آینده و سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان

آینده بهارستان اصفهان

آیا تابه‌حال به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان فکر کرده‌اید؟ اگر دامنه جستجوهایتان برای سرمایه‌گذاری صرفا به شهرهای شمال کشور محدود شده، بهتر است قدری تجدیدنظر کنید و فرصت‌های ایده‌آل دیگری را هم که در سایر مناطق کشور وجود دارند، مدنظر قرار دهید. یکی از بهترین مناطق غیر شمالی برای سرمایه‌گذاری، شهر بهارستان اصفهان است که در این مقاله از می‌خواهیم شما عزیزان را با این شهر و فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری در آن بیشتر آشنا کنیم.

بهارستان اصفهان کجاست؟

بهارستان، شهری جوان و نوپاست که در جنوب شرق اصفهان واقع شده و با خودِ اصفهان حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. این شهر در سال 1376 تأسیس شد و با سرعتی حیرت‌انگیز، مراحل توسعه را طی کرده و البته تا توسعه‌یافتگی کامل، هنوز راه درازی در پیش دارد. دلیل اصلی تاسیس بهارستان، توزیع متوازن جمعیت شهر اصفهان بود تا با ایجاد فضای جدید برای زندگی و سکونت، از تراکم جمعیتی شهر اصفهان کاسته شود. تحقق این هدف، مستلزم اجرای وسیع پروژه‌های عمرانی مختلف و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بهارستان بود. به همین دلیل، قیمت زمین و سایر املاک در بهارستان نسبت به شهر اصفهان، به شکل چشمگیری کمتر است که این ارزان بودن در کنار سرعت توسعه شهری و آینده‌ی روشن، سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان را به ایده‌ای وسوسه‌انگیز تبدیل می‌کند.

 

تجزیه‌وتحلیل ارزش سرمایه‌گذاری در این منطقه

برای تجزیه‌وتحلیل ارزش سرمایه‌گذاری در یک شهر، معمولا باید عوامل و متغیرهای زیادی را در نظر گرفت اما سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان، از آن دست موضوعاتی محسوب می‌شود که با اطمینان می‌توان آن را یک معامله برنده و پرسود دانست. دلیل این امر، کاملا واضح است. جمعیت فزاینده‌ی شهر اصفهان، برای زندگی به فضا نیاز دارد و اساسا ایده تأسیس بهارستان نیز با هدف پاسخگویی به همین ضرورت، شکل گرفت. روند انتقال جمعیت از اصفهان به بهارستان، همین حالا هم سرعت چشمگیری دارد و شکی نیست که این روند طی سال‌های آتی، تسریع خواهد شد.

بهارستان در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در آینده‌ای نه‌چندان دور، از مرز نیم میلیون نفر هم بگذرد. اسکان چنین جمعیتی، مستلزم فراهم کردن مسکن برای آن‌هاست و به همین دلیل است که پروژه‌های مختلف عمرانی در بهارستان، به شکلی بی‌وقفه در حال افتتاح، اجرا و تکمیل هستند.

در این رابطه بخوانید : هر آنچه باید درباره محله‌های خوب اصفهان برای زندگی بدانید

بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان

آینده بهارستان اصفهان

قیمت مسکن و زمین مانند هر محصول دیگری، از قوانین عرضه و تقاضای بازار پیروی می‌کند. ازآنجایی‌که در حال حاضر، میزان تقاضا برای مسکن در بهارستان، هنوز به سطح بالایی نرسیده، قیمت املاک در این شهر در مقایسه با شهرهایی مثل اصفهان، بسیار پایین‌تر است و این قیمت پایین، زمینه‌ای مساعد را برای سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان فراهم می‌کند.

بااین‌حال، شیب منحنی‌های عرضه و تقاضا در بهارستان، به‌زودی تغییر می‌کند و با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، شاهد رشد چشمگیر قیمت املاک در بهارستان طی چند سال آینده خواهیم بود. این سناریو، بدون هیچ تردیدی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد چون همان‌طور که گفتیم، کاهش تراکم جمعیت در اصفهان و انتقال آن به بهارستان، یک سیاست کلان است که تحت هر شرایطی باید اجرا شود. برخی صاحب‌نظران حتی پیش‌بینی می‌کنند که بهارستان به‌زودی، عنوان دومین شهر بزرگ استان را از آن خودش کند. بنابراین و با توجه به آنچه گفته شد، درباره اینکه سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان، کاملا ارزشش را دارد، حتی ذره‌ای تردید نکنید!

 

وضعیت ملک در بهارستان

یکی از دلایلی که باعث شتاب روند توسعه‌یافتگی بهارستان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شده، قیمت ارزان املاک در این شهر نسبت به قیمت املاک در اصفهان است. بااین‌حال، قیمت املاک در بهارستان با توجه به مناطق مختلف این شهر، متغیر است. شهر بهارستان در کلی‌ترین حالت، به سه بخش یا فازِ 1، 2 و 3 تقسیم می‌شود. فاز 1 از نظر موقعیت جغرافیایی و شاخص دسترسی به خیابان‌ها و مراکز اصلی، وضعیت بهتری در مقایسه با دو فاز دیگر دارد و به همین دلیل قیمت املاک اعم از خرید، رهن و اجاره در این بخش بیشتر است. فاز 2 از نظر فاصله تا مراکز اصلی شهر و شاخص دسترسی، در رتبه دوم قرار می‌گیرد و فاز 3 از این حیث، در رتبه آخر است و طبعا املاکی که در این منطقه واقع شده‌اند، ارزان‌تر از فازهای 2 و 3 هستند.

در این رابطه بخوانید : بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن و ملک در ایران کجاست؟

قیمت املاک در بهارستان اصفهان

بهترین فاز بهارستان اصفهان

شاید بپرسید بهترین فاز برای سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان کدام است؟ ما به این سؤال، پاسخی قطعی نمی‌دهیم چون «بهترین بودن» یک معیار نسبی بوده که تعریف آن از نگاه هر خریدار می‌تواند متفاوت از دیگران باشد. در عوض، با ارائه توضیحاتی مختصر و مفید، تصمیم‌گیری را به شما عزیزان محول می‌کنیم.

مشخص است که فاز 1 به دلیل موقعیت جغرافیایی، حداقل روی کاغذ، بهترین فاز بهارستان اصفهان محسوب می‌شود. اما باید بپذیریم که فاصله از دل شهر و موقعیت جغرافیایی، امروز دیگر به اندازه قبل اهمیت ندارد و سیستم کارآمد حمل‌ونقل عمومی در بهارستان، فاصله‌ها را کمرنگ و دغدغه‌های مسافتی را به حداقل رسانده است. جالب اینکه بسیاری از مردم بهارستان، آرامش فازهای 2 و 3 را به هیاهو و شلوغی شهر، ترجیح می‌دهند و به شکل خودخواسته، در این مناطق سکنی گزیده‌اند. فاز 3، یک فاز درحال‌توسعه محسوب می‌شود و ازاین‌رو، اگر برای سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان به دنبال گزینه‌های نوساز و درعین‌حال ارزان‌تر هستید، می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد.

فاز 2 نیز شرایطی مشابه دارد با این تفاوت که فرایند توسعه‌ی و اجرای بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی در آن اخیرا به پایان رسیده است. البته به دلیل جوان بودن شهر بهارستان، عمرِ حتی قدیمی‌ترین ساختمان‌های آن نیز از 20 سال فراتر نمی‌رود و همه ساختمان‌ها صرف‌نظر از قدمتشان، کیفیت و امکانات مطلوبی دارند. ناگفته نماَند که ولی‌عصر، ایثار، فروردین، اردیبهشت، آزادی و الفت از جمله مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خیابان‌های شهر بهارستان به‌حساب می‌آیند.

 

سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان

با زومیلا، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان را شکار کنید!

اگر تا قبل از خواندن این مقاله، ایده‌ای درباره سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان نداشتید یا درباره آن مردد بودید، احتمالا حالا نظر دیگری دارید. همان‌طور که گفتیم بهارستان، یک فرصت کم‌نظیر با بازده سرمایه‌گذاری بالاست که حیف است آن را ساده از دست دهید. خبر خوب دیگر اینکه بسیاری از املاک بهارستان، مشمول دریافت وام مسکن هستند که این امر، فرایند سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان را برای خریداران، آسان‌تر می‌کند. بااین‌حال برای اینکه متناسب با بودجه و شرایطتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید به یک همراه معتبر و راه‌بلد نیاز دارید که با کشف و معرفی پیشنهادهای جذاب به شما، فرصت‌های مطمئن و سودآور را در معرض انتخابتان قرار دهد. کاری که کارشناسان زومیلا در انجام آن، تخصص و مهارتی مثال‌زدنی دارند. بنابراین اگر تصمیمتان را برای خرید ملک در بهارستان گرفته‌اید، همین حالا برای دریافت مشاوره بیشتر، نسبت به برقراری تماس با کارشناسان ما اقدام فرمایید.

 

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید