هر آنچه باید درباره محله‌های خوب اصفهان برای زندگی بدانید

محله‌های خوب اصفهان برای زندگی

اصفهان از شهرهای کهن و تاریخی ایران است. در اصفهان، محله‌های بسیاری وجود دارد که هر یک از این محله‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اگر قصد خرید ملک یا اجاره ملک در اصفهان را دارید، بهتر است با محله‌های خوب اصفهان برای زندگی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب معقولانه‌ای داشته باشید.

آشنایی با شهر اصفهان

اصفهان از شهرهای برتر گردشگری است و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به سی‌وسه‌پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهل‌ستون، کاخ هشت‌بهشت، عمارت عالی‌قاپو، توحید خانه، سردر قیصریه، میدان نقش‌جهان و آتشگاه اشاره کرد.

اکثر مردم اصفهان فارسی صحبت می‌کنند و لهجه شیرین اصفهانی دارند. علاوه بر فارسی، گویش‌های کلیمیان، ارامنه و لری در اصفهان رایج است.

از مشاغل رایج در اصفهان می‌توان به دام‌پروری، پرورش زنبورعسل، کشاورزی و پرورش ماهی اشاره کرد. علاوه بر این، صنایع مختلفی نیز در اصفهان فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه‌های کاشی و سرامیک و کارخانه ذوب‌آهن اشاره کرد.

در اصفهان 6 اثر تاریخی وجود دارد که در فهرست میراث تاریخی یونسکو جای گرفته‌اند.

از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای اصفهان می‌توان به آش شله‌قلمکار، کله‌جوش، ماش و قمری و خورش ماست اشاره کرد.

خرید ملک در مناطق شمالی اصفهان نسبت به سایر نقاط آن ارزان‌تر است؛ بنابراین، مناطق جنوبی از محله‌های لوکس محسوب می‌شوند و قیمت خرید خانه در آنجا گران است.

در این رابطه بخوانید : سرمایه‌گذاری در بهارستان اصفهان و هر آنچه باید بدانید!

محله‌های خوب اصفهان برای زندگی

لاکچری‌ترین محله‌های اصفهان برای سکونت

از بهترین محله‌هایی که می‌توانید برای سکونت انتخاب کنید، می‌توانیم موارد زیر را معرفی کنیم؛ برخی از این محله‌ها در دسته گران‌قیمت‌ترین محله‌های اصفهان جای می‌گیرند.

مهرآباد

از محله‌های خوب اصفهان برای زندگی می‌توان به مهرآباد اشاره کرد. مهرآباد نام یکی از محله‌های لاکچری و اعیانی نشین اصفهان است. قیمت آپارتمان‌های مهرآباد میلیاردی و بسیار گران هستند.

 

جی

جی، یکی از محله‌های منطقه 4 اصفهان است و رنج قیمت آپارتمان در این محله متوسط رو به بالا است. برای آشنایی بیشتر با این محله، مقاله نرخ خرید آپارتمان در محله جی اصفهان را از دست ندهید.

شیخ صدوق

شیخ صدوق از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است. شیخ صدوق شمالی از محله‌های اعیانی نشین اصفهان محسوب می‌شود و قیمت آپارتمان‌هایش بسیار گران است.

پاچنار

پاچنار نام یکی از محله‌های جنوبی اصفهان است که در خیابان حکیم نظامی قرار دارد. مسجد پاچنار نیز در این محله واقع شده است. پاچنار از شمال به محله ارمنی‌نشین جلفا محدود می‌شود.

میرزا طاهر

یکی دیگر از محله‌های خوب اصفهان برای زندگی، میرزا طاهر است که در ضلع جنوبی این شهر واقع شده است. آپارتمان‌های میرزا طاهر نیز بسیار گران هستند.

اردیبهشت

قیمت آپارتمان‌های محله اردیبهشت بسیار گران هستند و با محله الهیه تهران برابری می‌کنند.

مرداویج

مرداویج یکی از محله‌های جنوبی شهر اصفهان است. یکی از بناهای تاریخی اصفهان به نام برج کبوتر در این محله قرار گرفته است. قیمت آپارتمان در این محله متوسط رو به بالا است. برای آشنایی بیشتر با این محله، مقاله رنج قیمت آپارتمان در مرداویج اصفهان را از دست ندهید.

دردشت

دردشت محله است که در جنوب خیابان عبدالرزاق قرار گرفته است. معماری مرکز محله دردشت متعلق به دوران صفویان است. مسجد آقانور، کاروانسرای قدیمی، مسجد پاسنگ و حمام دردشت در این محله واقع شده‌اند.

چهارباغ بالا

ساختمان‌های محله چهارباغ بالا فول امکانات هستند و در آن‌ها تجهیزاتی مانند سونا، جکوزی، استخر و غیره یافت می‌شود.

رهنان

رهنان که در گذشته راه نان یا ره نان نام داشته است، بین خمینی‌شهر و مرکز اصفهان قرار گرفته است. مسجد جامع قبلتین و دو حمام کوچک و بزرگ، جزو آثار تاریخی رهنان محسوب می‌شوند.

مشتاق

رتبه نخست گران‌ترین آپارتمان‌های اصفهان به ترتیب به مشتاق اول، مشتاق دوم و مشتاق سوم تعلق می‌گیرد. آپارتمان‌های محله مشتاق از دور گران به نظر نمی‌رسند اما رکورد قیمت آپارتمان در اصفهان را شکسته‌اند.

شما محله‌های خوب اصفهان برای زندگی را چه محله‌هایی میدانید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان زومیلا به اشتراک بگذارید.

29 نظرات

  1. حاشیه رودخانه زاینده رود به جنوب ملک مسکونی گرانتری نسبت به نیمه شمالی شهر دارد ولی . در نیمه شمالی و بازارهای شمال رودخانه ملک مسکونی گرانتر از جنوب است./// فهمیدید چچی گفتم ….//// محله های دروازه شیراز جلفا هفت دست میر نظر هزارجریب جزو گرانترین محله های سکونتی است

    • داداش رهنان ده هست،،میرزا طاهر روستا هست،،جی تهش خوراسگان هست،،خدا وکیلی اصلا اصفهان رفتی تا حالا؟؟؟
      بعد توحید ،،مهرداد،خاقانی،،چی شد
      دردشت کلش خرابه است ،،از کوچه هاش دوچرخه رد نمیشه
      بدترین و قدیمی ترین فرهنگ با خانه های گاهگلی،،بر چه اساسی اینجا نوشتی؟؟
      خیابان برج که گرانترین خیابان اصفعان هست،،کو؟؟
      در ضمن اصفهان شمال و جنوب نداره،،یه محله تو شما ل شهر میتونه ده برابر یه خونه تو دروازه شیراز باشه،،،و بر عکس

  2. ما خودمونم مشتاق دوم میشینیم واقعا محله خوب و عالی هستش ولی به ظاهرش خیلی اهمیت نمیدند اگه یکم بهش برسن دیگه خیلی خوب میشه

  3. رویا خانم سلام ، در ابتدا جا داره که از سایت خوب و مفیدتون تشکر کنم ، اما من موندم این روستای گارماسه که در شهرستان فلاورجان و در فاصله ی حدودا ۲۰ کیلومتری اصفهان واقع شده و یک روستای بسیار معمولی است و از هر حیث در سطح بسیار پایینی قرار داره و فاقد هرگونه جذابیت است و اخیرا به شهر فلاورجان الحاق شده و به دلیل اینکه در پشت دیوار اوتوبان ذوب آهن قرار گرفته به منظور انتخاب برای سکونت و یا سرمایه گذاری در رده بسیار پایینی نسبت به الباقی شهرها و روستاهای ساحلیه زاینده رود است !! وسط محله های لاکچری شهر اصفهان چیکار میکنه !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر. در ابتدا ممنونم که وقت باارزش خود را صرف مطالعه مقاله محله های خوب اصفهان برای زندگی کردید. به طور یقین افرادی مانند شما که در اصفهان سکونت دارند اطلاعات جامع‌تر و کامل‌تری را در اختیار دارند. نظرات و انتقادات ارزشمند شما لازمه پیشرفت تیم ما است. به انتقاد شما در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد. با تشکر

  4. من فقط موندم گارماسه بین شیخ صدوق و اردیبهشت و مرداویج چیکار میکنه.
    این شهر اصلا توی اصفهان نیست

  5. باسلام خدمت شما دوست عزیز در محل های لاکچری اسم محله خاقانی رو ذکر نکردید درصورتی که یکی ازبهترین وگران ترین محله های اصفهان میباشد.

  6. باسلام خدمت شما دوست عزیز در محل های لاکچری اسم محله خاقانی رو ذکر نکردید درصورتی که یکی ازبهترین وگران ترین محله های اصفهان میباشد.
    .

    • سلام دوست عزیز
      با تشکر از شما بابت وقتی که صرف مطالعه محله های خوب اصفهان برای زندگی کردید و ممنون بابت اطلاعات ارزشمندتان.

  7. بعید می دونم خاقانی که قبلا صحرا روغن نام داشت و خیلی شلوغ و…. محله مسکونی خوبی باشه البته باستثنای بعضی از مراکز تجاریش .

    • سلام بر همراه عزیز زومیلا ممنونیم که مقاله ما رو مطالعه فرمودید و دقیقا با توجه به نکته ای که گفتید برای مراکز تجاری اون محله به عنوان محله مناسب از جهت دسترسی ها انتخاب شده.

  8. با سلام رویا خانم اصفهان در کل حاشیه رودخانه اش از نظر مسکونی و بعضا تجاری بهتره مناطقی مثل مشتاق دوم یا سلمان فارسی که دارای مناطقی مثل مهراباد و مهر و جیشیر سروستان دارای مجتمع های با کیفیت که اینده رو به رشدی خواهد داشت. یک مزیت دیگر مناطق مذکور جنوب شرقی مشتاق دوم و جیشیر تراکم بالا و ارامش اونه.

  9. سلام بر شما
    رهنان اخیرا به اصفهان الحاق شده و خودش یک منطقه حاشیه اصفهان بوده و البته با تاریخچه خودش. جزء مناطق گران محسوب نمیشه.
    خیابان عباس آباد منطقه اعیان نشین اصفهان از قدیم بوده و به فرمان شاه عباس صفوی احداث شده و از همان ابتدا تجار و مشاهیر و اعیان اشراف در شکل گیری آن نقش داشته اند.

  10. درود
    دوستان مت ی پسر ۱۸ ساله دارم و دارم میام خیابان بهشت محله بوستان
    خیلیا گفتن بده و من خونه گرفتم لطفا راهنماییم کنین

    • درود همراه گرامی
      خیابان بهشت جزو مناطق متوسط اصفهان می باشد که جزو مناطق در حال رشد و پیشرفت در این شهر است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید