خرید ویلا در محمود آباد ؛ فرصت است یا تهدید؟

خرید ویلا در محمود آباد

وقتی حرف از شمال می‌شود، به جز دریا و جنگل و طبیعت زیبا، شالیزارهای برنج و باغات میوه و ماهی‌های متنوع، اولین چیزهایی هستند که به ذهن خطور می‌کنند. محمود آباد یکی از شهرهای ساحلی چسبیده به دریای خزر است که وقتی به نزدیکی آن می‌رسید، عطر برنج و بوی ماهی و انواع میوه‌های مختلف شما را سرمست می‌کند. طبیعت زیبا و مجاورت با دریا و جاذبه‌های تفریحی بسیار زیاد، خرید ویلا در محمود آباد را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید ویلا در شمال تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب از زومیلا با دلایل مختلفی که باعث افزایش تعداد متقاضیان خرید ویلا در محمود آباد شده‌اند آشنا می‌شویم.

محمود آباد کجاست؟

شهر محمود آباد در شمالی‌ترین نقطه استان مازندران و در ساحل دریای خزر قرار گرفته است. وقتی که از شرق به سمت غرب استان مازندران حرکت کنید، کمی بعد از آن‌که از بابلسر خارج شدید و از جاده‌ی ساحلی لذت بردید، به محمود آباد می‌رسید. اگر از سمت غرب استان مازندران بخواهید به سمت شرق حرکت کنید، تنها با 25 دقیقه رانندگی به سمت شرق استان مازندران، به محمود آباد زیبا می‌رسید. منتهی شدن محمود آباد از سمت جنوب به آمل، یکی از دلایل خرید ویلا در محمود آباد است.

محمود آباد مازندران کجاست؟

فاصله محمود آباد تا تهران

یکی از بهترین‌ و زیباترین جاده‌ها برای رسیدن به شمال، جاده هراز است. همانطور که می‌دانید وقتی از تهران و از طریق جاده هراز به سمت شمال ایران حرکت می‌کنید، آمل اولین ایستگاه در شهرهای شمالی خواهد بود. از تهران با حدود 3 ساعت رانندگی در جاده زیبای هراز به آمل می‌رسید. از آمل هم تنها با نیم ساعت رانندگی از دل جاده‌های روستایی و جنگلی، به شهر زیبای ساحلی محمود آباد می‌رسید.

البته که تنها راه رسیدن به محمود آباد از جاده هراز نیست و می‌توانید لذت سفر را با انتخاب جاده چالوس به عنوان مسیر خود چند برابر کنید. از تهران با کمتر از 3 ساعت رانندگی به چالوس برسید و از مسیر زیبا لذت ببرید و از از چالوس حدود 80 کیلومتر به سمت شرق حرکت کنید و شما در محمود آباد خواهید بود. در مجموع تفاوتی ندارد که از جاده هراز حرکت کنید یا جاده چالوس؛ فاصله تهران تا محمود آباد به صورت میانگین حدود 4 ساعت رانندگی است.

جاهای دیدنی محمود آباد

یکی از دلایل محبوبیت محمود آباد در بین شهرهای شمالی، انواع مختلف مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن است. از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و تفریحی. این مسئله باعث شده است خرید ویلا در محمود آباد به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح و استراحت و همچنین سرمایه‌گذاری تبدیل شود. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی محمود آباد را با هم مرور می‌کنیم تا ببینیم اصلا چرا محمود آباد، محمود آباد شد.

تپه‌های باستانی سرخ رود

معمولا شهرهای شمالی را به جنگل و دریا و جاذبه‌های طبیعی می‌شناسند و کم‌تر کسی یک بنای تاریخی آن هم با قدمت چندهزارساله را در شمال ایران تصور می‌کند. جالب است بدانید که در نزدیکی محمود آباد و در منطقه سرخ‌رود، منطقه‌ای باستانی قرار دارد که قدمت آن به بیش از چندهزار سال می‌رسد. این منطقه که به تپه‌ای قلاکتی معروف است، قدمتی چندهزارساله دارد. براساس اسناد تاریخی به دست آمده، این دو تپه ابتدا در زمان ساسانیان به آتش کشیده‌ می‌شوند. در ادامه تیمور لنگ برای فتح قلعه ماهانه سر که بر روی این تپه‌ها قرار داشته تلاش می‌کند. قدمت بالای این تپه، یکی از جاذبه‌های گردگشری شهر محمود آباد است که در صورت ساخت موزه و یک مرکز تاریخی، می‌تواند باعث رشد صنعت گردشگری در این منطقه شود.

ساحل سرخ رود

اگر اهل سفر به شمال و گشتن مناطق ساحی مختلف باشید، حتما آوازه ساحل سرخ رود به گوشتان خورده ‌است. یکی از زیباترین نقاط ساحلی ایران، ساحل شنی سرخ رود است. همانطور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی اهالی شهرستان محمود آباد از طریق ماهیگیری در دریا است. یکی از زیبایی‌های ساحل سرخ رود کشتی‌های ماهیگیری است که در نزدیکی ساحل سرخ رود به چشم می‌خورند و منظره‌ متفاوتی نسبت به دیگر نقاط ساحلی شمال ایجاد کرده‌اند. ویژگی جذاب دیگر ساحل سرخ رود این است که این ساحل محل تلاقی دریا و جنگل است و از یک طرف به دریا می‌خورد و از طرف دیگر در جنگل‌های سرسبز شمالی غوطه‌ور می‌شود.

ساحل سرخ رود مازندران

تالاب سرخ رودخانه قوهای ایران

آب دریا از طریق یک رود کوچک وارد شهر سرخ رود می‌شود و در تالاب سرخ رود جمع می‌شود. تالاب سرخ رود محل تجمع قوهای سیبری است که مسافتی حدود 5000 کیلومتر را پرواز می‌کنند تا به این تالاب برسند. این قوها که به قوی فریادکش معروفند، تالاب زیبای سرخ رود را بیش از پیش جذاب می‌کنند. برای دیدن قوی فریادکش باید از اواسط آذر تا اواخر دی ماه، خودتان را به تالاب سرخ رود برسانید. همنشینی با قوهای فریادکش سیبری، یکی از لذت‌هایی است که خرید ویلا در محمود آباد را جذاب‌تر می‌کند.

جنگل روستای اهلم

اگر قدم زدن در یک طبیعت جنگلی و لذت‌بردن از صدای پرندگان برای شما آرامش بخش است، بهتر است به فکر خرید ویلا در محمود آباد باشید. چرا که در نزدیکی محمود آباد و در روستایی به نام اهلم می‌توانید در یک طبیعت زیبا و بکر و در سکوت و آرامش جنگل قدم بزنید و کمی از استرس و مشغله‌های زندگی شهری دور شوید. در پوشش گیاهی جنگل اهلم می‌توانید گیاهانی مثل تمشک و سرخاب و سایر گیاهان محلی را مشاهده کنید. البته توصیه ما به شما این است که اگر به انواع گیاهان این محله آشنایی ندارید، سر خود این میوه‌ها را میل نکنید.

جاذبه های دیدنی محمود آباد

سرزمین رویاها محمود آباد

یکی از مدرن‌ترین و کامل‌ترین شهربازی‌های شمال ایران در محمود آباد واقع شده ‌است. سرزمین رویاهای محمود آباد یکی از کامل‌ترین شهربازی‌های منطقه است. به دلیل این که این شهربازی در ساحل واقع شده ‌است، این شهربازی به پلاز خط آهی هم معروف است. در این شهربازی انواع مختلف وسایل بازی و سرگرمی هیجان‌انگیز وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و خانواده‌‌ها هم در پلاژ به تفریح و استراحت بپردازند. این شهربازی هرساله هزاران گردشگر را به سمت منطقه محمود آباد می‌کشاند و رشد تعداد گردشگران، باعث می‌شود که خرید ویلا در محمود آباد یک گزینه مناسب باشد.

سرزمین رویاهای محمود آباد

چرا خرید ویلا در محمود آباد یک سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام انتخاب محل مناسب برای خرید ویلا در شمال امکان رشد منطقه و به نوعی سرمایه‌گذاری در آن‌جا است. منطقه محمود آباد یکی از این شهرها است که به دلیل نزدیکی به تهران، مناطق گردشگی و تفریحی فراوان و جاذبه‌های طبیعی متفاوتی که در نزدیکی خود دارد، یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری است. اقتصاد روبه رشد این منطقه که بر پایه کاشت برنج، ماهیگیری و کشاورزی بنا شده است، در کنار صنعت گردشگری موفق این منطقه، خرید ویلا در محمود آباد را به یک انتخاب برای آرامش و یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید