خانه و آپارتمان در گرگان

آپارتمان در گرگان

اگر قصد زندگی و خرید خانه و آپارتمان در گرگان را دارید و یا دوست دارید اطلاعات مختصر و مفیدی از شهر گرگان داشته باشید، این نوشته را دنبال کنید:

آشنایی مختصر با شهر گرگان:

گرگان که شهر مرکزی استان گلستان است از سال 1311 شمسی با نام “گرگان” شهرت گرفت و تا قبل از آن، شهر گرگان با نام استرآباد معروف بوده است.گرگان دارای سه شهرستان با نام های گرگان، سرخنکلاته، جلین است و آب و هوای بیشتر قسمت های شهر گرگان معتدل مدیترانه ای است و در بخش هایی بدلیل نزدیکی به صحرای ترکمنستان دارای آب و هوای بیابانی است. جمعیت شهر گرگان طبق سرشماری سال 1385، 462455 نفر است و شهرهای گرگان و گنبدکاووس پرحمعیت ترین شهرها هستند. شهر گرگان دارای فرودگاهی با پروازهای مرزی است.

 

مشاغل شهر گرگان:
از جمله مشاغل رسمی شهر گرگان می توانیم به صنایع معدن و استخراج موادی مانند: ذغال سنگ، سنگ آهک، سنگ نسوز، سنگ صدف و همچنین از قدیم الایام کارخانجات روغن کشی و پنبه پاک کنی و کشاورزی و دامداری در گرگان و صنعت پارچه بافی های ابریشمی و حریر در این شهر اشاره کنیم.

جاذبه های گردشگری گرگان:
پارک جنگلی نهارخوران – النگ دره – قرق – ضصت کلا – گرمابدشت – سد نومل –آببندان روستای محمدآباد- بازار تعل بندان – آبشار زیارت – آبگرم زیارت و منطقه حفاظت شده جهان نماو روستاهای چهارباغ و شاهکوه میباشد،

صنایع دستی شهر گرگان:
صنایع دستی گرگان شامل انواع قالی، قالیچه، پشتی، چادر شب بافی، جاجیم باقی، سوزن دوزی، سفالگری، گلیم بافی، نمد بافی، معرق میباشد.

محله های معروف گرگان:

خیابان امام خمینی:
در هر شهری یک سری از خیابان و محله ها نسبت به سایر مناطق معروف تر هستند در گرگان هم خیابان امام خمینی که اکثر صنف بازاری ها و مردمان قدیمی در این محله اند و خانه های قدیمی مانند خانه باقری ها و بازار قدیمی نعلبندان در آن است.
میدان کاخ شاه:
میدان کاخ شاه یا میدان ولیعصر به علت وجود کاخ شاه معروف شده است و اکثر مراکز خرید معروف در این میدان مستقرند.
بلوار نهار خوران:
در این منطقه که از پوشش جنگلی و درختان سرسبزی برخوردار است، کافه و رستوران های لوکس و زیبایی وجود دارد و محل پیاده روی و دوچرخه سواری مردم است. و به عنوان یکی از محله های بالاشهر گرگان شناخته شده است.
خیابان دی:
این خیابان که به خیابان ماشین بازها معروف است، درختان بسیار بلند و زیبایی دارد و عموما مردم برای نمایش ماشین های خود و دور زدن در این خیابان رفت و آمد می کنند.

آپارتمان در گرگان

قیمت خرید آپارتمان در گرگان:

در این قسمت به قیمت آپارتمان در مناطق لوکس گرگان اشاره می کنیم که آپارتمان های موجود در این قسمت از قیمت های بالایی برخوردارند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید