوه خرید خانه در تهران به قصد سرمایه‌گذاری، برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و چند ساله مناسب است. اگر به سرمایه‌گذاری با بازده سریع‌تر نیاز دارید بهتر است به دنبال روش‌های دیگری باشید.
  • قبل از خرید به خوبی تحقیق کنید و از فایل‌های مشاورین املاک مختلف دیدن کنید. برای این منظور می‌توانید از سایت زومیلا کمک بگیرید. زومیلا امکان دسترسی به فایل مشاورین املاک تهران را به‌صورت اینترنتی برای شما ممکن می‌کند. در نتیجه امکان مقایسه قیمت و ویژگی‌ها را دارید تا بتوانید با توجه به بودجه بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید