نکات مهم برای خرید و اجاره ویلای جنگلی

ویلا پلاک اول جنگل
ویلا پلاک اول جنگل

وقتی برای خرید ویلای جنگلی جستجو کنید درمی‌یابید که ویلای شما بهتر است پلک اول جنگل باشد. ویلای پلاک اول جنگل به ویلاهایی گفته می‌شود که درست در خط اول مجاور با جنگل ساخته شده‌اند. ویلا پلاک اول جنگل مزایای زیادی نسبت به ویلاهای درون جنگل و یا دور از جنگل دارد. هر اندازه فاصله ویلا از جنگل دورتر باشد به آن ویلاهای قواره بعدی جنگل گفته می‌شود مثل پلک دوم یا سوم الی آخر.

امکانات ویلا پلاک اول جنگل

مزایای ویلا پلاک اول جنگل

بدون استثنا، زندگی در جنگل را دوست داریم و برای چنین زندگی رویاهایی می‌پرورانیم. یکی از بزرگترین موفقیت‌ها برای هر انسان، تحقق بخشیدن به رویای شخصی است. خواه خرید یک اتومبیل یا ویلای جنگلی باشد. نیازی نیست برای تعریف جذابیت‌ها و فواید جنگل توضیحی داد. جنگل همان خانه رویایی است که بیشتر ما به دنبالش هستیم و برای داشتنش تلاش می‌کنیم.

خوشبختانه تعداد ویلا پلاک اول جنگل کم نیست ولی کیفیت و پرسپکتیوهای مختلفی نسبت به جنگل دارند و مقدار فاصله آن‌ها از تهران و شهرهای اطرافشان نیز یک پارامتر مهم دیگر است که در ارزش هر ویلا پلاک اول جنگل مؤثر است.

ویلا پلاک اول بهترین گزینه برای تعطیلات آخر هفته یا تابستان هستند و مشتریانی که توانایی خرید چنین ویلاهایی را دارند زیاد نیستند. پس بهتر است قبل از شروع جستجوی یکی از آن‌ها، تمام بودجه خود را یکی کنید و به سراغ پلاک اول جنگل بروید.

در مناطق جنگلی شمال ایران میزان بارش و رطوبت متفاوت است و ارتفاع بیشتر از سطح دریا تا اندازه زیادی آب و هوای ویلا را تغییر می‌دهد. می‌توان گفت که ویلاها در ارتفاعات جنگلی شمال ایران تقریباً تمام سال مه گرفته و فوق العاده زیبا هستند. نمی‌توان برای آن‌ها قیمتی مشخص کرد و فروشندگان و مالکان به خوبی این ارزش را می‌دانند. ولی همچنان بسیاری از آن‌ها که خودشان در آنجا سکونت دارند، به دنبال مشتری بهتر و همسایه مناسبتر می‌گردند. برای خرید و اجاره ویلای جنگلی به چند نکته بیشتر توجه کنید:

معماری مناسب یک ویلای جنگلی

حتی با نگاهی به تصاویر یک ویلا می‌توانید از کیفیت ساخت، عمر ویلا و ارزش تأسیسات آن باخبر شوید و نرخ واقعی ویلا را تخمین بزنید. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به محل ویلا از فروشنده تقاضای یک آرشیو کامل عکس روز از ویلا را بکنید. از او بخواهید جزئیات ویلا را برایتان عکاسی کند و یا به صورت آنلاین ویلا را بررسی کنید. اگر نزدیکی ویلا، رودخانه یا دریا قرار دارد خطر طغیان و پیشروی آب در سال‌های قبل را بررسی کنید. همچنین در مناطق مرتفع احتمال باد و باران‌های طولانی را درنظر گرفته و کیفیت اسکلت ویلا و سقف و پنجره ها را بررسی کنید. ویلاهای پلاک اولی از پوشش طبیعی جنگل در برابر باد و طوفان برخوردارند و مشکلات کمتری از این نوع دارند.

این مطلب را از دست ندهید: خرید ویلا جنگلی در شمال چه مزایایی دارد؟

بهترین مصالح برای ساخت ویلاهای شمال ایران ترکیبی از چوب و بتن هستند. عمر پایه‌های چوبی سقف و کف و بررسی  امکان پوسیدگی نیاز به متخصص دارد. اگر می‌خواهید ویلای شخصی خودتان را بسازید، به مقاله‌های سبک‌های مهم ویلاسازی وبسایت زومیلا مراجعه کرده و سبک مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. در هر سبکی که انتخاب می‌کنید کیفیت سیستم‌های سرمایش و گرمایش و امنیت ویلا را با بهترین تکنولوژی‌های موجود تجهیز کنید. برای جلوگیری از آتش‌سوزی می‌توانید از چوب‌های نسوز و مصالح ضدحریق استفاده کنید. امکانات گرمایش ویلا در مناطق شمالی جنگلی ایران بسیار مهم هستند و بودجه زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

ویلا پلاک اول جنگل یعنی میان درختان

سبک زندگی نزدیک جنگل

انتظار آب و هوای تهران را در جنگل‌های شمال ایران نداشته باشید. علاوه بر آب و هوا، فرهنگ شمالی‌ها کاملاً متفاوت با سایر نقاط ایران است. برای زندگی راحت در شمال ایران این دو نکته راجع به آب و هوا و فرهنگ شمالی‌ها را باید بشناسید تا بتوانید تعطیلات خوبی در جنگل داشته باشید. در قدم اول به طبیعت شمال احترام بگذارید تا احترام ساکنین قدیمی این سرزمین را برانگیزید. برای زندگی در یک سرزمین جدید به خصوص شمال ایران از هر گونه خصومت و درگیری خودداری کنید تا بتوانید جو دوستی را پایه‌گذاری کنید.

همسایگان ویلا را با احترام بررسی کنید

زندگی در شمال ایران هیچ شباهتی به زندگی در مناطق جنگلی کانادا و یا تهران ندارد. قبل از خرید ویلا در مناطق شمالی و جنگلی ایران، بدون نگرانی از شرایط کوچه، خیابان و همسایگان مطلع شوید. حتی برای اجاره بلند مدت ویلا در شمال ایران نیاز به آشنایی کامل با محل و همسایگان دارید و از جانب همسایگان نیز احتمال این پرسوجوها را داشته باشید و حساس نشوید. فرهنگ این خطه زیبا و کهن سرزمینان روزگار طولانی و سختی را از سر گذرانده و هنوز بسیاری از مردمان کوهستانی و جنگلی در آسایشی که توقع دارند نیستند. جزئیات بیشتر را می‌توانید از بنگاه‌های نزدیک به جنگل بپرسید تا بتوانید محل مناسبی پیدا کنید. ویلاها و مناطقی از جنگل‌های شمال که کیفیت منطقه‌ای و خصوصیات خاص و خوبی دارند، معمولاً به راحتی پیدا نمی‌شوند. تلاش کنید تا این مناطق را پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین محله‌های متل قو کجاست؟

 

خانه ویلایی در شمال

موقعیت ویلا را برای سرمایه گذاری بررسی کنید

امکان بهره برداری حداکثری در آینده را هنگام انتخاب ویلا پلاک اول جنگل بررسی کنید. همه ویلاهای پلاک اول از لحاظ موقعیت و زمین یکسان نیستند. هر امکان و مزیت موجود راجع به ملکی که می‌خواهید بخرید را بررسی کنید. قبل از خرید شلوغی تابستان و رفت و آمد زیاد در فصول گرم را در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویلا در شمال یا اجاره ویلاها می‌توانید با سایت زومیلا در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید