بهترین و ساده‌ترین روش‌های کندن کاغذ دیواری از دیوار

روش‌های کندن کاغذ دیواری از دیوار

اگرچه در گذشته رنگ‌های روغنی دیواری یکی از زیباترین نماها برای دیوار خانه‌ها به حساب می‌آمد اما رفته رفته توجه افراد به زیبایی‌ها و طرح‌های متنوع باعث شد به سمت استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح دار بروند تا نمای ساده خانه را زیباتر کنند. این روزها کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع بالایی که دارند خیلی پرطرفدار شده‌اند، اما مشکلی که وجود دارد این است که پس از مدتی تکراری می‌شوند و افرادی که به زیبایی و نمای منزل خود اهمیت می‌دهند دوست دارند آن‌ها را از دیوار جدا کرده و کاغذ دیواری جدیدتری را روی دیوار بچسبانند. مشکل اصلی که هنگام تعویض کاغذ دیواری‌ها وجود دارد این است که کاغذها به آسانی از دیوار جدا نشده و باعث آسیب رساندن به آن می‌شوند. در این مقاله از زومیلا به بررسی روش‌های کندن کاغذ دیواری از دیوار می‌پردازیم.

استفاده از آب برای کندن کاغذ دیواری

یکی از ساده‌ترین روش‌های کندن کاغذ دیواری از دیوار استفاده از آب است. اگر غلطک های رنگ آمیزی دم دستتان دارید سطح آن را با آب خیس کرده و روی کاغذ دیواری بکشید. بگذارید کاغذ خوب نم‌دار شود آن وقت به آرامی آن را از سطح دیوار جدا کنید. اگر غلطک رنگ آمیزی هم ندارید می‌توانید این کار را به آسانی به وسیله یک آب پاش انجام دهید. فقط وقتی آب را می‌پاشید بلافاصله کاغذ را جدا نکنید. اجازه دهید کاغذ خوب مرطوب شود.

کندن کاغذ دیواری با آب

کندن کاغذ دیواری از دیوار با بخار

بخار گزینه دیگری برای خیس کردن دیوار و جدا کردن کاغذها است. برای این منظور می‌توانید از بخار شو استفاده کنید. آب جوش کاغذ را سریع‌تر مرطوب می‌کند و به این ترتیب می‌توانید خیلی راحت کاغذ را جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید: تمیز کردن نمای ساختمان با بهترین و ساده‌ترین روش‌ها

کندن کاغذ دیواری با بخارشو

کندن کاغذ دیواری با چاقو یا کاردک

این کار را از گوشه بالایی یا پایینی کاغذ و با استفاده از چاقو یا کاردک شروع کنید. با چاقو یا کاردک گوشه کاغذ دیواری را بکنید. گوشه‌های کاغذ دیواری معمولا از وینیل تشکیل شده‌اند و به راحتی کنده می‌شوند. اگر یک گوشه کاغذ دیواری کنده شد، به سراغ گوشه‌های دیگر بروید و به آرامی تا جایی پیش بروید که کاغذ دیواری کنده شود.

کندن کاغذ دیواری با کاردک

محلول شیمیایی برای کندن کاغذ دیواری

استفاده از محلول‌های شیمیایی یکی دیگر از روش‌های کندن کاغذ دیواری از دیوار است. جنس برخی از کاغذها به گونه‌ای است که با آب و بخار آب امکان کندن آن‌ها وجود ندارد. یا مثلا چسب کاغذ دیواری از نوعی است که آب روی آن اثر نمی‌کند. در این حالت باید به سراغ مایعات قوی‌تری بروید. باید از حلال‌های چسب کاغذ دیواری استفاده کنید. این حلال‌ها باعث می‌شوند چسب شل شده و در نتیجه کاغذ از دیوار جدا شود. محلول را هم می‌توانید به صورت اسپری روی دیوار بپاشید و هم به کمک غلطک های رنگ آمیزی روی کاغذ اعمال کنید.

این مطلب را از دست ندهید: نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه با ساده‌ترین روش ها

روش کندن استیکر از روی دیوار

برای این منظور باید به کمک یک سشوار لبه‌های آن‌ها را بلند کنید. از آنجایی که استیکر های جدا شونده از مواد باکیفیتی ساخته شده‌اند، پس از حذف آن‌ها از دیوار نباید هیچ‌گونه اثری بر روی دیوار باقی بماند. از گوشه‌ها شروع کنید. اگر از زمان نصب آن‌ها مدت زیادی نمی‌گذرد، آن را به راحتی جدا خواهید کرد؛ اما اگر استیکر را سال‌ها پیش روی دیوار خانه‌تان چسبانده‌اید، باید وقت زیادی را صرف کندن آن کنید. پس ابتدا از سشوار برای حرارت دادن لبه‌ها استفاده کنید. پس از اتمام جداسازی، ممکن است بخواهید که استیکر جدیدی بر روی دیوار بچسبانید و یا حتی دیوار مربوطه را رنگ کنید.

به یاد داشته باشید گرچه سشوار یک وسیله امن خانگی است، اگر حرارت داده شده به استیکر بیش از اندازه باشد روکش وینیل آن داغ می‌شود و ممکن است آتش بگیرد!

احتمال کمی وجود دارد که باقی مانده استیکر بر روی دیوار بماند. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که استیکر به شدت گرم شود. با این حال باز به راحتی می‌توانید آن‌ها را پاک کنید. برخی افراد باقی مانده‌های روی دیوار را حرارت می‌دهند و سپس آن‌ها را به شکل توپ گرد می‌کنند تا به راحتی کنده شوند.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در رابطه با روش‌های کندن کاغذ دیوار از دیوار به این نتیجه می‌رسیم که کندن کاغذ دیواری‌ها کار سختی نیست و نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید. حالا که می‌شود با صرف زمانی کوتاه خودتان این کار را انجام دهید پس دست به کار شوید. برای چسباندن کاغذهای جدید می‌توانید از نیروهای متخصص کمک بگیرید و دیوار خانه را نمای زیبای دیگری ببخشید. خیلی از کارها را می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک انجام داد؛ اگر خلاق باشیم و تنبلی نکنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید