محله مرزداران ؛ محله‌‌ ای مدرن و نوساز در منطقه 2

محله مرزداران تهران

مرزداران منطقه‌ای مدرن و سرسبز است که نامش از بلوار مرزداران گرفته شده است. در شرق این منطقه گیشا و در جنوب آن محله صادقیه جا گرفته است. محیطی بسیار آرام، دارای خیابان‌های عریض که ترافیک در این منطقه معنی چندانی ندارد. اگر قصد شما سکونت در این محله است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

تاریخچه محله مرزداران

مردمان مختلف با سنت‌های متفاوتی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند که جمعاً شامل شانزده خانواده می‌شدند. محله مرزداران شامل دو شهرک با نام‌های هما و آزمایش می‌باشد. مرزداران درگذشته منطقه‌ای خاکی با دیوارهای کاه‌گلی و دارای باغ‌های انبوه میوه بود که این باغ‌ها کم‌کم جای خود را به خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های مدرن دادند. قدیمی‌ترین مسجد این منطقه مسجد امام رضا نام دارد. وجود سازمان آب و فاضلاب و فرماندهی تهران بزرگ در نزدیکی محله مرزداران شهرت خاصی به این منطقه داده‌اند.

بافت محله مرزداران چگونه است؟

بافت این محله درگذشته فرسوده بوده و مالک تمام زمین‌های آن منطقه فرماندهان و نمایندگان مجلس بودند؛ اما باگذشت زمان مردمان عادی این زمین‌ها را خریداری نموده و شروع به ساخت آن کردند و امروزه از بافت اجتماعی و شهری خوبی برخوردار است. رفته‌رفته زمین‌ها به خانه‌های بزرگ و ویلایی تبدیل‌ شدند که به علت هزینه‌های سرسام‌آور خانه‌ها در حال تبدیل‌شدن به برج‌ها و آپارتمان‌های نوساز و چندطبقه می‌باشند. بافت خیابان‌های این منطقه عریض و پهن است به عنوان نمونه شهرک ژاندارمری در مرکز محله مرزداران قرار دارد و قدیمی‌ترین شهرک این محله به حساب می‌آید؛ شهرکی عریض که مربوط به دوره محمدرضا پهلوی می‌باشد

خیابان‌های مهم محله مرزداران

محله مرزداران چون ایستگاه مترو ندارد، برای جابجایی آسان می‌توان از اتوبوس یا تاکسی استفاده کرد. بلوار مرزداران مهم‌ترین خیابان این منطقه می‌باشد که طول آن به سه ونیم کیلومتر می‌رسد. از دیگر خیابان‌های این منطقه می‌توان به خیابان ایثار و آریافر اشاره کرد که جایگاه پمپ بنزین می‌باشند.

از دیگر خیابان‌های مهم مرزداران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان اطاعتی
  • خیابان سپهر
  • خیابان سرسبز
  •  خیابان 35 متری لاله

وجود بزرگراه‌هایی مانند همت و حکیم فضل‌الله نوری، دسترسی به مرزداران را تسهیل می‌کند.

مراکز اصلی خرید مرزداران

از مراکز مهم خرید کالا می‌توان به پردیس، الوند و الغدیر اشاره کرد که پردیس در انتهای خیابان سپهر و الوند در خیابان شهید ابراهیمی قرار دارد. مردم این منطقه میوه و تره‌بار خود را بیشتر از خیابان ایثار خریداری می‌کنند. اگر علاقه‌مند هستید تا در حین خرید چیزی بخورید یا بیاشامید، به برج نگین رضا مراجعه کنید که دارای غذاهای ایرانی، ترکیه‌ای و ایتالیایی می‌باشد. این محله با دارا بودن امکانات مناسب، زندگی را برای ساکنان تسهیل کرده است.

محله مرزداران تهران

مکان‌های تفریحی مرزداران تهران

از جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی و دیدنی این منطقه می‌توان به بوستان‌های سیمرغ، گل‌ها، کریمی و هما که مورد استقبال دانشجویان زیادی می‌باشد اشاره کرد. همچنین پارک پردیسان که پارکی زیبا و جنگلی و دارای حیات‌وحش بزرگی می‌باشد در محله مرزداران واقع شده است.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این محله، موزه آسیاب کهک می‌باشد که موزه‌ای بسیار قدیمی است و قدمت آن به زمان صفویه و زندیه برمی‌گردد. درگذشته باغ بزرگی در کنار آسیاب کهک قرار داشته است که گله گوسفندان در آنجا نگهداری می‌شده است.

اگر به ورزش پینت بال علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به خیابان ایثار مراجعه کنید. این خیابان دارای مجتمع فرهنگی و کتابخانه نیز می‌باشد.

 آزادگان، ثمن و اندیشه نام چند مورد از باشگاه‌های ورزشی این منطقه هستند.

منطقه مرزداران فاقد بیمارستان می‌باشد اما درمانگاه‌هایی مانند ثامن‌الحجج و خانه را دارا می‌باشد.

محله مرزداران تهران

چرا خرید خانه در مرزداران طرفداران زیادی دارد؟

به دلیل موارد زیر، خرید خانه در محله مرزداران طرفداران بی‌شماری دارد:

  • نوساز بودن بافت محله مرزداران
  •  دارا بودن خیابان‌های پهن و عریض
  • نبود طرح ترافیک و آلودگی صوتی
  •  وجود امکانات ناب تفریحی
  • وجود مراکز عالی آموزشی، درمانی و ورزشی بسیار

 مرزداران محله‌ای باشهرت فرا منطقه‌ای در غرب تهران می‌باشد. خریدوفروش خانه در این مکان طی این چند سال اخیر پیشرفت بسزایی داشته است.

اگر به تحصیل فرزند خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم این محله را از دست ندهید؛ زیرا دارای بهترین و معتبرترین مراکز آموزشی می‌باشد.

 اگر قصد سرمایه گزاری در این منطقه رادارید می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید؛ زیرا مرزداران جای پیشرفت بیشتر از این‌ها را دارد.

در این رابطه بخوانید : گیشا بهتره یا مرزداران ؟ کجا خانه بخریم؟

محله مرزداران تهران

نرخ خرید خانه در مرزداران تهران چقدراست؟

جمعیت این منطقه 25000 نفر و مساحت آن 355 هکتار است. نرخ خرید ملک در محله مرزداران تهران از 12 میلیون تومان شروع شده و تا 20 میلیون تومان ادامه دارد. این قیمت‌ها با توجه به ساخت، متراژ، نوع و موقعیت ملک متغیر است

 مرزداران خانه‌هایی هم با متراژ پایین و هم متراژ بالا دارد که با مراجعه به سایت زومیلا می‌توان آگهی‌های خرید فروش یا اجاره را مشاهده کرد. به عنوان مثال خانه‌ای با متراژ 80 متر با ودیعه 50 میلیون تومان و اجاره ماهیانه 2 میلیون و 700 هزار تومان آگهی شده است. با مراجعه به سایت زومیلا می‌توانید منزلی متناسب با وضعیت خود پیدا کنید.

محله مرزداران تهران

 

نتیجه گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله مرزداران است بهتراست بدانید خرید خانه در محله مرزداران ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی راحت و آسوده سرمایه‌گذاری کنید. همچنین جهت یافتن منزل موردعلاقه خود در مرزداران می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله ستارخان، یکی از بهترین مناطق غرب تهران برای زندگی!

را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

4 نظرات

  1. عالیه مرزداران واقعا جای آرومیه. خط مترو هم جدیدا داره راه اندازی میشه که به شدت روی قیمت خونه ها تاثیر میذاره و رفت و آمد رو تسهیل میکنه

    • سلام دوست عزیز. ممنون بابت اینکه وقت ارزشمند خود را صرف مطالعه مقاله محله مرزداران ؛ محله ای مدرن و نوساز در منطقه 2 کردید و با تشکر از نظر ارزشمند شما.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید