جوانه‌های همت و امید

 

 

در سال 1374، در شهر باستانی شوش دانیال واقع در استان خوزستان، مردی با اراده پولادین به نام حاج حمید حمدانی با همراهی برادران ، رویای بزرگی را در دل خود می‌پروراند. او در کارگاهی کوچک با مساحت چهل مترمربع، به پرورش رویای پاک خود پرداخت و جوانانی غیور و با استعداد ، وی را در این راه همراهی کردند و در همان گام نخست نهال نوپای پاک‌چوب را در خاک امید نشاندند.

تلاش‌های شبانه روزی بنیان گذاران این مجموعه در سال 1384 منجر به تأسیس اولین کارخانه این گروه صنعتی با نام پاک چوب خوزستان گردید . استقبال مشتریان از محصولات پاک چوب و روند رو به رشد آن، باعث شد که در سال 1394 کارخانه پاک چوب خراسان و در سال 1399 کارخانه پاک چوب ایرانیان تأسیس گردد.

اکنون، پاک چوب دیگر یک کارگاه کوچک چهل مترمربعی نیست، بلکه چهار کارخانه بزرگ است که اشتغال پایدار برای هزاران جوان ایرانی را ایجاد کرده است.

با معتقد بودن به اصل “ما می‌کاریم تا دیگران برداشت کنند”، گروه صنعتی پاک چوب در بهار 1394، کشت و صنعت پاک چوب را تأسیس کرد. این مجموعه با هدف حفظ منابع طبیعی ، حفظ محیط زیست و خودکفایی در تامین مواد اولیه احداث گردید. زمینی که قبلاً مدفن هزاران مین و بمب بود، به نهالستانی با بیش از یک میلیون و دویست هزار اصله نهال اکالیپتوس تبدیل شد و جنگلی از طبیعت و زندگی را به وجود آورد.

در قلب این جنگل، یک کارخانه پیشرفته و مدرن واقع شده است که با استفاده از تجهیزات و فناوری اروپایی توانسته است به تولید محصولات با کیفیت همراه با استانداردهای بین‌المللی بپردازد.
از جمله ی این خطوط می توان به خط پرس دوبل ملامینه ، خط تمام اتوماتیک تولید و بسته بندی پنل های پی وی سی ، خطوط آغشته سازی و بزرگترین خط تولید ام دی اف خام با برند دیفن باخر آلمان و کارخانه صنایع شیمیایی اشاره کرد .

با این اقدامات، گروه صنعتی پاک چوب نه تنها در زمینه تولید محصولات چوبی متنوع و با کیفیت، بلکه در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار نیز نقش مهمی را ایفا کرده است. آن‌ها به دنبال استفاده بهینه از منابع طبیعی و کاهش اثرات زیان‌بار بر محیط زیست هستند. همچنین، با ایجاد اشتغال برای جوانان و ایجاد تعادل اجتماعی، به توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

دیدار با پاک چوب

همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه woodex2024 تهران که از روز 12 الی 15 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی دایر خواهد بود؛ گروه صنعتی پاک چوب درسالن اختصاصی 35 میزبان همه شما همراهان همیشگی خواهد بود.

پاک چوب در امتداد طبیعت، استوار به راه خود ادامه خواهد داد…

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید