خرید خانه در منطقه 5 تهران ؛منطقه پرمعامله پایتخت

خرید خانه در منطقه 5

غرب تهران منطقه ای مناسب برای زندگی در این کلان شهر بوده و همیشه از سوی کارشناسان برای سرمایه گذاری پیشنهاد شده است. منطقه پنج در شمال غرب شهر تهران واقع شده و منطقه ای خوش آب و هوا برای زندگی می باشد. با زومیلا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از خرید خانه در منطقه 5 تهران به دست آورید.

نکات لازم برای خرید خانه در منطقه 5 تهران

منطقه پنج در شمال غربی تهران قرار دارد و از شمال به کوه های البرز، از جنوب به جاده مخصوص کرج، از غرب به محله کن و از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی محدود می شود.

منطقه پنج به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوهپایه دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و دارای فضای سبز مطلوبی است. طبق سرشماری انجام شده در سال 1390 حدود 800 هزار نفر در این منطقه سکونت دارند.

از محله های مهم منطقه پنج تهران می توان به شهران ، صادقیه (آریا شهر) ، حصارک ، کن و سولقان ، باغ فیض ، جنت آباد ، شهرک اکباتان، پونک و شهرک آپادانا اشاره کرد.

محله های مناسب خرید خانه در منطقه 5 تهران

جنت آباد: جنت آباد محله ای محبوب برای خرید خانه در منطقه 5 تهران است. اغلب بافت این محله نوساز بوده و یکی از علت های انتخاب جنت آباد برای زندگی؛ خلوتی و آرامش آن است. در کوچه‌ های این محله برخلاف سایر نقاط شهر همیشه جای پارک وجود دارد و از سر و صدا و شلوغی خبری نیست. علاوه بر این ویژگی های مثبت، ادارات دولتی و شرکت‌ های خصوصی کمتری در این منطقه وجود دارند که باعث خلوتی بیشتر این منطقه می شود. به دلایل گفته شده خرید املاک در جنت آباد طرفداران زیادی دارد.

شهران : این محله از پرفروش ترین محله ها برای خرید مسکن در منطقه 5 به شمار می آید. خیابان وسک و طوقانی از گران قیمت ترین خیابان های شهران هستند.

شهرک اکباتان: این شهرک دارای سه فاز بوده و حدود 15 هزار واحد مسکونی دارد. همچنین نزدیک به 45 هزار نفر در این شهرک ساکن هستند. این شهرک از سمت شرق در مجاورت کوی بیمه، از شمال به اتوبان تهران کرج ، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و از سمت غرب به نمایشگاه صنایع هوایی محدود می شود.

خرید خانه در منطقه 5 تهران

حصارک: این محله از محله های قدیمی تهران بوده و قدمت زیادی دارد. در سال های اخیر ، ساخت و سازها در حصارک افزایش یافت و جمعیت به شکل بی سابقه ای در این محله رشد کرد. جمعیت حصارک هم اکنون در حدود دوازده هزار نفر است.

صادقیه: این محله قبل از انقلاب سال 1357 آریاشهر نام داشت. بخشی از صادقیه در منطقه دو و بخشی از آن در منطقه پنج واقع شده است. محله صادقیه دارای دو فلکه به نام های فلکه اول و دوم بوده که در فاصله میان این دو فلکه مراکز آموزشی و تجاری بسیاری قرار دارد. از معروف‌ترین و بزرگترین آنها می توان به مجتمع تجاری گلدیس اشاره کرد.

پونک ؛ محبوب ترین محله برای خرید خانه در منطقه 5 تهران

پونک در شمال غرب تهران همیشه از پرطرفدار ترین نقاط پایتخت برای سکونت بوده است. آب و هوای به نسبت مطلوب ، نزدیکی به مراکز خرید و دسترسی داشتن به نقاط مختلف تهران از جمله ویژگی های مثبت این محله بوده که موجب محبوبیت آن شده است. به دلایل ذکر شده طرفداران زیادی برای خرید املاک در پونک تهران وجود دارد.

مراکز مهم تجاری و تفریحی واقع در منطقه 5 تهران

هایپر استار (بلوار فردوس)، تیراژه (اشرفی اصفهانی)، مجتمع تجاری و فرهنگی کوروش (بزرگراه شهید ستاری)، مرکز خرید مگامال (شهرک اکباتان) و فروشگاه شهروند پونک از مراکز مهم تجاری هستند. پارک ارم (آزادراه تهران – کرج)، باغ وحش ارم ، سرزمین عجایب و مجموعه ورزشی آزادی از دیگر مکان های مهم منطقه پنج به شمار می آیند.

مرکز خرید مگامال در منطقه 5 تهران

سطح دسترسی در منطقه 5 تهران

منطقه پنج پایتخت دارای پنج ایستگاه مترو به نام های ایستگاه ارم سبز ، بیمه ، شهرک اکباتان ، صادقیه و میدان آزادی است، که به دلیل وصل شدن به متروی کرج ، نقش بسیار مهمی را در جابه جا کردن مسافران در طول روز ایفا می کند.

مراکز بهداشتی درمانی منطقه 5

بیمارستان روانپزشکی آزادی ، بیمارستان زنان و زایمان صارم و همچنین بیمارستان های پیامبران ، ابن سینا ، امید و فردا از مراکز مهم درمانی در این منطقه هستند که خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه پزشکی به مردم ارائه می کنند.

خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران

نرخ خرید ملک در این منطقه از متری 13 میلیون تومان شروع شده و تا 25 میلیون تومان ادامه دارد. البته این ارقام با توجه به سال ساخت ساختمان ، متراژ و موقعیت ملک متغیر بوده و ممکن است قیمت کمتر یا بیشتر شود.
در منطقه پنج تهران با توجه به میزان بودجه خود می توانید خانه هایی با متراژ بالا و هم با متراژ پایین پیدا کنید. با مراجعه به سایت زومیلا قیمت خرید ، فروش ، رهن و اجاره املاک برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

نتیجه گیری

به افرادی که خواهان زندگی در منطقه ای آرام و ایده آل هستند ، سکونت در منطقه 5 پایتخت را پیشنهاد می کنیم. هم اکنون که اطلاعات مفیدی از این منطقه به دست آوردید می توانید متناسب با بودجه خود اقدام به خرید، رهن یا اجاره مسکن کنید. ما پیشنهاد می کنیم به آگهی های به روز درج شده در زومیلا برای خرید خانه در منطقه 5 تهران مراجعه کنید.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

4 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید