معایب خرید ویلا شهرکی در شمال

آشنایی-با-معایب-ویلا-شهرکی

زندگی یا حتی تفریح چندروزه در یک ویلا در شمال بسیار جذاب به نظر می‌رسد. افراد زیادی تمایل دارند در یکی از استان‌های شمالی کشور یک ویلای هرچند کوچک داشته باشند تا بتوانند از آب‌وهوا و زیبایی این استان‌ها استفاده کنند. در چند سال اخیر شرکت‌های عمرانی با احداث ویلا در کنار هم و به‌صورت شهرک این آرزو را محقق کرده‌اند. بسیاری از این ویلاها به قیمت مناسب به فروش می‌رسند اما با وجود این باید پیش از خرید با معایب آن‌ها هم آشنا باشید. در این مقاله معایب ویلا شهرکی به طور کامل بررسی می‌شود تا قبل از خرید ویلا در شمال یک بار دیگر درباره آن فکر کنید پس تا انتها همراه ما باشید.

معایب ویلا شهرکی

 طرح و نوع ساخت

اولین مورد تکراری بودن طرح ساختمان‌ها است و ممکن است در یک شهرک چندین ویلا مشاهده کنید که شباهت بسیار زیادی به هم دارند. گاهی اوقات نیز تمامی ساختمان‌ها چه از نظر ظاهر و چه متراژ کاملاً مشابه یکدیگر هستند. این موضوع برای بسیاری از افراد قابل‌قبول نیست به‌ویژه اگر می‌خواهید یک ساختمان منحصربه‌فرد در اختیار داشته باشید.

یکی از مشکلات انبوه‌سازی این است که معمولاً زمان کافی برای آن صرف نشده و به همین دلیل از کیفیت کاسته می‌شود. ساختمان باید از نظر استحکام در شرایط مناسبی باشد و برای این منظور لازم است تا یک حداقل زمان صرف شود. از آن جا که در برخی شرایط ساخت‌وساز برای بالابردن آمار و ارقام است و توجهی به کیفیت نمی‌شود می‌توان این مورد را هم در میان معایب قرار داد.

البته منظور ما این نیست که در همه این شهرک‌ها کیفیت کافی وجود ندارد زیرا اگر شرکت‌های پیمانکاری کار خود را به‌خوبی انجام دهند شاهد کیفیت بالا هستیم. با وجود این بهتر است مسئله کیفیت و استحکام بنا را جدی بگیرید به‌ویژه اگر تخصصی در ساختمان ندارید از کارشناس‌ها کمک بگیرید.

در این رابطه بخوانید : بهترین شهرک های شمال برای خرید ویلا

خریدوفروش-ویلای-شهرکی

شرایط زندگی در شهرک

یکی دیگر از معایب ویلا شهرکی تراکم جمعیت یا ساختمان است که در بعضی از شرایط نیز آزاردهنده می‌شود. دیده شده که بعضی از این شهرک‌ها ساختمان‌ها را به‌صورت فشرده درون خود جا داده و باعث شده تنها اسمی از ویلا باقی بماند. در این شرایط زندگی مشابه شهرهای بزرگ و آپارتمان و تفاوت تنها در ویلایی بودن ساختمان است.

یکی دیگر از مشکلات نیز دور بودن ویلا و شهرک از فضای جنگل و دریا است. در بیشتر موارد طراحی به نحوی است که شما در یک شهر زندگی می‌کنید به همین دلیل در بسیاری از این شهرک‌ها خبری از ویلای رویایی در کنار دریا و ساحل نیست.

حریم خصوصی و قوانین

مورد بعدی از معایب ویلا شهرکی که باید آن را بدانید نزدیک بودن ویلاها است. قبلاً اشاره کردیم که تراکم در این شهرک‌ها زیاد است و اگر تصور می‌کنید که بین ساختمان‌ها به‌اندازه کافی فضا وجود دارد اشتباه می‌کنید. از آنجا که ساخت این ویلاها به‌صورت انبوه است در فاصله کم و در تعداد بالا ساخته می‌شوند. همین انبوه‌سازی اگر به شیوه مناسب نباشد علاوه بر فاصله کم بین ساختمان‌ها مشکلات دیگری هم ایجاد شود. مهم‌ترین این مشکلات نبود حریم خصوصی و فاصله بین ساختمان‌ها است.

معمولاً ارتفاع دیوار حیاط کوتاه است و امکان تغییر آن وجود ندارد. شرکت‌های سازنده از همان ابتدا به نحوی طراحی کرده‌اند که نتوانید تغییر زیادی روی دیوار اعمال کنید. با وجود این اگر کار خود را به‌خوبی انجام داده باشند ساختمان کیفیت مناسبی دارد. البته این باعث نمی‌شود که مشکل حریم خصوصی از بین برود زیرا همچنان مشکل کوتاهی دیوار وجود دارد.

زندگی در این شهرک‌ها مستلزم این است که به قوانین احترام بگذرید و فعالیت‌های خود را با تیم حراست هماهنگ کنید تا مشکلی ایجاد نشود. این موضوع برای حفظ امنیت و جلوگیری از بروز مشکل بسیار مناسب است اما همه افراد آن را نمی‌پسندند. به همین دلیل در برخی شرایط ممکن است تعارض‌هایی با ساکنین و کارکنان شهرک پیدا کنید که برای شما خوشایند نباشد.

بررسی امنیت

امنیت نیز ممکن است یکی از نگرانی‌های شما باشد به‌ویژه اگر در شهرک نگهبان یا دوربین مداربسته به تعداد کافی وجود نداشته باشد. البته این موضوع در بیشتر شهرک‌ها جای نگرانی نیست زیرا در تمام مدت شبانه‌روز نگهبان و گشت‌های شهرک همه چیز را بررسی می‌کنند.

معمولاً این ویلاها برای استفاده در مقاطع خاصی از سال خریداری می‌شوند. برای مثال ممکن است همسایه‌های شما در روزهای خاصی از سال حضور داشته باشند و در دیگر روزها خبری از آن‌ها نباشد. ممکن است این موضوع برای برخی از افراد خوشایند نباشد به‌ویژه اگر شهرک خیلی خلوت و ساکت به نظر برسد.

در این رابطه بخوانید :  بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا کجاست؟

شرایط-زندگی-در-شهرک-ویلا

هزینه و معایب ویلا شهرکی

یکی از معایب ویلا شهرکی هزینه‌هایی است که برای نگهداری شهرک پرداخت می‌کنید. این هزینه شامل نگهداری فضای سبز، نگهبانی، بازرسی، تعمیرات و نگهداری تجهیزات مانند دوربین‌های مداربسته، نظافت و … است. این هزینه ممکن است برای برخی از افراد سنگین باشد و باید به‌صورت مرتب آن را پرداخت کنید تا شهرک چه از نظر ظاهر و چه امنیت در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. از آنجا که ممکن است در تمام روزهای سال در این شهرک زندگی نکنید پرداخت هزینه برای شما خوشایند نباشد اما این قانون است و باید هزینه را به‌موقع پرداخت کنید.

خریدوفروش ساختمان

از آن جا که زمین در این ویلاها به‌صورت عام بین همه تقسیم شده قوانین خریدوفروش آن می‌تواند در برخی شرایط خاص متفاوت باشد. به همین دلیل درصورتیکه با این قوانین آشنایی نداشته باشید ممکن است برای شما دردسر ایجاد شود.

یکی دیگر از معایب مسائل مربوط به عرصه و عیان در ساختمان است. از نظر قانونی شما مالک ویلا و سازه آن هستید اما عرصه و کل زمین بین افراد تقسیم شده باشد. به همین دلیل در مسائلی مانند تخریب، بازسازی، تغییرات اساسی و … ممکن است اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود تا آزادی شما کمتر شده باشد و نتوانید برای همه مسائل تصمیم‌گیری کنید. شاید بتوان مهم‌ترین این کار را جلوگیری از ساخت‌وساز دانست که تا حد زیادی هم موفق بوده است.

یکی دیگر از معایب ویلا شهرکی، خریدوفروش این ویلاها توسط نهادها یا افراد سودجو است که از نظر قانونی اعتباری ندارند. تعداد افرادی که این مشکل برای آن‌ها پیش آمده بسیار زیاد است. از آن جا که همه افراد در خریدوفروش و کارشناسی ملک و زمین متخصص نیستند دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود هم سرمایه خود را از دست بدهید هم برای پس گرفتن آن هزینه‌های جانبی زیادی بپردازید.

در این رابطه بخوانید : ویلا در شمال و نکات قابل توجه قبل از خرید!

امنیت-ویلا-شهرکی-شمال

مشکل دسترسی به مراکز

یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد عدم دسترسی به مراکز خرید، تفریح و مانند آن است. درصورتی‌که نیاز باشد مسافت زیادی با خودرو رانندگی کنید این کار خسته‌کننده می‌شود. برای بسیاری از افراد این موضوع خوشایند نیست و ترجیح می‌دهند در مکانی که دسترسی مناسب دارد زندگی کنند.

زمین چنین شهرک‌هایی معمولاً به دو صورت انتخاب می‌شود. برخی از آن‌ها نزدیک روستا و برخی دیگر نیز شهر هستند که در هر مورد مزایا و معایبی وجود دارد. دور بودن از فضای شهری اگرچه محیط دنجی دارد اما به امکانات زیادی دسترسی ندارید. به همین دلیل بسیاری ترجیح می‌دهند که نزدیک شهر باشند اما بازهم مشکلات خاص خود را دارد.

آپدیت شده در 30فروردین 1403

هماهنگی با نگهبانی 

شما برای انجام کارهای مختلف در شهرک باید با نگهبانی هماهنگ کنید. برای مثال اگر مهمان دارید باید ورود مهمان و حتی در مواردی شماره پلاک خودروی مهمان خود را هماهنگ کنید. همچنین اگر تعمیرات یا بازسازی انجام می‌دهد برای رفت‌وآمد کارگران و مصالح باید هماهنگی‌های لازم را از قبل انجام دهید. این کار به نظم و امنیت بیشتر منجر می‌شود؛ اما ممکن است گاهی اوقات خسته‌کننده به نظر برسد.

نتیجه‌گیری درباره معایب ویلا شهرکی

در این مقاله معایب ویلا شهرکی به طور کامل و دقیق بررسی شد. در ابتدا توضیح دادیم که این ویلاها چه شرایطی دارند و برای استفاده باید چه نکاتی را بدانید، سپس نیز هرکدام از معایب که مشابه بودند در یک گروه قرار گرفت و درباره آن توضیح دادیم. با وجود این توضیحات بهتر است پیش از اینکه چنین ویلایی را انتخاب کنید ابتدا همه جوانب را بسنجید و اگر با سلیقه شما همخوانی دارد اقدام به خرید کنید.

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید