گیشا بهتره یا مرزداران ؟ کجا خانه بخریم؟

گیشا بهتره یا مرزداران

خرید خانه تصمیم بسیار مهمی در زندگی است. خانه مثل لباس و کیف و کفش نیست که اگر خوشمان نیامد نهایتا چند ماه بپوشیم و زود کنارش بگذاریم. برای انتخاب محل سکونت چه به قصد خرید و چه اجاره خانه باید دقت زیادی به خرج دهیم. ممکن است برای بازدید از خانه‌ای بروید و آن را بپسندید؛ اما همه چیز فقط همین نیست. انتخاب محله مناسب به اندازه انتخاب خانه مناسب اهمیت دارد. خوب یا بد بودن محله می‌تواند بر زندگی روزمره و آرامش شما تاثیر بگذارد. در ضمن با خرید خانه در محله‌ای مناسب به نوعی سرمایه‌گذاری بهتری هم کرده‌اید و سود بیش‌تری نصیب‌تان می‌شود. رشد قیمت مسکن در محله‌هایی که مزایایی مثل امکانات رفاهی خوب و دسترسی بهتر دارند بیش‌تر است. در این مطلب به بررسی دو محله پرطرفدار منطقه ۲ یعنی مرزداران و گیشا می‌پردازیم و به این سوال که گیشا بهتره یا مرزداران پاسخ می‌دهیم.

بهترین محله های تهران

منطقه ۲ یکی از پرمعامله ترین مناطق تهران

منطقه ۲ شهرداری تهران منطقه‌ای محبوب و پرتقاضاست و در لیست پرمعامله ترین مناطق تهران نیز جای می‌گیرد. این منطقه از غرب تا شمال غرب تهران ادامه دارد و گیشا و مرزداران دو محله محبوب آن هستند. از جمله دلایل محبوبیت این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌وهوای مناسب
  • برخورداری از امکانات رفاهی زیاد
  • وجود بیمارستان‌های معتبر، مراکز خرید متعدد و فضای سبز گسترده در منطقه ۲
  • دسترسی خوب و نزدیکی به بزرگراه‌های اصلی
  • بالا بودن سطح سواد و فرهنگ ساکنین
  • برخورداری از بافت شهری مناسب (اغلب بافت نوساز)

خیلی از افرادی که قصد سکونت در منطقه ۲ را دارند این سوال برایشان پیش می‌آید که گیشا بهتره یا مرزداران و کجا ساکن شویم. هر دو محله جزو بهترین محله های تهران هستند اما در ادامه هر دو را بررسی می‌کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید.

در این رابطه بخوانید : محله مرزداران ؛ محله‌‌ ای مدرن و نوساز در منطقه ۲

مرزداران منطقه چند است

موقعیت جغرافیایی و دسترسی گیشا بهتره یا مرزداران؟

ابتدا این دو محله را به لحاظ موقعیت جغرافیایی بررسی خواهیم کرد.

گیشا کجاست؟

محله کوی نصر که اکثر ما آن را به نام محله گیشا می‌شناسیم در منطقه ۲ و شمال‌غرب تهران واقع شده است. موقعیت ممتاز این محله دسترسی آن به اتوبان‌های اصلی است. گیشا از شمال به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد و از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری منتهی می‌شود. به خاطر همین دسترسی مناسب گیشا انتخاب اول بسیاری از مردم برای سکونت است. وجود تاکسی خطی و اتوبوس و ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس نیز دسترسی را آسان‌تر کرده است.

مرزداران کجاست؟

مرزداران یکی از محله‌های جوان و نوپا در شمال‌غرب تهران است. این محله در اطراف بلوار مرزداران واقع شده و دسترسی مناسبی به اتوبان‌های اصلی در غرب تهران دارد. مرزداران از شمال با بزرگراه حکیم، از شرق با بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از جنوب با بزرگراه جلال آل احمد و از غرب با بزرگراه یادگار امام همسایه است. ایستگاه متروی مرزداران نیز در بلوار مرزداران واقع شده است.

گیشا بهتره یا مرزداران | بافت شهری و اجتماعی

در پاسخ به این که گیشا بهتره یا مرزداران بافت این دو محله را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بافت گیشا

بافت گیشا مطابق با الگوی شطرنجی و خیابان‌های موازی است. گیشا دارای خیابان‌های زوج و فرد و منظمی بوده که با الگوبرداری از شماره‌گذاری خیابان‌های منهتن ایجاد شده‌اند. در سمت راست خیابان اصلی گیشا کوچه‌های زوج با خانه‌های نوساز است. سمت چپ نیز کوچه‌هایی با شماره‌های فرد قرار دارند که اغلب خانه‌های ویلایی در آن کوچه‌ها ساخته شده‌اند. به طور کل اما بافت غالب و بیش‌تر خانه‌های این محله، نوساز هستند و در ۴ یا ۵ طبقه ساخته شده‌اند.

به لحاظ بافت اجتماعی نیز با توجه به قرارگیری دانشگاه تربیت مدرس و برخی دانشکده‌های دانشگاه تهران در گیشا، این محله موقعیت مناسبی دارد و بیش‌تر اهالی آن را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند. ضمن این که گیشا یکی از اصیل‌ترین محله های تهران است.

در این رابطه بخوانید : محله گیشا ؛ محله ای سرزنده در شمال غرب پایتخت

گیشا خوبه یا مرزداران

بافت مرزداران

محله مرزداران جزو محله‌های نوساز تهران به حساب می‌آید و از بافت شهری و اجتماعی مناسبی برخوردار است. این محله خیابان‌های آرام و عریضی دارد و آپارتمان‌های نوساز در آن جا خوش کرده‌اند. مرزداران محله‌ای دنج است و در این محله ترافیک سنگینی را تجربه نخواهید کرد.

بهترین محله گیشا

اگر درباره بهترین محله گیشا بپرسید باید بگوییم تمام خیابان‌های آن برای سکونت مناسبند. اما به لحاظ دوری از ترافیک و شلوغی مراکز خرید، بالاتر از چهارراه علیائی مناسب‌تر خواهد بود. چهارراه علیایی مهم‌ترین چهارراه این محله است که دسترسی آسانی به پارک گفتگو دارد. خیابان فاضل و بلوچستان نیز جزو خیابان‌های مهم و پرتردد این محله هستند. از زیباترین خیابان‌های محله گیشا می‌توان به عارف نظری و نادری نیا اشاره کرد.

خیابان های مهم مرزداران

در این بخش از مطلب گیشا بهتره یا مرزداران لازم است خیابان‌های مهم مرزداران را بشناسید تا انتخاب محل سکونت برایتان آسان‌تر باشد. خیابان‌های مهم محله مرزداران عبارت‌اند از:

  • بلوار مرزداران
  • خیابان ایثار مرزداران: ایثار خیابانی عریض است که به بزرگراه جلال آل احمد و بلوار مرزداران منتهی می‌شود.
  • البرز
  • سپهر
  • خیابان ناهید
  • مرزداران خیابان ابراهیمی

در این رابطه بخوانید : پرمعامله ترین مناطق تهران کدامند؟

دسترسی گیشا بهتره یا مرزداران

امکانات گیشا بهتره یا مرزداران؟

هر دو محله گیشا و مرزداران به لحاظ امکانات رفاهی و خدمات شهری در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارند. این دو محله جزو مناسب‌ترین محله‌های تهران برای زندگی هستند و تقریبا کمبودی ندارند. با امکانات گیشا و مرزداران در ادامه بیش‌تر آشنا می‌شوید.

امکانات محله گیشا

پاساژ نصر

معروف‌ترین پاساژ گیشا پاساژ نصر است که پوشاک، ساعت، جواهرات، اسباب‌بازی، وسایل خانه و لوازم جانبی موبایل در آن به فروش می‌رسد. این پاساژ با وجود برندها و فروشگاه‌های متنوع پاسخگوی نیازهای مردم است. برای خرید مایحتاج روزانه هم نیازی نیست نگران باشید؛ میوه‌فروشی‌ها، تره‌بار نصر و فروشگاه‌های محله نیازهای ساکنین را تامین می‌کنند.

پارک گفتگو

پارک گفتگو مهم‌ترین بوستان گیشا و یکی از زیباترین پارک‌های تهران است. بوستان گفتگو محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه نیز است. در این بوستان و دیگر پارک این محله یعنی پارک ورزش که دنج و آرام است می‌توانید ورزش کنید. علاوه بر آن باشگاه‌های ورزشی متعددی هم در این محله وجود دارد.

در این رابطه بخوانید : خوش آب و هواترین محله های تهران کدامند؟

پارک گفتگو

از دیگر امکانات و اماکن مهم گیشا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرارگیری برج میلاد در محله کوی نصر
  • وجود دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه‌های علوم اجتماعی، مدیریت و روانشناسی، فنی و اقتصاد دانشگاه تهران و همچنین مدارس متعدد دخترانه و پسرانه
  • وجود آموزشگاه‌های مختلف آشپزی، موسیقی، نقاشی و…
  • قرارگیری بیمارستان میلاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های تهران در محله گیشا
  • وجود رستوران‌های متعدد و معروف در گیشا: رستوران فلورانس، سفره‌خانه شب های گیشا و فست فود پرپروک

امکانات محله مرزداران

برای این که به جواب گیشا بهتره یا مرزداران برسید باید با امکانات مرزداران هم آشنا شوید. مرزداران مراکز خرید، امکانات تفریحی و رستوران‌های خوبی دارد و این محله نیز مانند محله گیشا از امکانات خوبی برای زندگی برخوردار است.

مراکز خرید مرزداران

مجتمع تجاری پردیسان یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این محله واقع در بلوار مرزداران است. مرکز خرید الغدیر و الوند نیز از دیگر مراکز خرید مهم مرزداران هستند. همچنین برج نگین رضا در نزدیکی این محله قرار دارد و در این مرکز خرید علاوه بر واحدهای تجاری کافه و رستوران‌های خوبی هم دیده می‌شود.

مراکز آموزشی مرزداران

  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
  • وجود مدارس عالی دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف تحصیلی

بهترین رستوران های مرزداران

  • رستوران ایتالیایی جنارو
  • رستوران بین‌المللی شانلی
  • مرزداران رستوران مروارید
  • کافه رستوران اسکای لانج

در ضمن معروف‌ترین مرکز تفریحی مرزداران پارک جنگلی پردیسان است که به لحاظ تنوع زیستی و گونه‌های حیوانی یکی از زیباترین و جالب‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. خیالتان را از این بابت هم راحت کنیم که این محله از نظر امکانات ورزشی و تعداد باشگاه‌های ورزشی کمبودی ندارد.

در این رابطه بخوانید : بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری کجاست ؟

امن ترین منطقه تهران برای زندگی

گیشا بهتره یا مرزداران | قیمت مسکن

بعد از این که دو محله گیشا و مرزداران را از جوانب مختلف بررسی کردیم می‌رسیم به قیمت آپارتمان در گیشا و مرزداران. هنگام انتخاب محله مناسب برای زندگی، قیمت مسکن در آن محله یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی تصمیم ما تاثیر می‌گذارد. به هر حال هر فردی متناسب با سلیقه و همچنین بودجه خود سعی می‌کند بهترین خانه در بهترین محله را برای سکونت انتخاب کند.

قیمت آپارتمان در مرزداران

به طور کل قیمت خانه در مرزداران متوسط رو به بالاست؛ اما با دیگر محله‌های منطقه ۲ مثل سعادت‌آباد و شهرک غرب بخواهیم مقایسه کنیم مرزداران قیمت مناسب‌تری دارد. قیمت واحدهای مسکونی در این محله با توجه به امکانات، موقعیت مکانی و نوساز و کهنه‌ساز بودن متفاوت خواهد بود.

قیمت آپارتمان در گیشا

کوی نصر (گیشا) جزو محلاتی است که قیمت متوسط رو به بالایی دارد. البته قیمت متوسط که می‌گوییم نسبت به سایر محله‌های منطقه ۲، وگرنه که در کل گیشا محله گرانی است. در ضمن قیمت آپارتمان در نزدیکی پارک گفتگو کمی بالاتر است. همچنین با توجه به این که خانه نوساز یا کهنه‌ساز است و چه امکاناتی دارد قیمت‌ها متفاوت خواهد بود.

در این رابطه بخوانید : مناطق رو به رشد تهران | مناطق مناسب سرمایه گذاری در تهران

قیمت آپارتمان نوساز در گیشا

سخن پایانی | بالاخره گیشا بهتره یا مرزداران ؟

اگر می‌خواهید در بهترین محله‌های تهران ساکن شوید محله مرزداران و گیشا هر دو جزو مناسب‌ترین و عالی‌ترین محله‌های پایتخت هستند. این دو محله دسترسی مناسبی دارند و از امکانات رفاهی و خدمات شهری مطلوبی برخوردارند. بافت غالب هر دو محله نوساز است و قیمت مسکن نیز در مرزداران و گیشا متوسط رو به بالاست. در این مطلب این دو محله را با هم مقایسه کردیم و ویژگی‌ها و امکانات هر کدام را گفتیم. در نهایت در جواب این که گیشا بهتره یا مرزداران باید بگوییم هر دو برای زندگی و سرمایه‌گذاری مناسبند. میانگین قیمت مسکن در این دو محله هم تقریبا با هم برابر است. این که کدام محله را برای سکونت انتخاب کنید به سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد.

اگر قصد خرید یا اجاره خانه در این محله‌ها را دارید، می‌توانید بهترین واحدهای مسکونی را با قیمت و مشخصات در سایت زومیلا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید