خرید ویلا در نور مازندران و مکان های دیدنی آن

خرید ویلا در نور

از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است بسیاری از افراد به سمت خرید ویلا در شمال روی بیاورند می‌توان به مجاورت به دریا، نزدیکی به تهران، آب و هوای خوب و حس آرامش اشاره کرد. به نظر شما کدام یک از شهرهای شمالی همه این ویژگی‌ها را با هم دارند؟ بله درست است؛ شهرستان نور مازندران! نور یکی از بهترین و زیباترین شهرهای شمالی است و به این دلیل که هنوز خبری از شلوغی و سر و صدا در آنجا نیست، خرید ویلا در نور متقاضیان زیادی دارد. در ادامه این مطلب از زومیلا تمام چیزهایی را که برای دانستن اینکه نور مازندران کجاست، چه آب و هوایی دارد و و خرید ویلا در نور چگونه است و بهترین جاهای دیدنی نور کجاست را با هم بررسی می‌کنیم.

شهرستان نور مازندران کجاست؟

شهرستان نور در مجاورت دریای خزر و در میان شهرستان‌های آمل، چالوس و بابلسر قرار گرفته است. هنگام قدم زدن در خیابان‌های شهرستان نور، در یک طرف شما دریا و در طرف دیگرتان جنگل به چشم میخورد. نور از شرق به محمود آباد و بابلسر، از غرب به نوشهر و چالوس و از جنوب به چمستان منتهی می‌شود.

در این رابطه بخوانید :  راهنمای خرید ویلا در مازندران و نکاتی که باید بدانید!

شهرستان نور مازندران کجاست

فاصله نور تا تهران چقدر است؟

حالا که دانستیم نور مازندران کجاست، چطوری باید از تهران به نور برویم؟ برای رسیدن به نور از تهران چندین راه مختلف وجود دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید مسیر بخش مهمی در سفر است و باید از زیبایی‌های جاده به نحو احسنت استفاده کرد و زود رسیدن به مقصد را دوست ندارید، جاده چالوس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هنگام حرکت از تهران، بعد از طی کردن 150 کیلومتر و با حدود 3 ساعت رانندگی به چالوس خواهید رسید. از این جا به بعد، 60 کیلومتر در جاده ساحلی رانندگی می‌کنید و بعد از عبور از شهرهای چالوس و نوشهر و روستاهای کوچک بین مسیر، به نور زیبا می‌رسید. به صورت کلی فاصله تهران تا نور از جاده چالوس، حدود 4 ساعت خواهد بود.

اما گزینه دیگری که برای حرکت از تهران به سمت نور مازندران پیش روی شما است، حرکت از جاده زیبای هراز است. بعد از این که حدود 3 ساعت در جاده هراز رانندگی کردید، به اولین شهرستان شمالی یعنی آمل می‌رسید. از شهرستان آمل به سمت نور دو گزینه جاده‌ای دیگر دارید. یکی حرکت از مسیر جنگلی چمستان و عبور از روستاهای قدیمی و محلی و کوچک و دیگری رفتن به محمودآباد و حرکت به سمت نور. یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید ویلا در نور آرامش این شهرستان، موقعیت عالی و بکر و قرارگیری در کنار جنگل و دریا و مهمتر از همه، فاصله کوتاه با تهران است.

آب و هوای نور چگونه است؟

مسلما بعد از دانستن اینکه نور مازندران کجاست، یکی از مواردی که در انتخاب بهترین محل برای خرید ویلا در نور  اهمیت زیادی دارد، جاهای دیدنی نزدیک ویلا است. هیچ کس دوست ندارد در منطقه‌ای ویلا بخرد که شرایط آب و هوایی مناسبی ندارد و یا بیش از اندازه گرم یا سرد است. به همین دلیل وضعیت آب و هوایی معیار مهمی است که در هنگام خرید ویلا باید به آن توجه کنید.

آب و هوای شهرستان نور یک ترکیب واقعا معتدل است. از یک سو مجاورت با دریا هوای مرطوب و شرجی به منطقه اضافه می‌کند و از یک طرف نسیم و خنکای مطبوعی که از دل جنگل می‌رسید، گویی آرامش را با خود بار می‌زند و به شهر می‌آورد. در نور خبری از طوفان‌ها و تغییرات ناگهانی آب و هوا نیست و در بیشتر مواقع سال، آب و هوای معتدل و منظمی را می‌بینید. اگر به دنبال لذت از استراحت در هوای مطبوع و آرامش بخش هستید، خرید ویلا در نور مازندران می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

در این رابطه بخوانید : بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه موقعی است؟

آب و هوای شهرستان نور

بهترین جاهای دیدنی نور مازندران کجاست؟

بعد از آگاهی از اینکه نور مازندران کجاست؟ و آب و هوای نور چگونه است؟ به جاهای دیدنی نور مازندران می رسیم، که یکی از مواردی که در انتخاب محل مناسب برای خرید ویلا اثرگذار است، جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نزدیک به آن است. در ادامه چند مورد از جاذبه‌های دیدنی شهرستان نور را با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم چرا خرید ویلا در نور یک انتخاب هوشمندانه ‌است.

آبشار آب پری

با وجود ساخت‌ و سازهای مختلف در شمال ایران، همچنان مناطق بکر و دست نخورده در دل جنگل‌ها پیدا می‌شود. یکی از این مناطق، آبشار آب پری در شهرستان نور مازندران است. بعد از این‌که حدود 5 کیلومتر از نور دور شدید، وارد یک جنگل سربه فلک کشیده با درختانی تنومند می‌شوید که انگار میلیون‌ها سال قدمت دارد و هیچ صدا و اثری از زندگی شلوغ و دود و آلودگی این روزها را در آن پیدا نخواهید کرد. در دل این جنگل، به آبشار آب پری می‌رسید. تفاوت آبشار آب پری با دیگر آبشارها این است که در این آبشار، آب از لا به لای سنگ‌ها از زمین بیرون می‌جوشد و روی زمین سر می‌خورد و به پایین می‌رسد. لذت قدم زدن تا این آبشار زیبا می‌تواند دلیلی برای خرید ویلا در نور باشد.

آبشار سیسنگان

شهرستان نور مازندران بهشت آبشارهای قدیمی و تاریخی است. اگر لذت قدم نهادن در یک مسیر کوهستانی و رسیدن به یک آبشار باستانی در انتهای مسیر را می‌خواهید، می‌توانید کمی از نور خارج شده و وارد شهر کجور شوید و از آن‌جا با کمی پرس و جو به سمت جاده معدن زغال سنگ بروید و قدم در یک ماجراجویی هیجان انگیز بگذارید. آبشار و پارک جنگلی سیسنگان به تنهایی از یک مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند.

آپدیت شده در تاریخ 1 اردیبهشت 1403

پارک جنگلی کشپل

اگر در حدود ۵ کیلومتر از چمستان دور شوید و وارد جاده نور – چمستان شوید، به پارک جنگلی کشپل می رسید که مساحتی در حدود ۷۲۰۰ هکتار دارد. پوشش گیاهی این منطقه توسکا، بلوط، افرا، ممرز و انجیل است. در زمان های قدیم اینجا کوره های ساچمه سازی بوده که دلیل وجود سنگ آهن در رودخانه هایش را توجیه می کند و آن را به یکی از خاص ترین جاهای دیدنی نور تبدیل کرده است. فصل پاییز و بهار را برای رفتن به این جنگل زیبا انتخاب کنید تا بتوانید زیبایی های این جنگل را با جزییات آن درک کنید. این پارک جنگلی به مساحت ۷.۲۱ هکتار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی نور است و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا- لرک وتوسکا- توسکا و بلوط – افرا، بلوط – ممرز – انجیلی و ممرز – انجیل است. با توجه به این که از این محدوه در گذشته به عنوان تفرجگاه استفاده می‌شده و همچنین به خاطر وجود سنگ آهن در رودخانه، این مسیر در گذشته دارای کوره‌های ساچمه سازی بوده که هنوز هم بقایای آن موجود است در واقع وجود چشمه‌های با دبی خوب این امکان را برای استفاده فراهم کرده است.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یا همان سد الیمالات با نور حدود ۸ کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه در جاده نور به چمستان واقع شده و یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی نور به شمار می‌رود. الیمالات در طبیعتی بکر و آرام، در آغوش جنگل پناه گرفته است. برای رسیدن به دریاچه باید از مسیر اصلی و آسفالته وارد مسیری فرعی و خاکی بشوید. خاکی و پنهان بودن مسیر رسیدن به دریاچه، خود گویای پنهان بودن آن در دل جنگل است.

آبشارآلاشور(نجارده)

این آبشار نزدیک به ۳۲ متر ارتفاع دارد و اگر در سفر به مازندران قصد بازدید از آبشار آلاشور را دارید، باید ابتدا به روستای نجارده مراجعه کنید. اگر در شهرهای شمالی کشور به دنبال منطقه ای بکر و بی نظیر برای طبیعت گردی هستید، روستای نجارده یکی از بهترین مناطق خواهد بود؛ چراکه در اطراف آبشار آلاشور، گیاهان دارویی و باارزش بسیاری مشاهده می‌شود.

کاخ تمیشان

در ۵ کیلومتری شهر نور، یکی از لوکس ترین عمارت‌های شهرستان قرار دارد که در دوران پهلوی و به دستور اشرف، خواهر شاه ساخته شده است. کاخ تمیشان یکی از جاهای دیدنی نور است و در سمت ساحل قرار دارد. ساختمان‌ این‌ بنا از نظر طراحی‌ و تزئینات‌، زیبایی‌ خاصی‌ داردو با سایر ارزش‌های‌ هنری‌ و معماری‌ آن‌ برابری ‌می‌کند. در کنار کاخ، علاوه بر استخر و اصطبل، فضایی هم ساخته شده که به عنوان پلاژ سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه تمام این زمین در اختیار بنیاد جانبازان قرار گرفته است.

خانه و آرامگاه نیما یوشیج

روستای ییلاقی یوش، یکی از معروف ترین مناطق نور برای عاشقان فرهنگ و ادبیات فارسی است چراکه آرامگاه یکی از شاعران بلندآوازه و پدر شعر نو، نیما یوشیج در این منطقه قرار دارد. لازم به ذکر است که پیکر نیمایوشیج در حیاط همین خانه به خاک سپرده شده است.

کلیسا آنتوان مقدس

یکی دیگر از جاهای دیدنی نور که در یک شهرک ساحلی قرار گرفته است، کلیسای آنتوان مقدس است. در دهه ۵۰ هجری شمسی در شهرستان نور ساخته شده است. امروزه این بنای تاریخی در شهرک ساحلی معروف هایکاشن واقع شده و این شهر در غرب نور و در فاصله کیلومتری نور و رویان قرار دارد.سقف این کلیسا گنبدی شکل است و در قسمت میانی آن گنبد کوچکتری قرار دارد. ناقوس خانه جلوی درب ورودی بنا شده است و گنبدی روی آن قرار دارد که شش ستون دارد.

در این رابطه بخوانید : بهترین منطقه نور برای خرید ویلا کجاست؟

جاهای دیدنی نور

خرید ویلا در نور مازندران یک فرصت استثنایی

وقتی به عوامل موثر در خرید ویلا فکر می‌کنید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. از موقعیت جغرافیایی گرفته تا نزدیکی به امکانات تفریحی و گردشگری و آب و هوا و آرامشی که در انتظار شما خواهد بود. شهرستان نور در استان مازندران تمام این ویژگی‌ها را در کنار هم و یک جا به شما عرضه می‌کند. مجاورت با دریا، نزدیکی به جنگل، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متعدد، همه و همه این منطقه را به یکی از پربازدیدترین مناطق شمال ایران تبدیل کرده‌اند که همه ساله  گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

همانطور که می‌دانید، خرید ویلا علاوه بر تفریح و مکانی برای آرامش، یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز هست. شهرستان نور به دلیل پتانسیل بالایی که دارد، در سال‌های آینده به یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال تبدیل می‌شود و به همین دلیل خرید ویلا در نور می‌تواند یک سرمایه گذاری درست و به موقع باشد. حال که دانستیم نور مازندران کجاست، چه آب و هوایی دارد و جاهای دیدنی نور کجاست بهتر می توانید ویلای مورد نظر خود را در نور با قیمت‌های متنوع بررسی کنید و خرید خود را نهایی کنید.

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید بهترین ملک و ویلاها در نور روی این لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید