خرید آپارتمان در هشتگرد کرج و بهترین فاز آن

هشتگرد کجاست

در پی افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در تهران، خرید خانه بیش از هر وقت دیگری برای عده زیادی از مردم تبدیل به رویا شده است. نه تنها خرید خانه در تهران برای خیلی از افراد غیرممکن شده است؛ بلکه عده‌ای حتی دیگر امکان اجاره‌نشینی در این کلان‌شهر را هم ندارند. به همین خاطر هر ساله، به‌خصوص در این چند سال اخیر، جمعیت قابل‌توجهی برای سکونت و داشتن سرپناه، از تهران به سایر شهرهای جدید اطراف پایتخت می‌روند. در واقع شهرهای جدید به منظور کنترل جمعیت و همچنین کنترل قیمت زمین و مسکن کلانشهرها به وجود آمده‌اند. شهر جدید هشتگرد در استان البرز یکی از این شهرهاست. نزدیکی به تهران و کرج یا حتی قزوین و وجود خط متروی اختصاصی هشتگرد، باعث افزایش تقاضا برای سکونت در هشتگرد شده است. در این مطلب بررسی می‌کنیم که هشتگرد کجاست و برای سکونت مناسب است یا خیر.

هشتگرد کجاست | بررسی موقعیت جغرافیایی

شهر جدید هشتگرد در استان البرز و در محدوده شمال غرب ایران قرار دارد. این شهر با شهرهایی مانند تهران، کرج، باغستان، اشتهارد، نظرآباد و هشتگرد مجاورت دارد. شهر جدید هشتگرد از نظر تقسیمات کشوری مجزا از شهر قدیم (هشتگرد) است و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. عده‌ای به اشتباه این دو شهر را یکی می‌دانند؛ اما باید بگوییم آن‌ها مجزا از هم و صرفا هم‌جوارند. شهر جدید هشتگرد در سال‌های اخیر بنا نهاده شده و به فاصله ۵ کیلومتری هشتگرد و در شمال شرقی آن واقع شده است. البته اکنون بسیاری از افراد شهر جدید هشتگرد را هم به خلاصه همان هشتگرد می‌گویند.

  • فاصله شهر جدید هشتگرد تا تهران: ۶۵ کیلومتر
  • شهر جدید هشتگرد تا کرج: ۲۵ کیلومتر
  • فاصله شهر جدید هشتگرد تا قزوین: ۷۵ کیلومتر

چرا شهر جدید هشتگرد برای زندگی مناسب است؟

حال که متوجه شدید هشتگرد کجاست این سوال برایتان پیش می‌آید که هشتگرد برای زندگی مناسب است یا خیر. در ادامه دلایل انتخاب این شهر به عنوان محل سکونت را ذکر می‌کنیم. در واقع می‌گوییم که چرا با وجود تمام کم و کاستی‌ها سرمایه‌گذاری و زندگی در این نوین شهر مناسب است.

  • نزدیکی به تهران و کرج
  • اتصال به شبکه مترو تهران و حومه
  • برخورداری از آب‌وهوای معتدل کوهستانی و تابستان‌هایی خنک‌تر از تهران
  • دسترسی مناسب به منابع آب
  • هوای تمیزتر و آلودگی کم‌تر از تهران و کرج
  • شیب مناسب جهت شهرسازی
  • خاک مناسب جهت بلند مرتبه سازی
  • برخورداری از زمین‌های مناسب با مالکیت عمومی قابل تملک به غیر
  • قرارگیری شهرک صنعتی در جوار شهرک مسکونی و ایجاد فرصت کارآفرینی برای ساکنین

در این رابطه بخوانید: اطراف تهران کجا خونه بخرم ؟

زندگی در هشتگرد

دسترسی به شهر جدید هشتگرد

در جواب هشتگرد کجاست متوجه شدیم که هشتگرد به تهران نزدیک است؛ اما می‌خواهیم بدانیم راه‌های دسترسی به هشتگرد دقیقا به چه صورت است. دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق آزادراه کرج-قزوین امکان‌پذیر است. این آزادراه به وسیله سه تقاطع غیرهمسطح به شهر مرتبط خواهد شد. در ضمن راه‌آهن سراسری در جنوب شهر قدیم هشتگرد و متروی هشتگرد از دیگر راه‌های دسترسی به این شهر است.

مترو هشتگرد به خط ۵ مترو تهران متصل می‌شود و از ایستگاه مترو صادقیه تا ایستگاه شهر جدید هشتگرد تقریبا ۴۰ دقیقه فاصله است. با راه‌اندازی مترو و آسان شدن رفت‌وآمد جمعیت هشتگرد طی سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

در این رابطه بخوانید: مناطق در حال رشد اطراف تهران را بشناسید.

فاصله تهران تا هشتگرد

ساختار شهر جدید هشتگرد

شهر جدید هشتگرد از دو بخش مسکونی و صنعتی تشکیل شده که در جوار هم قرار دارند. بخش صنعتی با مساحت حدود ۲۰۰ هکتار به منظور تامین اشتغال اهالی شهر جدید و جلوگیری از خوابگاهی شدن شهر طراحی شده است. با این وجود بسیاری از هشتگردی‌ها برای امرار معاش و کسب درآمد نیازی به رفت‌وآمد روزانه به تهران ندارند و می‌توانند از فرصت‌های شغلی شهر خودشان بهره ببرند. در بررسی هشتگرد کجاست باید بگوییم بخش صنعتی هشتگرد باعث شده این شهر در زمینه اشتغال‌آفرینی عملکرد خوبی داشته باشد.

بهترین فاز شهر جدید هشتگرد کدام است ؟

برای کسانی که می‌خواهند در این شهر ساکن شوند و خانه بخرند این سوال مطرح می‌شود که بهترین فاز شهر جدید هشتگرد کجاست و کجای هشتگرد خوب است. این شهر از هفت فاز تشکیل شده است. فازهای مسکونی از نظر امکانات و قیمت مسکن تفاوت چشم‌گیری با هم ندارند و تقریبا در یک سطح هستند. اما فاز یک قدیمی‌ترین فاز است و اکثر ساکنین آن کارمندان دولتی هستند که به واسطه شرکت‌های تعاونی صاحب‌خانه شده‌اند. هشتگرد جدید دارای لوله‌کشی آب، برق، گاز، تلفن و جمع‌آوری فاضلاب استاندارد است و در آینده نزدیک شاهد سیل مهاجرت به این شهر خواهیم بود. البته شهر جدید هشتگرد کمبودهایی دارد؛ اما با افزایش جمعیت و به منظور تامین نیازهای مردم، خدمات شهری و امکانات زیرساختی و رفاهی این شهر در حال تکمیل شدن است.

آپدیت شده در 30 فروردین 1403

مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

پروژه مسکن مهر در هشتگرد از اواخر دهه ۸۰ و با ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که ۳۵ هزار واحد آن‌ها توسط شرکت عمران شهر جدید در دست اقدام قرار گرفت. به علت کمبود امکانات در این شهر، بسیاری از واحدها تا مدت‌ها سکنه نداشتند. اما با بهره‌برداری از متروی هشتگرد و تکمیل زیرساخت‌های شهری، واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد با افزایش تقاضا مواجه بوده‌اند.

در این رابطه بخوانید: ۶ مورد از بهترین منطقه های کرج برای سرمایه گذاری

امکانات شهر جدید هشتگرد

طرح اقدام ملی در هشتگرد

در راستای بررسی هشتگرد کجاست باید موارد مربوط به طرح اقدام ملی در هشتگرد جدید را نیز با شما در میان بگذاریم. سال گذشته عملیات ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهر جدید هشتگرد آغاز شد. میانگین متراژ این واحدها ۷۵ متر در نظر گرفته شده است و در هفت طبقه ساخته می‌شوند. همچنین بخش عمده مسکن ملی هشتگرد در فازهای ۴ و ۷ اجرا خواهد شد. بخشی از هزینه خرید واحدهای مسکن ملی را می‌توان با دریافت وام مسکن ملی تامین کرد.

قیمت خرید خانه در هشتگرد جدید

به دنبال افزایش قیمت مسکن در تهران افراد زیادی به سمت شهرهایی مانند هشتگرد جدید مهاجرت کرده‌اند. به این خاطر قیمت خانه در این شهر روند صعودی دارد. همچنین با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، خدماتی و درمانی و امکانات رفاهی شهر جدید هشتگرد، شاهد گسترش روزافزون قیمت آپارتمان در این شهر خواهیم بود. اما به هر حال خانه‌دار شدن در هشتگرد جدید بسیار ارزان‌تر از تهران است. برای اطلاع از قیمت خانه‌های هشتگرد و مشاهده بهترین فایل‌های مسکونی این منطقه می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کرده و متناسب با بودجه خود بهترین مورد را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از زومیلا بررسی کردیم که هشتگرد کجاست و چه امکاناتی برای زندگی دارد. برای کسانی که بودجه‌شان به خرید و اجاره خانه در تهران نمی‌رسد شهر جدید هشتگرد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر از آینده شهر جدید هشتگرد و ارزش سرمایه‌گذاری در آن بپرسید باید بگوییم با توجه به راه‌اندازی مترو، دسترسی راحت از تهران و کرج به هشتگرد و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز و امکانات شهری، این شهر در آینده رشد قابل‌توجهی خواهد داشت و یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید