ساندویچ پانل با عایق پلی یورتان

ساندویچ-پانل-با-عایق-پلی-یورتان

ساندویچ پانل ها سازه های پیش ساخته هستند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این سازه های جدید در کنار سازه های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند. با تغییرات تکنولوژی و پیشرفت علم کاملا بدیهی است که نوع زندگی انسان ها و شیوه ساخت ساختمان ها نیز با گذشت زمان تغییر کنند. ساندویچ پانل با عایق پلی یورتان یکی از انواع ساندویچ پانل ها است. ساندویچ پانل های پلی یورتان سازه هایی بسیار رایج در ساخت و ساز هستند. زیرا این سازه ها کاملا اقتصادی و به راحتی قابل نصب هستند.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از ساندویچ پانل ها بر اساس ویژگی های خود کاربرد های مختلفی دارند. هر کدام از ساندویچ پانل ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها را نام خواهیم برد.

  1. ساندویچ پانل های دیواری
  2. ساندویچ پانل های سقفی
  3. ساندویچ پانل های سردخانه ای
  4. ساندویچ پانل های کلین روم

همان طور که گفته شد هر کدام از ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی هستند. ساندویچ پانل سقفی نیز دارای انواع مختلفی است. در این مقاله قصد داریم که در مورد ساندویچ پانل های عایق پلی یورتان و قیمت ساندویچ پانل که یکی از انواع ساندویچ پانل ها است توضیح دهیم. انواع ساندویچ پانل ها عبارتند از:

انواع-ساندویچ-پانل-پلی-یورتان

  1. ساندویچ پانل های شادولاین
  2. ساندویچ پانل های طرح آردواز
  3. ساندویچ پانل های پلی یورتان (ساندویچ پانل های عایق پلی یورتان)
  4. ساندویچ پانل پشم سنگ
  5. ساندویچ پانل پلی استایرن

انواع ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل های پلی یورتان از یک هسته که جنس آن از پلی یورتان است ساخته می شود. این هسته پلی یورتانی به دو لایه فلزی متصل است. ساندویچ پانل ها هم برای دیوار و هم برای سقف کاربرد دارند.

ویژگی های پانل پلی یورتان

این پانل ها ویژگی های بسیار گسترده ای دارند. ویژگی این پانل ها به ویژه خاصیت عایق سازی آن ها موجب شده است تا این سازه ها کاربرد های بسیار گسترده ای داشته باشند.

ویژگی های پانل های پلی یورتان شامل وزن کم و سبک بودن، مقاومت بالا در برابر حشرات، سهولت در نصب، تنوع بالا، ضد آب بودن و طول عمر بالا این پانل ها است.

کاربرد پانل های پلی یورتانی

پلی یورتان عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است. استفاده از این پانل ها می تواند کمک کند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. به عنوان مثال سردخانه ها، مکان هایی هستند که با صرف هزینه های بسیار زیاد محیط مناسب و استانداردی را برای نگهداری از مواد غذایی و داروها ایجاد می کنند. استفاده از پانل های پلی یورتانی می تواند کمک کند تا اتلاف انرژی کمتری صورت بگیرد و در نتیجه هزینه های کلی کاهش پیدا کند.

با توجه به آنکه پلی یورتان عایق بسیار خوبی است. در نتیجه بیشترین کاربرد این پانل ها در عایق سازی ساختمان ها و سازه ها است. پانل های پلی یورتان علاوه بر عایق سازی سازه ها کاربرد های دیگری نیز دارند. یخچال و فریزر، ماشین ها، مبلمان و… مواردی هستند که از پلی یورتان در ساخت آن ها استفاده می شود.

کانکس های پلی یورتانی

در گذشته (جنگ جهانی دوم) کانکس ها صرفا به عنوان خانه های موقت مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه conex ها کاربردهای بسیار زیادی دارند. با توجه به ویژگی‌ های متعدد کانکس ها کاربرد های وسیعی نیز دارند. امروزه در ساخت مدارس، نمازخانه ها، سردخانه ها، عابر بانک ها، مراکز واکسیناسیون و… از کانکس ها استفاده می شود.

پانل های پلی یورتانی سازه ای است که می توان از آن در ساخت کانکس ها استفاده کرد. پانل های پلی یورتان بسیار سبک هستند و منافذ در آن بسته هستند. ویژگی های مثبت پلی یورتان ها در کنار یکدیگر موجب می شود تا کانکس های ساخته شده از آن ها به خوبی عایق شوند.

کانکس پلی یورتانی؛ یک ساختمان پیش ساخته عایق و مقاوم

همانطور که گفته شد کانکس های ساخته شده از پلی یورتان بسیار سبک هستند و نوعی ساختمان پیش ساخته محسوب می‌شوند که از آن‌ها می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. این سبک بودن در نتیجه باعث می شود کانکس ها سازه هایی باشند که وزن کمی دارند. این سبک بودن کانکس ها باعث می شود آسیب های کمتری در بلایای طبیعی مانند زلزله به وجود بیاید.

کانکس های پلی یورتانی می توانند تا دمای 100 درجه سانتی گراد مقاومت کنند. البته بعد از دمای 100 درجه ای کانکس های پلی یورتانی تجزیه و از بین خواهند رفت. کانکس ها پلی یورتانی مانع رشد و تکثیر باکتری ها می شوند. این ویژگی پلی یورتان ها باعث می شود که کانکس های تولید شده استرلیزه و بهداشتی باشند و موجب بروز و ایجاد بیماری نشوند.

آتش سوزی و خطرات ناشی از آن یکی از ترس های بشر از گذشته تا به الان بوده است. بشر همواره تلاش کرده است که تا با استفاده از عوامل متعدد مانع از ایجاد آتش و اشتعال شود. پلی یورتان ها متریال های غیر قابل اشتعالی هستند. کانکس های تولید شده از پلی یورتان نیز غیر قابل اشتعال خواهند بود. در نتیجه می توان با فراغ آسوده از این کانکس ها استفاده کرد. زیرا کانکس های ساخته شده از پلی یورتان غیر قابل اشتعال خواهند بود.

چرا کانکس های پلی یورتانی ؟

همانطور که گفته شد می توان کانکس ها را با استفاده از ساندویچ پانل های پلی یورتانی ساخت. ساندویچ پانل های عایق پلی یورتان دارای هسته پلی یورتانی هستند. اما می توان از عایق های دیگر نیز در ساخت ساندویچ پانل ها استفاده کرد. می توان ساندویچ پانل با عایق هایی مانند پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه نیز تولید کرد.

اما چه چیزی باعث برتری ساندویچ پانل های پلی یورتانی شده است؟ پلی یورتان ها دو برابر عایق های دیگر موجب بهره وری انرژی می شوند. در نهایت استفاده از عایق پلی یورتان در ساخت کانکس ها می تواند میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. این عوامل در کنار هم باعث برتری و استفاده هر چه بیشتر از پانل های پلی یورتانی می شود.

ساندویچ پانل های پلی یورتان را میتوانید از انواع فروشندگان در این حوزه خریداری کنید .برای خرید ساندویچ پانل با عایق پلی اورتان باید به اصل بودن و کیفیت آن توجه کنید تا کارایی مطلوبی برای شما داشته باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید