نظرآباد کرج کجاست | خرید آپارتمان در نظرآباد

نظرآباد کرج کجاست

وقتی نام نظرآباد را می‌شنوید چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ خیلی از شما احتمالا تا به حال اصلا اسم این شهر را نشنیده‌اید. عده‌ای هم که نام نظرآباد به گوششان خورده است آن را شهری پرت و بدون امکانات در کرج می‌دانند و چندان شناختی از این شهر ندارند. کمتر کسی می‌داند منظقه نظرآباد پیشینه‌ای ۹۰۰۰ ساله و تاریخ و تمدنی غنی دارد. دراین مطلب بررسی می‌کنیم که نظرآباد کرج کجاست و جاهای دیدنی آن کدامند. همچنین شرایط زندگی و امکانات نظرآباد را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد خرید خانه در نظرآباد به منظور سکونت و سرمایه‌گذاری داشتید، با این شهر آشنا باشید.

نظرآباد شهری در استان البرز

نظرآباد یکی از شهرهای استان البرز است و مرکز شهرستان نظرآباد به حساب می‌آید. همان‌طور که گفتیم شهرستان نظرآباد قدمتی حدودا ۹۰۰۰ ساله دارد و منطقه باستان‌شناسی ازبکی این قدمت را تایید می‌کند. نظرآباد در محدوده شمال غرب ایران قرار دارد و با شهرهایی مثل کرج، هشتگرد، ماهدشت، شهریار، اشتهارد و محمدیه همجوار است.

فاصله تهران تا نظرآباد کرج

نظرآباد در فاصله تقریبا ۸۵ کیلومتری غرب تهران و ۴ کیلومتری جنوب غربی هشتگرد واقع شده است.

در این رابطه بخوانید : شهرک وحدت کرج کجاست

نظرآباد کرج نقشه

تاریخچه نظرآباد

اگر می‌خواهید بدانید نظرآباد کرج کجاست قبل از هر چیز باید تاریخچه آن را بدانید. نظرآباد از تاریخچه‌‌ای غنی بهره‌ای می‌برد اما در اصل روستایی بود که به آن توجهی نمی‌شد و مردمانش در فقر و با حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی زندگی می‌کردند. در سال ۱۳۳۲ میرزا عبدالله مقدم روستای نظرآباد را که تنها حدود ۸-۷ خانوار دامدار و ۶۵ زارع در آن زندگی می‌کردند می‌خرد. آن زمان نظرآباد هم مثل بسیاری دیگر از روستاها شرایط مناسبی نداشته است. با احداث کارخانه در نظرآباد توسط میرزا عبدالله مقدم توسعه نظرآباد آغاز می‌شود. در این راستا خانه‌های کاهگلی به ساختمان‌های آجری تبدیل شدند، آب لوله‌کشی و برق در نظر گرفته شد و مدارس دخترانه و پسرانه، حمام و درمانگاه نیز از دیگر امکاناتی بود که در اختیار اهالی نظرآباد قرار گرفت. به این ترتیب در آن زمان نظرآباد توسط آقای مقدم از روستایی بدون امکانات به شهری آباد تبدیل شد.

جاهای دیدنی نظرآباد کرج کجاست | از تپه ازبکی تا فرودگاه آزادی

نظرآباد فقط محلی برای استقرار کارخانجات تولیدی و شهرک‌های صنعتی نیست؛ این منطقه جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هم دارد که شناخت و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

تپه ازبکی

منطقه باستان‌شناسی ازبکی که اولین خشت دست‌ساز بشر در آن‌جا یافت شده در نظرآباد قرار دارد. این خشت دست‌ساز به نشانه گفت‌وگوی تمدن‌ها به سازمان ملل هدیه شد و اکنون در آن‌جا نگهداری می‌شود. محوطه باستانی ازبکی که یکی از محوطه‌های ارزشمند تاریخی فلات ایران است در شمال غرب نظرآباد قرار دارد.

فرودگاه آزادی نظرآباد

فرودگاه آزادی نظرآباد یک فرودگاه تفریحی آموزشی است که اولین مجموعه پروازی بخش خصوصی ایران محسوب می‌شود. در جواب فرودگاه آزادی نظرآباد کرج کجاست باید بگوییم این فرودگاه در جنوب روستای صالحیه و یک کیلومتری غرب تالاب صالحیه قرار دارد. آموزش پرواز و خلبانی با هواپیماهای سبک و فوق سبک و همچنین خرید، فروش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه آزادی صورت می‌گیرد.

در این رابطه بخوانید : هشتگرد کجاست و چه امکاناتی دارد؟

فرودگاه آزادی کرج

تالاب صالحیه

تالاب صالحیه نظرآباد ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد و در ۱۷ کیلومتری غرب نظرآباد قرار گرفته است. این تالاب که به دلیل تامین نیاز آبی کشاورزان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ توسط رودخانه کردان سیراب می‌شود. انواع گونه‌های جانوری نیز در تالاب صالحیه زندگی می‌کنند.

روستای احمدآباد (مصدق)

خانه دکتر مصدق نخست وزیر سال‌های دور ایران قلعه‌ای خشتی در دهستان احمدآباد است و از جاذبه‌های گردشگری استان البرز محسوب می‌شود. احمدآباد مصدق مرکز دهستان احمدآباد بخش مرکزی نظرآباد است و در ۷.۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آبیک قرار دارد. این قلعه فرهنگی تاریخی آرامگاه دکتر مصدق بوده و در اوایل دوران پهلوی ساخته شده است.

در این رابطه بخوانید : ۶ مورد از بهترین منطقه های کرج برای سرمایه گذاری

مکان های دیدنی نظرآباد

دهستان نجم آباد

جاهای دیدنی نظرآباد کرج کجاست ؟ روستای تاریخی نجم‌آباد یکی دیگر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان نظرآباد محسوب می‌شود. نجم‌آباد دارای خاک بسیار مناسبی برای کشاورزی است و در جلگه معتدل خوش آب‌وهوا قرار دارد. انگور و هندوانه این دهستان هم بسیار باکیفیت و معروف است. امامزاده چهل دختر، مزارع زیبای هندوانه، کویر نجم آباد، غار نمکی و تپه‌های رنگی تعدادی دیگر از جاذبه‌های گردشگری نجم آباد است.

شغل اهالی نظرآباد

نظرآباد یک شهرک صنعتی است و بیش از ۱۰۰ کارخانه و شرکت مانند شرکت فرآورده‌های گوشتی آرمان کرج و شرکت صنایع تولیدی زهش در این منطقه قرار دارند. ساکنین نظرآباد اغلب در این کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار هستند. همچنین آب فراوان و خاک سبک دشت نظرآباد برای کشاورزی بسیار مناسب است و بسیاری از روستاییان نظرآباد هم از راه زراعت و دامپروری کسب درآمد و امرارمعاش می‌کنند.

راه‌های دسترسی به نظرآباد

اگر می‌خواهید با ماشین شخصی به نظرآباد بروید باید از طریق آزادراه کرج قزوین بروید. اگر هم خودروی شخصی ندارید، تاکسی‌های کرج به نظرآباد می‌روند.

مترو نظرآباد کرج کجاست ؟

در حقیقت نظرآباد خودش ایستگاه مترو ندارد؛ اما نزدیک‌ترین مترو به نظرآباد ایستگاه هشتگرد است. البته مسئولین قول‌هایی برای راه‌اندازی مترو نظرآباد داده‌اند.

در این رابطه بخوانید : آشنایی با محله های ارزان قیمت کرج برای زندگی

بهترین منطقه کرج برای خرید خانه

امکانات و شرایط زندگی در نظرآباد کرج

اگر قصد اجاره یا خرید خانه در نظرآباد دارید باید بدانید این شهر امکانات رفاهی نسبتا مناسبی دارد؛ اما نه آن‌قدر که باید و شاید. داخل خود شهر نظرآباد مراکز خرید، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها (بیمارستان امام حسن، معروف‌ترین بیمارستان نظرآباد)، مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، بوستان‌ها و فضای سبز، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و دیگر امکانات رفاهی برای زندگی وجود دارد؛ اما این امکانات در سطح متوسط و در بعضی از محله‌ها حتی شاید در سطح متوسط رو به پایینی قرار دارد و لازم است که مسئولان توجه بیش‌تری به این شهر کنند. البته باز امکانات خود نظرآباد بد نیست؛ ولی مسکن مهر نظرآباد که خارج از شهر است تقریبا می‌توان گفت از هیچ‌گونه خدمات شهری و رفاهی بهره‌مند نیست و نیازمند رسیدگی و توجه است. آلودگی صوتی و تنفسی نیز از دیگر معضلات نظرآباد کرج است.

آپدیت شده در 30 فروردین 1402

خرید خانه در نظرآباد کرج

با توضیحاتی که تا این قسمت خوانده‌اید و می‌دانید نظرآباد کرج کجاست باید بگوییم اگر قصد خرید خانه در نظرآباد را دارید و می‌خواهید آن‌جا ساکن شوید بهتر است فعلا سراغ خانه‌های مسکن مهر نروید؛ چون در حال حاضر آن منطقه امکانات چندان مطلوبی برای زندگی ندارد. اما اگر قصدتان فقط سرمایه‌گذاری است و نه سکونت و پول کمی دارید که می‌خواهید هر طور شده به ملک تبدیلش کنید، خانه‌های مسکن مهر نظرآباد با قیمت ارزان و مناسب می‌تواند برایتان مناسب باشد.

برای خرید خانه به قصد سکونت داخل خود نظرآباد و به‌خصوص محله‌هایی مثل الغدیر و ۲۲ بهمن مناسب هستند و از امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برند. در ضمن سطح فرهنگ مردم در این مناطق بالاتر است. قیمت خانه در نظرآباد نیز بسته به محله‌ای که انتخاب می‌کنید، نوساز یا قدیمی بودن خانه، امکانات آپارتمان و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود.برای  خرید خانه و یا  اجاره آپارتمان به سایت زومیلا مراجعه کنید.

در این رابطه بخوانید : شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

زندگی در نظرآباد

سخن پایانی

نظرآباد بر خلاف تصور خیلی از افراد که صرفا آن را منطقه‌ای پرت می‌دانند شهری غنی از تاریخ و تمدن است و جاذبه‌های گردشگری ارزشمندی دارد. لازم است تا مسئولان آن‌طور که باید و شاید برای حفظ و نگهداری جاذبه‌های این شهر و ارتقاء سطح امکانات رفاهی و خدماتی آن تلاش کنند تا نظرآباد به شهری مناسب برای سکونت و سرمایه‌گذاری تبدیل شود. در این مطلب گفتیم که نظرآباد کجاست و جاهای دیدنی و امکانات آن را توضیح دادیم. اگر سوالی دارید در بخش نظرات می‌توانید با ما در میان بگذارید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید