چمستان کجاست؟ جاهای دیدنی و بهترین روستاهای چمستان برای خرید ویلا

ویلا در چمستان

شهرنشینی و زندگی شلوغ و پرحاشیه‌ این روزها، هر چقدر امکانات و آسایش را به زندگی ما آورده باشد، یک دارایی ارزشمند را از ما ربوده است و آن هم چیزی جز آرامش نیست. مفهومی که این روزها هرکسی به هر طریقی به دنبال باز پس گرفتن آن است. زندگی در دامان طبیعت را می‌توان با خرید ویلای ارزان و مناسب آن هم در شمال کشور و منطقه چمستان تجربه کرد. حال این سوال برای ما شما پیش می آید که چمستان کجاست؟ چمستان یکی از مناطق شگفت‌انگیزی است که چند ساعت رانندگی از تهران می‌توانید خود را به آن برسانید و چند روزی را به استراحت در کنار پرندگان و جنگل و چای ذغالی بپردازید. در ادامه تمام چیزهایی را که برای دانستن اینکه چمستان کجاست، چه آب و هوایی دارد و بهترین روستاهای چمستان برای خرید ویلا کدامند؟ با هم بررسی می‌کنیم.

چمستان کجاست؟

قبل از این که به فکر خرید ویلا در چمستان باشید، بهتر است اول راجع به اینکه چمستان کجاست، بدانید. چمستان یکی از بخش‌های شهرستان نور در استان مازندران است. اگر از جاده هراز به سمت مازندران حرکت کنید، پس از آن که به آمل رسیدید، با حدود نیم ساعت رانندگی به سمت شهرستان نور، به چمستان می‌رسید. اگر هم از طرفداران پروپاقرص جاده چالوس باشید، بعد از این‌که حسابی از زیبایی‌های جاده چالوس لذت بردید، حدود یک ساعت بعد از چالوس و با عبور از دل جاده‌های جنگلی و زیبا، به منطقه خوش آب و هوا و هیجان‌انگیز چمستان می‌رسید.

فاصله تهران تا چمستان

فاصله از مرکز تهران به مرکز چمستان، حدودا 211 کیلومتر می باشد. که در صورت عدم ترافیک در حدود 4 ساعت این مسیر را طی می شود.

از مسیر تهران – جاجرود – بومهن – رودهن – آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک- محمودآباد ….  و در 3 کیلومتری شهر آمل به منطقه جنگل هلومسر نزدیک خواهید شد که از سمت راست وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله شده و سپس کمربندی آمل به چمستان را طی می کنید و به مقصد مورد نظرتان می رسید.

فاصله چمستان تا دریا

شهرستان نور یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که اتفاقا ساحل زیبایی هم دارد. فاصله چمستان تا نور تنها 15 کیلومتر است و همین مسئله، یکی از ویژگی‌هایی است که خرید ویلا در این شهر را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. با خرید ویلا در این منطقه، شما سکوت و آرامش جنگل را برای استراحت در اختیار دارید و هرموقع هوس آب‌تنی و آفتاب گرفتن در ساحل کردید، چند دقیقه بعد در ساحل دریای خزر خواهید بود.

نقشه چمستان

نقشه چمستان

قبل از خرید ویلا در نور اول قیمت ها را ببینید:

بهترین روستاها برای خرید ویلا در چمستان کجاست

برای خرید ویلا در شمال بهتر است مناطق مختلف هر شهرستان را به طور کامل بشناسید تا براساس بودجه و توقعی که از شرایط آب و هوایی دارید، اقدام به خرید ویلا کنید. خرید ویلا در چمستان ارزان تر از بسیاری از شهرستان‌های استان مازندران است. در ادامه بهترین روستاهای چمستان را برای خرید ویلا ارزان به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین روستاهای چمستان به سمت نور

در مسیر چمستان به نور، روستاهای بسیار زیبا و متعددی وجود دارد که می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید ویلا ارزان باشند. مزیت اصلی این روستاها نزدیکی به دریا است؛ به طوری که هر چه به سمت نور حرکت کنیم، امکان خرید ویلا رو به دریا در چمستان بیشتر می‌شود. تعدادی از این روستاها عبارتند از روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردی‌کلا، نصرت‌آباد، سیدکلا، مرداب، حاجی‌آباد، کردآباد، عباس‌کلا و غیره. برای خرید ویلا در هریک از روستاهای چمستان می‌توانید از کارشناسان زبده زومیلا کمک بگیرید.

بهترین روستاهای چمستان به سمت آمل

هرچه از چمستان به سمت آمل حرکت کنیم، بافت ویلاها از ساحلی و رو به دریا، به جنگلی تغییر پیدا می‌کند. روستاهای مسیر چمستان به آمل، اکثرا روبه جنگل و دارای منظره‌ی شگفت‌ انگیزی هستند که صبح وقتی از خواب بیدار شدید و پنجره را باز کردید، چیزی شبیه به رویا در مقابل دیدگانتان نقش ببندد. از روستاهای مناسب این مسیر برای خرید ویلا می‌توان به لسفی جان، عبدالله آباد، آهودشت، بهدشت، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، کردآباد، سیدکلا، ورازده، لاویج و غیره اشاره کرد.

جاهای دیدنی چمستان

مسلما بعد از دانستن اینکه چمستان کجاست، یکی از مواردی که در انتخاب بهترین محل برای خرید ویلا در چمستان اهمیت زیادی دارد، جاهای دیدنی نزدیک ویلا است. منطقه چمستان علاوه بر آرامش و طبیعت زیبایی که دارد، در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری متنوعی هم قرار گرفته است که این مسئله یکی دیگر از دلایلی است که خرید ویلا در چمستان یک انتخاب عالی خواهد بود. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی و گردشگری اطراف چمستان را با هم بررسی می‌کنیم.

پارک جنگلی کشپل

در نزدیکی چمستان و در واقع چسبیده به قسمت غربی چمستان، پارک جنگلی کشپل قرار دارد. پارک جنگلی کشپل با سقفی که از درختان بلند پوشیده شده شناخته‌ می‌شود. قدم زدن در پارک جنگلی کشپل با درختان سر به فلک کشیده می‌تواند تمام خستگی زندگی شلوغ و ماشینی شهری را از تنتان دربیاورد. همچنین چشمه‌های متعددی در سرتاسر این پارک جنگلی از دل زمین به بیرون جوشیده اند. ترکیب درختان سربه فلک کشیده در بالای سر و چشمه‌های کوچک و بزرگ آب در زیر پاها، محیطی شبیه به یک رویا را برای شما تداعی می‌کند. داخل این پارک آلاچیق و فضای نشستن هم تعبیه شده  است که می‌توانید ناهار را در این پارک جنگلی میل کنید.

قبل از خرید ویلا در محمودآباد اول قیمت ها را ببینید:

پارک جنگلی کشپل

آب گرم لاویج

استراحت کردن در یک حوضچه آب گرم همیشه می‌تواند تسکینی برای استرس و رفع خستگی باشد. اگر به فکر خرید ویلای روبه دریا نیستید و منطقه چمستان را برای خرید ویلا انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که انتخاب خوبی داشته‌اید. با عبور از پارک جنگلی کشپل به روستای لاویج می‌رسید. وقتی که در مسیر این روستا حرکت می‌کنید، احتمالا سیل عظیم مسافران را در نزدیکی روستا می‌بینید. آب گرم لاویج یکی از مقاصد گردشگری مسافرانی است که سمت منطقه چمستان سفر می‌کنند.

چشمه‌های آب گرم از دیرباز به دلیل وجود املاح و مواد معدنی مختلفی که از دل زمین می‌جوشد، خاصیت درمانی مختلفی داشته‌اند و فصول مختلف سال، مردم از نقاط دور و نزدیک برای آب تن در این چشمه‌های آب گرم به چمستان و روستای لاویج سفر می‌کنند. با خرید ویلا در چمستان شما در نزدیک‌ترین موقعیت به چشمه‌های آب گرم لاویج اقامت می‌کنید و هر زمان که اراده کنید می‌توانید تنی به آب بزنید و از خاص درمانی چشمه‌های آب گرم بهره‌مند شوید.

قبل از خرید ویلا در نوشهر اول قیمت ها را ببینید:

آب گرم لاویج

دریاچه الیمالات

نزدیکی شهرهای شمالی به تهران و سفرهای متعدد باعث شده تا فکر کنیم که تمام مناطق دیدنی شما را کشف کرده‌ایم؛ اما جالب است بدانید که هنوز بسیاری از مناطق شمالی بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند. دریاچه الیمالات چمستان یکی از این مناطق بکر و دست نخورده‌است. در اواسط جاده چمستان به نور، با کمی حرکت در دل جنگل بکر و دست نخورده هیرکانی و با عبور از درختان سربه فلک کشیده، یک دریاچه بزرگ از میان درختان سربرمی‌آورد. نزدیکی به این دریاچه و موقعیت فوق‌العاده آن می‌تواند یکی از دلایل خرید ویلا و خانه در چمستان باشد.

قبل از خرید ویلا در آمل اول قیمت ها را ببینید:

دریاچه الیمانات

آب و هوای چمستان

بعد از آگاهی از اینکه چمستان کجاست؟ و جاهای دیدنی چمستان کجاست؟ به آب و هوای چمستان می رسیم. منطقه چمستان تقریبا یک ناحیه کوهستانی به حساب می‌آید که نزدیکی آن به دریا و همچنین شرایط جغرافیایی، آب و هوای منحصر به فردی را برای آن رقم می‌زند. روزهای بهار و تابستان هوای مطبوع و بهاری را تجربه خواهید کرد و احتمالا در شب هنگام، به دلیل هوای سرد غافلگیر می‌شوید. برای ماهایی که از شهرهای شلوغ و پر از دود و آلودگی، قصد خرید ویلا در شمال را داریم، بارش غافلگیرانه باران در هر ساعتی از شبانه روز یک لذت وصف نشدنی خواهد بود که لذت تجربه آن غیر قابل توصیف است.

این مطلب را از دست ندهید: 5 مورد از مهم‌ترین مزایای خرید ویلا در چمستان

چمستان کجاست

هنگام خرید ویلا در چمستان به چه مواردی توجه شود؟

با توجه به تمام مواردی که گفته شد، چمستان و مناطق اطراف آن یکی از مناطق فوق العاده برای خرید ویلا است. برای مشاوره خرید ویلا ارزان در منطقه چمستان می‌توانید با کارشناسان ما در زومیلا تماس بگیرید و کلیه اطلاعات لازم را بدست بیاورید. در هنگام خرید ویلا در این شهر لازم است به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

سند دار بودن ویلا

اکثر زمین‌ها و ویلاهای منطقه چمستان دارای سند رسمی هستند. تعدادی از ویلاهای این منطقه هم سند شورایی دارند که به راحتی و با دریافت تاییدیه دهیار و شورای روستا، به راحتی و با خیال راحت می‌توانید ویلای مورد نظرتان را بخرید.

کاربری زمین

در هنگام خرید ویلا حتما نوع کاربری را در سند ملک بررسی کنید که حتما کاربری ویلا از نوع مسکونی باَشد تا در ادامه مشکلی پیش نیاید. اکثر ویلاهای منطقه چمستان سند مسکونی دارند اما شما می‌توانید برای امنیت خاطر خود، از مشاوران با تجربه زومیلا درباره نوع کاربری و سند ویلاهای منطقه چمستان کمک بگیرید.

بهترین روستاهای چمستان برای خرید ویلا

جمع بندی

چمستان یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران است که در شهر مازندران واقع شده و هر سال گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. این شهر که در جنوب شهرستان نور قرار گرفته است، یکی از بخش‌های مهم مازندران شناخته می‌شود و به دلیل داشتن منابع طبیعی و چشم‌انداز فوق‌العاده، توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری مازندران تبدیل شود. در صورتی که قصد دارید به مازندران سفر کنید و کمی از دغدغه‌های زندگی دور شوید تا آرامش روحی برای خود به ارمغان آورید، حال که دانستیم چمستان کجاست؟ چه آب و هوایی دارد؟ و بهترین روستاهای چمستان کجاست؟ بهتر میتوانید ویلای مورد نظر خود را با قیمت‌های متنوع بررسی کنید و خرید خود را نهایی کنید

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک نمایید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید