خرید ویلا در روستای چلک نوشهر

خرید ویلا در چیلک نوشهر

خرید ویلا در نوشهر یکی از اولین گزینه‌های انتخابی افراد برای خرید ویلا در شمال کشور است. بسیاری از افراد به‌خصوص ساکنین شهرهای شلوغ و بزرگ، خانه و ویلایی در شهرهای شمالی برای خود می‌خرند تا برای رسیدن به آرامش و فراری هر چند موقت از شلوغی و آلودگی شهر خود، گهگاهی به آن پناه ببرند. در این میان هم که نوشهر شهری زیبا و دیدنی در استان مازندران است و با آب و هوای بی‌نظیر و طبیعت بکرش، انتخابی عالی برای خرید ویلا محسوب می‌شود. اما هنگام سرمایه‌گذاری و خرید ویلا قطعا برای افراد این سوال پیش می‌آید که بهترین مناطق یا روستاهای نوشهر کدامند و بهتر است کجا ویلا بخریم؟ در پاسخ باید بگوییم چلک یکی از بهترین روستاهای مازندران در رابطه با خرید و فروش ویلا است و پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. در این مطلب با روستای چلک نوشهر آشنا خواهید شد.

روستای چلک نوشهر

چلک بهشتی در نوشهر

روستای زیبای چلک در فاصله حدودا ۱۱ کیلومتری نوشهر به سمت رویان در استان مازندران واقع شده است. این روستا به دو بخش چلک علیا و چلک سفلی تقسیم شده و جمعیت زیاد افراد غیربومی آن نشان‌دهنده توریستی بودن و تقاضای بالای افراد برای خرید ویلا در چلک است. از هر جهت که بررسی کنیم، چه برای سرمایه‌گذاری، ساخت‌وساز و خرید و فروش ویلا و زمین و چه به منظور سفر و گردشگری، روستای زیبا و آباد چلک یکی از بهترین مناطق مازندران است.

روستای چلک نوشهر از سمت شرق به روستای کهنه‌سرا، از سمت غرب به روستای مزگاه و جاده کیسی، از شمال به دریا و از جنوب به جنگل‌های سرسبز و رشته کوه‌های البرز محدود می‌شود. چلک که با نام‌های چیلک و چالک هم شناخته می‌شود، با جاده چالوس به کرج ۲۰ کیلومتر و با جاده هراز ۷۰ کیلومتر فاصله دارد. در ضمن برای رفتن به این روستا باید ابتدا خود را به نوشهر برسانید؛ سپس در فاصله تقریبا ۱۱ کیلومتری نوشهر به رویان به سمت روستای چلک بروید.

در این رابطه بخوانید : بهترین منطقه نوشهر برای زندگی و خرید ویلا کجاست؟

اجاره ویلا در چلک نوشهر

شرایط آب و هوایی روستای چلک نوشهر

روستای چلک به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعی مناسب نسبت به دریا، در مقایسه با سایر شهرهای شمال کشور رطوبت کم‌تر و در نتیجه آب و هوای بهتری دارد. این روستا در تمام فصل‌ها به جز زمستان از آب و هوای معتدلی برخوردار است؛ اما زمستان‌های سردی دارد. می‌توان نتیجه گرفت بهترین فصل سفر به این منطقه بهار، تابستان و پاییز است.

جاذبه های گردشگری روستای چلک نوشهر

روستای چلک به لحاظ جاذبه‌های گردشگری نیز چیزی کم ندارد. طبیعت بکر و خیره‌کننده‌اش باعث می‌شود تا سفر به این روستا برای هر گردشگری به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها تبدیل شود.

جنگل و دریا

همان‌طور که گفتیم این روستا از شمال به دریا و از جنوب به جنگل منتهی می‌شود. فاصله نزدیک کوه و دریا (حدودا ۲ کیلومتر) یکی از دلایل محبوبیت و آمار بالای فروش ویلا در چلک است. تصور کنید آبی بی‌کران دریا زیر پای شماست و جنگل انبوه و سرسبز هم در مقابل چشمان‌تان؛ دیگر چه چیزی برای رسیدن به آرامش می‌خواهید؟ جنگل زیبای این منطقه نیز برای پیاده‌روی و ماجراجویی بسیار عالی است.

مجسمه برنزی

هنگام ورود به روستا اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند مجسمه‌ای برنزی متعلق به مرحوم حاج محسن رستمی است. اما ماجرای این مجسمه چیست؟ آقای محسنی در تمام مراحل عمران و آبادی روستا نقش مهمی داشته و زحمت زیادی می‌کشیده تا این که در یکی از همان عملیات‌های عمرانی در حال کمک کردن بوده که دچار برق‌گرفتگی می‌شود و دار فانی را وداع می‌گوید؛ به همین خاطر مردم روستا برای حاج محسن رستمی ارزش ویژه‌ای قائل هستند و مجسمه یادبود وی در ابتدای روستا نصب شده است.

در این رابطه بخوانید : تا قبل از خواندن این مطلب ویلا در نوشهر نخرید! 

بهترین منطقه نوشهر کجاست

غارهای روستا

در غرب و شرق روستای چلک نوشهر دو غار زیبا قرار دارد که دیدن آن‌ها برای طبیعت‌گردان و طبیعت‌دوستان خالی از لطف نیست.

مزرعه پرورش ماهی

مگر می‌شود شمال بروید و وعده‌ای ماهی کبابی یا سبزی‌پلو با ماهی خوشمزه نخورید؟ چلک دارای دو مزرعه بزرگ پروش ماهی قزل آلا و خاویار است که همه روزه محصولات خود را با بهترین کیفیت برای فروش عرضه می‌کنند. شما می‌توانید از این مزرعه‌ها برای خود مقداری ماهی تازه خریداری و نوش جان کنید.

اماکن ورزشی (زمین فوتبال)

این روستا دارای زمین چمن فوتبال در ورودی منطقه و در قسمت کناری جاده اصلی است که می‌توان آن را یکی از زیباترین زمین‌های ورزشی شمال کشور به حساب آورد.

از دیگر جاهای دیدنی اطراف روستای چلک نوشهر می‌توان به جنگل سیسنگان، سد آویدر، دریاچه ارواح، آبشار دارنو، آرامستان‌های زرتشتی و ییلاق‌های کجور و کندلوس اشاره کرد.

امکانات اقامتی و رفاهی روستای چلک نوشهر

در روستای چلک و اطراف آن امکانات اقامتی خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده و هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی ساخته شده یا در حال ساخت است که از میان آن‌ها می‌توان به مجتمع ساحل کاسپین و هتل پرشیا چلک اشاره کرد. هتل‌هایی مثل هتل ۵ ستاره ساحلی آراز که دارای بیش از ۵۲۰ اتاق و سوییت در ۳۰ طبقه بوده و امکانات و سالن‌های ورزشی و مجموعه رستوران‌ها را دارد نیز بر اهمیت منطقه از نظر گردشگری و سرمایه‌گذاری افزوده است. در ضمن روستای چلک نوشهر از فست‌فود و رستوران گرفته تا هایپر مارکت و قصابی و انواع فروشگاه‌ها را برای تامین نیازهای افراد بومی و غیربومی و مسافران در خود جای داده است.

در این رابطه بخوانید : صفر تا صد خرید ویلا جنگلی نوشهر و هر آنچه باید قبل از خرید بدانید!

فروش زمین در چیلک نوشهر

بالاخره در چلک ویلا بخریم یا نه؟

قطعا تا این بخش از مطلب به جواب این سوال رسیده‌اید و متوجه شده‌اید که چلک یکی از بهترین روستاهای مازندران برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری است؛ اما یک بار دیگر دلایل اهمیت خرید ویلا در چلک را با هم مرور می‌کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم چلک به لحاظ آب و هوایی و برخورداری از جاذبه‌های طبیعی یکی از بهترین روستاهای مازندران است. همچنین منطقه چلک در فاصله بسیار نزدیکی از جنگل و دریا قرار گرفته و بسیاری از گزینه‌های خرید و سرمایه‌گذاری در این روستا، ویلاهای شهرک‌های ساحلی و شهرک‌های مناطق جنگلی هستند. نزدیک بودن به مناطق اصلی شهر نوشهر نیز دلیل دیگر محبوبیت این روستا است. امکانات اقامتی و رفاهی هم که فراتر از حد معمول سایر روستاها در چلک وجود دارد که باعث می‌شود قیمت زمین‌های منطقه چلک همواره رشد و پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

نکته جالب دیگر این است که روستای چلک نوشهر امنیت بسیار بالایی دارد و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های این منطقه با دوربین کنترل می‌شود. همچنین با توجه به این که چلک جمعیت غیربومی قابل‌توجهی دارد و این افراد باعث ورود سرمایه به این روستا، ایجاد مناطق تفریحی و امکانات رفاهی و اقامتی مانند ساخت یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های ساحلی کشور و اشتغال‌زایی برای ساکنین شده‌اند، افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه و افزایش قیمت زمین و ویلا امری طبیعی خواهد بود. همه این موارد نشان از سرمایه‌گذاری مطمئن و با ریسک کم به لحاظ افزایش ارزش سرمایه در چلک دارد. جالب است بدانید یکی از ویلاهای معروف چلک نیز متعلق به علی دایی است.

در این رابطه بخوانید :هر آنچه باید قبل از خرید ویلا در نوشهر بدانید!

قیمت زمین در چلک

سخن پایانی

روستای چلک نوشهر جزء معروف‌ترین و آبادترین روستاهای نوشهر است که امکانات اقامتی و رفاهی در حد مطلوبی برای مسافران و ساکنان آن فراهم شده است. همچنین نزدیکی جنگل و دریا در این منطقه، ساخت هتل ۵ ستاره سمت ساحل، حضور و سرمایه‌گذاری ورزشکارانی مانند علی دایی و علی پروین و افزایش تقاضا برای خرید زمین و ویلا در این روستا باعث شده تا چلک تبدیل به یکی از بهترین و مطمئن‌ترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ویلا در شمال کشور شود. اگر قصد خرید ویلا در این روستای خوش آب و هوا را دارید می‌توانید در سایت زومیلا بهترین فایل‌های موجود را مشاهده کنید.

جهت مشاهده قیمت و خرید ویلا و ملک در روستای چلک و مشاوره رایگان با معتبرترین آژانس های املاک این منطقه روی این لینک کلیک نمایید.

نویسنده: صدف فرزانه

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید