بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا

بهترین-منطقه-شمال-برای-خرید-زمین

این روزها که بازار خرید زمین در شمال کشور داغ است، قطعا انتخاب بهترین منطقه شمال برای خرید زمین به طوری که هم بتواند مکانی برای تفریح باشد و هم بتوان به چشم سرمایه گذاری بلندمدت به آن نگاه کرد از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این مقاله به بررسی علل خرید زمین در شمال و معرفی برخی از مهم‌ترین شهرستان‌های شمالی جهت خرید زمین پرداختیم.

سرمایه گذاری و بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

یکی از دلایلی که افراد ساکن در استان‌های مختلف کشور تمایل به خرید زمین در استان‌های شمالی دارند بحث سرمایه‌گذاری و کسب سود است. از آنجا که امکانات زندگی در شمال کشور روز به روز در حال افزایش است و قیمت زمین‌ نیز با توجه به افزایش تقاضا بالاتر می‌رود، می‌توان زمین‌های شمال کشور را به چشم سرمایه نگاه کرد و از طریق خرید و فروش آن به سود قابل توجهی دست یافت.

چرا در شمال زمین بخریم؟

افزایش تقاضا برای خرید زمین‌های شمال کشور دلایل متعددی دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

آب و هوا

از آنجایی که آب و هوای اکثر استان‌های کشور گرم و خشک است، استان‌های شمالی به علت آب و هوای معتدل مقصد بسیاری از مسافرین و حتی مهاجرین از اقصی نقاط کشور است. قطعا در انتخاب بهترین منطقه شمال برای خرید زمین آب و هوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست که تقریبا همه شهرهای شمال این فاکتور را  دارند.

نزدیکی به کوه و دریا

یکی دیگر از دلایل خرید زمین در شمال مناظر بکر و دلپذیری است که در مناطق جنگلی یا ساحلی آن به چشم می‌خورد. تفریح در این مناطق در روحیه افراد تاثیر زیادی داشته و اثرات سوء ناشی از شهرنشینی و زندگی و کار در فضای پرتنش استان‌های پرجمعیت را کم می‌کند.

در این رابطه بخوانید : نکات مهم در خرید زمین متراژ بالا در شمال

بهترین-مناطق-جهت-خرید-زمین

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ مشکل کم آبی کشور

همان‌طور که می‌دانیم بحث کم‌آبی یکی از معضلاتی است که کشور ما در سال‌های اخیر با آن مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود در آینده شرایط سخت‌تر شود.

استان‌های شمالی کشور با توجه به نزدیکی به دریا که موجب افزایش بارندگی می‌شود و سفره‌های آب زیرزمینی متعدد کمتر با معضل کم‌آبی مواجه است و این مسئله باعث افزایش تقاضای خرید زمین در شمال شده است.

مسئله گردشگری

استان‌های شمالی یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شوند که این خود باعث رونق اقتصادی و افزایش امکانات می‌شود. قطعا سهولت در کسب و کار و زندگی مردم را به خرید زمین در شمال ترغیب می‌کند.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ نزدیکی به پایتخت

از آنجایی که پایتخت ایران در نیمه شمالی کشور قرار گرفته و فاصله کمی با استان‌های شمالی دارد، بهترین منطقه جهت مسافرت و استراحت برای پایتخت‌نشینانی است که تمایل دارند از فشارهای مضاعف زندگی در پایتخت به آنجا پناه ببرند.

بررسی بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

در ادامه سه استان شمالی کشور یعنی مازندران، گیلان و گلستان را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده و به معرفی بهترین منطقه شمال برای خرید زمین می‌پردازیم.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ استان مازندران

استان مازندران به دلیل این که کم‌ترین فاصله را با استان تهران دارد، بیشترین تعداد مسافر را در میان استان‌های شمالی پذیراست؛ از این رو قیمت زمین در برخی از شهرهای این استان به خصوص شهرستان‌های غربی آن روز به روز در حال افزایش است. در این بخش از معرفی بهترین منطقه شمال برای خرید زمین به سراغ استان مازندران رفته و معروف‌ترین شهرهای این استان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در این رابطه بخوانید : آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

افزایش-تقاضای-خرید-زمین-در-شمال

نوشهر

طبیعت نوشهر به دلیل سختی مسیر، یکی از بکرترین مناطق ایران است. از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان نوشهر می‌توان پارک جنگلی سیسنگان، کندلوس و تالاب ارواح را نام برد. نوشهر به دلیل نزدیکی به پایتخت، آب و هوای دلپذیر و نزدیکی به کوه و جنگل یکی از بهترین مناطق جهت خرید زمین است.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ رامسر

شهرستان رامسر از سال‌های دور یکی از معروف‌ترین مناطق شمال جهت خرید زمین است. جاذبه‌های طبیعی این شهرستان از جمله کوه‌های ییلاقی و زمین‌های ساحلی از گذشته همواره مورد استقبال توریست‌ها بوده و باعث محبوبت این شهر و افزایش قیمت زمین‌های منطقه شده است.

محمودآباد

محمودآباد یکی از شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است که در سال‌های اخیر از نظر امکانات و شهرسازی پیشرفت زیادی داشته و قیمت‌ زمین‌های اطراف این شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است؛ از این رو می‌توان جایگاه مناسبی برای آن در لیست بهترین منطقه شمال برای خرید زمین در نظر گرفت.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ چمستان

بی شک چمستان یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است. طبیعت زیبا و مهم‌تر از آن ارزان بودن قیمت زمین در چمستان باعث افزایش خرید و فروش زمین در این منطقه شده و افرادی که بودجه کمتری برای خرید زمین در شمال دارند به این منطقه روی می‌آورند.

در این رابطه بخوانید : خرید ویلا یا ساخت ویلا کدام را انتخاب کنیم؟

خرید-زمین‌های-زیباکنار

استان گیلان

استان گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی به استان‌های غربی مثل اردبیل، زنجان و قزوین نزدیک‌تر است. محبوب‌ترین شهرهای این استان که بهترین منطقه شمال برای خرید زمین به حساب می‌آیند شهرهای لاهیجان، بندر انزلی و زیباکنار است.

  • شهر لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و ساخت و ساز شهری تبدیل به مقصد بسیاری از مسافرین استان گیلان شده است. این شهر به واسطه کوه‌های زیبای اطراف آن و امکانات مناسب شهری یکی از شهرهای اصلی استان گیلان در جذب توریست شده که خرید زمین در لاهیجان را تبدیل به یک سرمایه‌گذاری با ریسک کم و سود زیاد کرده است.

  • بندر انزلی

از قدیمی‌ترین بندرهای ایران و یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای شمالی بندر انزلی است. بندر انزلی به دلیل باران فراوان و طبیعت بی نظیر و همچنین تبدیل شدن آن به منطقه آزاد در سال‌های اخیر یکی از شهرهایی است که برای خرید زمین در گیلان پیشنهاد می‌شود.

  • زیباکنار

یکی دیگر از مناطق آزاد استان گیلان که رونق اقتصادی آن باعث جذب گردشگر شده زیباکنار است. در سال‌های اخیر تقاضا برای خرید زمین‌های زیباکنار به دلیل نزدیکی به ساحل چمخاله، پارک کیانشهر، رودخانه اوشمک و سایر جاذبه‌های طبیعی افزایش یافته است.

در این رابطه بخوانید : زیباکنار کجاست و جاهای دیدنی زیباکنار

خرید-زمین-در-لاهیجان

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین؛ استان گلستان

استان گلستان که به استان‌های شرقی کشور مانند خراسان و سمنان نزدیک است، بیشتر پذیرای مسافرین و مهاجرین از این استان‌هاست. این استان به دلیل طبیعت خشک‌تر و فاصله بیشتر از پایتخت در مقایسه با دو استان شمالی دیگر جذب توریست کمتری دارد و از این رو قیمت زمین در این استان کمتر است. اما چنانچه محل سکونتتان فاصله کمی از این استان دارد می‌توانید در مناطقی مثل روستای علی آباد کتول با جاذبه طبیعی بی نظیر، شهرستان گنبد کاووس با پیشینه و آثار تاریخی فراوان، بندر گز با اقامتگاه‌های بومگردی دیدنی و شهر زیارت به فکر سرمایه‌گذاری و خرید زمین باشید.

آپدیت شده در 30 فروردین 1403

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، بهترین شهر شمال برای خرید زمین میتواند بسته به موقعیت و خواسته افراد متفاوت باشد. اگر ساکن تهران هستید، احتمالاً استان مازندران برای شما مناسبتر است. اما به غیر از فاصله کم با شهری که در آن زندگی میکنید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. به طور کلی میتوان گفت بهترین منطقه برای خرید ملک در شمال، شهری است که با توجه به علایق و خواستههای خود انتخاب کنید. تمام این انتخاب برای داشتن اطلاعات مناسب است. داشتن اطلاعات مناسب در مورد متراژ، قیمت واقعی ملک و … همگی عواملی هستند که میتوانید از افراد متخصص در این زمینهها کمک بگیرید. بنابراین، سایت زومیلا واسطی کاربردی است بین افرادی که به فکر خرید زمین، ویلا یا آپارتمان هستند و مشاورین املاکی که به بانک اطلاعاتی خوبی دسترسی دارند. از طریق زومیلا به به‌روزترین آگهی‌های حوزه املاک دست پیدا کنید و با کمک مشاورین املاک زومیلا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید