خرید ویلا یا ساخت ویلا کدام را انتخاب کنیم؟

خرید ویلا یا ساخت ویلا

گذراندن چند روز آرام به دور از دغدغه‌های روزمره در یک خانه ویلایی در دل طبیعت، گاهی تمام آن چیزی است که یک کارمند می‌خواهد! بسیاری از ما بعد از روزها و هفته‌ها سخت کار کردن به محض این که تعطیلاتی در تقویم پیدا می‌کنیم، چمدان می‌بندیم و راهی شهری خوش‌ آب‌وهوا می‌شویم تا کمی نفس تازه کنیم. اگر شما جزو مسافران همیشگی شهرهای شمالی یا شهرهای خوش‌آب‌وهوای اطراف تهران باشید حتما با خودتان فکر می‌کنید بهتر نیست به جای این که هر بار پول اجاره ویلا بدهیم برای خودمان ویلای دنج و زیبایی بخریم؟ این وسط اما برخی ترجیح می‌دهند که خودشان ویلای مورد نظرشان را مطابق با سلیقه و بودجه‌شان بسازند. در هر صورت این سوال برای افراد پیش می‌آید که خرید ویلا یا ساخت ویلا کدام بهتر است؟ در این مطلب  به این سوال مهم و پرتکرار پاسخ می‌دهیم.

مسائل مختلفی می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری شما موثر باشد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در این رابطه بخوانید : بهترین سرمایه گذاری در شمال

خرید ویلا ساحلی ارزان

چقدر بودجه دارید ؟

با هر کسی که در رابطه با خرید یا ساخت ویلا مشورت کنید حتما از شما می‌پرسد چقدر بودجه دارید؟ ببینید به طور قطعی نمی‌توان گفت خرید ویلای آماده برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود یا ساخت ویلا. بسیاری از افراد با نیت این که هزینه کم‌تری صرف کنند اقدام به ساخت ویلا می‌کنند؛ اما در دام هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده گیر می‌افتند و در نهایت برایشان گران‌تر از چیزی که فکر می‌کردند تمام می‌شود.

دو حالت وجود دارد. اگر بودجه کافی دارید که خب محدودیتی ندارید؛ می‌توانید ویلای لوکسی بخرید یا خودتان شروع به ساخت کنید. اما اگر بودجه شما کم است و ویلای ارزانی می‌خواهید، بهتر است سراغ خرید ویلاهای شهرکی بروید. البته گزینه دیگری هم دارید و آن ساخت ویلای نقلی و جمع‌وجور با متراژ پایین است. مسلما ساخت ویلا با متراژ بالا به هیچ وجه برایتان ارزان تمام نمی‌شود. خرید زمین، خرید مصالح، همکاری با استادکاران کاربلد و… فقط بخشی از هزینه‌هاست.

در این رابطه بخوانید : آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

هزینه ساخت ویلا در چمستان

خرید ویلا یا ساخت ویلا با توجه به زمان

این‌جا هم مثل هر جای دیگری زمان عامل بسیار مهمی در تصمیم‌گیری است. اگر زمان کافی در اختیار دارید و نمی‌خواهید بلافاصله از ویلا استفاده کنید، ساخت ویلا گزینه مناسبی خواهد بود. برخی از افراد اما بنا به دلایل مختلف زمان کافی ندارند و ترجیح می‌دهند هر چه زودتر کلید ویلای خود را بگیرند. این افراد باید برای خرید ویلا اقدام کنند. ساخت ویلا در شهرهای شمالی یا هر جای دیگری زمان بیش‌تری نسبت به خرید ویلای آماده از شما خواهد گرفت. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلا این است که بدون معطلی می‌توانید ساکن شوید. البته پیدا کردن ویلای مناسب متناسب با سلیقه و بودجه‌ی در نظر گرفته‌شده هم زمان می‌برد؛ اما نه به اندازه ساخت ویلا.

ویلای رویاهای شما چه شکلی است ؟

بر سر دو راهی خرید ویلا یا ساخت ویلا گیر افتاده‌اید؟ اگر برای داشتن ویلای شخصی خود رویاهایی را در سر می‌پرورانید، باید سراغ ساخت ویلا بروید. این که بتوانید ویلایی پیدا کنید که دقیقا تمام انتظارات و سلیقه شخصی شما را اعمال کرده باشد، بسیار سخت و حتی غیرممکن است. ویلاهای از پیش ساخته‌شده با توجه به سلیقه پیمانکار ساخته می‌شوند و ممکن است بخشی از آن‌ها مطابق سلیقه شما نباشد. اما اگر دوست دارید همه جزئیات مطابق با سلیقه و انتخاب شما باشد، ساخت ویلا می‌تواند شما را به ویلایی که همیشه رویای آن را داشته‌اید برساند. با ساخت ویلا تعیین موقعیت زمین، متراژ بنا، سبک معماری، دکوراسیون داخلی و… همه مطابق نظر شما خواهد بود.

نکته مهم

در صورتی که ویلا بخرید و مواردی در آن موردپسندتان نباشد، امکان تغییر دکوراسیون و نمای خارجی وجود دارد؛ اما باید هزینه‌های سنگینی متحمل شوید.

در این رابطه بخوانید : بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا کجاست؟

سرمایه گذاری در مسکن

اگر حوصله ندارید ویلا بخرید !

می‌پرسید خرید ویلا یا ساخت ویلا کدام بهتر است؟ باید بگوییم اگر حوصله کارهای اداری و جزئیات ساخت ویلا را ندارید، ویلای آماده بخرید. فقط با خرید زمین و داشتن نقشه و پلان، ویلا ساخته نمی‌شود. این کار مراحل متعدد و ریز و درشتی دارد که باید زمان کافی برایش صرف کنید و حسابی باحوصله باشید! هر لحظه ممکن است در پروسه ساخت ویلا اتفاقی پیش‌بینی‌نشده رخ دهد و کارتان عقب بیفتد، باید به این جنبه هم فکر کنید. در ضمن برای ساخت ویلا نیاز است که مراحل قانونی و اداری آن را طی کنید. اگر تجربه کافی در این زمینه یا وقت و حوصله ندارید بهتر است سراغ گزینه‌ی حاضر و آسان‌تری یعنی خرید ویلا بروید.

در زمینه خرید ویلا یا ساخت ویلا تجربه قبلی دارید ؟

این درست است که همیشه یک اولین باری وجود دارد؛ اما اگر بخواهید بدون تجربه قبلی برای ساخت ویلا اقدام کنید مسلما وقت و انرژی و همچنین هزینه بیش‌تری باید صرف کنید. اما در صورتی که در این زمینه تجربه قبلی داشته باشید هم می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید و هم کار را آسان‌تر پیش ببرید. اگر در زمینه ساخت‌وساز فعالیت دارید و با گرفتن مجوز و خرید زمین و تامین مصالح آشنا هستید، گزینه ساخت ویلا برای شما مناسب‌تر است. از طرفی دیگر اگر تجربه خرید و فروش چند ملک را دارید و با معاملات ملکی آشنا هستید، پیشنهاد می‌کنیم خرید ویلا را انتخاب کنید.

در این رابطه بخوانید : بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه موقعی است؟

کجا ویلا بخریم

بالاخره خرید ویلا یا ساخت ویلا  ؟

اگر شما خیلی بر روی منحصربه‌فرد بودن ویلای خود و جزئیات آن حساس نیستید و می‌خواهید هر چه زودتر صاحب ویلا شوید، باید سراغ گزینه خرید ویلا بروید. اما اگر حساب بانکی‌تان پر است و مشکلی به لحاظ زمان و تامین هزینه ندارید، ساخت یک ویلای لوکس دقیقا مطابق سلیقه شما می‌تواند تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد برایتان باشد. ساخت ویلا در شمال دردسرهای مخصوص به خود و هزینه‌های پنهان زیادی دارد و در اکثر موارد از هزینه خرید ویلا برایتان گران‌تر تمام می‌شود. اگر تجربه و پول کافی دارید برای ساخت اقدام کنید. در نهایت این که همه چیز به بودجه، سلیقه و معیارها و اولویت‌های شما بستگی دارد و جواب قطعی به این سوال نمی‌توان داد. هر کسی باید با توجه به شرایط خود بررسی کند که خرید ویلا یا ساخت ویلا برایش بهتر است.

در این رابطه بخوانید : نکات مهم در خرید زمین متراژ بالا در شمال

ویلا بخریم یا بسازیم

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین نکات درباره خرید ویلا یا ساخت ویلا را با شما در میان بگذاریم تا بدانید کدام مورد برایتان مناسب‌تر است. در نهایت همه چیز به شما و شرایط شما بستگی دارد. فقط به این توجه کنید هر تصمیمی که می‌گیرید برای این که به بهترین نتیجه برسید باید از قبل خوب تحقیق و بررسی کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید وارد پروسه خرید ویلا شوید و به خرید ویلا در شهرک های شمال ، خرید ویلا در نوشهر، گزینه خرید ویلا در چمستان و … فکر می‌کنید، باید این مژده را به شما بدهیم که بهترین فایل‌های مسکونی را می‌توانید در زومیلا پیدا کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید