انواع پرده شیک و مدرن برای اتاق خواب

انواع-پرده-شیک-و-مدرن-برای-اتاق-خواب

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی را می‌شناسید؟ اگر می‌خواهید برای اتاق خواب، سالن نشیمن یا آشپزخانه خود پرده انتخاب کنید اما نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شرکت دکوراسیون داخلی در تهران آشنا کنیم. مدل پرده های جدید اتاق خواب دخترانه و پسرانه آنقدر تنوع دارند که اگر می‌خواهید انتخاب درستی داشته باشید و خودتان سررشته‌ای در این زمینه ندارید بهتر است از یک دیزاینر کمک بگیرید.

پرده را می‌توان یکی از اصلی‌ترین لوازم منزل دانست که نقش و تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد. اگر طرح، مدل و رنگ پرده‌ها به درستی انتخاب شود، می‌توانند نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی خانه شما باشند اما برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند؛ کافی‌ست یک اشتباه کوچک در انتخاب سبک پرده‌ها رخ دهد تا تاثیر منفی خود را بر بخش‌های دیگر دکوراسیون منزل نیز بگذارد.

در دکوراسیون پذیرایی پرده‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌هایی هستند که در انتخاب آن‌ها باید حساسیت زیادی به خرج دهید. اما این فقط سالن نشیمن یا پذیرایی نیست که به پرده نیاز دارد؛ اتاق خواب‌ها نیز باید پرده‌هایی شیک و متناسب با فضای اتاق داشته باشند. پرده اتاق خواب باید کوتاه باشد یا بلند؟ چه جنس پارچه‌ای برای پرده اتاق خواب مناسب‌تر است؟ رنگ پرده اتاق خواب را باید بر چه اساسی انتخاب کنیم؟ به این سوالات در طول مقاله پاسخ خواهیم داد.

با انتخاب درست پرده، اتاق خوابی منحصربه‌فرد داشته باشید

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به اندازه طراحی دکوراسیون آشپزخانه یا پذیرایی دستمان باز نیست بنابراین باید از همان المان‌های موجود بهترین استفاده را بکنیم. پرده یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب سبک و مدل پرده براساس متراژ اتاق خواب است.

اگر اتاق خواب بزرگی دارید ممکن است دوست داشته باشید از پرده‌های سلطنتی و با پارچه‌های سنگین استفاده کنید. اما اگر فضای آزاد موجود در اتاق خوابتان زیاد نیست حتی اگر دوست داشته باشید هم انتخاب پرده‌هایی با پارچه‌های سنگین و ضخیم انتخاب مناسبی نیست. برای اتاق خواب‌های نقلی و کوچک پرده‌هایی ساده و ترجیحا از جنس حریر بهترین گزینه ممکن هستند.

از دیگر نکاتی که حین انتخاب پرده اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ و سبک پرده ها براساس سرویس خواب است. اگر یک سرویس خواب سلطنتی دارید پس اتاق خوابتان بزرگ است؛ در این صورت برای انتخاب پرده محدودیت زیادی ندارید و می‌توانید طبق سلیقه خود جنس پارچه و سبک دوخت پرده را انتخاب کنید. اما اگر سرویس خوابتان ساده است بهتر است پرده نیز ساده و کم‌جا انتخاب شود.

زیباترین پرده اتاق خواب، صرفا از پارچه‌های گران دوخته نمی‌شوند !

پارچه‌هایی چون مخمل، ابریشم و… جزو پارچه‎‌های گران قیمت پرده‌ای به شمار می‌روند. آیا صرفا با خرید این پارچه‌ها قرار است پرده زیبا و شیکی داشته باشیم؟! زیبایی پرده بیش از آنکه به جنس و طرح آن بستگی داشته باشد، به تناسب آن با محیط بستگی دارد. بنابراین گاهی یک پارچه حریر یا تور ساده می‌تواند نمای بسیار شیکی به اتاق خواب شما بدهد در صورتی که اگر به جای آن از یک پارچه مخمل سنگین استفاده کنید دیگر آن زیبایی را نخواهد داشت.

پرده-اتاق-خواب

بنابراین برای داشتن یک پرده زیبا همیشه نباید زیاد هزینه کنید یا پرده گران قیمتی خریداری کنید؛ کافی‌ست پارچه‌ای که برای دوخت پرده انتخاب می‌کنید مطابق با دیگر ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خوابتان انتخاب شده باشد. پرده‌ها انواع و اقسام بسیار متنوعی دارند.

پرده کوتاه برای اتاق خواب مناسب‌تر است یا بلند ؟

انتخاب پرده کوتاه یا بلند تا حدود زیادی به سلیقه فردی خودتان بستگی دارد اما بهتر است برای اتاق‌های کوچک از پرده‌های کوتاه استفاده کنید؛ البته اگر ارتفاع سقف بلند است استفاده از پرده کوتاه را توصیه می‌کنیم. چنانچه سقف اتاق خوابتان کوتاه است استفاده از پرده کوتاه این فاصله را کوتاه‌تر نیز نشان می‌دهد بنابراین بهتر است پرده‌ای بلندتر برای اتاقتان انتخاب کنید.

بسیاری از افراد به استفاده از پرده‌های فانتزی علی‌الخصوص برای اتاق خواب فرزندان خود علاقه‌مند هستند. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید پرده فانتزی خریداری کنید این پرده باید با دیگر بخش‌های اتاق مانند سرویس خواب همخوانی داشته باشد. همان‌طور که نمی‌توانید برای دکوراسیون اداری از پرده فانتزی استفاده کنید، برای اتاق خوابی که به صورت رسمی دیزاین شده است نیز انتخاب پرده فانتزی گزینه مناسبی نیست.

مناسب‌ترین پارچه برای پرده اتاق خواب کدام است ؟

از پارچه‌های زیادی برای دوخت پرده‌ استفاده می‌شود. حریر، تور ساده، ساتن، مخمل، کتان و ابریشم رایج‌ترین پارچه‌هایی هستند که برای دوخت پارچه از آن‌ها استفاده می‌شود. در این میان احتمالا پارچه‌های تور و حریر ساده را در اتاق خواب بیشتر دیده باشید. همان‌طور که می‌دانید جریان یافتن نور طبیعی در خانه می‌تواند انرژی روزانه‌تان را مضاعف کند. پس از پارچه‌‌های ضخیم و سنگین که نور خورشید را کاملا فیلتر می‌کنند برای اتاق خواب استفاده نکنید.

مناسب‌ترین-پارچه-برای-پرده-اتاق-خواب-کدام-است

حین انتخاب پرده بهتر است فکری برای شستشوی آن نیز داشته باشید. شستن پرده‌های سنگین مانند پارچه‌های مخمل بسیار دشوار است درحالی‌که یک پرده سبک حریر را می‌توان به راحتی باز نموده و پس از شستشو دوباره نصب کرد.

رنگ پرده شیک و مدرن برای اتاق خواب

رنگ پرده اتاق خواب بهتر است براساس فاکتورهای زیر صورت بگیرد:

  • رنگ دیگر اثاثیه موجود در اتاق مانند پرده یا سرویس خواب
  • متراژ اتاق خواب
  • میزان نور طبیعی اتاق

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، هارمونی رنگ پرده با دیگر اجزای اتاق خواب است. اگر اتاق دلباز و بزرگی دارید برای انتخاب رنگ پرده دستتان بسته نیست اما اگر اتاق کوچکی دارید بهتر است از رنگ‌‎های تیره و دلگیر استفاده نکنید. دیگر فاکتور موثر در انتخاب رنگ پرده، میزان نور اتاق است. در صورتی که اتاق‌تان پنجره زیادی ندارد و در نتیجه تاریک است، پرده‌های حریر یا تورهای ساده سفید بهترین انتخاب هستند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید