سبک‌های معماری پرطرفدار برای ساخت باغ ویلا در شمال

ساخت باغ ویلا در شمال
ساخت باغ ویلا در شمال

زمین خود را برای ساخت باغ ویلا در شمال خریداری کرده‌اید اما برای ساخت ویلای خود هنوز هیچ ایده‌ای ندارید؟ سبک‌های مختلفی برای ساخت ویلا مخصوصاً ویلاهایی که به همراه فضای باغی هستند، وجود دارد. قبل از اینکه با آن‌ها آشنا باشید انتخاب مدل نمای ویلا، طراحی فضاهای داخلی و بیرونی و فضای باغی آن برایتان مبهم خواهد بود. بهتر است قبل از آنکه با معمار در این رابطه صحبت کنید، این مقاله زومیلا را بخوانید تا بیشتر با سبک‌های معماری را بشناسید.

پیمانکاری ساخت ویلا در شمال

سبک کلاسیک در ساخت باغ ویلا در شمال

روش کلاسیک طراحی در ویلا به سبک رومی نیز معروف است. همان سبکی است که توجه به نشان دادن عظمت و ابهت را در تمام اجزای بنا مد نظر قرار می‌دهد. سبک کلاسیک در ساخت باغ ویلا در شمال یکی از سبک‌های محبوب و پرطرفدار است. همان سبکی است که با ستون‌های سنگی و طاق‌های بزرگ ابهتی خیره‌کننده به نما می‌دهد. بنایی که برای ویلا در سبک کلاسیک طراحی ساخته شده است با قرار گرفتن در میان باغی به سبک انگلیسی یا فرانسوی زیبایی‌اش دو چندان می‌شود. سبک کلاسیک با ستون‌های فراوان در نما گاهی مشابه با بناهای خامنشیان در گذشته، طراحی می‌شود. در ظرافت‌کاری این سبک اشکال و شکل‌هایی مانند گل نیلوفر آبی، سر حیواناتی مانند شیر و گاو یا پرنده‌ای همانند عقاب استفاده می‌شوند. پیشنهاد می‌دهیم مقاله ویژگی‌های نمای کلاسیک در ساختمان را در سایت زومیلا برای آشنایی بیشتر با این سبک بخوانید.

در سبک کلاسیک یا رومی توجه به قرینگی، ستون‌های بلند، پنجره‌هایی با قاب دورتادورش، قرنیزهایی بسیار ظریف و باغی مرتب و کارشده ب درختانی آرایش شده در روبرویش اهمیت فراوان دارد. بیشتر طراحی و ساخت ویلا در شمال مخصوصاً در شهرهایی مانند شهمیرزاد یا گرگان به این سبک انجام شده است. در باقی مناطق نیز می‌توانید بهترین نمونه‌های سبک رومی یا کلاسیک را ببینید.

میانگین هزینه ساخت ویلا در شمال

سبک طراحی مدرن ویلا

در ویلاهای مدرن از جدیدترین سیستم‌های گرمایش و سرمایش و اطفای حریق استفاده شده است. یک ویلا را نمی‌توان به دلیل استفاده از اشکال مدرن جزو دسته ویلاهای مدرن قرار داد. در ویلاهای مدرن اصالت مصالح ساختمانی را می‌توان مشاهده کرد. هر شاخه فولاد و بتن اطراف آن در دیوارهای ویلاهای مدرن آگاهانه قرار داده شده‌اند و می‌توانید بافت بتن را در کف و دیوارها مشاهده کنید که نمای سطوح اصلی ویلا هستند. سقف‌های تخت و بی زاویه و نزدیکی فرم ویلا به مستطیل بدون بازی اضافی با فرم و فضا را فقط در ویلاهای مدرن می‌توان مشاهده کرد. پنجره‌های تمام قد و استفاده از شیشه‌های دو جداره و رفلکس اولین بار توسط معماران مدرن استفاده شد و امروزه می‌توان کاربرد آن‌ها را در انواع خانه‌های شهری و ویلایی دید. می‌توان این قاعده در تمام آثار معماری مدرن دید که کارکرد حداکثری اولین مزیت این دسته از آثار است. همه اجزا هر سازه مدرن بهترین عملکرد را داشته و از آخرین تکنولوژی زمان خود بهره گرفته‌اند و هیچگاه زیبایی ظاهری فدای عملکرد مناسب در آثار مدرن نمی‌شود.

این مطلب را از دست ندهید: ویلا در شمال و نکات قابل توجه قبل از خرید!

سبک نئوکلاسیک در ساخت باغ ویلا در شمال

ویلای نئوکلاسیک یا سبک تلفیقی

با تغییر شرایط ساخت و ساز و کم بودن هزینه ها می‌شد انتظار داشت که ویلاسازی به سمت بی نظمی و تلفیق کشیده شود. تلفیق در معماری نتیجه خوبی نداشته است ولی با قدرت گرفتن بساز بفروش‌ها در معماری شهری و ییلاقی هر روز ترکیب‌های نامأنوس و بی معنی به نام معماری تلفیقی ساخته می‌شوند و فضای زندگی عمومی را به چالش می‌کشند. معماران متبحر نئوکلاسیک با تسلط بر عناصر طراحی و نگاه به شرایط محیطی توانستند آثار ترکیبی خوبی خلق کنند.

نقشه ساخت ویلا به شیوه سنتی

سبک بومی برای ساخت باغ ویلا

همانطور که از نام آن پیداست شاخه‌ای از معماری بر پایه نیازهای هر منطقه و مصالح ساختمانی موجود در آن منطقه شکل گرفت که آن را سبک بومی در ساخت باغ و ویلا می‌توان گفت. معماری بومی قدیمی‌ترین سبک معماری است و ریشه در فرهنگ و تاریخ و شرایط اقلیمی هر قسمت از زمین دارد. معماری بومی نقطه مقابل معماری رسمی است. در معماری رسمی عناصر طراحی به صورت غیراتفاقی برای اهداف زیبایی شناسانه کنار هم قرار گرفته و نتیجه کار فراتر از نیازهای ضروری ساختمان است ولی در معماری بومی هیچ چیز اضافی پیدا نمی‌کنید. معماری بومی برای رفع اصلی‌ترین نیازها ساخته شده و شکل کلی بنا اتفاقی و از پیش تعیین نشده است. امکان دارد برآمدگی‌هایی از جهات مختلف ساختمان بیرون زده شوند که هیچ کاربرد زیبایی شناسانه ندارند ولی از درون همه فرم‌ها برای ساخت اتاق‌ها و سقف‌های ضروری هستند. معماری بومی نیز زیباست ولی زیبایی آن اتفاقی و بدوی است. نکته مهم دیگر این است که معماری بومی همان معماری سنتی نیست. در معماری سنتی می‌توان معابد و قصرهایی با شکوه و جلال کامل یافت که شباهتی به سبک بومی ندارند.

این مطلب را از دست ندهید: ساخت استخر خانگی برای آبتنی تابستانه

خانه روستایی و معماری بومی در شمال

مهمترین تفاوت معماری بومی با معماری صاحب سبک در این است که توسط معماران حرفه‌ای ساخته نشده‌اند. معماری بومی نقطه مقابل معماری نخبه است.

پس از اینکه با ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک از سبک‌های معماری ویلا آشنا شدید، راحت‌تر می‌توانید خواسته و تصور خود را برای معمار تشریح کنید. اینکه چه انتظاراتی از ویلای خود دارید. آیا زندگی در بنایی کاخ مانند را می‌پسندید یا عاشق پنجره‌های سرتاسری با نمای کامل رو به دریا هستید. ساخت باغ ویلا در شمال موقعیت خوبی برای تغییر سبک زندگیتان و استراحت بعد از چند ماه کاری خواهد بود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید