سیر تا پیاز خرید آپارتمان در بلوار اباذر تهران

بلوار-اباذر-تهران-کجاست

می‌دانیم که این‌ روزها هزینه خرید خانه یا اجاره آپارتمان در تهران سر به فلک کشیده و حتی نمی‌توان به آن فکر کرد. در این شرایط قطعا یافتن خانه‌ای که هم در محله مناسبی قرار گرفته باشد و هم از نظر قیمت فشار مضاعفی را به خانواده وارد نکند، یکی از دغدغه‌های اقشار متوسط مردم تهران است. با وجود این بلوار اباذر تهران یکی از مناطق جنوبی این شهر است که از نظر امکانات در سطح قابل قبولی قرار دارد و خانه‌های این منطقه نسبت به سایر نقاط این کلان شهر مناسب‌تر هستند. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

پیشینه محله اباذر تهران

محله اباذر تهران واقع در ناحیه 2 شهرداری منطقه 15 تهران است. شغل اصلی ساکنین این منطقه که در گذشته به آن فلاح می‌گفتند کشت گندم بود. از سال 1357 به بعد چهره این منطقه تغییر کرده و ساخت و سازها باعث شده از حالت روستایی به شهری درآید.

امروزه این منطقه 301 هکتار مساحت دارد و به دلیل وجود خانه‌های قدیمی یا کوچک و نوساز برای کسانی که به دنبال اجاره یا خرید خانه با قیمت کم هستند مناسب است.

موقعیت مکانی بلوار اباذر تهران

بلوار اباذر تهران واقع در جنوب شرق تهران و در دو منطقه 14 و 15 شهرداری تهران است که خیابان پیروزی در سمت شمالی، خیابان نبرد در سمت غربی، خیابان خاوران در سمت جنوبی و بزرگراه بسیج در سمت شرقی آن قرار دارد. این بلوار شامل دو بخش شمالی و جنوبی است که بخش شمالی آن از پیروزی تا خیابان محلاتی و بخش جنوبی آن از خیابان محلاتی تا خیابان خاوران کشیده می شود.

در این رابطه بخوانید : بهترین محله‌های جنوب تهران

موقعیت-مکانی-بلوار-اباذر-تهران

زندگی در بلوار اباذر تهران چه مزایایی دارد ؟

ذهنیت بسیاری از مردم درباره محلات جنوبی تهران با فقر، جرم، امکانات محدود و زندگی سخت عجین شده است؛ در حالی که همه این‌ها چیزی جز یک تصور اشتباه نیستند. محله بلوار اباذر تهران با وجود اینکه جزو مناطقی جنوبی تهران به حساب می‌آید، اما به لحاظ امکانات زندگی و سطح رفاه مردم در سطح قابل قبولی است. در ادامه به برخی از امکانات و مزایای بلوار اباذر تهران می‌پردازیم.

وجود رودخانه

رودخانه‌ای به طول 4 هزار متر در وسط بلوار اباذر تهران جریان دارد که موجب پاکیزگی هوای این منطقه نسبت به سایر مناطق شرق تهران می‌شود.

افزایش سرانه فضای سبز

وجود رودخانه در این منطقه باعث افزایش فضای سبز اطراف بلوار شده است. 12 بوستان و پارک در اطراف این بلوار وجود دارد که خود گویای بالا بودن سرانه فضای سبز در این منطقه است.

امکانات تفریحی

بوستان‌های اطراف بلوار اباذر تهران علاوه بر چشم‌انداز زیبا و پاکیزگی هوا محیط مفرحی را برای خانواده‌ها و به خصوص کودکان فراهم آورده است. بوستان کودک، پارک گلگشت، بوستان وحدت، بوستان آزالیا، بوستان گلسار، پارک فدائیان اسلام و … از این جمله‌اند.

علاوه بر پارک‌ها و بوستان‌ها 4 باشگاه بدنسازی، 4 زمین چمن فوتبال و 2 مجموعه ورزشی فرصت مناسبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه فراهم آورده تا در این اماکن به تفریح و سرگرمی و ورزش بپردازند.

در این رابطه بخوانید : خرید خانه در منطقه ۵ تهران ؛منطقه پرمعامله پایتخت

امکانات-تفریحی-بلوار-اباذر-تهران

امکانات فرهنگی و آموزشی

سرای محله در بلوار اباذر تهران کلاس‌های مختلف آموزشی در حوزه‌هایی مانند ورزش، یوگا، کلاس‌های هنری، مدیریت خانواده، محیط زیست و سلامت برگزار می‌کند. یکی از مهم‌ترین مراکز مهم فرهنگی پایتخت به نام مرکز فرهنگی خاوران نیز در این بلوار واقع شده است.

مراکز خرید

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در بلوار اباذر مجتمع «پردیس زندگی» است که علاوه بر سالن سینما شامل فروشگاه‌های پوشاک، اسباب بازی، لوازم آرایش و بهداشتی و ورزشی است. به جز مجتمع پردیس زندگی مراکز خرید دیگری از جمله مجتمع آیسان، پاساژ پردیسان، مجتمع فانوس، مجتمع نور قائم، مجتمع تجاری و اداری گلشن نیز در این بلوار واقع شده‌اند.

مراکز درمانی

بیمارستان پیامبران که یک بیمارستان فوق تخصصی در همه حوزه‌های درمانی است و از نظر تجهیزات پزشکی در سطح قابل قبولی قرار دارد در این بلوار قرار دارد. علاوه بر بیمارستان پیامبران چندین درمانگاه و داروخانه نیز در منطقه اباذر واقع شده است.

در این رابطه بخوانید : مناطق ارزان تهران برای اجاره کجاست؟

بیمارستان-پیامبران

زندگی در بلوار اباذر تهران چه معایبی دارد؟

قطعا زندگی در هر محله‌ای در کنار مزایای آن با مشکلاتی نیز همراه است. در این بخش به بررسی بخشی از مشکلات موجود در منطقه اباذر می‌پردازیم.

مشکلات ناشی از وجود رودخانه

برخی معتقدند وجود رودخانه در این منطقه با وجود مزایای فراوان مشکلاتی را هم به همراه داشته است. به طور مثال در حاشیه مسیل رودخانه تجمع و زندگی موش‌ها دیده شده یا بارش باران باعث طغیان رودخانه و به راه افتادن سیل در منطقه می‌شود.

بالابودن سطح آب زیرزمینی

یکی از مشکلاتی که ساکنین بلوار اباذر تهران با آن مواجه هستند، بالا بودن سطح آب زیرزمینی است که مشکلاتی در سیستم دفع فاضلاب را به همراه دارد.

ترافیک سنگین

قطعا یکی از معضلات پایتخت‌نشینی در سال‌های اخیر بحث ترافیک است. خیابان خاوران و بزرگراه بسیج که در بلوار اباذر تهران واقع شده‌اند نیز با این معضل مواجه هستند. به خصوص در روزهای بارندگی ترافیک این مناطق شدیدتر نیز می‌شود. بحث ترافیک فزاینده خیابان خاوران معمولا مورد اعتراض ساکنین این منطقه بوده و شهرداری همواره در تلاش است راهکاری برای حل معضل ترافیک در این منطقه بیابد.

آلودگی هوای منطقه

وجود پایانه خاوران در منطقه بلوار اباذر تهران که شامل تعداد زیادی مینی‌بوس قدیمی و دودزا است، علاوه بر آلودگی هوای منطقه با ایجاد سر و صدای زیاد مزاحمت زیادی را برای ساکنین این منطقه به وجود می‌آورد.

در این رابطه بخوانید : محله تهران ‌نو و هر آنچه که باید درباره این محله بدانید!

قیمت-آپارتمان-در-بلوار-اباذر-تهران

آپدیت شده در 30 فروردین 1402

دسترسی بزرگراهی و حمل ونقل

همجواری با خیابان‌ها و اتوبان‌های مهمی مثل اشرفی اصفهانی، آیت‌الله کاشانی و اتوبان حکیم باعث شده تا بلوار اباذر دسترسی خوبی به بخش‌های مختلف شهر داشته باشد.در جنوب بلوار اباذر، ایستگاه تاکسی‌رانی واقع شده تا ساکنان محل بتوانند خود را به بخش‌های مختلف محله برسانند. از سوی دیگر اتوبوس‌های BRT در بلوار اشرفی اصفهانی که در شرق این محله واقع شده، امکان دسترسی به دیگر محله‌های اطراف را ساده‌تر کرده است.

در محله بلوار اباذر، ایستگاه مترو هم وجود دارد که در خیابان پیامبر، بین شاهد و اسکندرزاده واقع شده است و در عین حال، به‌سادگی می‌توان از بلوار اباذر خود را به ایستگاه متروی صادقیه رساند.

قیمت آپارتمان در بلوار اباذر تهران

یکی از دلایلی که بلوار اباذر تهران را به منطقه‌ای محبوب جهت خرید یا اجاره آپارتمان تبدیل می‌کند مسئله دسترسی مناسب آن به بزرگراه‌های مجاور یعنی بزرگراه آهنگ، بزرگراه امام رضا، بزرگراه افسریه، بزرگراه بعثت و بزرگراه امام علی است.

همان‌طور که در بالا عنوان شد این منطقه از طریق خیابان محلاتی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که به نظر می‌رسد بخش جنوبی آن از شهرسازی جدیدتری برخوردار است؛ در حالی که در بخش شمالی این منطقه هنوز بافت سنتی شامل خیابان‌ها و کوچه‌های کم عرض، بافت مذهبی و مساجد، بوستان‌های متعدد و … حفظ شده است.

می‌توان گفت این منطقه علی‌رغم قرارگیری آن در جنوب تهران به علت برخورداری از امکانات رفاهی گزینه مناسبی برای افرادی به شمار می‌آید که به دنبال اجاره یا خرید آپارتمان در منطقه‌ای مناسب و در عین حال با قیمت مناسب هستند.برای اطلاع از قیمت دقیق این منطقه به سایت زومیلا مراجعه کنید.

سخن پایانی

اگر در پی خرید یا اجاره آپارتمان، ویلا و یا املاک هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت بزرگ جستجوی املاک زومیلا بزنید. اگر قصد خرید یا اجاره خانه و آپارتمان در بلوار اباذر تهران را دارید، می‌توانید در سایت زومیلا فایل‌های ملکی متنوع در این محله و قیمت خانه در بلوار اباذر تهران و اطلاعات مربوط به هر خانه را مشاهده کنید.

رهن و اجاره املاک در اباذر منطقه 5 تهران

1 نظر

  1. این مطلب اشتباه است/ بلوار اباذر واقع در منطقه5 است و سمت خیابان پیروزی و خاوران نیست

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید