5 دلیل برای زندگی در آپارتمان

زندگی در آپارتمان

زندگی در آپارتمان یا واحد نسبت به خانه ویلایی دارای مزایایی است. در این مقاله دلایلی را مطرح می‌کنیم که ممکن است باعث شود ازاین‌پس، زندگی در آپارتمان را ترجیح دهید. 

1. هزینه پایین‌تر

زندگی در آپارتمان می‌تواند بسیار باصرفه‌تر از زندگی در خانه ویلایی باشد. سیستم گرمایشی و سرمایشی در منطقه‌ای کوچک‌تر، باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه صورتحساب‌های آب، برق و گاز خواهد شد. اجاره یا رهن آپارتمان در مقایسه با خانه ویلایی نیز ارزان‌تر است.

آپارتمان‌ها هم‌چنین می‌توانند انتخابی کاملاً پایدار باشند به این دلیل که افراد بسیاری در آن نزدیکی زندگی می‌کنند به این معنی که آپارتمان‌ها گرما را از آپارتمان‌های دیگر دریافت می‌کنند که این کار باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی شما می‌شود. به این معنی که صورتحساب زمستانه شما بسیار کمتر از صورتحساب خانه‌های ویلایی خواهد بود.

زندگی در آپارتمان

2. عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

اگر در آپارتمانی که اجاره کرده‌اید مشکلی پیش آمد می‌توانید با مدیریت تماس گرفته و از شخصی بخواهید این مشکل را حل کند.

باغبانی یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر داشته باشید. بیشتر آپارتمان‌ها باغ خصوصی نداشته و تنها دارای بالکن‌های کوچکی هستند، به این معنا که در تعطیلات آخر هفته به‌جای پرداختن به گل و گیاه، می‌توانید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.

3. زندگی در آپارتمان و ایمنی بیشتر

اکثر آپارتمان‌ها چندین درب ورود دارند؛ درب اصلی، درب جانبی یا فرار اضطراری و درب آپارتمان شما. دزدی در آپارتمان‌ها بسیار دشوار است، بخصوص اگر آپارتمان‌ها سیستم ورودی امنی داشته باشند.

زندگی در آپارتمان و کنار هم، مزایای بی‌شماری دارد. برای دزدها دشوار است که بتوانند اقلام باارزشی مانند تلویزیون و غیره را جابجا کنند بدون اینکه کسی آن‌ها را ببیند.

4. امکانات بیشتر

بلوک‌های آپارتمانی اغلب دارای امکانات رفاهی بی‌شماری ازجمله سالن‌های ورزشی، استخر، مناطق BBQ، اتاق‌های شستشو و غیره می‌باشند. وجود باشگاه ورزشی و استخر واقعاً گزینه خوبی است و باعث می‌شود در هزینه‌های عضویت در باشگاه صرفه‌جویی کنید.

مناطق BBQ برای سرگرمی و تفریح عالی هستند و شما مجبور به سرمایه‌گذاری در تجهیزات ورزشی گران‌قیمت نخواهید بود.

اگر در مناطق شهری زندگی می‌کنید، یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در آپارتمان وجود پارکینگ است. پارک کردن اتومبیل در خیابان می‌تواند یک کابوس باشد، بنابراین اغلب آپارتمان‌ها دارای پارکینگ هستند.

5. تعهد کمتر

به دلیل اجاره پایین آپارتمان، شما می‌توانید هر زمان که خواستید به جاهای جدیدتر نقل‌مکان کرده و از سکونت در یک مکان خسته نشوید. هم‌چنین قادر به زندگی در مناطقی خواهید بود که ازنظر اجتماعی_اقتصادی بالاتر هستند؛ مناطقی که شاید قادر به خرید آن‌ها نباشید.

هنگام رهن یا اجاره آپارتمان، بهتر است نکات زیر را موردتوجه قرار دهیم:

  • همیشه سعی کنید آپارتمانی را انتخاب کنید که هنگام بازدید شما، تخلیه‌شده باشد. با این روش می‌توانید علاوه بر اطمینان از تعیین زمان اسباب‌کشی خود به‌واسطه خالی بودن منزل بعدی، از تمام اشکالات آپارتمان آگاه شوید؛ چون وقتی این منزل مستأجر دارد اسباب و اثاثیه،این امکان را از شما خواهد گرفت.
  • بودجه خود را در نظر داشته باشید. ابتدای کار بررسی کنید که مبلغ موردنظر شما برای اجاره آپارتمان چقدر است. فراموش نکنید که با توجه به شرایط اقتصادی ایران، این مبلغ نباید از ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد ماهیانه‌تان بیشتر باشد. متناسب با بودجه‌تان جست‌وجو کنید و وقتتان را برای دیدن مواردی که قطعاً استطاعت پرداخت اجاره‌شان را ندارید، تلف نکنید. برای مثال طبق تحقیقات انجام‌شده در شهری مانند تهران، قیمت اجاره در برخی نقاط به این شرح است:

اجاره آپارتمان در خیابان پیروزی: به‌طور میانگین ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در خیابان کارون: به‌طور میانگین از ۷۵۰/۰۰۰ تا ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در تهران‌پارس: به‌طور میانگین از ۱/۰۰۰/۰۰۰ تا ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در سازمان آب: به‌طور میانگین از ۱/۲۰۰/۰۰۰ تا ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در جردن:به‌طور میانگین از ۳/۰۰۰/۰۰۰ تا ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در پونک: به‌طور میانگین از ۱/۷۰۰/۰۰۰ تا ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان

اجاره آپارتمان در الهیه: به‌طور میانگین از ۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان

  • به دنبال اجاره آپارتمان در موقعیت‌های اداری نباشید، زیرا در این مناطق بدون دلیل هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید.
  •  برای انتخاب آپارتمان موردنیاز خود، می‌توانید به روش‌های مختلفی ازجمله سایت زومیلا که یک سایت تخصصی درزمینهٔ املاک است و هدف اصلی این سایت، بهبود و تسریع جست‌وجوی ملک و همچنین راحتی کار برای مشاورین املاک و ارائه یک دفتر کار مجازی پیشرفته برای آژانس‌های املاک است که شانس معامله راحت‌تر و امن‌تر را بیشتر می‌کند، اقدام کنید؛ چون بسیاری از آگهی‌های مربوط به اجاره ملک را مستأجران کنونی آن‌ها به این سایت داده‌اند؛ چراکه آن‌ها می‌خواهند برای جابه‌جایی هرچه سریع‌ترشان، مستأجری برای موجر خود پیدا کنند و مبلغ ودیعه نزد مالک را هرچه سریع‌تر بگیرند و دنبال سرنوشت خود بروند، بنابراین به آگهی‌های این سایت امیدوار باشید.
  • سعی کنید منزلی که نورگیر مناسبی دارد، انتخاب کنید تا هم روحیه خوبی داشته باشید و هم به اقتصاد خانواده کمک کنید.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید