ویلا در شمال و نکات قابل توجه قبل از خرید!

ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال یکی از راه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری و در عین حال لذت بردن از این سرمایه‌گذاری است. شما می‌توانید سرمایه خود را صرف خرید یک ملک در منطقه‌ای با رشد خوب ‌کنید و برای گذراندن تعطیلاتی دلنشین و مسافرت هم از آن استفاده کنید. حتی امکان اجاره ویلا به مسافران برای مدت کوتاه را هم دارید.

استان‌های شمالی ایران از مناطق سرسبز و خوش آب و هوای کشور هستند و سالانه مسافران زیادی را از استان‌های مختلف، بخصوص تهران به خود جذب می‌کنند. افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و عموما زندگی آپارتمان‌نشینی دارند، برای فراغت از شلوغی و آلودگی‌های شهری به فضای دلنشین و طبیعت زیبای شمال پناه می‌برند. این امر موضوع خرید ویلا در شمال را به یکی از موضوعات داغ در بحث ملک تبدیل کرده است و به همین جهت زومیلا یک راهنما در این مورد آماده کرده است.

مزایای خرید ویلا در شمال

مسافرت به مناطقی با طبیعت زیبا که آب و هوای خوبی هم دارند، از بهترین روش‌های تمدد اعصاب و کاهش استرس است. سه استان مازندران، گیلان و گلستان مناطق زیبای شمالی هستند. این خطه شمال زیبایی خود را مدیون وجود دریای خزر و رشته کوه‌های البرز است که آن را به یکی از سرسبزترین و زیباترین مناطق ایران تبدیل کرده است. وجود جنگل و دریا در نزدیکی یکدیگر از مزیت‌های بزرگ این منطقه است.

اما زیبایی تنها نکته‌ مثبت این منطقه نیست. شما از شهری مانند تهران، با 3 تا 4 ساعت رانندگی در جاده‌هایی زیبا می‌توانید به ویلا در شهرهای شمال برسید. این فاصله زمانی کم باعث می‌شود شمال منطقه مناسبی هم برای گذران تعطیلات بلند و هم تعطیلات کوتاه باشد.

فاصله کوتاه از مناطق پر جمعیتی مانند تهران، شمال را به یکی از مناطق پرطرفدار تبدیل کرده است و به همین دلیل خرید ویلا در شمال سال‌هاست که یکی از روش‌های خوب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. با توجه به وجود مسافران زیاد، شما امکان اجاره ویلا در شمال برای مدت کوتاه و کسب درآمد از این شیوه را هم دارید.

خرید ویلا در شمال

چه نوع ویلایی بخریم؟

برای خرید ویلا در شهرهای شمال، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند. اما قبل از انتخاب بهتر است در مورد انواع ویلا بیشتر بدانید، در ادامه با این مورد بیشتر آشنا خواهید شد.

دسته‌بندی اول مربوط به مکان ویلاست:

ویلا جنگلی

یک ویلای جنگلی به شما این امکان را می‌دهد تا با طی کردن فاصله‌ای کم، به جنگلی زیبا و بکر برسید. به علاوه در برخی از بناها می‌توانید با منظره ابدی از جنگلی سرسبز زندگی کنید. ویلاهایی که به جنگل نزدیک‌تر هستند از لحاظ زمین مرغوبیت بالاتری دارند و گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند. به ویلایی که نزدیک‌ترین فاصله با جنگل را داشته باشد، ویلا پلاک اول جنگل گفته می‌شود.

ویلا ساحلی

برای افرادی که علاقه زیادی به دریا و تماشای آن دارند، یک ویلای ساحلی بهترین گزینه است. هرچقدر که زمین ویلا به دریا نزدیک‌تر باشد، معمولا قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند.

ویلا قواره اول ساحل در واقع به بنایی گفته می‌شود که نزدیک‌ترین فاصله را به دریا دارد و با وجود اینکه قیمت بالاتری دارد اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. چنین اقامتگاهی به شما امکان استفاده از زیبایی و آرامش دریا را می‌دهد اما به دلیل امکان بروز طوفان‌های شدید، بهتر است استفاده از بیمه حوادث ساختمان را هم در لیست کارهای خود قرار دهید.

ویلا کوهستانی

حتما کلمات ییلاق و قشلاق را شنیده‌انید. گذشتگان برای گذران بهتر زندگی، در فصول گرم به مناطق ییلاقی و خنک مهاجرت می‌کردند و این روزها مناطق ییلاقی مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی هستند.
ویلا کوهستانی در مناطق ییلاقی بنا می‌شود که آب و هوایی سردتر دارند. این ویلا ممکن است سنتی یا مدرن باشد، آب و هوای این مناطق در تابستان خنک و در زمستان معمولا سرد است، به همین دلیل هم معمولا تنها در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بین انواع بالا، ویلاهای کوهستانی و ویلاهای جنگلی، نسبت به ویلاهای ساحلی قیمت کمتری دارند. اما ویلا در شمال علاوه بر مکان، بر اساس نوع سازه هم دسته‌بندی می‌شود:

ویلا سنتی در شمال

بناهایی که یا ساده و یا با گچبری‌های زیبا و روی کار هستند و در اقصی نقاط شمال دیده می‌شوند و ظاهری سنتی دارند. برخی از آنها دارای امکاناتی مانند استخر هم هستند.

ویلا لاکچری در شمال

ویلاهای مدرنی که معمولا با نماهای رومی و ظاهری متفاوت‌تر و مدرن‌تر ساخته می‌شوند به ویلا لاکچری معروف هستند. اکثر ویلاهای قواره اول ساحل و پلاک اول جنگلی در این دسته هستند. البته برای خرید ویلا لاکچری در شمال گزینه‌های متفاوتی در نوع بنا و امکانات آن دارید. سالن بازی، استخر، جکوزی و… برخی از امکانات این بناها هستند. چنین بنایی عموما دارای حیاط بزرگی است که با گل‌ها و گیاهان مختلف آراسته شده و بدیهی است که قیمت بالاتری هم دارد.

 

این مطلب را از دست ندهید: بهترین محله‌های متل قو کجاست؟

ویلا لاکچری در شمال

تفاوت ویلای مستقل و شهرکی

هر کدام از انواع ویلاهایی که در بالا ذکر شدند، ممکن است در یکی از دسته‌های مستقل یا شهرکی قرار بگیرند.

در ویلای مستقل شما یک ویلا، در منطقه مورد نظر دارید که بصورت یک ساختمان تک است. این ساختمان می‌تواند در مناطق شهری یا یکی از مناطق غیربومی بنا شده باشد. مسئله حفاظت از چنین ویلایی، در زمان‌هایی که دور از آن هستید ممکن است برای برخی از افراد چالش ایجاد کند. ویلا مستقل ممکن است فلت، دوبلکس یا تریپلکس باشد.

در ویلای شهرکی تعدادی ساختمان مشابه، در فضایی مشخص دور هم قرار گرفته‌اند که عموما فلت یا نهایتا دوبلکس هستند. ویژگی مثبت ویلاهای شهرکی شمال امنیت آنهاست، زیرا توسط نگهبان در تمام روزهای سال مراقبت می‌شوند.

ویلا شهرکی در شمال

زومیلا دستیار شما برای خرید ویلا

سایت زومیلا یک سامانه سراسری جستجوی ملک در شهرهای مختلف ایران، از جمله شهرهای شمالی است. از طریق زومیلا شما این امکان را دارید که از هر کجای ایران تنها با چند کلیک فایل‌های آژانس‌های املاک‌ مختلف را ببینید، گزینه‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنید و در نهایت با توجه به بودجه‌ خود و ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، بهترین ویلا در شمال را انتخاب کنید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید